Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2007, 19:51   #601
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
meer dan 1 miljoen voor onafhankelijkheid and growing...
Volgens het VRT-magazine "Koppen" spreekt 40 % van de ondervraagde Vlamingen zijn voor de splitsing uit. Dit zijn er dan ongeveer 2,5 miljoen and growing...
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 00:12   #602
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Volgens het VRT-magazine "Koppen" spreekt 40 % van de ondervraagde Vlamingen zijn voor de splitsing uit. Dit zijn er dan ongeveer 2,5 miljoen and growing...
Volgens het VRT-magazine "Koppen" zou 20% nog nooit nagedacht te hebben over de nadelen van een splitsing. Deze peiling die uitgevoerd wordt tijdens een politieke crisis toont enkel aan dat beslissingen van de mensen enorm beïnvloed word door de berichtgeving.

Vindt u het abnormaal dat zowat alle ondervraagde vinden dat de Vlaamse politici niet mogen toegeven op de Franstalige? Leterme die toegaf aan Balkenende ivm het wegenvignet is bij vele mensen ook niet in goede aarde gevallen.
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 00:27   #603
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Leterme die toegaf aan Balkenende ivm het wegenvignet is bij vele mensen ook niet in goede aarde gevallen.
Wél bij 16 miljoen landgenoten.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 05:59   #604
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Hehe kzalt er bij laten maar je bent verkeerd oor 200%. Jij hebt niet te beslissen welke taal iemand spreekt...
Zie je wel dat u er gewoon niets van begrepen heeft; dit was immers helemaal mijn punt niet, zoals trouwens ook anderen al opgemerkt hebben.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 06:01   #605
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Volgens het VRT-magazine "Koppen" zou 20% nog nooit nagedacht te hebben over de nadelen van een splitsing. Deze peiling die uitgevoerd wordt tijdens een politieke crisis toont enkel aan dat beslissingen van de mensen enorm beïnvloed word door de berichtgeving.
Eigenlijk flink belachelijk als je dan rekening houdt met die zogezegde "nadelen" die Reynebeau in die aflevering allemaal in het lijstje probeerde te duwen. Je zou zowaar gaan denken dat belgicisten niet weten dat ze in onze tijd in de EU leven, waardoor grensoverschrijdend verkeer, doen en handelen helemaal geen probleem is geworden.
Oud 5 september 2007, 09:47   #606
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Kom kom je kan beter doen dan dat... (vb. Wat wil de 60 andere percenten?)
Dat cijfer 40 is trouwens al ferm opgeblazen en dan nog een paar mensen in een rap overwaaiende histerie...
Ik kan trouwens een groep mensen ondervragen en meer dan 50% voor onafhankelijkheid hebben, dat zal je verwonderen wss
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 09:49   #607
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zie je wel dat u er gewoon niets van begrepen heeft; dit was immers helemaal mijn punt niet, zoals trouwens ook anderen al opgemerkt hebben.
Blijd vooral ontkennen... Het doet je goed!
Oud 5 september 2007, 09:56   #608
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk flink belachelijk als je dan rekening houdt met die zogezegde "nadelen" die Reynebeau in die aflevering allemaal in het lijstje probeerde te duwen. Je zou zowaar gaan denken dat belgicisten niet weten dat ze in onze tijd in de EU leven, waardoor grensoverschrijdend verkeer, doen en handelen helemaal geen probleem is geworden.
Dat bedoelde die dan ook niet, u heeft duidelijk zijn punt niet begrepen.
Hij sprak vooral over openbaar vervoer en internationale treinen zijn onderhevig aan andere regels dan gewoon inter city treinen. En zo kunnen er ook problemen ontstaan van de autostrades. En tevens had hij het ook over politie en daar had hij wel een punt dat grenzen nog steeds een probleem zijn als u dat kan tegen argumenteren luister ik graag samen met enkele duizenden inwoners van de grensgemeenten bij frankrijk.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 09:57   #609
barteke
Burgemeester

barteke's schermafbeelding

Standaard

we kunnen misschien ook spijkers gaan gooien op de gordel. Elke kapotte band is een flamingant bij
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 10:00   #610
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
we kunnen misschien ook spijkers gaan gooien op de gordel. Elke kapotte band is een flamingant bij
Onder het motto eigen volk eerst zeker?
Oud 5 september 2007, 10:17   #611
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht

jvdb hoort en leest dan ook enkel wat hij graag hoort/leest . Zelf uit zijn eigen schrijfsels kan hij de fouten niet halen zelf al leg je ze hen uit.

