Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 16:49   #41
E
Schepen

Standaard

probleem is toch dat ze er nu eenmaal zijn... en je kan ze echt niet allemaal terugsturen, zelfs niet het gedeelte dat volgens jou onaangepast is.

(en met 20 �* 30 jaar bedoelde ik niet de kinderen - kan je iéts zelf bedenken? Ik bedoelde de arabische migratie in het algemeen die op de tijd van enkele decennia zeer zichtbaar is gegroeid)

en ik vind zeker dat er aan iedereen eisen mogen worden gesteld. dat moet zelfs. maar die eisen moeten volgens mij worden opgelegd vanuit het idee: jullie zijn hier,jullie zijn belgen, dan moet je je ook gedragen. anders volgt er een zelfde sanctie als er aan alle andere mensen wordt gegeven die zich misdragen (en voor mij mag dat dan bvb ook zijn: korting op de uitkering, verplichting om mee te werken met vdab en job te aanvaarden enz)

maar het heeft geen zin om die eisen op te leggen vanuit een dreigement ('als je je niet schikt, deporteren we je'). dergelijke dreigtaal is niet bepaald wervend voor de mensen die je wil overtuigen. en ze beseffen ook wel dat het gewoon onmogelijk is iedereen die in de ogen van extreem rechts aanstoot geeft, uit te zetten. daar is vooral geen politieke en maatschappelijke meerderheid voor
E is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:53   #42
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Schokkend,een ongelovige hond mohammed noemen,dat zou pas het kot te klein zijn
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:55   #43
E
Schepen

Standaard

Je schrijft "Stil manta, dat zijn dingen die je nooit hardop mag zeggen, denken kan nog net...Der zijn nog bepaalde mensen die gewoon blind blijven voor alles"

kan je moeilijk lezen? ben ik voor wat dan ook blind? ik geef onmiddellijk toe dat er gigantische problemen zijn met taalachterstand, werkloosheid en, zie hoger, met straatcriminaliteit. Daarmoet streng en correcttegen worden opgetreden. strenger en duidelijker dan nu gebeurd. Ik geloof dat we op dat punt hetzelfde denken

Mijn meningsverschil gaat erover of het zin heeft te doen alsof we ze weer allemaal kunnen terugsturen. dat heeft geen zin

En tenslotte, die slachtofferistische praatjes van jullie, in de trant van 'stil dat mogen we nietmeer zeggen', dat is toch echt een beetje te kinderachtig opjullie leeftijd he... Als ik goed lees, dan zijn jullie precies aan het zeggen wat jullie denken - goed zo. Wat is dan het probleem??

(Of houden jullie pas op met over 'DDR-toestanden' te zeuren als iedereen jullie gelijk geeft? dat zal het waarschijnlijk zijn ja)
Oud 24 mei 2007, 16:55   #44
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

[quote=E;2681979]
Citaat:
probleem is toch dat ze er nu eenmaal zijn... en je kan ze echt niet allemaal terugsturen, zelfs niet het gedeelte dat volgens jou onaangepast is.
Kan best , als ze zich hier dan niet thuisvoelen ...
Citaat:
(en met 20 �* 30 jaar bedoelde ik niet de kinderen - kan je iéts zelf bedenken? Ik bedoelde de arabische migratie in het algemeen die op de tijd van enkele decennia zeer zichtbaar is gegroeid)
Als ik ergens ga wonen , dan kan ik en m'n kinderen perfekt de taal spreken . ik zou ze zelfs leren voor ik elders zo gaan wonen. Redelijk normaal hé.
Citaat:
en ik vind zeker dat er aan iedereen eisen mogen worden gesteld. dat moet zelfs. maar die eisen moeten volgens mij worden opgelegd vanuit het idee: jullie zijn hier,jullie zijn belgen, dan moet je je ook gedragen. anders volgt er een zelfde sanctie als er aan alle andere mensen wordt gegeven die zich misdragen (en voor mij mag dat dan bvb ook zijn: korting op de uitkering, verplichting om mee te werken met vdab en job te aanvaarden enz)

maar het heeft geen zin om die eisen op te leggen vanuit een dreigement ('als je je niet schikt, deporteren we je'). dergelijke dreigtaal is niet bepaald wervend voor de mensen die je wil overtuigen. en ze beseffen ook wel dat het gewoon onmogelijk is iedereen die in de ogen van extreem rechts aanstoot geeft, uit te zetten. daar is vooral geen politieke en maatschappelijke meerderheid voor
Deportatie is een groot woord . Ik zou eerder zeggen : Ze weghalen uit een land waar ze zich niet thuisvoelen.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 24 mei 2007 om 16:57.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 16:58   #45
E
Schepen

