![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|
#741 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#742 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
eno2 ik heb deze hele thread niet gevolgd, maar wie vindt ge dat verantwoordelijk is voor uw armoede?
En nee dit is een eerlijke vraag zonder enige negatieve klank. |
|
|
|
|
|
#743 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Deze thread overstijgt toch ver het begripsvermogen van de armen-bashers, dus doe maar op jongens. |
|
|
|
|
|
|
#744 |
|
Burgemeester
|
T'is nie moileijk ma gemakkelijk, als banken miljarden schulden maken en ons geld de deuren uitgesmeten hebben, dan mogen wij als belastingsbetaler hun schulden betalen voortgekomen uit wanbeleid. Als de werekende mens eens een rekening niet kan betalen dan word zijn hele inboedel in beslag genomen of krijgt hij direct aanmaningen met fikse boetes erop.
|
|
|
#745 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#746 |
|
|
Wil maar zeggen dat banken niet alleen de oorzaak zijn (en niet de enige die vlotjes boetes uitschrijven: ik denk dan direkt aan de belastingen die ons uitwringen, energiefakturen, telefoon en internet, verzekeringen,...)
|
|
|
|
|
|
#747 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
armoede is hier altijd geweest en de grote oorzaak daarvan is dat we vergeten zijn dat welzijn belangrijker is als welvaart. In het verleden en het heden geloven de mensen dat welvaart bijdraagt aan welzijn doch welvaart lijdt enkel tot vervreemding van zijn eigen zijn. de mens compenseert de gevoelens door de vlucht in materie en verliest daardorr zijn eigen en ook het welzijn. De ethiek is enkel wat men heeft is wat men is. Hebben is belangrijker dan het zijn. En daarbij vanaf de geboorte mogen wij werken om de staatsschuld af te betalen en wat dan van het loon overschiet is een kruimeltje dat ge moogt meepikken. Armoede zal er altijd zijn zolang er mensen en staten (politiekers) zijn die zich verrijken ten kosten van anderen. en zolang dat de mens zich niet wil brvrijden van het waanidee dat hij niets is als hij niets heeft.
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 20 mei 2009 om 09:19. |
|
|
|
|
|
|
#748 | |
|
|
Citaat:
Klinkt wat simpel, maar zo denk ik dikwijls. Uitsloven voor wat? Om dan erop belast te worden alsof het een straf is. En dan denk ik weer doordoen of ge staat aan de kant. |
|
|
|
|
|
|
#749 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Weet ge, ik vind dat de mens zich eens bewust moet gaan worden van het feit wat hij nu echt wilt. maakt de materie hem gelukkig of is de mens een beter ouder als hij veel rijkdom heeft en zo ook de macht. Persoonlijk voel ik mij pas echt goed als ik gewoon mijn eigen kan zijn. Ik ben gelukkig met wie ik ben en niet met wat ik heb. Hebben is vluchten en vluchten maakt u pas echt arm. En zolang wij geloven dat iemand pas echt van ons houd omdat we bezitten dan word de persoon van wie we verlangen dat hij van ons houd ook een bezit. Ik heb geld ik heb macht dus ik bezit zo denken de meesten. Vriendschap en liefde is enkel dan echt als we ons geborgen voelen bij die persoon en ons zelf kunnen zijn zonder verwachtingen te koesteren over ons zelf en de ander.
|
|
|
|
#750 |
|
Banneling
|
Echt arm zijn is..
een lening vragen bij de bank voor een geit, om met de melk de lening af te betalen, en die lening vervolgens niet krijgen, vanwege onvoldoende waarborg. |
|
|
|
|
|
#751 | |
|
|
Citaat:
Ik denk niet dat materialisme slecht is, zoalng we maar geen slaf worden van onze hebzucht. Leven is een kunst en ik heb de techniek (of hoe dit te doen) nog niet gevonden. Ik ben nog jong en denk dat het individualisme is dat vandaag de dag ons parten speelt. Maar armoede is en blijft iets heel reeel en iets waar ik echt schrik voor heb. |
|
|
|
|
|
|
#752 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Een goede geest van ondernemen is een emmer bij de hand pakken de weides aflopen en gewoon de melk nemen (van de grootgrondbezitters, kwestie van een goede ingesteldheid van sociaal denken want zij of hun voorouders hebben ook de grond maar genomen en tot hun bezit verklaard) die men wilt. met de opbrengt van die melk een geit kopen en zo met opbrengt de melk weer een nieuwe geit kopen en als ge er genoeg hebt dan de bank overnemen en het geld wat anderen er beleggen, belggen in rommel en zinloze dingen om dan van de staat nog wat miljarden te krijgen.
|
|
|
|
#753 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
[SIZE=5][/SIZE] Laatst gewijzigd door armoede : 20 mei 2009 om 09:56. |
|
|
|
|
|
|
#754 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#755 |
|
|
Er zijn vele recepten om arm te worden hoor.
Er zijn bitter weinig recepten om terug op een normaal peil van welstand te komen. Voor de armen onder ons, een goed recept om er boven op te raken is ; initiatief nemen. Helaas weinigen gegeven.
|
|
|
#756 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Verkeerd initiatief. Daardoor ben ik al mijn spaargeld kwijt geraakt aan onderbetaling en overbelasting. Bijna een miljoen belgische frankskes. |
|
|
|
|
|
|
#757 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het fijne van de zaak moet ik je uiteindelijk onthouden. Het heeft veel geholpen dat ik als studentenleider in 67/68 mijn ingenieursdiploma geweigerd werd door de rector Irené Maes van de technische hogeschool, omdat ik aan algemene onderwijsstaking uitgeroepen had in het niet-universitair onderwijs ivm de splitsing van Leuven. Zoi werd ik geknakt in de knop, want ik wou hoogwaardig ontwikkelingswerk gaan doen in Afrika ipv vertegenwoordiger te worden bij een stinkrijke wereld-multinational. Daarnaast heb ik een revolutionaire mentaliteit, die met het verloop van de jaren steeds toegenomen is. Dat helpt ook niet. Als minimumloner ben ik uiteindelijk door de financiële terreur van de staat op laagverdieners terug naar de middeleeuwen belast . Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2009 om 09:19. |
|
|
|
|
|
|
#758 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
't Is allemaal de schuld van anderen. Zo kennen we eno2.
|
|
|
|
|
|
#759 |
|
Banneling
|
Echt arm zijn is... bij elke verkiezing kunnen rekenen op de onverdeelde steun van alle partijen
|
|
|
|
|
|
#760 |
|
|
Wie wil werken, zal werk vinden.
|