Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2024, 14:55   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Sinds wanneer moet dat?
https://www.rvdj.be/pagina/code-van-...-journalistiek

De journalist bericht waarheidsgetrouw. Dit vloeit voort uit het recht van het publiek om de waarheid te kennen.

2. De journalist publiceert alleen informatie waarvan de oorsprong hem gekend is. Hij checkt de waarachtigheid van de informatie en laat snelheid niet voorgaan op waarachtigheid. In de mate van het mogelijke, en voor zover dit relevant is, maakt hij de bron van zijn informatie bekend

3. De journalist schrapt of verdraait geen essentiële informatie in teksten, beelden, klankopnames of andere documenten. Bij het verwerken van vraaggesprekken geeft hij de verklaringen van de geïnterviewde getrouw weer en respecteert hij de geest van het gesprek. ?

4. De journalist maakt het onderscheid tussen zijn feitelijke berichtgeving en zijn commentaar duidelijk voor het publiek.

In de berichtgeving maakt de journalist een duidelijk onderscheid tussen enerzijds feiten en anderzijds beweringen, veronderstellingen en opinies.

5. Als auteur van een commentaarstuk, opiniebijdrage, column of cartoon geniet de journalist een grotere mate van vrijheid om zijn mening te geven en om conclusies te trekken uit de feiten dan in zijn feitelijke berichtgeving.

6. De journalist zet loyaal de relevante feitelijke informatie recht die hij onjuist weergegeven heeft. ?

7. De journalist verleent desgevraagd loyaal een wederwoord om relevante feitelijke informatie recht te zetten of aan te vullen. Een vraag om wederwoord kan enkel om ernstige redenen afgewezen worden.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 14:55   #62
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
T zal wel zijn godverdomme.
Skobe, ik hoop dat je het niet meent. Want je drukt de wens uit om verdoemd te worden. Are you aware Sir???
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 15:00   #63
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 15.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. Maar als men een politiek persoon aanvalt voor dit of voor dat en daardoor zijn of haar naam schaadt, dan moet men wel klare wijn schenken, het niet anoniem doen, en de bewijzen op tafel leggen van hetgeen men de persoon aanwrijft.
Ik merk op dat dat nogal a la carte gebeurt.
Trial by media is voor jou nooit een probleem als het over VB gaat.
En waarom een onderscheid tussen politieke personen en anderen?
Dat wil dus zeggen dat men mij (geen politiek persoon) zomaar anoniem zou mogen van van alles beschuldigen, maar als ik in de politiek zit moet men plots heel erg opletten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En/of dat de daden van deze politieker illegaal zijn en dus strafbaar. En dat is hier niet het geval. Tenzij dat er ondertussen nieuwe feiten aan het licht zijn gekomen waarvan ik geen weet heb.
Er is illegaal en er is laakbaar.
Mij lijkt het op zijn minst laakbaar wat ze gedaan heeft, zelfs als het niet illegaal zou zijn.
Denk aan de graaipensioenen, daar kan men ook eindeloos over debatteren of ze nu wettelijk waren of niet, het feit is dat ze laakbaar zijn.

Ik blijf ook met de vraag zitten waarom er zoveel ex-medewerkers getuigd hebben.
In elke organisatie ga je wel eens iemand hebben die misnoegd is, maar die Knack-medewerker spreekt van een tiental, dat is toch wel een serieus aantal.

En tot slot de bedenking dat ik weeral eens gelijk gekregen heb.
Hoe vaak wordt er niet gezegd dat vrouwen veel betere leiders zijn dan mannen, het zijn mannen die hun medewerkers terroriseren, die seksuele diensten verlangen van hun vrouwelijke medewerkers, enz.
Ik heb altijd gezegd dat dat veelal komt omdat vrouwen historisch niet in de positie waren dat ze daar konden misbruik van maken.
Nu je meer en meer vrouwen in leiderschapsposities ziet, zie je dat ze niet wezenlijk anders handelen dan mannen.
Ook daar zie je toxisch leiderschap en brute machtspolitiek.
Seksuele intimidatie heb ik nog niet gehoord, maar dat lijkt mij ook een kwestie van tijd.
__________________
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag)

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 13 mei 2024 om 15:05.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 15:05   #64
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Enkel als het N-VAers of VBers betreft, zal HO zeggen : "waar rook is, is vuur".

Wat Putin-lover Flup Dewinter van de VB-spionnenpartij betreft, is er meer dan rook.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 15:11   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat speelt dan ook geen rol.