Standaard

toch deportatie dus. dream on...
Oud 24 mei 2007, 16:58   #46
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E Bekijk bericht

1. Waar ergens zeg ik dat ik ze wil terugsturen ? Graag quoten.
2. Er is een duidelijk verschil, zoals ik al zei, tussen zij die hier naar school geweest zijn, en de oudere generaties, die vertikken zich de taal machtig te maken. Als je wil integreren en ergens leven is dat toch een vereiste.
3. Idd, GEEN discriminatie, maar ook niet tgo de eigenlijke bevolking. En effectief straffen die wat misdoen. (blank, bruin, geel of voor mijn part zelfs groen met roze antennekes)
4. Eisen dat ze op zen minst de taal leren, is helemaal niet dreigen. In veel landen gaat het allemaal zo simpel niet om binnen te komen.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 17:01   #47
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch deportatie dus. ...
Jouw woorden . Maar niet mijn idee .
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 24 mei 2007, 17:01   #48
E
Schepen

Standaard

duupje, dan ben ik het met jou eens. met 1 t.e.m. 4. Heb nooit iets anders beweerd.

en inderdaad: als je eisen stelt op het vlak van taal en werkattitude enzovoort, dan mag je ook wel dreigen - ttz: als je niet meewerkt, kan er een sanctie volgen.

wat ik bedoelde met 'dreigen helpt niet' was dat migranten niet erg bereid zullen zijn teluisteren als je dreigt met deportatie. maar inderdaad, daarvoor heb je niet gepleit - excuses dus voor mijn verkeerd begrip

Ik heb je wellicht te snel op een hoop gegooid met je collega die - zie boven - duidelijk wel van massale deportaties blijft dromen
Oud 24 mei 2007, 17:02   #49
E
Schepen

Standaard

manta: je schreef nochtans heel duidelijk "Ze weghalen uit een land waar ze zich niet thuisvoelen"

kan je mij uitleggen in welke zin dat programma zou afwijken van deportatie?
Oud 24 mei 2007, 17:03   #50
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb je wellicht te snel op een hoop gegooid met je collega die - zie boven - duidelijk wel van massale deportaties blijft dromen
Weer jouw woorden ... Eentonig hoor ...
Oud 24 mei 2007, 17:06   #51
E
Schepen

Standaard

jij wil wensen 'weghalen' door ze up te beamen?
Oud 24 mei 2007, 17:09   #52
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
manta: je schreef nochtans heel duidelijk "Ze weghalen uit een land waar ze zich niet thuisvoelen"

kan je mij uitleggen in welke zin dat programma zou afwijken van deportatie?
Ik zal een school als voorbeeld geven , mischien voor jou beter te begrijpen.
Als een leerling zich er niet goed voelt , en de studie niet aankan of wil , dan zal het CLB adviseren en soms zelfs dwingen om naar een andere school/ studierichting over te gaan !!!
Als een leerling op een school zit , en hij vertikt het om het schoolreglement te volgen , dan vliegt hij van die school af ...
Zie je , die leerling wordt niet gedeporteerd , enkel naar een aangepast milieu verwezen .
Ni moeilijk hé
Oud 24 mei 2007, 17:13   #53
E
Schepen

Standaard

Helemaal niet moeilijk

Maar misschien moeten we dan zeggen: het lukt wel, mits sneller en kordater ingrijpen

