![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#621 |
|
Banneling
|
Dat autochtone Europeanen met recht en reden trots mogen zijn op de machtige steden, gebouwen en kathedralen die hun voorouders uit deze klei hebben opgetrokken?
Inderdaad. Dat enkele schaamkuikens zich daaraan storen? Da's de helft van de pret. http://fuckyeahgothiccathedrals.tumblr.com/ http://www.mymodernmet.com/profiles/...pics-amazingly |
|
|
|
|
|
#622 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook hier moet toch ook gezegd worden dat menige zogezegde 'Arabische' geleerden helemaal geen Arabieren waren, maar mensen met een hele andere ethnische achtergrond. Neem nu Avicenna. Dat was geen Arabier, maar een Pers. Of de gekende wiskundige Alhazen. Dat was geen Arabier, maar tevens een Pers.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 mei 2012 om 14:19. |
|
|
|
|
|
#623 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#624 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, dat heb ik niet.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 mei 2012 om 14:21. |
|
|
|
|
|
#625 |
|
Minister-President
|
Hebben we het nu over volkeren, godsdiensten, geografische regio's of idealen?
|
|
|
#626 |
|
Partijlid
|
|
|
|
|
|
|
#627 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze zal wel anders piepen als ze een moskee naast haar deur parkeren! |
|
|
|
|
|
|
#628 |
|
Partijlid
|
@ smiley en de anderen :
Je beschuldigt het meisje voor : “naïef wicht”. Ik vraag me af waarom u ons naïef/dom noemt? Voor welke reden ? Voor ons geloof in God ? Indien wij dom zijn voor ons geloof in God : Onderwijs mij dan in uw zekerheid (te weten dat er geen God is) ! Maar indien u dit niet kan : waarom noemt u ons dan allemaal dom ? |
|
|
|
|
|
#629 | |
|
Banneling
|
Citaat:
't is maar dat ik haar ken hoor, dan ken ik jou dus ook hé. Trouwens: op het originele filmpje staat inderdaad het geluid van een nachtegaal te horen, we hebben gewoon de geluidsband vervangen.... Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 19 mei 2012 om 14:59. |
|
|
|
|
|
|
#630 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Want ze zegt zelf : "adhaan is going on right now ... muslims prayer .... i love it." Laatst gewijzigd door Ciccio : 19 mei 2012 om 15:02. |
|
|
|
|
|
|
#631 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze zegt gewoon (in het engels dan): de nachtegaal is nu aan het zingen, vogelgezang, i love it. |
|
|
|
|
|
|
#632 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
jullie beschuldigen moslims - en gelovigen - altijd maar van dom en naief te zijn : omdat ze in God geloven. Dan vraag ik dus aan jullie : onderwijs mij in uw slimheid ! Leg me uit waarom je zo zeker bent van het niet-bestaan van God. U mag ook antwoorden Cynara ! Als smiley dit niet kan. |
|
|
|
|
|
|
#633 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Wat heeft dit trouwens te maken met het naieve nachtegalenwicht? |
||
|
|
|
|
|
#634 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Of is uw positie omtrent God, niet méér dan blind geloof dat Hij er niet is? Maak je jezelf dus gewoon wat wijs? Of heb je gegronde redenen dat Hij niet bestaat ? |
|
|
|
|
|
|
#635 | ||
|
Banneling
|
Pardon? gaat het muzelventje hier eventjes de uebermensch spelen?
Deze topic gaat over: "De gouden Eeuw van islam" niet over een amerikaans naief wicht, en nog minder over uw ingebeeld onzichtbaar vriendje. Citaat:
Citaat:
Het toont toch wel duidelijk aan hoe vredelievend de Groene Draak met de Platte poten is, je zou er toch zèlf niet opkomen hé. |
||
|
|
|
|
|
#636 | |
|
Minister
|
Citaat:
Om Winston Churchill maar eens te citeren, die immers de nodige tijd tussen Arabieren en moslims doorbracht: How dreadful are the curses which Mohammedanism lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy. The effects are apparent in many countries. Improvident habits, slovenly systems of agriculture, sluggish methods of commerce, and insecurity of property exist wherever the followers of the Prophet rule or live. A degraded sensualism deprives this life of its grace and refinement; the next of its dignity and sanctity. all know how to die but the influence of the religion paralyses the social development of those who follow it. No stronger retrograde force exists in the world. Far from being moribund, Mohammedanism is a militant and proselytizing faith. http://en.wikipedia.org/wiki/The_River_War
|
|
|
|
#637 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is typisch menselijke hoogmoed om te denken dat wij de uitverkorenen zijn van iets wat we god noemen, als er een goddelijk wezen zou bestaan (en dat kan!) zijn wij niet meer waard dan gelijk welk ander levend wezen, zijnde zo goed als niets. Wat enkele mensen vroeger opgeschreven hebben in 'heilige' geschriften maakt het niet het woord van die god, het blijven mensen die dat opgeschreven hebben met elk hun eigen redenen waarom ze dat gedaan hebben. Het is belachelijk om als imam of priester of wat dan ook te beweren dat je weet wat god wil dat we doen, gewoon door teksten te bestuderen. Het zijn allemaal mensen, teksten zijn geschreven door mensen en er is geen enkele reden om aan te nemen dat daar iets 'goddelijks' tussen zit behalve het woord van diezelfde mensen. Kort gezegd, het goddelijke is nog niet aangetoond behalve uit oude teksten van een tijd wanneer de mensheid echt wel dom en achterlijk was. Veel van die teksten werden ook wel positief gebruikt, bv om Hygiëne aan te leren, rustdagen voor werkers (zondag), onze eerste wetten enz. Het is dus niet allemaal slecht, de teksten werden ook voor goed gebruikt maar er is niets goddelijks aan. Laatst gewijzigd door BonBon : 19 mei 2012 om 17:24. |
|
|
|
|
|
|
#638 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door BonBon : 19 mei 2012 om 17:50. |
|
|
|
|
|
|
#639 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zoals ik al schreef verliet het machtscentrum van de islam na de dood van de profeet vrijwel onmiddellijk Arabië.
|
|
|
|
#640 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Er waren ook veel Europese vakmensen aan het werk.
|
|