Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 3 maart 2004, 18:04   #61
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Ancapa

Gebruikt u grote rode letters , om u leugens te versterken ?
om idiote leugens aan te duiden en te weerleggen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 3 maart 2004, 19:23   #62
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zullen zondag een aantal leugens ontkrachten over het Vlaams Blok

De kiesdrempel uitleggen...
Brussel Halle Vilvoorde ontleden...
Het politieke proces belichten...
De toekomst van Vlaanderen...

zo 07/03/2004 om 10.00u ONTBIJTGESPREK
met Filip Dewinter en Joris Van Hauthem
Organisatie: Afdeling Sint-Pieters-Leeuw

Zaal Merselborre
Schaliestraat (kerk Vlezenbeek)
Sint-Pieters-Leeuw
Meer info over organisatie : Eddy Longeval (0494/17.39.19)

Iedereen is welkom :o
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 3 maart 2004, 19:40   #63
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert

Ik kan er ook nog altijd niet over! Anke zou beter een voorbeeld nemen aan Freya: die ziet ge nooit meer dan twee punten tegelijk naar voor brengen. 8)
Als het koud is tenminste of ....

Lamzakl
George is offline  
Oud 3 maart 2004, 19:56   #64
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
We zullen zondag een aantal leugens ontkrachten over het Vlaams Blok

De kiesdrempel uitleggen...
Brussel Halle Vilvoorde ontleden...
Het politieke proces belichten...
De toekomst van Vlaanderen...

zo 07/03/2004 om 10.00u ONTBIJTGESPREK
met Filip Dewinter en Joris Van Hauthem
Organisatie: Afdeling Sint-Pieters-Leeuw

Zaal Merselborre
Schaliestraat (kerk Vlezenbeek)
Sint-Pieters-Leeuw
Meer info over organisatie : Eddy Longeval (0494/17.39.19)

Iedereen is welkom :o
Ancapa, blijkbaar moet jij naar een toekomstig ontbijtgesprek met Filip de Winter verwijzen om die "leugens" te weerleggen. Ga je dan eindelijk toch eens toegeven dat je een papegaai bent die blindelings zonder enige kritische ingesteldheid alles nakauwt wat het VB je voorschotelt?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 3 maart 2004, 23:42   #65
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Ancapa

Is dat ontbijtgesprek van FDW in het Frans of Nederlands

Kunnen we dat verslag lezen op de Franstalige en de Nederlandstalige

Blok website

Hopelijk krijgen we hier eindelijk de reden waarom het BLOK het Belgisch

regime heeft gesteund om de kiesdrempel er door te krijgen

en dit tegen de BlOK partijstandpunten in.
Clemens is offline  
Oud 3 maart 2004, 23:53   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het Vlaams Kartel waar onze N-VA-er zo'n promotiecampagne voor voert blijft blijkbaar toch als een steen op de maag liggen.

Misschien had Bourgeois toch maar beter eens wat minder hooghartig de Blokkant uitgekeken voor steun in dat verband?

Wedden dat hij die steun zelfs al te graag zou gekregen hebben als hij zijn mond had open gedaan?

Maar je mag het Vlaams Blok gerust zijn onvriendelijkheid jegens Bourgeois blijven verwijten, hoor.
Ik denk dat het Vlaams Blok ook niet gemakkelijk zal vergeten dat Bourgeois die partij ooit wilde laten verbieden.

Vooral alle schuld aan de overkant blijven zoeken, zou ik zeggen.
Oud 4 maart 2004, 07:29   #67
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Ancapa

Is dat ontbijtgesprek van FDW in het Frans of Nederlands

Kunnen we dat verslag lezen op de Franstalige en de Nederlandstalige

Blok website

Hopelijk krijgen we hier eindelijk de reden waarom het BLOK het Belgisch

regime heeft gesteund om de kiesdrempel er door te krijgen

en dit tegen de BlOK partijstandpunten in.
In het Nederlands in een Vlaamse gemeente !
Een verslag ? Ik zal er eentje van maken ! In het Nederlands voor u
Vlaams Blok steunt geen Belgische regimes !
De kiesdrempel is er niet gekomen tegen de NVA maar om Groen! AEL ! en andere kleine prutsers er buiten te houden en daar waren de drie andere grote partijen voor verantwoordelijk !

Mijn mening ? NVA zou het gered hebben maar ze kozen voor twee postjes : ééntje voor Geert en ééntje voor Bart... de rest "kon den boom in" of "verdrinken in de plas, dat de NVA nog was"
ancapa is offline  
Oud 4 maart 2004, 09:44   #68
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Vlaams Blok steunt geen Belgische regimes !
De kiesdrempel is er niet gekomen tegen de NVA maar om Groen! AEL ! en andere kleine prutsers er buiten te houden en daar waren de drie andere grote partijen voor verantwoordelijk !
Ancapa

Ik wist niet dat het een kiesdrempel was met beperking voor AEL en Groen.

Weer een leugen komen vertellen is uw beste kenmerk.

