![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#621 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#622 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#623 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Enne, denk jij nu echt dat er in CD&V, SP-a, VLD, LDD en Groen geen separatisten zitten? |
|
|
|
|
|
|
#624 |
|
|
Zitten maar weinig separatisten tussen die stemmers hoor... Ik ken veel mensen die daarop gestemd hebben...
Zoals al werd gezegd is vooral het kiespubliek van de vld daar gekaapt geweest en moest ldd het separatisme doordrukken dan komt hij (volgens mij) al rap onder de kiesdrempel! |
|
|
|
|
|
#625 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#626 |
|
Europees Commissaris
|
Waarom niet? Staat daar een quotum op of zo?
|
|
|
|
|
|
#627 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#628 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Natuurlijk staat er geen limiet op het aantal Vlaamse separatisten. De enige die hun aangroei kan doen stoppen is de Belgische staat, nl. door zich te hervormen. |
|
|
|
|
|
|
#629 |
|
Burgemeester
|
@ JVDB
Kheb die reportage ook gezien en reynebeau is in een vorig één progamma al opgekomen als voorstander van het belgiscisme en in koppen wordt hij opgeroepen als "slimme mens" die blijkbaar alleen nadelen van de splitsing gaf. Of was dat mss de bedoeling van deze koppen-uitzending? Op vele vlakken heeft hij wel gelijk, maar dat is iets waar de vlamingen nu beter niet van wakker liggen. Er zijn belangrijkere problemen dan de hoge gebouwen die in brussel zouden verdwijnen. Zouden alle vlaamse zetels opeens naar antwerpen verhuizen? En de treinwagonnen zullen wél moeten verdeeld worden vrees ik. Als er anders een wagon is waar een duur onderdeel aan hersteld zou moeten worden rijd die even van vlaanderen naar wallonie of omgekeerd en laten ze die daar maken om zelf niet met de kosten te zitten. En wat als er nieuwe treinstellen moeten worden aangekocht? De positie van de vlamingen in brussel.. Op vele vlakken zou een totale confederale staat wel beter werken denk ik. (Naast het aspect dat vlaanderen onafhankelijk een ideologisch streefdoel is). Het zou alle voordelen van een onafhankelijk vlaanderen inhouden, maar de praktische kloterijen die reynebeau aanhaalt zouden we geen last van hebben. |
|
|
|
|
|
#630 |
|
Banneling
|
Inderdaad, door het unitair België te herstellen en de federale zever achterwege te laten.
|
|
|
|
|
|
#631 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#632 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#633 |
|
Europees Commissaris
|
Allen daarheen :
http://splitsingvlaanderen.blogspot.com/
|
|
|
#634 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als Vlaanderen door dat seperatisme onafhankelijk wordt , dan moet er eerst een nieuwe grondwet komen , waar die kiesdrempel mss anders zal zijn ... En daar er geen nieuwe verkiezingen kunnen komen in wat belgië nu nog is moet hij daar geen angst voor hebben ... ... Ze moesten een regering bijeenkrijgen , maar dat lijkt nu wel een ver-van-mijn-bed-show ...
|
|
|
|
#635 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Ik en zeer veel mensen in mijn omgeving zijn die flaminganten en die splits-dit-splits-dat-idioten meer dan kots beu, genoeg is genoeg! Ik word nog ziek van al die taal zever, als meertalige belg kan ik dat echt niet begrijpen. Op een of andere democratische manier moeten vlaamse belgen samen met de franstaligen en de duitstaligen en de brusselaars toch kunnen een reusachtig belgisch front vormen en die zwart-gele waanzin stoppen. |
|
|
|
|
|
|
#636 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#637 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
( Daar is't pretparkje ook al van samson en co. dacht ik) ...
|
|
|
|
#638 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#639 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb er trouwens al eentje aangehaald (maar daar heeft u blijkbaar overgelezen) dat helemaal geen probleem is, nl. de homologatie. Dat is immers een erkenningsprocedure. |
|
|
|
|
|
|
#640 |
|
Europees Commissaris
|
Dat zou imho tot een oncontroleerbare explosie van de separatistische aanhang leiden, ook en op de eerste plaats in Wallonië. Misschien is het dat wat jullie willen?
|
|
|
|