![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#581 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#582 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Wil je nog een voorbeeldje van zo'n gedrag? dit heeft toch niemand gezegd? Verwar de kritiek op het geboorterecht dat de franstaligen menen te hebben niet met minderwaardigheid.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 4 september 2007 om 13:49. |
||
|
|
|
|
|
#583 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#584 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet alleen Franstaligen reageren als een wilde hond, maar ook menig belgicist kan het moeilijk verkroppen als dit onderwerp ter sprake komt. Nogal merkwaardig, vind ik. |
|
|
|
|
|
|
#585 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De petitie richt zich tot alle Belgen; bijgevolg zie ik geen enkele reden om het Frans daar als "Nederlandstalige Belg" of "Zuid-Belg" (favoriete uitdrukking van de BUB) te gebruiken. Uw laatste vraag is eens te meer de zoveelste onzin die u hier uitkraamt, want u veronderstelt weer eens zaken die nooit werden geuit of gedacht. |
|
|
|
|
|
|
#586 | ||
|
|
Citaat:
Je kan natuurlijk zeggen dat ze niet mogen eisen om bedient te worden in het frans maar dat doen toch weinigen (om maar niet te zeggen niemand)... Citaat:
Geef mij gerust een voorbeeld als je dat zo nodig vindt. Ik zeg u nu wel al dat ik mij niet kan terugvinden in fdfers en companie he... Want ik ken da ook jah is dan ook maar een vraag he |
||
|
|
|
|
|
#587 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#588 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Er bestaan nogtans geen domme vragen... Ik veronderstel niks vandaar ook dat die zin eindigt met een vraagteken en zo, snappie? Laatst gewijzigd door largo_w : 4 september 2007 om 14:02. |
||
|
|
|
|
|
#589 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Die er alle baat bij hebben dat de staat die hen priviligieert blijft bestaan. |
|
|
|
|
|
|
#590 | |
|
|
Citaat:
Ik zaag daar niet over ik wijs alleen op de kortzichtigheid van zo een analyse... |
|
|
|
|
|
|
#591 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Op naar de 200.000! |
|
|
|
|
|
|
#592 | |
|
Europees Commissaris
|
[quote=Jan van den Berghe;2902450]
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#593 |
|
Europees Commissaris
|
Op Esperantocongressen spreekt men Esperanto en zijn er gemiddeld zo'n 40 diverse nationaliteiten/talen aanwezig. Om het niet-Esperantospreken op zulke bijeenkomsten aan te duiden bestaat er een Esperanto-werkwoord : Krokodili (Ne Krokodilu ! is een gebiedende wijze om het vormen van privé-spreekgroepjes in de moedertaal als "onbeleefdheid t.o.v; de anderen te verbieden). er bestaat ook een "overtreffende trap" van krokodili nl. aligatorili:
dat is de ongelofelijke onhebbelijkheid van in een groep Esprantisten je eigen moedertaal aan anderstaligen op te dringen. Bv als franstalige in een groep diverse mensen roemen, vlamingen, italianen etc... deze mensen te "pressen" om ipv Esperanto over te schakelen op het frans... & Inderdaad ik heb nog slechts individuën meegemaakt van één taalgroep die zulke onbeschaafde praktijken doet nl. franstaligen (hoofdzakelijk Fransen, maar ook Brusselse franstalige belgen). Nu moet ik ter verdediging van de franstalige medemens ook vermelden dat ze het fantastische tijdschrift "La Kancerkliniko" uitgeven "Politika, Kultura Skandalema Ajnista", in het laatste nummer beleefde ik veel genoegen bij de medenkingen over "De Marseillaise". dit was even terzijde : het thema is eigenlijk "taalimperialisme aan een taalgrens" , dat op deze draad een beetje doorkruist wordt door overwegingen ivm de migratiestromen zowel van "de maatschappelijke onderlaag" als "de maatschappelijke bovenlaag". De laatste tijd heeft hier op taalgebied naar mijn gevoelen (de maatschappelijke en politieke studenten op dit forum kunnen hier hun statistische en wetenschappelijke tanden in zetten voor hun respectieve eindwerken) een omslag voorgedaan. Vroeger kwamen de meeste immigranten hier aan met een redelijk parate kennis van de franse taal en verwierven ze het Nederlands met nogal wat moeite. Tegenwoordig komt het meer voor dat men zich zo spoedig mogelijk in het Nederlands/Dialect "uit de slag wil trekken" om zo gauw mogelijk en zo perfect mogelijk Engels te leren. De grote uitzondering is de "politieke wereld" daar zullen turks en arabisch sprekenden uit alle gewesten zich zeer taalsectair anti-Nederlands en Anti-frans opstellen - uit electorale gronden neem ik aan. Ik kan nog aanneemen dat een Vlaming van Waalse afkomst (Mr Conscience) een Waal van Vlaamse Afkomst (Mr Verhaeren) een luie donder vindt. Maar van een Vlaming van Turkse afkomst verwachten dat hij een Waal van turkse afkomst eengewetenloze profiteur zou vinden lijkt me wat ver gezocht (alle turken heten bovendien Ali). ... Over Esperantokongressen : er is nog een overtreffende trap van krokodili en aligatorili nl. dat zijn 2 Antwerpenaars die de overige gedrinkfratoj overtuigen dat er slechts één internationale taal is die naam waardig nl. antwerps...
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 4 september 2007 om 14:14. |
|
|
|
|
|
#594 | |
|
|
Citaat:
Op naar de 800 000 |
|
|
|
|
|
|
#595 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Door uw reactie wordt heel duidelijk dat u hoegenaamd niet heeft begrepen waar het over gaat. Daarnaast is het geschrevene heel duidelijk, nl. dit ging over de houding die bepaalde Franstaligen aannemen, en juist die houding is verwerpelijk. Maar goed, dat was voor u schijnbaar iets te moeilijk te doorgronden. Niet iedereen is het gegeven begrijpend lezen voldoende te begrijpen. Ik vergeef het u dus wel...
|
|
|
|
|
|
#596 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Merkwaardig toch dat menig FDF-lid (inderdaad, niet zelden met een Vlaamse familienaam) zich niet als dusdanig identificeren... Maar goed, laat me maar weten als de eerste FDF'er zich als "Franstalige Vlaming" betitelt. Ik brand van nieuwsgierigheid.
|
|
|
|
|
|
#597 | ||
|
|
Citaat:
Hehe kzalt er bij laten maar je bent verkeerd oor 200%. Jij hebt niet te beslissen welke taal iemand spreekt... Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#598 |
|
|
78000 and growing...
Het gaat te traag voor mij! Nuja... |
|
|
|
|
|
#599 |
|
Staatssecretaris
|
meer dan 1 miljoen voor onafhankelijkheid and growing...
|
|
|
|
|
|
#600 | |
|
|
Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
|
|
|