Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 27 augustus 2013, 11:30   #601
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik merk altijd op dat mensen altijd ongenuanceerd gaan brabbelen als het over dit soort zaken gaat. De moslimbroeders moeten inderdaad uitgeschakeld worden. Alleen dat wil niet zeggen dat het leger van Egypte zo heilig is, integendeel. Het leger voert een dictatoriaal beleid die alles behalve menselijk is.

Ook hebben die twee in de basis helemaal geen problemen met elkaar zoals kallikles ook al beweerde.
Moesten de MB de economie niet helemaal naar de kloten hebben geholpen dan waren ze nog steeds aan de macht, het leger heeft helemaal geen problemen met hen zolang de economie maar draait want daar zitten hun belangen. Maar ja, een islamitische staat zonder makkelijke olieinkomsten is gedoemd om economisch te falen.
BonBon is offline  
Oud 27 augustus 2013, 14:05   #602
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
het leger heeft helemaal geen problemen met hen zolang de economie maar draait want daar zitten hun belangen. .
dus een leger mag in een democratie eenzijdig, zonder inmenging en zonder goedkeuring vh volk het economisch programma van die staat bepalen?
da's nieuw
1207 is offline  
Oud 31 augustus 2013, 00:05   #603
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Benieuwd hoe lang het nog duurt voordat het lijk van Pharao Sisi door de straten van Caïro word gesleurd.

Laatst gewijzigd door Salah : 31 augustus 2013 om 00:10.
Salah is offline  
Oud 31 augustus 2013, 16:20   #604
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wishful thinking noemen ze zoiets. Ondertussen zitten al uw vriendjes in Egypte achter tralies, en het ziet er naar uit dat ze achter tralies zullen blijven. Kunnen ze zich verder verdiepen in de heilige Koran, nu hebben ze al de tijd...
tomm is offline  
Oud 31 augustus 2013, 18:05   #605
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
wishful thinking noemen ze zoiets. Ondertussen zitten al uw vriendjes in Egypte achter tralies, en het ziet er naar uit dat ze achter tralies zullen blijven. Kunnen ze zich verder verdiepen in de heilige Koran, nu hebben ze al de tijd...
Wishfull thinking langs uw kant,denkende dat die bloedbaden ongestraft zullen blijven. Denk maar aan Sadat.
Salah is offline  
Oud 31 augustus 2013, 18:08   #606
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De sukkelaars.
Oud 31 augustus 2013, 18:30   #607
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wishfull thinking langs uw kant,denkende dat die bloedbaden ongestraft zullen blijven. Denk maar aan Sadat.
Sisi zal zich niet zo maar in het publiek begeven als Sadat, hij weet dat terroristen zijn huid willen. Morsi en de zijnen zullen gestraft worden, het leger niet.
tomm is offline  
Oud 31 augustus 2013, 18:32   #608
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moesten de MB de economie niet helemaal naar de kloten hebben geholpen dan waren ze nog steeds aan de macht, het leger heeft helemaal geen problemen met hen zolang de economie maar draait want daar zitten hun belangen. Maar ja, een islamitische staat zonder makkelijke olieinkomsten is gedoemd om economisch te falen.
Eerlijkheidshalve denk ik dat het leger Morsi vanaf het begin al niet zagen zitten, en de economie ook saboteerden om hem dwars te zitten. De massademonstraties tegen Morsi waren een ideale gelegenheid om zich van hem te ontdoen, voor hij het leger zou volstoppen met aanhangers en z'n eigen regime zou beginnen, net als Erdogan in Turkije.
tomm is offline  
Oud 2 september 2013, 03:14   #609
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

chomsky:
Citaat:
...temo que esta fe reiterada en las buenas intenciones de los militares va a resultar errónea.

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 2 september 2013, 03:39   #610
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
chomsky:
Als SA en Co ze steunen dan bestaan daar geen twijfels over.

Maar de VS zet nog steeds, dit naar mijn mening, op 2 paarden in. Zo kan men, just in case, toch nog het een en ander proberen recht te trekken.

Erdogan is nog steeds hier trouwens, hoe lang zal hij blijven. Vertrekt hij voor of na... Syrie?
HIER
zonbron is offline  
Oud 2 september 2013, 09:00   #611
moestuin
Burger

Standaard

Citaat:
Eerlijkheidshalve denk ik dat het leger Morsi vanaf het begin al niet zagen zitten, en de economie ook saboteerden om hem dwars te zitten. De massademonstraties tegen Morsi waren een ideale gelegenheid om zich van hem te ontdoen, voor hij het leger zou volstoppen met aanhangers en z'n eigen regime zou beginnen, net als Erdogan in Turkije.
Het leger schijnt de grootste economische motor te zijn in het land. Ze bezitten fabriken waar ze brood bakken zelfs. Dus dat in combinatie met een monopolie op de veiligheid betekend gewoon dat je niet om hen heen kan en moet buigen. Dat was de nieuwe president niet van plan, en dus moest hij weg.