De boekhoudkundige diensten van het europees parlement controleerden en betaalden de rekeningen.
Wat controleerden die precies?
En als dit allemaal legaal is, dan moet Europa heel dringend op dieet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 15:14   #66
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 15.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat Putin-lover Flup Dewinter van de VB-spionnenpartij betreft, is er meer dan rook.
Zo zie je maar, de normen van bewijs die voor de ene gelden, gelden niet voor de andere.
Net zoals "iedereen" een tweede kans verdient (zoals bij Conner Rousseau), maar "iedereen" toch alleen maar uit de persoonlijke favorieten blijkt te bestaan.
__________________
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag)
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 15:41   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat controleerden die precies?
En als dit allemaal legaal is, dan moet Europa heel dringend op dieet.
Er is één set regels voor terugbetaling van facturen e.d. dus als de diensten van het EP die betaalden, hebben zij de nodige controles gedaan.

Wil men die regels strakker maken, moet daarover in het EP een akkoord gemaakt worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 16:06   #68
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.395
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er is één set regels voor terugbetaling van facturen e.d. dus als de diensten van het EP die betaalden, hebben zij de nodige controles gedaan.

Wil men die regels strakker maken, moet daarover in het EP een akkoord gemaakt worden.
Hoe lang is Pinxten zijn gang kunnen gaan onder het oog van de diensten van het EP ? Oh wacht, hij was die dienst. Misschien moet OLAF Vaudmans maar eens onder de loep leggen.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 16:50   #69
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat Putin-lover Flup Dewinter van de VB-spionnenpartij betreft, is er meer dan rook.
Er was toen sprake van 16 (of was het 17) (mogelijke)spionnen, ook van andere partijen. Raar dat daar nooit nog over gerept wordt, heel raar...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 16:52   #70
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hoe lang is Pinxten zijn gang kunnen gaan onder het oog van de diensten van het EP ? Oh wacht, hij was die dienst. Misschien moet OLAF Vaudmans maar eens onder de loep leggen.
Het is niet de enige 0VLD-er die over bedenkelijke zaken in het nieuws kwam. Daarna grote stilte. Raar, Heel raar...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 16:56   #71
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het zoveelste schandaal rond VLD.
Die partij verdient een serieuze afstraffing!
Toxische werksfeer: wat kan je meer verwachten v.e. VLD er ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 16:57   #72
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Er was toen sprake van 16 (of was het 17) (mogelijke)spionnen, ook van andere partijen. Raar dat daar nooit nog over gerept wordt, heel raar...
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 17:02   #73
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Toxische werksfeer: wat kan je meer verwachten v.e. VLD er ?
Is urine niet ook een toxische stof? of wordt dat geneutraliseerd door politieauto's?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 17:16   #74
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik merk op dat dat nogal a la carte gebeurt.
Trial by media is voor jou nooit een probleem als het over VB gaat.

Niet alleen voor H.O. hoor Zet mij daar maar bij. (*)


Citaat:
En waarom een onderscheid tussen politieke personen en anderen?
Dat wil dus zeggen dat men mij (geen politiek persoon) zomaar anoniem zou mogen van van alles beschuldigen, maar als ik in de politiek zit moet men plots heel erg opletten.
Moest de secretaris van één of ander VZW'tje een rekening laten terugbetalen waar twijfel is over het nut daarvan haalt dat zelfs het regionaal nieuws niet tussen de gouden bruiloften, de kiekenkaartingen en het kampioenschap vinkenzetten.

Op één maand van de verkiezingen met bombshell beschuldigingen afkomen tegenover een politieke lijsttrekker voor het EP is van een andere magnitude. Dat is headline nieuws in de hele pers. Dan mag men toch verwachten dat de journalist en zijn hoofdredacteur één en ander uitgespit heeft en de normale regels van double check enz heeft toegepast.

Als je dan ziet dat de journalist nu eigenlijk al aan het terugkruipen is, niet langer beweert dat er 'fouten' gemaakt zijn, dan mogen we daar serieuze vragen bij stellen. Met woke-geleuter over 'laakbaar' zijn we niets. Dat is pastoorpraat.




