![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#721 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pas op: ik begrijp uw gedrevenheid om de werkelijke geschiedkundige feiten te achterhalen van de zogenaamde stichters van de verschillende religies. Ik heb me daar ooit ook eens meer in verdiept. Maar ik zou eerder denken dat het voor de gelovige veel interessanter is om uit te vissen hoe zijn religie tot stand kwam, dan voor de ongelovige voor wie het inderdaad niet uitmaakt of het nu het verhaaltje van Roodkapje betreft of dat van Sneeuwwitje.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 januari 2015 om 10:57. |
|
|
|
|
|
|
#722 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Er zijn uiteraard gelovigen ( misschien wel het merendeel ) die het niet uitmaakt of deze verhalen al dan niet op waarheid ( geschiedkundig ) berusten, maar een groot deel heeft nog nooit kennis gemaakt met de ontstaansgeschiedenis van hun religie. Een wellens-nietes spelletje helpt geen moer. Enkel educatie kan hierin verandering brengen. Laatst gewijzigd door Aton : 29 januari 2015 om 11:16. |
||
|
|
|
|
|
#723 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van het ogenblik dat men deze ingesteldheid heeft, gaat men natuurlijk niet meer verder onderzoeken om uit te vissen of het wel zo allemaal gebeurd is zoals de Sira of de Hadith het zegt. Want ‘geloven’ hier is voluit iets aannemen zonder dat men het echt historisch weet of wil weten. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 januari 2015 om 11:38. |
|
|
|
|
|
|
#724 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
|
|
|
|
|
#725 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#726 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik denk dat we in een verschillende straat aan het discuteren zijn.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#727 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#728 |
|
Europees Commissaris
|
Zelfs als er tweemaal hetzelfde geschreven werd blijf ik ongelovig want ik lees het eenvoudig niet. Ik vermoed dus dat ik wel nooit zal te overtuigen zijn.
Maar aan de lengte van de topic leid ik af dat jullie zich kostelijk amuseren. Het is zoals op den paardenmolen op een volkskermis. Sommigen willen altijd in het busje zitten maar zullen nooit de "plamouche" pakken omdat het busje gesloten is. Trouwens dat busje rijdt zelfs niet sneller dan de rest op die draaimolen. Tenzij Allah het heeft gezegd natuurlijk en Mohammed het niet anders heeft geïnterpreteerd of neergeschreven. Want dan rijdt dat busje sneller natuurlijk. In die oude geschriften las ik liever over Sidi del Moka en zijn vliegende tapijten en over Ali Baba en zijn veertig rovers. Daar kon je tenminste nog eens mee lachen. En in den Bijbel stonden dramatische episodes waar ik zelfs moest bij wenen. Vooral dat verhaal waar Mozes met zijn stok op een rots sloeg en toen kwam er water uit. Triestig hoor. Moet die Mozes nogal afgezien hebben bij het plassen want die zat met een serieus prostaat-probleem. Ik heb dat verhaal wel gelezen in het Hebreeuws. Dus er zullen waarschijnlijk nog andere interpretaties mogelijk zijn. Ik zit hier dus niet bewust te liegen. |
|
|
|
|
|
#729 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 januari 2015 om 18:29. |
|
|
|
|
|
|
#730 |
|
Europees Commissaris
|
Ja; er zitten er hier nog op dit forum die willen dat de bushalte in hun maisveld komt te liggen.
Die hebben het nog erger dan dezen die op den paardenmolen zitten. Maar ze nemen wel hun voorzorgen want ze zitten reeds op "busje komt zo". En maar ronddraaien dus en denken ze gaan thuiskomen. |
|
|
|
|
|
#731 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#732 |
|
Europees Commissaris
|
Echt Piero? Dan moet ik zo vlug mogelijk Jood worden.
