Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2009, 08:58   #741
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
eno2 vindt dat arm zijn wel leuk.

Vooral tegen het midden van de maand nog 54€ op de rekening staan hebben, dat is werkelijk orgiastisch.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 09:01   #742
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

eno2 ik heb deze hele thread niet gevolgd, maar wie vindt ge dat verantwoordelijk is voor uw armoede?

En nee dit is een eerlijke vraag zonder enige negatieve klank.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 09:02   #743
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Deze hele thread op zich is eigenlijk één grote grap. Eno2 zit hier post na post te klagen over zijn zogenaamde "armoede" en telkens als iemand daar commentaar op heeft op een suggestie doet om uit die armoede te geraken dan voelt hij zich aangevallen omdat zijn zogenaamde "armoede"-positie wordt aangevallen.

Deze thread overstijgt toch ver het begripsvermogen van de armen-bashers,
dus doe maar op jongens.
Oud 20 mei 2009, 09:03   #744
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Echte armoede bestaat vandaag de dag nog steeds hier, en dat is een schande.

Er zijn gevallen waar mensen het echt gezocht hebben, akkoord, maar er zijn er ook (en dat is echt erg) die hard hun best doen en geen stap vooruit zetten.
T'is nie moileijk ma gemakkelijk, als banken miljarden schulden maken en ons geld de deuren uitgesmeten hebben, dan mogen wij als belastingsbetaler hun schulden betalen voortgekomen uit wanbeleid. Als de werekende mens eens een rekening niet kan betalen dan word zijn hele inboedel in beslag genomen of krijgt hij direct aanmaningen met fikse boetes erop.
Oud 20 mei 2009, 09:06   #745
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede Bekijk bericht
T'is nie moileijk ma gemakkelijk, als banken miljarden schulden maken en ons geld de deuren uitgesmeten hebben, dan mogen wij als belastingsbetaler hun schulden betalen voortgekomen uit wanbeleid. Als de werekende mens eens een rekening niet kan betalen dan word zijn hele inboedel in beslag genomen of krijgt hij direct aanmaningen met fikse boetes erop.
Die banken hebben een ravage aangericht, akkoord, maar ook toen daar alles nog draaide was er hier armoede.
Oud 20 mei 2009, 09:08   #746
Vette Pois(s)on

Standaard

Wil maar zeggen dat banken niet alleen de oorzaak zijn (en niet de enige die vlotjes boetes uitschrijven: ik denk dan direkt aan de belastingen die ons uitwringen, energiefakturen, telefoon en internet, verzekeringen,...)
Oud 20 mei 2009, 09:13   #747
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Die banken hebben een ravage aangericht, akkoord, maar ook toen daar alles nog draaide was er hier armoede.

armoede is hier altijd geweest en de grote oorzaak daarvan is dat we vergeten zijn dat welzijn belangrijker is als welvaart. In het verleden en het heden geloven de mensen dat welvaart bijdraagt aan welzijn doch welvaart lijdt enkel tot vervreemding van zijn eigen zijn. de mens compenseert de gevoelens door de vlucht in materie en verliest daardorr zijn eigen en ook het welzijn.
De ethiek is enkel wat men heeft is wat men is. Hebben is belangrijker dan het zijn.
En daarbij vanaf de geboorte mogen wij werken om de staatsschuld af te betalen en wat dan van het loon overschiet is een kruimeltje dat ge moogt meepikken.
Armoede zal er altijd zijn zolang er mensen en staten (politiekers) zijn die zich verrijken ten kosten van anderen.
en zolang dat de mens zich niet wil brvrijden van het waanidee dat hij niets is als hij niets heeft.

