Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2006, 11:06   #601
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

't zijn de linksen die al die vreemdelingen hebben laten zitten en ingeschreven hebben destijds. Op kosten van de gewone man hebben ze hun partij hiermee aan heel veel geld geholpen.
Nu stemmen ze rechts in de hoop dat die de vreemdelingen zullen uitwijzen of niet meer gaan toelaten waar dat niet nodig is.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 11:10   #602
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
't zijn de linksen die al die vreemdelingen hebben laten zitten en ingeschreven hebben destijds. Op kosten van de gewone man hebben ze hun partij hiermee aan heel veel geld geholpen.
Nu stemmen ze rechts in de hoop dat die de vreemdelingen zullen uitwijzen of niet meer gaan toelaten waar dat niet nodig is.
die vier procent vreemdelingen, dat is het probleem NIET.
Overigens leven we niet in een land met grenzen: die zijn weg en het verkeer van mensen en goederen binnen de E.G. is vrij: ga je dat terugdraaien?
Gaat het VB een soort zwitserland creeëren en ons allemaal economisch ruïneren?
Onze sociale problematiek op de kap van de vreemdelingen schuiven is een dom afleidingsmanouver: rechts is het VB hier enorm dankbaar voor.
Zo wordt er niet gepraat over de echte problematiek maar worden schijngevechten opgeblazen tot levensbelangrijk.
Slaap maar voort.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 11:18   #603
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
die vier procent vreemdelingen, dat is het probleem NIET.
Overigens leven we niet in een land met grenzen: die zijn weg en het verkeer van mensen en goederen binnen de E.G. is vrij: ga je dat terugdraaien?
Gaat het VB een soort zwitserland creeëren en ons allemaal economisch ruïneren?
Onze sociale problematiek op de kap van de vreemdelingen schuiven is een dom afleidingsmanouver: rechts is het VB hier enorm dankbaar voor.
Zo wordt er niet gepraat over de echte problematiek maar worden schijngevechten opgeblazen tot levensbelangrijk.
Slaap maar voort.
Die 4% staan ondertussen op de kieslijsten. Dus er moet al een hele grote achterban van zijn om dat te doen.
Slaap jij maar verder.
Oud 6 oktober 2006, 11:22   #604
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Is een vals beeld want die 400 000 die ondertussen Belg zijn geworden worden het jaar nadien meegeteld als "Belg" terwijl dit feitelijk niet juist is ('t is niet omdat men is genaturaliseerd dat plots ook de mentaliteit verandert)
Trouwens de laatste jaren staan er niet op vermeld vermits de statistiek maar gaat tot het jaar 2000[/quote]
Zeer juist. Ik zei dus dat de laatste jaren honderdduizende immigranten de laatste jaren in België zijn binnengekomen.
De tabellen van onze vriend den Ericf tonen het aantal Belgen waaronder de immigranten die intussen Belg geworden zijn. De tabellen vermelden ook niet het aantal illegalen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 6 oktober 2006 om 11:23.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 11:47   #605
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Die 4% staan ondertussen op de kieslijsten. Dus er moet al een hele grote achterban van zijn om dat te doen.
Slaap jij maar verder.
Geloof je Philippe Dewinter ook al niet? Voor éééén keer dat hij de waarheid zegt???

ALGEBRA/ AL-JABR
ALCOHOL/ AL-KUHL
ADMIRAAL/ AMIR-AL- BAHR
BARAKA/ ARABISCH VOOR GELUK
CARAVAN/KARAWAN
CIJFER/ SIFR
DIVAN/ DIWAN
ELEXIR/ AL-IKSIR
FANFARE/ FARFAR
FARDE/ FARDAH
GAZELLE/ GAZAL
GIPS/ JIBS HENNA/ HINNA
ISLAM/ ISLAM
INTIFADA/ INTIFADA
IMAN/ IMAN
LUIT/ AL-UD
MAGAZIJN/ MAKAZIN
MASKER/ MASKARA
MATRAS/ MATRAH
MOKKA/ MUHKA
PAPEGAAI/ BAB(B)AGA
SIROOP/ SARAB
SODA/ SUDAKABEL/ HABL

En schaf dit allemaal maar af .....Allemaal hé slimmen

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 11:48.
Oud 6 oktober 2006, 11:50   #606
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Zeer juist. Ik zei dus dat de laatste jaren honderdduizende immigranten de laatste jaren in België zijn binnengekomen.
De tabellen van onze vriend den Ericf tonen het aantal Belgen waaronder de immigranten die intussen Belg geworden zijn. De tabellen vermelden ook niet het aantal illegalen.
Je vermeldt niet dat de grootste groep immigrés...Hollanders zijn...
Of dacht je dat deze cijfers allemaal bruinen zijn?
Bang van cijfers hé?