Zonder de onhouding van het BLOK en CDH was het Belgisch regime er NIET in geslaagd de kiesdrempel door te drukken.
Clemens is offline  
Oud 4 maart 2004, 09:55   #69
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

aflevering 11113569 van : wij zijn de goeden en de anderen zijn de slechten.

pffffff ik weet weeral waarom ik nog nooit op zichzelf Vlaams nationale partijen gestemd heb in mijn leven. Juist om die verdomde verdeeldheid.

En een beetje uit Tegendraadsheid ook.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 4 maart 2004, 10:03   #70
Tegendradigaard

Standaard

Eugene,

ivm met de doodstraf toch even zeggen dat dit een interessant onderwerp is waar ik zelf ook niet altijd uit geraak.

Ik meen echter dat dit voor het Vlaams Blok geen 'levensbelangrijk' punt is en dat men op zulke punten dus kan toegeven aan eventuele coalitiepartners. Niet elk standpunt van het Vlaams Blok is te nemen of te laten dacht ik. Sommige willen ze niet afwijken (Vlaamse onafhankelijkheid bvb) maar de doodstraf eventueel wel.

Trouwens daaruit blijkt dat die mensen in het Blok over zulke dingen van mening kunnen verschillen. zou het dan toch zo zijn dat het hun radikaal Vlaams nationalisme is dat hun samen gebracht heeft en houdt tot de Vlaamse onafhankelijkheid een feit is en de partij uiteen zal vallen in verschillende groepen ?

Een redenering die ik al meer gehoord en gelezen heb trouwens.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 maart 2004, 11:18   #71
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het Vlaams Kartel waar onze N-VA-er zo'n promotiecampagne voor voert blijft blijkbaar toch als een steen op de maag liggen.

Misschien had Bourgeois toch maar beter eens wat minder hooghartig de Blokkant uitgekeken voor steun in dat verband?

Wedden dat hij die steun zelfs al te graag zou gekregen hebben als hij zijn mond had open gedaan?

Maar je mag het Vlaams Blok gerust zijn onvriendelijkheid jegens Bourgeois blijven verwijten, hoor.
Ik denk dat het Vlaams Blok ook niet gemakkelijk zal vergeten dat Bourgeois die partij ooit wilde laten verbieden.

Vooral alle schuld aan de overkant blijven zoeken, zou ik zeggen.
Knuppeltje, waarom leg jij steeds alle schuld bij de N-VA mensen ?

Zijn de blokkertjes hier dan zooooo braaf ?
Calle is offline  
Oud 4 maart 2004, 12:16   #72
Tegendradigaard

Standaard

Calle ik kan enkel maar opmerken dat ik nog nooit van een Vlaams Blokker hier gelezen heb dat die een samenwerking met de mensen van NVA uitsluit.
Of ik heb hier nog nooit een Vlaams Blokker zien verklaren dat die nog liever in een regering stapt met vld of Spa om toch maar te vermijden dat de NVA iets te zeggen zou kunnen hebben.

Dus kan ik enkel maar concluderen dat het vooral mensen van de NVA zijn die niet willen praten, laat staan er mee in een regering gaan, met hun collega's Vlaams nationalisten van het Vlaams Blok.

Oud 4 maart 2004, 12:55   #73
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Calle ik kan enkel maar opmerken dat ik nog nooit van een Vlaams Blokker hier gelezen heb dat die een samenwerking met de mensen van NVA uitsluit.
Of ik heb hier nog nooit een Vlaams Blokker zien verklaren dat die nog liever in een regering stapt met vld of Spa om toch maar te vermijden dat de NVA iets te zeggen zou kunnen hebben.

Dus kan ik enkel maar concluderen dat het vooral mensen van de NVA zijn die niet willen praten, laat staan er mee in een regering gaan, met hun collega's Vlaams nationalisten van het Vlaams Blok.
Dat niet nee, maar HOEVEEL KEER heb je al gelezen dat het VB de enige vlaamse partij is ? Dat de N-VA toch maar een snertpartijtje is ?

De beledigingen zijn wel vanuit de VB kant begonnen , en nog steeds komen de meeste beledigingen van die kant.

En durf dit eens tegen te spreken !
Calle is offline  
Oud 4 maart 2004, 14:57   #74
Tegendradigaard

Standaard

Calle wie eerst begonnen is, dat is van de kleuterklastijd.
't moet gewoon ophouden. Das de vraag van de meeste Vlaams nationalisten.

En dat gaat nooit ophouden zolang dat der hier mensen van beide kampen forums openen met titels zoals ge ze hier kunt lezen.

'k hem dat ook al elfendertig keer geschreven op dit forum : zolang de Vlaams nationale partijen mekaar bekampen en beschimpen zal der geen ondafhankelijk Vlaanderen komen.

Oud 4 maart 2004, 14:59   #75
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zolang de Vlaams nationale partijen mekaar bekampen en beschimpen zal der geen ondafhankelijk Vlaanderen komen.
Prima, houden zo!
Oud 4 maart 2004, 15:12   #76
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Eugene,

ivm met de doodstraf toch even zeggen dat dit een interessant onderwerp is waar ik zelf ook niet altijd uit geraak.

