Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2010, 09:50   #681
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Ik heb astrologie bestudeert en ik vind dat het wel klopt, uit eigen ervaring en die van anderen.

Het heeft natuurlijk ook weer al met je geloofsysteem te maken. Iemand die er vanop voorhand niet in gelooft zal het direct al afschieten, en toeval claimen.

Iemand die de mogelijkheid open laat zal mijns inziens veel objectiever zijn.

Laatst gewijzigd door exodus : 31 augustus 2010 om 09:51.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 11:01   #682
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik heb astrologie bestudeert en ik vind dat het wel klopt, uit eigen ervaring en die van anderen.

Het heeft natuurlijk ook weer al met je geloofsysteem te maken. Iemand die er vanop voorhand niet in gelooft zal het direct al afschieten, en toeval claimen.

Astrologie valt onder 'geloven' en niet onder wetenschap...einde debat..

Ik heb met belangstelling de 'voorspellingen/analyses' van enkele jaren terug gelezen...vaag en algemeen van aard zonder specifieke aanwijzingen over de 'getest' persoon..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 11:33   #683
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SchockingButTrue Bekijk bericht
einde debat? jemig wat een discussie!
?
Einde dubbelnick Kwajagan...het wordt tijd dat er een IP block komt tegen je interventies..
Oud 31 augustus 2010, 11:37   #684
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand verbiedt je deze studie te publiceren.
Zo kunnen anderen natrekken of je bevindingen wel kloppen.

Citaat:
Onzin. Er is geen enkele studie voorhanden die aantoont dat astrologie werkt. Daarom wordt astrologie niet ernstig genomen.
Nogmaals, publiceer eens jouw studie.
Of iets aan toeval of niet te wijten is kunnen we met statistische methoden bepalen.

Citaat:
Dat is een dooddoener.
Publiceer je studie, zo kunnen anderen objectief jouw methodologie evalueren.

Uiteraard zal een studie die louter selectief een aantal treffers bevat en verder wat wazige stemmingmakerij niet ernstig genomen worden.

Laatst gewijzigd door Firestone : 31 augustus 2010 om 11:39.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 11:41   #685
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Astrologie valt onder 'geloven' en niet onder wetenschap...einde debat..

Ik heb met belangstelling de 'voorspellingen/analyses' van enkele jaren terug gelezen...vaag en algemeen van aard zonder specifieke aanwijzingen over de 'getest' persoon..
Ik denk dat je me met iemand anders verwart. Ik heb dat niet gedaan, zeker niet enkele jaren geleden.

Astrologie is geen exacte wetenschap, dat is juist. Maar het beschrijft volgens mij wel goed bepaalde tendensen in een persoon. Dat is uit persoonlijke ervaring bij mijzelf en bevestiging bij anderen.

Het is ook veel complexer dan die astrologie per zonnetekens die je in de boekjes leest.

Er zijn wel degelijke tendensen waar te nemen, naar mate je gedetaileerder gaat kijken. Als je zegt "ik ben een leeuw van sterrenbeeld" dan kan je wel wat leeuw invloeden hebben maar veel hangt af van de rest van de horoscoop, het is complex.

Laatst gewijzigd door exodus : 31 augustus 2010 om 11:46.
Oud 31 augustus 2010, 11:56   #686
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je me met iemand anders verwart. Ik heb dat niet gedaan, zeker niet enkele jaren geleden.

Astrologie is geen exacte wetenschap, dat is juist. Maar het beschrijft volgens mij wel goed bepaalde tendensen in een persoon. Dat is uit persoonlijke ervaring bij mijzelf en bevestiging bij anderen.

Het is ook veel complexer dan die astrologie per zonnetekens die je in de boekjes leest.

Er zijn wel degelijke tendensen waar te nemen, naar mate je gedetaileerder gaat kijken. Als je zegt "ik ben een leeuw van sterrenbeeld" dan kan je wel wat leeuw invloeden hebben maar veel hangt af van de rest van de horoscoop, het is complex.
Flair alert ...

Leg eens uit hoe sterren die onderling , MILJARDEN LICHTJAREN van elkaar verwijderd zijn,één mens hier op aard kunnen beinvloeden?

Is dat zoiets al alle planeten in lijn tijdens 2012? (solar mass 100%, all planets mass 0,62 sun)

Laatst gewijzigd door Cdude : 31 augustus 2010 om 11:56.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 12:16   #687
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hmm, ken je de fluidale theorie die ontwikkeld is door de franse markies Taillade-Espinasse?
Ook geen exacte wetenschap en complex.

Ik daag Exodus en ShockingButTrue! uit deze theorie in de praktijk te brengen en te bewijzen.