Zeg nu eens heel duidelijk: hoeveel mensen, afkomstig uit "islamitische landen" zijn er de laatste tijd netto geïmmigreerd in ons land, volgens je partij?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 11:51.
Oud 6 oktober 2006, 11:58   #607
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Zou de Fere geen doktersattest kunnen voorleggen, waaruit duidelijk blijkt dat hij ze alle vijf nog heeft?...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 12:08   #608
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Zou de Fere geen doktersattest kunnen voorleggen, waaruit duidelijk blijkt dat hij ze alle vijf nog heeft?...
Ik vroeg enkel om een attest hoeveel bruinen hier rondlopen.
Gezien het zo grote gevaar dat aan hen wordt toegeschreven, het enorme belang van ze te laten opkrassen een nogal logische vraag.
Bang van het antwoord?
Oud 6 oktober 2006, 12:11   #609
ericferemans

Standaard uit een brochure van het Vlaams Blok

stavingstuk 59 van de rechtstreeks dagende partijen: de brochure “Eigen volk eerst, Vlaams Blok, Reeds 20 jaar de stem van het volk”, 1997:
uittreksel:

Citaat:
vermeldende op de middelste pagina’s onder de hoofding: “500.000 werklozen, waarom nog gastarbeiders?”:
Links onder de titel: “Wist U dat…” o.m. het volgende:
“… er in België zo’n 400.000 vreemdelingen verblijven, die van buiten Europa komen?
… deze vreemdelingen ons jaarlijks 30 miljard aan werkloosheidsuitkeringen, 15 miljard aan kinderbijslag en 15 miljard aan gezondheidszorg kosten?
… deze vreemdelingen verantwoordelijk zijn voor 40 % van de misdaden?
… deze vreemdelingen een bedreiging vormen voor onze culturele eigenheid?”
Rechts onder de titel: “Het Vlaams Blok is geen voorstander van de multiculturele samenleving. Het Vlaams Blok verdedigt het behoud van onze culturele eigenheid en identiteit. Daarom ook bepleit het Vlaams Blok de begeleide terugkeer van het merendeel der niet-Europese vreemdelingen”, onder meer de hiernavolgende voorstellen:
“- de onmiddellijke terugkeer van illegale, criminele en werkloze vreemdelingen.
- Een waterdichte immigratiestop.
- Er moet een humaan maar kordaat terugkeerbeleid voor de andere vreemdelingen worden gevoerd.
- Werk en sociale woningen voor eigen volk eerst.”
becommentariëring door het Hof:
Dit uittreksel is een klassiek voorbeeld van hoe het ’zondebokmechanisme’ wordt gehanteerd. Op het ene blad wordt gewezen op de kost (werkloosheidsuitkeringen en overige sociale voorzieningen) en het gevaar (criminaliteit en aantasting van de culturele eigenheid), welke de vreemdelingen vertegenwoordigen, terwijl op het andere blad de oplossingen worden voorgesteld, waaronder een algemene achteruitstelling van de vreemdelingen ten bate van de eigen bevolking op het vlak van het “werk en de sociale woningen” en een “kordaat terugkeerbeleid voor de andere vreemdelingen” (namelijk deze die wel werken en geen misdrijven begaan).
Oud 6 oktober 2006, 12:15   #610
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vroeg enkel om een attest hoeveel bruinen hier rondlopen.
Gezien het zo grote gevaar dat aan hen wordt toegeschreven, het enorme belang van ze te laten opkrassen een nogal logische vraag.
Bang van het antwoord?
Ik niet... Ik ben een grijze muis...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 12:16   #611
ericferemans

