![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#641 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Electoraal is de oplossing voor de Franstalige partijen zelfs lonender dan een kant-en-klare splitsing (tenminste voor de Kamer); politiek ligt het natuurlijk geheel anders. Als je begrijpt wat ik bedoel.
|
|
|
|
|
#642 |
|
Minister
|
hun politieke partijen zullen dit nooit doen... de structuur in franstalig belgië laat toe om zoveel mogelijk postjes te bezetten. Indien ze konden, zouden ze nog 3 regeringen uitvinden om iedereen minister te maken! iedereen gelijk!
da programma waar Dewever en reynebeau zo naar wallonië gingen. Er was daar een rattachistisch boerke die zei: "ik hoop da we bij frankrijk gaan en een departement worden, dan is er in Wallonië maar 1 regering meer."
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 augustus 2008 om 10:33. |
|
|
|
|
|
#643 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
B-H-V bestond al -neem ik aan- en ze is maar raar beginnen worden na het vastleggen van de taalgrens -lijkt me logisch. Maar daarmee bewijs je niet dat met het blijven bestaan van dat arrondissement, bij het vastleggen van de taalgrens, een toegeving was aan vlaamse zijde om de taalgrens vast te leggen, toch? Waar ga ik de mist in? wiki: "les bourgmestres des communes néerlandophones refusent l’organisation du recensement en 1960. Il est alors décidé au parlement qu’il n’y aura plus de recensement linguistique et les néerlandophones obtiennent, en 1963, la fixation définitive des frontières linguistiques (basée sur le recensement de 1947, contesté par les populations)." waarom zouden franstaligen dit hebben toegelaten als ze er tegen waren?
|
|
|
|
|
#644 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar: you can't prove a negative. Als iemand beweert dat marsmannetjes de wereld in het geniep besturen, dan is het aan hem om de bewijzen daarvoor aan te brengen. Want als ik naar een tegenbewijs moet zoeken, kan hij steeds beweren dat ik niet goed genoeg gezocht heb, want 't zijn geniepige ventjes, die marsmannetjes. Idem: wie beweert dat er een akkoord was om in ruil voor de taalgrens B-H-V te behouden, moet dan maar een bewijs voorleggen. Kortom: de bewijslast ligt bij diegene die een positieve assertie maakt. Citaat:
Dat neemt niet weg dat de bewijslast voor de bewering van het "B-H-V-compromis" ligt bij diegenen die het bestaan ervan verdedigen. En moderne krantenartikels beschouw ik niet als bewijs. Bij voorkeur zag ik de tekst van het akkoord, of eventueel artikels uit die tijd.
|
|
|
|
|
#645 | |
|
Europees Commissaris
|
Largo, ik denk dat we elkaar compleet verkeerd begrepen hebben.
|
|
|
|
|
#646 | ||||||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voordelig is relatief... Citaat:
Citaat:
sjah de druk kan hoog oplopen (kijk nu maar Citaat:
|
|
|
|
|
#647 | ||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
[quote]Ja maar ik beweer net dat wat jij zegt niet kan dan moet jij mij toch bewijzen dat het wel kan Dat is een drogreden, want een vermomde positieve bewering. Jij beweert dat het niet kan dat er geen akkoord gekomen is. Dan beweer je m.a.w. dat er een akkoord is. Dan ben jij het die de fundamentele positieve uitspraak levert. Citaat:
Citaat:
Trouwens, nu ik eraan denk: die compensatie is er geweest. Namelijk de faciliteiten.
|
|
|
|
|
#648 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Woehahahahahahahahaha!!!! Nu kom ik niet meer bij! Largo_w, zei je niet eerder dat jij geen 2 maten, 2 gewichten hanteert?Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....16#post3634316 |
||
|
|
|
|
|
#649 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#650 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#651 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#652 | |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
#653 | |
|
|
Citaat:
Blijkt dat voor die stelling geen enkel officieel document kan worden teruggevonden, ook niet in het verslag vd commissie Harmel.
|
|
|
|
#654 | |
|
|
Citaat:
Grond, daar gaat het over.
|
|
|
|
#655 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#656 |
|
|
Heeft nog iemand die link naar het interview in Le Soir?
|
|
|
#658 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#659 |
|
|
Het vlaggen verhaal was niet echt noodzakelijk ...
|
|
|
#660 | |
|
|
Citaat:
Eens de storm is gaan liggen zal hij wel beseffen hoe ongelofelijk belachelijk hij zich heeft gemaakt. Als hij er de intelligentie ervoor heeft tenminste...............
|
|