Want christen zijn heb ik al meegemaakt. Was niet zo plezant. Maar voor sommigen kan het veel vreugde bezorgen. Je krijgt er een hobby voor het leven bij en die is op basis van oude vertelsels proberen om andere mensen even zot te krijgen. Maar het heeft nog andere goede kanten. Je wordt een vergevingsgezinde mens. Je noemt een vermeend schepsel "Onze Lieve Heer" en je vergeet dat je gestraft werd voor iemand anders die in een appel beet. En je vergeet en vergeeft dat alle Egyptische kinderen werden uitgemoord omdat de joden alle lammeren hadden opgegeten zodat er geen bloed meer overschoot om deuren te verven bij de Egyptenaren. En je vergeet ook dat hele steden te vuur en te vlam werden verwoest omdat er teveel voorbehoedsmiddelen werden gebruikt. En als toetje op de zalm liet je de Egyptenaren verzuipen in de Middelandse zee. Ocharme toch die paardjes; die ook niks hadden misdaan; want die verzopen mee. Maar er ontstaat wel een grote problematiek. Hoe gaan we onze problemen oplossen zonder de vergevingsgezindheid van die vroegere gelovigen? Wat gaat er gebeuren als ons niet wordt voorgehouden dat we tevreden moeten zijn dat we arm zijn of worden. Er zijn er nu reeds die dat stadium van verrotting voorbij zijn. Ikzelf zal nooit akkoord gaan met het feit dat ik te weinig verstand heb gekregen van onze lieve man hierboven. Dat ik als arme van geest het rijk Gods zal verwerven geloof ik niet. Men is hier weeral aan het liegen. Waarom zou ik later meer krijgen als ik nu niks of te weinig heb gekregen? Met alle Chinezen hoor ....... maar niet met den dezen! Er staan onze nazaten dus harde tijden te wachten. Als dat vergeven en vergeten niet meer meetelt dan gaat er hier op deze aardkloot nog harder gevochten worden voor alles wat er te weinig zal zijn. Komt dus het einde der tijden in het zicht? Maar ik leef dus niet in verwachting op een beloning. Als je hier reeds meer werd gekloot dan je verdient dan zullen nadien ook geen dikke paaseieren in je korfke terecht komen. Ik hoop niet anders dan dat ik het verkeerd zie. Bovendien zie ik zelfs niks. Ook geen enkele schaduw als de zon schijnt van die rechtvaardige godheid. En geloven zonder zien doe ik nog minder. |
|
|
|
|
|
#733 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#734 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik zit ondertussen aan soera 4 aya 71 tot 76.
Maar hoe zeer ik er ook op dokter met behulp van het internet, ik geraak maar niet wijs uit de wartaal... Kan iemand dat stuk verklaren opdat ik weet in welke kleur ik nu moet fluoriceren??? |
|
|
|
|
|
#735 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
http://users.telenet.be/myprojects/peace/index.html |
|
|
|
|
|
|
#736 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Deze soera gaat eigenlijk over de inrichting van de islamitische samenleving, hoe ze verder kan uitgebouwd worden op een stevige basis, hoe men moet omgaan met wie zich tegen de islam keert of wie de oema in een nabije of verre toekomst zal bedreigen.
|
|
|
|
|
|
#737 | |
|
|
Citaat:
Dat is toch zeer vreemd, omdat volgens de Hadith Mohammed direct zijn godsdienst heeft geinstalleerd via veroveringen. Ook vreemd is dat de eerste Kaliefen van wie we weten dat ze echt hebben bestaan vanuit Damascus regeerden. En die beeldden zichzelf uit op munten en inscripties als Christen. Bovendien is er een groot probleem met de naam Mohammed. Nergens in eender welke inscriptie of kroniek komt deze naam voor in de hele Arabische cultuur de eeuwen voor, tijdens of 30 jaar na de vermeende dood van Mohammed. Dat was dus een totaal unieke naam. (Terwijl Jezus een zeer courante naam was.) De reden hiervoor is dat Mohammed geen eigennaam was, maar een bijvoeglijk naamwoord: 'de uitverkorene', bedoelend op Jezus. Hetzelfde voor 'Ali', zijn schoonzoon. Dat was oorspronkelijk ook geen Arabische eigennaam, maar ook een verwijzing naar Jezus: 'de verlichte'. Ook daar is dezelfde vergissing gebeurd, en heeft men dat gelezen als een eigennaam. Bovendien is de Hadith zo onwaarschijnlijk gedetailleerd, dat men enkel kan vaststellen dat het verzonnen is van begin tot einde. Tenzij u echt gelooft dat Mohammed met een paard vanuit Jeruzalem naar de hemel is gereisd en onderhandeld heeft met Allah? |
|
|
|
|
|
|
#738 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#739 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De krijgshaftige bereden Arabische stammen leverden zowel aan de Byzantijnen als de Sassanieden geduchte huursoldaten. Een minder ontwikkeld krijgersvolk was het wel. Op een bepaald ogenblik grijpen die eerst in het Byzantijnse deel van het Midden-Oosten de macht en vervolgens in het Perzisch gedeelte of net omgekeerd, zoals die Duitser beweert. Het heeft weinig belang. De lokale bevolking, die onder de imperia genadeloos uitgezogen werd, krijgen tijdelijk onder het nieuwe soldatenregime meer armslag en er ontstaat zelfs een zekere opbloei van de vroegere cultuur. Als de Arabische soldatenheerschappij begint af te brokkelen wordt aan het allegaartje van geloven en bijgeloven zo goed mogelijk structuur gegeven en wordt een mythische krijgsheld uit het voormalige moederland tot profeet gemaakt en een streng staatsdragend monotheïsme cum politiek systeem ingevoerd. De onsamenhangende Koran, de Sira en de Hadiths wijzen in die richting, zowel qua datering als qua inhoud.
|
|
|
|
#740 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|