Standaard recentere beweringen door het VB

Omdat hier seffens weer welles nietes spelletjes zullen ontstaan nog een bewering van het VB, deze keer veel recenter:

http://www.vlaamsblok.be/actualiteit_week_72.shtml

Citaat:
08/09/2003] - Vreemdelingenstemrecht

De feiten zijn bekend. Na de verkiezingen van 1999 belandde het vreemdelingenstemrecht op de onderhandelingstafel van de te vormen regering. Omdat de VLD zich er goed bewust van was dat ze dat stemrecht onmogelijk zou verkocht krijgen aan haar -rechtse- achterban en de grote meerderheid van de Vlaams kiezers, werd een compromis gesloten. De naturalisatievoorwaarden werden zodanig versoepeld dat iedereen al snel sprak van de 'snel-Belg-wet'. Niet minder dan 400.000 vreemdelingen maakten gebruik van de wet en kregen stemrecht op elk niveau. En nu gooien de vreemdelingenlobby en de Franstaligen opnieuw het vreemdelingenstemrecht op tafel. Bij een stemming in het parlement wordt het wellicht goedgekeurd. Tweemaal prijs!

Wie belastingen betaalt, moet ook stemrecht krijgen. Vreemdelingenstemrecht is zoiets als het stemrecht voor vrouwen. Dat vreemdelingen geen stemrecht hebben is discriminerend. En stemrecht is de sleutel tot integratie. De argumenten van de voorstanders zijn bekend. Maar of ze ook juist zijn? Neen dus.

"Migranten mogen stemmen, ze moeten alleen maar Belg worden. Het gaat wel om stemrecht voor buitenlanders die geen Belg willen worden. De term migrantenstemrecht klinkt sympathiek, maar hij is misleidend."

Met deze rake woorden maakt John De Wit, in Gazet van Antwerpen, brandhout van de gekende argumenten van de voorstanders. Om dat dit zo zelden gebeurt, zetten we de voornaamste argumenten tegen even op een rijtje.
Oud 6 oktober 2006, 12:25   #612
ericferemans

Standaard aan alle blokkers

Ik herhaal mijn vraag aan alle blokkers:

Zeg nu eens heel duidelijk: hoeveel mensen, afkomstig uit "islamitische landen" zijn er de laatste tijd netto geïmmigreerd in ons land, volgens je partij?
Oud 6 oktober 2006, 12:34   #613
ericferemans

Standaard

De klok tikt,
zoals het VB thuis tikt, zo getikt is het nergens,
GROOOOOTE stilte plots....
Oud 6 oktober 2006, 12:48   #614
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Vermits ik geen blokker ben en mij in deze niet voel aangesproken om mij te gaan verdedigen, stel ik u een andere vraag.
Van het aantal niet-Europese vreemdelingen in ons land, procentueel gezien dan, hoeveel zijn er daar van die terecht komen in de criminaliteit, hoeveel zijn der daar van die geen deftig woord Nederlands praten, die op school gewoon wat dom zitten wezen, hoeveel zijn er daar van die zich niet willen integreren (heb het niet over islam afzweren en toestanden, maar om oa taalgebruik).
Als ze volgens uw tekst verantwoordelijk zijn voor 40% van de misdrijven, en het blijkt helemaal niet om zo'n extreem grote groep vreemdelingen te gaan, dan zitten we wel degelijk met een probleem.
Volgens uw peiling zit u op een aantal tss de 400.000 - 800.000. Er zijn pakweg 11.000.000 Belgen (waaronder ook een pak van buitenlandse afkomst) in totaal. Reken zelf maar eens uit dan éh ericske.
Maak het volgende sommetje eens.
Bekijk hoeveel vreemdelingen van niet-Europese afkomst hier wonen (al dan niet met Belgische ID), bekijk dan de misdaden/grote en kleine criminaliteiten in ons land. Ga dan eens kijken wie de meeste feiten pleegt, of dat de autochtone of allochtone bevolking is.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 12:56   #615
luc broes

Standaard

Citaat:
Iemand die van nationaliteit verandert woont hier al een tijdje, vaak een paar generaties. Mensen veranderen niet direct van kleur, maar wel van cultuur. En dat je dat ontkent maakt jou heel herkenbaar
Ik denk dat blokkwatcher daaraan twijfelt
Oud 6 oktober 2006, 13:37   #616