Laatst gewijzigd door armoede : 20 mei 2009 om 09:19.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 09:27   #748
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
armoede is hier altijd geweest en de grote oorzaak daarvan is dat we vergeten zijn dat welzijn belangrijker is als welvaart. In het verleden en het heden geloven de mensen dat welvaart bijdraagt aan welzijn doch welvaart lijdt enkel tot vervreemding van zijn eigen zijn. de mens compenseert de gevoelens door de vlucht in materie en verliest daardorr zijn eigen en ook het welzijn.
De ethiek is enkel wat men heeft is wat men is. Hebben is belangrijker dan het zijn.
En daarbij vanaf de geboorte mogen wij werken om de staatsschuld af te betalen en wat dan van het loon overschiet is een kruimeltje dat ge moogt meepikken.
Armoede zal er altijd zijn zolang er mensen en staten (politiekers) zijn die zich verrijken ten kosten van anderen.
en zolang dat de mens zich niet wil brvrijden van het waanidee dat hij niets is als hij niets heeft.
Ik volg wel en denk nu dat mochten vrouwen niet zo fel vallen voor mannen met eigendom/macht er een hoop spanning zou wegebben en minder fel gestresst.
Klinkt wat simpel, maar zo denk ik dikwijls.
Uitsloven voor wat? Om dan erop belast te worden alsof het een straf is.
En dan denk ik weer doordoen of ge staat aan de kant.
Oud 20 mei 2009, 09:39   #749
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik volg wel en denk nu dat mochten vrouwen niet zo fel vallen voor mannen met eigendom/macht er een hoop spanning zou wegebben en minder fel gestresst.
Klinkt wat simpel, maar zo denk ik dikwijls.
Uitsloven voor wat? Om dan erop belast te worden alsof het een straf is.
En dan denk ik weer doordoen of ge staat aan de kant.

Weet ge, ik vind dat de mens zich eens bewust moet gaan worden van het feit wat hij nu echt wilt. maakt de materie hem gelukkig of is de mens een beter ouder als hij veel rijkdom heeft en zo ook de macht.
Persoonlijk voel ik mij pas echt goed als ik gewoon mijn eigen kan zijn.
Ik ben gelukkig met wie ik ben en niet met wat ik heb. Hebben is vluchten en vluchten maakt u pas echt arm. En zolang wij geloven dat iemand pas echt van ons houd omdat we bezitten dan word de persoon van wie we verlangen dat hij van ons houd ook een bezit. Ik heb geld ik heb macht dus ik bezit zo denken de meesten. Vriendschap en liefde is enkel dan echt als we ons geborgen voelen bij die persoon en ons zelf kunnen zijn zonder verwachtingen te koesteren over ons zelf en de ander.
Oud 20 mei 2009, 09:40   #750
eno2
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is..

een lening vragen bij de bank voor een geit, om met de melk de lening af te betalen, en die lening vervolgens niet krijgen, vanwege onvoldoende waarborg.
Oud 20 mei 2009, 09:50   #751
Vette Pois(s)on

Standaard

Citaat:
Weet ge, ik vind dat de mens zich eens bewust moet gaan worden van het feit wat hij nu echt wilt. maakt de materie hem gelukkig of is de mens een beter ouder als hij veel rijkdom heeft en zo ook de macht.
Persoonlijk voel ik mij pas echt goed als ik gewoon mijn eigen kan zijn.
Ik ben gelukkig met wie ik ben en niet met wat ik heb. Hebben is vluchten en vluchten maakt u pas echt arm. En zolang wij geloven dat iemand pas echt van ons houd omdat we bezitten dan word de persoon van wie we verlangen dat hij van ons houd ook een bezit. Ik heb geld ik heb macht dus ik bezit zo denken de meesten. Vriendschap en liefde is enkel dan echt als we ons geborgen voelen bij die persoon en ons zelf kunnen zijn zonder verwachtingen te koesteren over ons zelf en de ander.
In dit land is luxe normaal geworden (spreek in het algemeen) ; geen zorgen of er morgen eten op tafel staat, mar eerder wat gaan we nu weer eten en wat ga ik aandoen?

Ik denk niet dat materialisme slecht is, zoalng we maar geen slaf worden van onze hebzucht.

Leven is een kunst en ik heb de techniek (of hoe dit te doen) nog niet gevonden.
Ik ben nog jong en denk dat het individualisme is dat vandaag de dag ons parten speelt.

Maar armoede is en blijft iets heel reeel en iets waar ik echt schrik voor heb.
Oud 20 mei 2009, 09:50   #752
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Echt arm zijn is..

een lening vragen bij de bank voor een geit, om met de melk de lening af te betalen, en die lening vervolgens niet krijgen, vanwege onvoldoende waarborg.
echt arm is geloven dat men een lening nodig heeft voor een geit te kopen.
Een goede geest van ondernemen is een emmer bij de hand pakken de weides aflopen en gewoon de melk nemen (van de grootgrondbezitters, kwestie van een goede ingesteldheid van sociaal denken want zij of hun voorouders hebben ook de grond maar genomen en tot hun bezit verklaard) die men wilt. met de opbrengt van die melk een geit kopen en zo met opbrengt de melk weer een nieuwe geit kopen en als ge er genoeg hebt dan de bank overnemen en het geld wat anderen er beleggen, belggen in rommel en zinloze dingen om dan van de staat nog wat miljarden te krijgen.
Oud 20 mei 2009, 09:55   #753
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
In dit land is luxe normaal geworden (spreek in het algemeen) ; geen zorgen of er morgen eten op tafel staat, mar eerder wat gaan we nu weer eten en wat ga ik aandoen?