Let wel, de MB stond toe dat er demonstratities plaats vonden. En dat het leger er 100den heeft afgemaakt, en de persvrijheid heeft beëidigd.

En dat betichten dat Erdogan een dictator is, met infiltranten in het leger,... slaat echt nergens op. Het leger moet zijn bek houden en dansen daar de nukken van de democratie. Anders ... zie Egypte, wordt te afgemaakt als je iets anders vindt dan die terrorist die aan het hoofd staat van het leger.
moestuin is offline  
Oud 2 september 2013, 09:05   #612
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus een leger mag in een democratie eenzijdig, zonder inmenging en zonder goedkeuring vh volk het economisch programma van die staat bepalen?
da's nieuw
Ik zeg niet dat ik ermee akkoord ben, ik geef gewoon de beweegredenen van het leger in Egypte.

Economie is echter wel belangrijk voor de bevolking ook en de moslim broeders waren die volledig naar de kloten aan het werken en het land islamitisch aan het maken. Ik ben dus voor het leger, wat hun beweegredenen ook mogen zijn.
BonBon is offline  
Oud 2 september 2013, 09:09   #613
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Morsi heeft ook niets gedaan om de economie te steunen, de munt devalueerde en dat is erg slecht voor een import land als Egypte. Moest hij nu gewoon z'n democratisch werk goed hebben gedaan dan was hij nog steeds aan de macht.
BonBon is offline  
Oud 2 september 2013, 09:18   #614
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat ik ermee akkoord ben, ik geef gewoon de beweegredenen van het leger in Egypte.
De beweegreden is machtsbehoud en of nu Sisi topgeneraal is of Moebarak maakt niets uit.

hoe je voor een systeem kunt zijn dat moordt, foltert, opsluit, onderdrukt begrijp ik niet maar zegt veel over jouw wereldbeeld, waarden- en normenstelsel

moest hij zijn werk goed gedaan hebben dan zou hij herverkozen worden. Het leger beslist niet, wel de kiezer
doet hij zijn job fout dan wint de uitdager.
1207 is offline  
Oud 2 september 2013, 09:22   #615
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
De beweegreden is machtsbehoud en of nu Sisi topgeneraal is of Moebarak maakt niets uit.

hoe je voor een systeem kunt zijn dat moordt, foltert, opsluit, onderdrukt begrijp ik niet maar zegt veel over jouw wereldbeeld, waarden- en normenstelsel

moest hij zijn werk goed gedaan hebben dan zou hij herverkozen worden. Het leger beslist niet, wel de kiezer
Ja maar tegen dan was het te laat, het is moeilijk democratie in te voeren in enkele jaren tijd.
BonBon is offline  
Oud 2 september 2013, 09:54   #616
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moestuin Bekijk bericht
Het leger schijnt de grootste economische motor te zijn in het land. Ze bezitten fabriken waar ze brood bakken zelfs. Dus dat in combinatie met een monopolie op de veiligheid betekend gewoon dat je niet om hen heen kan en moet buigen. Dat was de nieuwe president niet van plan, en dus moest hij weg.

Let wel, de MB stond toe dat er demonstratities plaats vonden. En dat het leger er 100den heeft afgemaakt, en de persvrijheid heeft beëidigd.

En dat betichten dat Erdogan een dictator is, met infiltranten in het leger,... slaat echt nergens op. Het leger moet zijn bek houden en dansen daar de nukken van de democratie. Anders ... zie Egypte, wordt te afgemaakt als je iets anders vindt dan die terrorist die aan het hoofd staat van het leger.
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 2 september 2013, 09:56   #617
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 2 september 2013, 09:58   #618
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Morsi en de zijnen zullen gestraft worden, het leger niet.
Jij verdient het om naar Siberië gestuurd te worden in de tijd van Stalin. En als je dan een vinger verliest door een "arbeidsongeval" aldaar, vlug een windel erom en verder werken!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 2 september 2013, 10:00   #619
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Jij verdient het om naar Siberië gestuurd te worden in de tijd van Stalin. En als je dan een vinger verliest door een "arbeidsongeval" aldaar, vlug een windel erom en verder werken!
2
Salah is offline  
Oud 6 september 2013, 09:26   #620
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard Moslim Broederschap in Egypte wordt ontbonden

NRC De Egyptische regering het besloten de Moslimbroederschap als een NGO-organisatie te ontbinden. Dat meldt persbureau Reuters op gezag van staatkrant Al-Akhbar. De beslissing wordt pas volgende week bekendgemaakt. De broederschap is de fundamentalistische beweging van de afgezette president Mohammed Morsi.
Fundamentalisme: bekrompenheid, fanatisme, obscurantisme en sektarisme, een gevaar voor democratie dus.

Piero is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be