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De klok tikt,
zoals het VB thuis tikt, zo getikt is het nergens,
GROOOOOTE stilte plots....
Ben geen blokker dus geen antwoord. En moet seffens weer aan het werk maar toch nog even:
400.000 immigranten, trouwen met elkaar, krijgen allemaal zes kindjes, passen zich niet aan, worden groot, en die kindjes trouwen terug, krijgen kindjes, passen zich terug niet aan .... we zitten na twee generaties dus aan .... juist.
Die hollanders, ... die spreken tenminste al allemaal Nederlands ondertussen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 14:03   #617
ericferemans

Standaard

Tik Tak Tik Tak
Het blok weet niet hoeveel gevaarlijke vreemdelingen er zijn bijgekomen?
HEEEEELLL EIGENAAAAARDIG!
Oud 6 oktober 2006, 14:53   #618
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik herhaal mijn vraag aan alle blokkers:

Ik herhaal mijn vraag aan den Ericf die altijd zo goed op de hoogte is:
" Zeg nu eens heel duidelijk: hoeveel mensen, afkomstig uit "islamitische landen" zijn er de laatste tijd netto geïmmigreerd in ons land, volgens je partij?
Oud 6 oktober 2006, 15:02   #619
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik herhaal mijn vraag aan den Ericf die altijd zo goed op de hoogte is:
" Zeg nu eens heel duidelijk: hoeveel mensen, afkomstig uit "islamitische landen" zijn er de laatste tijd netto geïmmigreerd in ons land, volgens je partij?
Broekaka: je wil je niet blootgeven.
Mijn antwoord is: dat doet er niet toe!
Jouw antwoord zou je verplichten om ofwel:
  • met weerlegbaar leugenachtige cijfers te komen
  • ofwel je te ridiculiseren door de waarheid te zeggen
Ik heb je in één zet schaakmat gezet. Ik vroeg je VOLGENS JOUW PARTIJ: dit is een vraag die je allicht niet mag beantwoorden.

Je bent hiermede in mijn ogen en in de ogen van allen die kunnen lezen definitief belachelijk gemaakt.
De core business van je partij:" we worden bedreigd door de islam" blijkt een geweldige zeepbel te zijn: het is gewoon niet zo....

hier je filmpje

hier de cijfers van de Koning boudewijnstichting over de islam in Belgie

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 15:27.
Oud 6 oktober 2006, 15:06   #620
ericferemans

Standaard

http://www.kbs-frb.be/files/db/nl/PU...ims_Belgie.pdf

3.2. Demografische en sociale aspecten van de Islam in Belgie

De cijfers gehanteerd door de Moslimexecutieve van België en de schattingen van
deskundigen maken gewag van zo’n 400.000 mensen wiens erfgoed bepaald is door de
islamitische religie. Deze mensen van ‘moslimorigine’ (of afkomstig van een islamitisch land)
vertegenwoordigen dus 4% van de totale Belgische bevolking.
Dit aantal omvat:
- personen met de nationaliteit van land van herkomst5 op 1 januari 1999: Marokko
(125.082), Turkije (70.701), Algerije (8.452), Tunesië (4.243), Bosnië (1.995),
Pakistan (1.975), Libanon (1.098), Iran (1.007), Syrië (699), en Egypte (613) - op een
totaal van 215.865. Hieraan moeten de moslims afkomstig uit Afrika en Indonesië
worden toegevoegd.
- De genaturaliseerden (met de Belgische nationaliteit). Sinds de wetswijzigingen in
1984 en 1991 (automatische toekenning van de Belgische nationaliteit aan kinderen
van de 3de generatie en versoepeling van naturalisatie voor de 2de generatie) is hun
aantal gevoelig gestegen. Tussen 1985 en 1997 werd de Belgische nationaliteit
toegekend aan 113.842 personen afkomstig uit moslimlanden. Ongeveer 8.000
Marokkanen en 6.000 Turken deden jaarlijks een beroep op naturalisatie en dit vóór
de inwerkingtreding van de nieuwe wet van 2000 op de verdere versoepeling van
nationaliteitsverwerving.
- De politieke vluchtelingen: 6.589 mensen afkomstig uit islamitische landen (o.m.
Kosovo, Pakistan en Turkije) vroegen politiek asiel aan in 1998. Sindsdien hebben de
Afghanen zich ook hierbij gevoegd.
- De bekeerlingen van Belgische afkomst. Hoewel we niet over officiële statistieken
beschikken en er geen betrouwbare bron lijkt te zijn, wordt hun aantal geschat op
3.000 �* 15.000 personen.
- De kinderen uit islamitische families, geïmmigreerd of niet, die bij geboorte de
Belgische nationaliteit verworven hebben, dienen hier ook aan toegevoegd te
worden. Hun aantal is niet bekend gezien ze van bij de geboorte geregistreerd
werden als Belgen.

