![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#581 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met de nadruik op VRIENDE'LIJK' volgens hem?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#582 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Koekelberg, met de basiliek die in een bekende tweet van Sintobin voor een moskee werd gehouden.
|
|
|
#583 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#584 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#585 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
en failliet is.
|
|
|
#586 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij laten Brussel nog wat sudderen in eigen schuld. Daarna komen ze wel vanzelf naar ons met vragende hand. |
|
|
|
|
|
|
#587 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#588 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
is toch een verliespost, daar zijn we dan goed van af.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 5 maart 2024 om 09:59. |
|
|
|
|
|
#589 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is niets te kiezen voor de Brusselaars, probeer nu toch eens in de realiteit te leven. Of denk je werkelijk dat wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt Namen, Luxemburg en Charleroi mogen kiezen of ze in Wallonië blijven of zich aansluiten bij de Vlaamse republiek? Nu ja, van u zou ik er nog niet meer van verschieten dat je dit denkt
|
|
|
|
|
#590 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#591 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#592 |
|
Europees Commissaris
|
Wat ik altijd heb blijven onthouden van mijn lessen politieke geschiedenis van België, is dat wanneer zweeppartijen (VB, PVDA, enz) hoog scoren, en de traditionele partijen laag scoren, betekent dat de traditionele partijen problemen hebben en dringend moeten kijken waar ze de bal misslagen. Ik denk dat als je kijkt naar wat de Belg wakker houdt (op 1: Migratie) en we zoeken dat thema in de partijprogramma's op, dat we kunnen besluiten dat wie vandaag nog verschiet van de resultaten van deze peiling in een ivoren toren leeft en 0,0 voeling heeft met de burger.
Ik moest onlangs lachen met Radio 1 nieuws. Presentator : "Het belangrijkste thema tijdens corona was gezondheid door de coronacrisis, vorig jaar was dat energie, door de stijgende energieprijzen, vandaag is dit .... migratie (?!)... Dat was toch wel opmerkelijk. Bij ons hebben we Ivan De Vadder, expert op politiek vlak, verschiet u ook zo van dit resultaat?" Ivan: "Nee." ![]()
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
|
|
|
|
#593 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#594 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar één kenmerk hebben ze allemaal gemeen deze experten; ze slaan de bal steeds mis. Van Ranst "Ik heb meer schrik van de griep dan van Corona;" "Mondmaskers zijn voor niets nodig" "Binnen 6 weken spreken we niet meer van Corona" is daar het beste voorbeeld van , maar zo zijn er nog talloze anderen. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 maart 2024 om 12:11. |
|
|
|
|
|
|
#595 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#596 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#597 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Was Belgie trouwens onafhankelijk alvorens het de onafhankelijkheid uitriep na de separatistische revolutie? Ik denk het niet, en er zijn daarna nog vele landen gesplitst in onafhankelijke staten. Dus als je zegt dat het niet kan schijn je me een loopje met de waarheid te nemen.
|
|
|
|
|
#598 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze kunnen niet eens hun eigen onderwijs financieren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#599 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#600 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En toch blijven jullie doen alsof sepatisme onvermijdelijk is... |
|