Ik denk niet dat materialisme slecht is, zoalng we maar geen slaf worden van onze hebzucht.

Leven is een kunst en ik heb de techniek (of hoe dit te doen) nog niet gevonden.
Ik ben nog jong en denk dat het individualisme is dat vandaag de dag ons parten speelt.

Maar armoede is en blijft iets heel reeel en iets waar ik echt schrik voor heb.
Armoede is iets om schrik van te hebben zo vlug als men zichzelf verliest in de materie. Dan pas zijn we arm. Ik heb twintig jaar geleefd zonder stroom of gas. En arm was ik niet ik had heel veel oprechte vrienden waarbij ik mij goed bij voelde. En een vogeltje 's morgens horen fluiten, dat maakt mij al gelukkig. Een goed boek en van jezelf houden maakt je rijker dan alle rijkdom ter wereld. Als je van jezelf houd dan houd de ander ook echt van je om wie je zijt. In het moment van de dag leven en genieten van het moment zelf.

Laatst gewijzigd door armoede : 20 mei 2009 om 09:56.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 11:27   #754
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Vooral tegen het midden van de maand nog 54€ op de rekening staan hebben, dat is werkelijk orgiastisch.
€54. Nog prima doenbaar.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 12:32   #755
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Er zijn vele recepten om arm te worden hoor.
Er zijn bitter weinig recepten om terug op een normaal peil van welstand te komen.
Voor de armen onder ons, een goed recept om er boven op te raken is ; initiatief nemen. Helaas weinigen gegeven.
Oud 22 mei 2009, 09:11   #756
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Er zijn vele recepten om arm te worden hoor.
Er zijn bitter weinig recepten om terug op een normaal peil van welstand te komen.
Voor de armen onder ons, een goed recept om er boven op te raken is ; initiatief nemen. Helaas weinigen gegeven.
Ik heb het initiatief genomen om mijn bediendenstatus te laten vallen (solliciteren leverde niets meer op) en zes jaar als arbeider te gaan werken.

Verkeerd initiatief.

Daardoor ben ik al mijn spaargeld kwijt geraakt aan onderbetaling en overbelasting. Bijna een miljoen belgische frankskes.
Oud 22 mei 2009, 09:15   #757
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
eno2 ik heb deze hele thread niet gevolgd, maar wie vindt ge dat verantwoordelijk is voor uw armoede?

En nee dit is een eerlijke vraag zonder enige negatieve klank.
Ik hoef eigenlijk niet op persoonlijke dingen in te gaan, en dit is ook niet mijn bedoeling.

Het fijne van de zaak moet ik je uiteindelijk onthouden.

Het heeft veel geholpen dat ik als studentenleider in 67/68 mijn ingenieursdiploma geweigerd werd door de rector Irené Maes van de technische hogeschool, omdat ik aan algemene onderwijsstaking uitgeroepen had in het niet-universitair onderwijs ivm de splitsing van Leuven. Zoi werd ik geknakt in de knop, want ik wou hoogwaardig ontwikkelingswerk gaan doen in Afrika ipv vertegenwoordiger te worden bij een stinkrijke wereld-multinational.

Daarnaast heb ik een revolutionaire mentaliteit, die met het verloop van de jaren steeds toegenomen is.

Dat helpt ook niet.

Als minimumloner ben ik uiteindelijk door de financiële terreur van de staat op laagverdieners terug naar de middeleeuwen belast .

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2009 om 09:19.
Oud 22 mei 2009, 09:19   #758
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

't Is allemaal de schuld van anderen. Zo kennen we eno2.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 09:20   #759
eno2
Banneling

Standaard

Echt arm zijn is... bij elke verkiezing kunnen rekenen op de onverdeelde steun van alle partijen
Oud 22 mei 2009, 09:38   #760
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Wie wil werken, zal werk vinden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be