Dus leuk dat je probeert maar hij zal het niet snappen
Oud 5 september 2007, 10:19   #612
santos
Minister

Standaard

Citaat:

jvdb hoort en leest dan ook enkel wat hij graag hoort/leest . Zelf uit zijn eigen schrijfsels kan hij de fouten niet halen zelf al leg je ze hen uit.

Dus leuk dat je probeert maar hij zal het niet snappen
Tja bij sommige walen overheerst goede wil
Oud 5 september 2007, 11:19   #613
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij sprak vooral over openbaar vervoer en internationale treinen zijn onderhevig aan andere regels dan gewoon inter city treinen. En zo kunnen er ook problemen ontstaan van de autostrades. En tevens had hij het ook over politie en daar had hij wel een punt dat grenzen nog steeds een probleem zijn als u dat kan tegen argumenteren luister ik graag samen met enkele duizenden inwoners van de grensgemeenten bij frankrijk.
Welke regels zijn dan anders voor internationale treinen, beste vriend? Kunt u mij dat eens uitleggen?

Welke problemen op de autowegen? Ik rij heel vaak naar Duitsland. Dan steek ik toch de grens over, en, weet u, nog nooit heb ik van zulke problemen meegemaakt als Reynebeau uitvindt.

Grenscriminaliteit kan aangepakt worden. Met Nederland en Duitsland gaan de samenwerkingsakkoorden wel vlot; niet met Frankrijk. Niet zozeer het feit dat de grenzen er zijn, vormt problemen maar wel de houding die bepaalde landen aannemen.
Oud 5 september 2007, 11:25   #614
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Welke regels zijn dan anders voor internationale treinen, beste vriend? Kunt u mij dat eens uitleggen?

Welke problemen op de autowegen? Ik rij heel vaak naar Duitsland. Dan steek ik toch de grens over, en, weet u, nog nooit heb ik van zulke problemen meegemaakt als Reynebeau uitvindt.

Grenscriminaliteit kan aangepakt worden. Met Nederland en Duitsland gaan de samenwerkingsakkoorden wel vlot; niet met Frankrijk. Niet zozeer het feit dat de grenzen er zijn, vormt problemen maar wel de houding die bepaalde landen aannemen.
U kan die regels zelf ook opzoeken, ik ben geen medewerker van de NMBS, maar u zal het wel weer beter weten neem ik aan.
U vraagt altijd naar bewijzen maar tot op heden heb ik nog geen enkel bewijs gezien van uw uitspraken.
ALs u naar Duitsland gaat spreekt men over personen vervoer wat natuurlijk iets anders is dan vrachtvervoer. Het zou dan bvb plots kunnen dat Wallonie de regels van Frankrijk toepast wat wil zeggen geen transit vrachtverkeer in weekends/feestdagen. Om nog maar te zwijgen over tolheffing, controles, andere regelgeving betreft gewicht enzo verder.
Oud 5 september 2007, 11:33   #615
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kan die regels zelf ook opzoeken, ik ben geen medewerker van de NMBS, maar u zal het wel weer beter weten neem ik aan.
U vraagt altijd naar bewijzen maar tot op heden heb ik nog geen enkel bewijs gezien van uw uitspraken.
ALs u naar Duitsland gaat spreekt men over personen vervoer wat natuurlijk iets anders is dan vrachtvervoer. Het zou dan bvb plots kunnen dat Wallonie de regels van Frankrijk toepast wat wil zeggen geen transit vrachtverkeer in weekends/feestdagen. Om nog maar te zwijgen over tolheffing, controles, andere regelgeving betreft gewicht enzo verder.
Strikt genomen doen er zich geen problemen voor bij een splitsing van de NMBS op Belgisch niveau, maar ook niet als er twee staten worden gevormd. Immers, heel het net heeft nu een gelijke structuur (netspanning, afspraken, opleidingen...). M.a.w. er moet gewoon niets afgesproken worden, daar alles reeds vastligt. Ook de homologatie van rij- en voertuigen moet niet, omdat die gezamelijke reeds bestaat. Men vertrekt dus van een gelijke basis, en niet, zoals met onze buurlanden, met historische verschillen (doordat elk land aanvankelijk een eigen technische en wetgevende ontwikkeling heeft gekend op spoorgebied).