We zijn het er wel over eens dat ze hier zijn en blijven? en dus dezelfde rechten en toekomst verdienen als alle andere inwoners...?
Oud 24 mei 2007, 17:25   #54
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Helemaal niet moeilijk
Ziede wel
Citaat:
Maar misschien moeten we dan zeggen: het lukt wel, mits sneller en kordater ingrijpen
Is er ondertussen al niet genoeg ingegrepen ? En geld uitgegeven ??
Ik vraag me soms af wat de nieuwste uitvinding zal zijn om de fouten van niet-integrerende migranten goed te praten. En geef toe , de taal niet deftig leren en je kinderen opvoeden alsof je nog in een ander land bent is geen wil tonen om te integreren.. De tweede nationaliteit aanvragen is zowieso een grove fout . enerzijds bewijzen ze dat ze met hun hoofd nog bij het land zitten waar ze niet meer wonen , anderzijds is het een teken dat ze niet 100% belg willen worden.
Op 2 paarden wedden gaat ook niet hé.

Citaat:
We zijn het er wel over eens dat ze hier zijn en blijven? en dus dezelfde rechten en toekomst verdienen als alle andere inwoners...
Neen , sorry als dat je tegensteekt , maar de lol op een discussieforum zou er snel afzijn moesten we allemaal overeenkomen...
Oud 24 mei 2007, 17:32   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Marokkaans consulaat keurt Vlaamse voornamen af

Belgische kinderen van Marokkaanse afkomst die ook de Marokkaanse nationaliteit willen, krijgen die niet als hun voornaam (te) Vlaams of Franstalig is. Het Marokkaanse consulaat weigert namen die niet voorkomen op een Arabische lijst. Hierdoor kunnen de kinderen ook geen paspoort voor Marokko krijgen en niet meegaan op familiebezoek. (belga)

Bron : http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt6

En wij moeten maar tolerant zijn. Is dit dan geen vorm van discriminatie ?
Je kan je focussen op het verbod om een niet-Arabische naam aan te nemen, of op het feit dat Faatima en Mohammed een naam als Mieke of Jan verkiezen voor hun kind.

Kwestie van perceptie dus.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 17:34   #56
E
Schepen

Standaard

allee ik doe een laatste poging. je zal moeten toegeven dat er iets tegenstrijdig in je ideeën steekt

ten eerste lijk je niet te vinden dat er meer mag worden geinvesteerd in bestraffing en begleiding van wie niet mee wil werken en/of het moeilijk heeft. dat is al genoeg gedaan, en het heeft niks opgelost, zeg je. Anderzijds kan je niet verdragen d�*t er iemand niet mee wil of kan. Het wekt je grote ergernis op als mensen de taal nog niet beheersen (en dat kan ik volgen), maar tegelijk mogen die mensen niet (desnoods verplicht) op taalcursus worden gestuurd?

Het is het een of het ander he...

En over het terugsturen... Als je niet vindt dat iedereen recht heeft op gelijke kansen (mits gelijke plichten),tja, dan is het wel heel onlogisch dat je ze niét allemaal zou terugsturen...Wat heeft het voor zin mensen hier tussen twee vuren te laten zitten, als je eigenlijk toch gewoon weg wil...?
Oud 24 mei 2007, 18:06   #57
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
we overleven zelfs mensen die 'carlogustaaf' heten

én we overleven 5000 idioten die dag in dag uit niks anders doen dan mekaar irriteren op een achterlijk discussieforum

dan zal het met die arabische kinderen ook nog wel lukken niet?
van mij heb je weinig te vrezen, ik zoek niet om de mensen te vermoorden in de naam van één of andere afgod, ge kunt op uw twee oren slapen
Die arabische kinderen echter, eens dat die groot zijn...? Als ik zo zie wat hun grote broers zo allemaal uitvreten, dan stel ik me toch vragen...Gij natuurlijk niet, alles is koek en ei, alles is doodnormaal, komaan zeg jongens, wees eens verdraagzaam, laat die mensen toch rustig het ganse land inpalmen en naar de verdoemenis helpen.België is toch een apenland, nietwaar, en de rest van Europa ook.Wij hebben dat allemaal verdiend, door de kolonies vroeger enz enz ...
Ge kunt de boom in met uw argumenten van tegen 't gat, ga daar maar bij uw "copains" zitten, om van hoog in de takken op onze kop te schijten...Maar pas op: als de wind slecht staat, kan er nog wat terugvliegen, dan krijg je een koekje van eigen deeg.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 18:37   #58
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Marokkaans consulaat keurt Vlaamse voornamen af