Citaat:
Er is illegaal en er is laakbaar.
Mij lijkt het op zijn minst laakbaar wat ze gedaan heeft, zelfs als het niet illegaal zou zijn.
Denk aan de graaipensioenen, daar kan men ook eindeloos over debatteren of ze nu wettelijk waren of niet, het feit is dat ze laakbaar zijn.
Laakbaar is volgens mij om je zoals onze chinese spion Philip financieel laten 'smeren' voor bewezen diensten. PhDW vulde zijn zakken.

Vautmans ontving geen geld op haar rekening.


Citaat:
Ik blijf ook met de vraag zitten waarom er zoveel ex-medewerkers getuigd hebben.
In elke organisatie ga je wel eens iemand hebben die misnoegd is, maar die Knack-medewerker spreekt van een tiental, dat is toch wel een serieus aantal.
Hij is dan ook duidelijk op zoek gegaan om klagers te vinden bij de afgedankte medewerkers hee ?
Citaat:
En tot slot de bedenking dat ik weeral eens gelijk gekregen heb.
Ik ben nog aan het bekomen van de emotie... Weeral gelijk.
Hier : ik zal wat cheeren :

Citaat:
Hoe vaak wordt er niet gezegd dat vrouwen veel betere leiders zijn dan mannen, het zijn mannen die hun medewerkers terroriseren, die seksuele diensten verlangen van hun vrouwelijke medewerkers, enz.
Ik heb altijd gezegd dat dat veelal komt omdat vrouwen historisch niet in de positie waren dat ze daar konden misbruik van maken.
Nu je meer en meer vrouwen in leiderschapsposities ziet, zie je dat ze niet wezenlijk anders handelen dan mannen.
Ook daar zie je toxisch leiderschap en brute machtspolitiek.
Seksuele intimidatie heb ik nog niet gehoord, maar dat lijkt mij ook een kwestie van tijd.
Ik hoop oprecht en met veel empathie voor hun hypothetische slachtoffers dat pakweg Barbara Pas of Dominiek Sneppe zich nooit gaan vergrijpen aan een jonge stagiair parlementair medewerker. Of Petra Desutter. van Groen. Of zoals die helleveeg Asita Kanko van N-VA die haar medewerkers terroriseerde.






(*) : in de strijd tegen de vijand (het VB) zijn alle noembare én onnoembare methodes inzetbaar.

Pas de quartier.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 mei 2024 om 17:19.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 17:23   #75
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hoe lang is Pinxten zijn gang kunnen gaan onder het oog van de diensten van het EP ? Oh wacht, hij was die dienst. Misschien moet OLAF Vaudmans maar eens onder de loep leggen.
Hij is ontmaskerd, buitengestampt zoals het hoort.


En wat mij betreft mag men vautmans gerust onder de loupe nemen als daar ernstige indicaties voor bestaan om dat te legitimeren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 17:29   #76
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Met woke-geleuter over 'laakbaar' zijn we niets. Dat is pastoorpraat.
Voor u misschien niet als partijslaaf, maar voor de modale Vlaamse kiezer is "laakbaar" (en hoe ze daar mee omgaan) best interessant bij het beoordelen van de partijen.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 17:29   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

3 uur geleden in De Standaard:

Citaat:
Is een cordon sanitaire tegen Vlaams Belang nog relevant?.

Het cordon sanitaire, dat is de afspraak tussen alle partijen (behalve het Vlaams Belang) om geen coalities te sluiten met het Vlaams Belang. Maar hoe langer hoe meer dringt de vraag zich op: is het cordon nog houdbaar? Is het wel democratisch en is het nog van deze tijd?
https://www.standaard.be/cnt/dmf20240510_95149132

De vraag (durven) stellen is ze beantwoorden.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 17:31   #78
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
url]https://www.standaard.be/cnt/dmf20240510_95149132[/url]
Ik weet niet wat er aan de hand is met De Standaard, maar vandaag heb ik alle plusartikels kunnen lezen zonder abonnement.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 17:34   #79
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Is urine niet ook een toxische stof? of wordt dat geneutraliseerd door politieauto's?
Vraag het aan de expert-zeiker van N-VA, Theo Francken die zo nodig publiek zijn wietel moest bovenhalen om de plantenbakken onder te zeiken in centrum brussel om zijn exotische date te plezieren met het zicht van zijn beef-sausage.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2024, 17:36   #80
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...
(*) : in de strijd tegen de vijand (het VB) zijn alle noembare én onnoembare methodes inzetbaar.

Pas de quartier.
in de strijd tegen de vijand ... alweer een paar duizend stemmen minder voor de kiesdrempelvrezende blauwsels.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be