Laatst gewijzigd door parcifal : 31 augustus 2010 om 12:21.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 12:18   #688
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Flair alert ...

Leg eens uit hoe sterren die onderling , MILJARDEN LICHTJAREN van elkaar verwijderd zijn,één mens hier op aard kunnen beinvloeden?

Is dat zoiets al alle planeten in lijn tijdens 2012? (solar mass 100%, all planets mass 0,62 sun)
Dat weet ik niet hoe het in zijn werk gaat, maar ik stel vast dat het wel tendenzen zijn die kloppen, naarmate hoe gedetailleerd men gaat kijken. Die flair boekjes astrologie gaat niet echt kloppen. Ik denk ook niet dat je het puur fysisch kan bekijken. Alles in onze realiteit is symbool. Hoe meer wij het symbool zien, hoe meer we de energetische realiteit zien die achter het symbool zit. Een horoscoop is geen discrete afbakening, maar een continuum van energieën die een invloed hebben op het energieveld van de persoon.

Ik denk ook niet dat astrologie alles bepaalt, er is ook nog de opvoeding (zeer belangrijk), genetische aanleg etc. Maar ergens hangt dat ook allemaal samen. De astrologie wijst wel op bepaalde tendensen volgens mijn eigen ervaring. Het kan allemaal zeer complex worden. Het is gewoon één deel van het grotere geheel.

Laatst gewijzigd door exodus : 31 augustus 2010 om 12:20.
Oud 31 augustus 2010, 12:24   #689
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SchockingButTrue Bekijk bericht
*knip*
My ASS is ook de zon ...
Hoe lang ga je het volhouden deze keer?

Laatst gewijzigd door Arbiter : 31 augustus 2010 om 12:35.
Oud 31 augustus 2010, 12:37   #690
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
My ASS is ook de zon ...
Hoe lang ga je het volhouden deze keer?
Niet lang..behoorlijk snelle moderatie vandaag..
Oud 31 augustus 2010, 13:08   #691
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Niet lang..behoorlijk snelle moderatie vandaag..
Moderatie
Oud 31 augustus 2010, 13:09   #692
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet hoe het in zijn werk gaat, maar ik stel vast dat het wel tendenzen zijn die kloppen, naarmate hoe gedetailleerd men gaat kijken. Die flair boekjes astrologie gaat niet echt kloppen. Ik denk ook niet dat je het puur fysisch kan bekijken. Alles in onze realiteit is symbool. Hoe meer wij het symbool zien, hoe meer we de energetische realiteit zien die achter het symbool zit. Een horoscoop is geen discrete afbakening, maar een continuum van energieën die een invloed hebben op het energieveld van de persoon.

Ik denk ook niet dat astrologie alles bepaalt, er is ook nog de opvoeding (zeer belangrijk), genetische aanleg etc. Maar ergens hangt dat ook allemaal samen. De astrologie wijst wel op bepaalde tendensen volgens mijn eigen ervaring. Het kan allemaal zeer complex worden. Het is gewoon één deel van het grotere geheel.
"....Ik denk ook niet dat je het puur fysisch kan bekijken....","...volgens mijn eigen ervaring..."
en we zijn weer vertrokken

Laatst gewijzigd door Cdude : 31 augustus 2010 om 13:09.
Oud 31 augustus 2010, 13:52   #693
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn eerdere stelling in deze topic: vrijwel geen enkele paranormale weet wat energie fysisch is. Verbaas mij zonder een copy paste van wikipedia.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 19:01   #694
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Mag ik voorstellen dat niemand meer antwoordt op je-weet-wel-wie ? Trollen komen nl. enkel terug als je hen aandacht schenkt.

Indien men hen echter consequent negeert, druipen ze vanzelf af. Toegegeven, het is verleidelijk om je vrolijk te maken over je-weet-wel-wie, maar toch, probeer het eens.

Op termijn plukken we er allemaal de vruchten van.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 19:57   #695
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Volgens mij heeft astrologie alles te maken met het tijdstip dat mannen vrouwen bevruchten.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 21:46   #696
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Mag ik voorstellen dat niemand meer antwoordt op je-weet-wel-wie ? Trollen komen nl. enkel terug als je hen aandacht schenkt.

Indien men hen echter consequent negeert, druipen ze vanzelf af. Toegegeven, het is verleidelijk om je vrolijk te maken over je-weet-wel-wie, maar toch, probeer het eens.

Op termijn plukken we er allemaal de vruchten van.
Ik vraag me af waarom de moderatie niet gewoon de abuse van zijn provider op de hoogte brengt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be