Welk bewijs voor "mijn uitspraken" wenst u dan wel? U heeft er immers maar om te vragen.

Ja, er kan tol geheven worden en de arbeidsregels kunnen anders zijn, maar dat lijkt me allemaal geen probleem. De toelating om tol te heffen is voortaan immers een Europese zaak geworden: geen enkele lidstaat kan nu eenzijdig tol gaan heffen zonder dat dit besproken en ook goedgekeurd werd op Europees niveau. Ook voor het vrachtverkeer groeien er Europese afspraken. Kortom, bangmakerij die totaal niet gefundeerd is.
Oud 5 september 2007, 11:52   #616
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Kom kom je kan beter doen dan dat... (vb. Wat wil de 60 andere percenten?)
Dat cijfer 40 is trouwens al ferm opgeblazen en dan nog een paar mensen in een rap overwaaiende histerie...
Ik kan trouwens een groep mensen ondervragen en meer dan 50% voor onafhankelijkheid hebben, dat zal je verwonderen wss
Was het niet een groep van 80%!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 5 september 2007 om 11:52.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 12:36   #617
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Strikt genomen doen er zich geen problemen voor bij een splitsing van de NMBS op Belgisch niveau, maar ook niet als er twee staten worden gevormd. Immers, heel het net heeft nu een gelijke structuur (netspanning, afspraken, opleidingen...). M.a.w. er moet gewoon niets afgesproken worden, daar alles reeds vastligt. Ook de homologatie van rij- en voertuigen moet niet, omdat die gezamelijke reeds bestaat. Men vertrekt dus van een gelijke basis, en niet, zoals met onze buurlanden, met historische verschillen (doordat elk land aanvankelijk een eigen technische en wetgevende ontwikkeling heeft gekend op spoorgebied).

Welk bewijs voor "mijn uitspraken" wenst u dan wel? U heeft er immers maar om te vragen.

Ja, er kan tol geheven worden en de arbeidsregels kunnen anders zijn, maar dat lijkt me allemaal geen probleem. De toelating om tol te heffen is voortaan immers een Europese zaak geworden: geen enkele lidstaat kan nu eenzijdig tol gaan heffen zonder dat dit besproken en ook goedgekeurd werd op Europees niveau. Ook voor het vrachtverkeer groeien er Europese afspraken. Kortom, bangmakerij die totaal niet gefundeerd is.
U heeft dus weer geen gefundeerd argument, ik heb het eerder over administratieve problemen die opduiken ipv technische.
Oud 5 september 2007, 12:38   #618
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Was het niet een groep van 80%!
Ja 20% moet ongeveer het gemiddelde zijn die als "harde kern" voor een splitsing van België zijn in vlaanderen. Dan heb je nog wat randgevallen van rond de 5�*10% die nu uitloopt tot hoogstens 15%... 40% is van de pot gerukt uiteraard... NU zelf met 40% spilts je geen land eenzijdig hoor. En als je het wilt hebben over het fabeltje van "and growing" van robert t da's uiteraard onzin. Een hoger percentage dan 40% separatisten in vlaanderen zal er NOOIT zijn...
Oud 5 september 2007, 12:44   #619
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een hoger percentage dan 40% separatisten in vlaanderen zal er NOOIT zijn...
Omdat jij het zegt? Of niet kan zien?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 12:45   #620
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Omdat jij het zegt? Of niet kan zien?
Een beetje positief denken is voor de belgicisten wel nodig tijdens deze donkere periode.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be