Belgische kinderen van Marokkaanse afkomst die ook de Marokkaanse nationaliteit willen, krijgen die niet als hun voornaam (te) Vlaams of Franstalig is. Het Marokkaanse consulaat weigert namen die niet voorkomen op een Arabische lijst. Hierdoor kunnen de kinderen ook geen paspoort voor Marokko krijgen en niet meegaan op familiebezoek. (belga)

Bron : http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...=categorieArt6

En wij moeten maar tolerant zijn. Is dit dan geen vorm van discriminatie ?
De vraagstelling is opmerkelijk, net alsof er al onmiddellijk een legertje mensen klaarstaat die deze weigering gaan verdedigen alsof het geen discriminatie betreft. Natuurlijk is dit discriminatie, en hele domme nog wel.

Het is normaal dat eender welke overheid een oogje houdt op namen die al te gek zijn, maar ik zou niet weten waarom Marokkaanse ouders hun kind niet Jantje of Benoike zouden mogen noemen als ze dat willen. Het kind zijn kansen om later een job te vinden kan er alleen maar door stijgen.
Oud 24 mei 2007, 18:40   #59
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
(arabisch spreken ze beter als Nederlands ,maar allee)
Arabisch wordt helemaal niet gesproken! Gebruik toch eens je verstand. Arabisch is een geschreven taal - enkel schriftgeleerden spreken het soms.

Trouwens wat die 'ossama's' betreft. Zou het niet toevallig kunnen dat die kinderkes naar hun opa genoemd zijn, ipv naar die bewuste ex-CIA agent en oliemiljardair?
Oud 24 mei 2007, 18:53   #60
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
allee ik doe een laatste poging.
Oef
Citaat:
je zal moeten toegeven dat er iets tegenstrijdig in je ideeën steekt
Waarom ???
Citaat:
ten eerste lijk je niet te vinden dat er meer mag worden geinvesteerd in bestraffing en begleiding van wie niet mee wil werken en/of het moeilijk heeft. dat is al genoeg gedaan, en het heeft niks opgelost, zeg je. Anderzijds kan je niet verdragen d�*t er iemand niet mee wil of kan. Het wekt je grote ergernis op als mensen de taal nog niet beheersen (en dat kan ik volgen), maar tegelijk mogen die mensen niet (desnoods verplicht) op taalcursus worden gestuurd?
Maar jongens toch ... Je hebt het al aangehaald , 20-30 jaar en meer zijn ze al hier ... kunnen die het op die tijd nog niet ??? Nochtans is de taal niet echt moeilijk . Elk kind kan het leren , zolang je geen andere taal in zijn /haar kop ligt te rammen.
Citaat:
Het is het een of het ander he...
IDD , zo simpel zou het kunnen zijn .
Citaat:

En over het terugsturen... Als je niet vindt dat iedereen recht heeft op gelijke kansen (mits gelijke plichten),tja, dan is het wel heel onlogisch dat je ze niét allemaal zou terugsturen...Wat heeft het voor zin mensen hier tussen twee vuren te laten zitten, als je eigenlijk toch gewoon weg wil.
Niemand zet ze tussen 2 vuren... Niemand zet ze tussen 2 culturen ... Niemand zet ze tussen 2 landen ...
Dat doen ze zelf ... Daar kiezen ze zelf voor . Ze hebben de kans om belg te worden , maar willen half marokaan zijn , en 2 talen hebben , en 2 nationaliteiten ... Wat voor ouder doet het z'n kind trouwens aan om een kind te laten opgroeien TUSSEN 2 werelden , zonder ze de kans te geven om er bij 1 bij te horen ...

Iemand die migreert naar een land moet eerst het land bestuderen , de taal en cultuur leren , en als het ze dan aanstaat, als er een toekomst mogelijk is ,en als het mag ,proberen , (bv. na een test , dat gaat , probeer anders Canada eens binnen te raken) ... niet naar hier komen en hopen dat het wel meevalt ...

Laatst gewijzigd door manta : 24 mei 2007 om 19:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be