PAS OP

Deze cijfers mogen niet letterlijk genomen worden gezien ze het resultaat zijn van een
problematische zoniet twijfelachtige methodologische constructie. In tegenstelling tot het
Verenigd Koninkrijk, waar men recent gestart is met de registratie van religie op basis van
zelfidentificatie, stelt de inventarisatie van het religieuze behoren en van etnische afkomst bij
ons een groot probleem. Bij gebrek aan betrouwbare statistische meetinstrumenten wordt
het aantal moslims in België afgeleid van de nationaliteit van het land van herkomst. Dit roept
een aantal vragen op: wat met het aantal bekeerlingen van Belgische afkomst of met de als
Belg geboren moslims met niet-Belgische of genaturaliseerde ouders?
Deze manier van tellen leidt tot de essentialisering van de relatie van individuen tot religie.
Alsof het religieuze behoren van mensen afkomstig uit islamitische landen een
vanzelfsprekendheid zou zijn. In tegenstelling tot wat deze simplificatie doet uitschijnen, zijn
het behoren tot en de referenties naar islam zeer divers en uiten ze zich op verschillende
manieren: de teleologisch-spirituele dimensie (waarbij het geloof de incarnatie is van een
levensfilosofie en de zin van het leven definieert vertrekkende van een relativering van het
aardse leven), de ethisch-normatieve dimensie (betreffende de gedragsregels en rituelen),
de culturele dimensie (over de esthetische aspecten van de religieuze rituelen en tekens), de
beschavingsdimensie (die voorgaande elementen inschrijft in een pluriseculaire dynamische
geschiedenis), en de politieke dimensie (waarbij islam gebruikt wordt als een basis waaruit
zich socio-politieke krachten ontwikkelen). De verschillende verwijzingen naar islam
bevinden zich dus tussen de polen van dit brede spectrum. Bovendien lijkt alles erop te
wijzen dat het individualiseringsproces binnen deze gemeenschappen fenomenen als
hybridisatie, afstandname van de orthodoxie en religieus syncretisme of zelfs apostasie, met
zich meebrengt.
Één van de demografische karakteristieken van de moslimbevolking die benadrukt dient te
worden is het belang van het aantal jongeren. Wanneer we kijken naar de twee meest
zichtbare gemeenschappen namelijk de Turken en de Marokkanen, dan blijkt dat de moslims
een gemeenschap vormen die gekenmerkt is door de jonge leeftijd. Ongeveer 35% van de
personen die deel uitmaken van deze gemeenschappen is jonger dan 18 jaar.6 De
bevolkingspiramide voor beide groepen is gekenmerkt door een recente immigratie. Dit blijft
niet zonder gevolg. Het is bijvoorbeeld opmerkelijk dat 25% van het aantal -20 jarigen in het
Brussels Hoofdstedelijk Gewest van moslim herkomst is. Of ook dat Sarah en Mohamed in
het jaar 2002 de meest gebruikte voornamen waren in het Brusselse gewest.
De demografische structuur van de moslimbevolking toont een interessant beeld. Ze lijkt de
moeilijkheden met betrekking tot het beheer van de islam te kristalliseren in welbepaalde
plaatsen van de publieke ruimte. De school en de wijk worden op deze manier de plaatsen
bij uitstek voor de onderhandeling van identiteiten. Hierdoor worden deze plaatsen op sociaal
vlak als uitermate belangrijk gepercipieerd. Maar het meest verontrustende is dat deze jonge
generaties moslims opgroeien in een achtergestelde economische context. Op het ogenblik
dat de kinderen en kleinkinderen volwassen worden, ontdekken ze een voor hen afgesloten
arbeidsmarkt waar ze bovendien sowieso onvoldoende voor geschoold zijn en, belangrijker
nog, massaal gediscrimineerd worden.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 15:19.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be