Ik meen echter dat dit voor het Vlaams Blok geen 'levensbelangrijk' punt is en dat men op zulke punten dus kan toegeven aan eventuele coalitiepartners. Niet elk standpunt van het Vlaams Blok is te nemen of te laten dacht ik. Sommige willen ze niet afwijken (Vlaamse onafhankelijkheid bvb) maar de doodstraf eventueel wel.

Trouwens daaruit blijkt dat die mensen in het Blok over zulke dingen van mening kunnen verschillen. zou het dan toch zo zijn dat het hun radikaal Vlaams nationalisme is dat hun samen gebracht heeft en houdt tot de Vlaamse onafhankelijkheid een feit is en de partij uiteen zal vallen in verschillende groepen ?

Een redenering die ik al meer gehoord en gelezen heb trouwens.
Ik vind dat iedere partij duidelijke standpunten moet durven innemen en niet rond de pot moet draaien. Het gaat echter om meer hoor Tegendradigaard, is het niet hypocriet om om nu enerzijds te fulmineren om een artikel pro-doodstraf in de grondwet te houden, om tegen de kiezer te zeggen van 'zie eens se...bij ons zou nen dutroux mogen afgemaakt worden' en dus wat stemmetjes bijkrijgen in deze dutroux-tijden...maar als ze op de rooster worden gelegd een héél braaf PC-standpunt innemen. Ik dacht dat de VB-ers zoiets doorgaans kiezersbedrog noemen als bvb de Sp.a of VLD of zo zo'n houding zouden aannemen. Ik kan enkel maar vaststellen dat ik, die al van zo ver ik weet een voorstander van de doodstraf ben, niet voor het smeer de kandeleer likt, dus mijn princiepes en overtuiging trouw blijf, zelfs indien ik er een pak profijtjes bij inschiet, en daar gaat het mij over. Ik blijf liever trouw aan mijn princiepes en ik denk er niet aan om die voor een postje, zelfs een dikbetaald, op te geven.
En toch nog even dit bijvoegen;
Als de top van het VB het toch zo oneens is over de doodstraf, waarom organiseren ze dan geen BROV bij al hun mandatarissen? . Langs de ene kant voor alles en nog wat een BROV eisen, en langs de andere kant warm noch koud durven te blazen , awel doe dan eens een BROV in eigen rangen...geef eens het voorbeeld van hoe het moet!!!
Oud 4 maart 2004, 17:21   #77
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Frank van Hecke zet alvast de goede toon vandaag in "rechtsuit", hun campagne "laat u niet vangen" slaat alvast de nagel op de kop, alleen op de verkeerde manier.

"Laat u niet vangen aan de goed-nieuws-show van Guy Verhofstadt en de gratis-sprookjes van Steve Stevaert. Laat u niet vangen, er is een alternatief. Uw alternatief voor de puinhopen van paars. Dat alternatief, uw alternatief, heet niét 'Vlaams Kartel' maar Vlaams Blok! Want voor ons zijn principes meer waard dan postjes en regeringsdeelname"

Vanhecke "vergeet" dat het Blok met een cordon zit en dat het daarom gen alternatief biedt. Van Hecke "vergeet" dat hij de Senaat na 1 jaar zal verlaten om twee lijsten te trekken
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 4 maart 2004, 17:26   #78
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Als de top van het VB het toch zo oneens is over de doodstraf, waarom organiseren ze dan geen BROV bij alhun mandatarissen? . Langs de ene kant voor alles en nog wat een BROV eisen, en langs de andere kant warm noch koud durven te blazen , awel doe dan eens een BROV in eigen rangen...geef eens het voorbeeld van hoe het moet!!!
De waarheid is, dat een groot deel van het kiespubliek van het Blok wèl achter de doodstraf staat. Het is bijgevolg niet opportuun nu het VB kans maakt om nog verder door te groeien, om daar uitgesproken standpunten over te moeten nemen. Het is een kwestie van rekenen.
Oud 4 maart 2004, 17:31   #79
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De waarheid is, dat een groot deel van het kiespubliek van het Blok wèl achter de doodstraf staat. Het is bijgevolg niet opportuun nu het VB kans maakt om nog verder door te groeien, om daar uitgesproken standpunten over te moeten nemen. Het is een kwestie van rekenen.
Inderdaad. Een echt zwak punt van het VB is dat ze geen ethische basis hebben.
Oud 4 maart 2004, 17:36   #80
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Als de top van het VB het toch zo oneens is over de doodstraf, waarom organiseren ze dan geen BROV bij alhun mandatarissen? . Langs de ene kant voor alles en nog wat een BROV eisen, en langs de andere kant warm noch koud durven te blazen , awel doe dan eens een BROV in eigen rangen...geef eens het voorbeeld van hoe het moet!!!
Tuurlijk thePiano, dat weet ik ook wel, des te meer het mij verbaast dat ze nu niet 'open en bloot' een standpunt durven innemen. Daar gaat het 'veiligheidsbeleid en luisteren naar de stem van het volk'. Van mij mogen ze zeggen wat ze willen, ik blijf achter mijn standpunten staan die ik altijd al heb gehad, ook al ben je het er niet mee eens.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be