![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Hoeveel % van de moslim-migranten zou volgens u best terugkeren naar het land van afkomst? | |||
| 0% |
|
45 | 44,12% |
| 0% - 10% |
|
1 | 0,98% |
| 10% - 25% |
|
1 | 0,98% |
| 25% - 50% |
|
5 | 4,90% |
| 50% - 75% |
|
3 | 2,94% |
| 75% - 90% |
|
5 | 4,90% |
| 90% - 100% |
|
4 | 3,92% |
| 100% |
|
38 | 37,25% |
| Aantal stemmers: 102. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Lokaal Raadslid
|
Iemand zei in één van de vorige topics dat Agalev groen ziet langs buiten en vuurrood langs binnen. Mag ik er wel op wijzen dat Agelev uit de christendemocratie voort komt.
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
En ik baseerde mijn metafoor op huidige politieke stellingnames van Gagalev en niet op hun "afkomst". En aangezien pater Versteylen afstand genomen heeft van zijn petekind en een eigen beweging gestart is (Helaba) zal er van die "christelijke sociale impuls" niet veel overgebleven zijn zeker.......
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk dat de poll op een verkeerde manier werd opgesteld.
Het terugsturen van mensen die zich totaal niet wensen aan te passen aan deze westerse maatschappij, is een optie, waar we hoedanook eens moeten rekening mee houden. Of die niet-willen-aanpassen al of niet rechtstreeks met islam te maken heeft is dan niet de issue. Verder lijkt het me onmogelijk om 100% of 99% (waarom dat éne procentje dan niet?) terug te sturen, daar krijg ik nl. zo'n vieze bijsmaak van in de mond. Wat ik eerder als noodzakelijk zou willen beschouwen is een rigoureuze STOP op de import te bepleiten. Een maatschappij is natuurlijk altijd en constant aan verandering onderhevig. De manier waarop het nu gebeurt kan men nog moeilijk als deze "standaard" verandering bestempelen. Volgens mij heet zoiets eerder bezetting! Terwijl we met de cijfers over de verminderde asielaanvragen rond de oren geslagen worden, halen er jaarlijks hoe langer hoe meer tweede generatie immigranten heelder dorpen uit Marokko en Turkije naar onze grootsteden! DAAR moet men dringend een einde aan maken. En verder (zoals hier al werd aangehaald) een stop op de VERLONING voor het ongebreideld aanmaken van kinderen! Een volledige stop op kindergeld hoeft daarom niet van toepassing te zijn, maar een wel een totaal ander systeem. Indien men vb. een vast bedrag van 150 Euro zou uitbetalen enkel voor zowel het eerste als het tweede kind en vanaf het derde kind gewoon geen kindergeld, dan houdt men tenminste rekening met de algemene trend onder de Westerse bevolking en verhindert men misschien dat deze maatschappij binnen vijftig jaar een afspiegeling van noord-afrika wordt. Waarom moeten (of zouden) blanke mensen willen overwegen om de aarde niet verder te belasten en daarom maar geen kinderen maken, terwijl de islamitische buurman en vrouw en lustig op los kweken en met elke "hit" hun inkomen drastisch zien stijgen? |
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#65 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De maatregelen die moeten genomen worden om onze levenswijze te laten overleven moeten waterdicht garanderen dat de anti-westerse krachten geen schijn van kans meer krijgen. |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Banneling
|
Om nog eens naar de poll te gaan :
0% 37% [ 20 ] 0% - 10% 1% [ 1 ] 10% - 25% 0% [ 0 ] 25% - 50% 7% [ 4 ] 50% - 75% 5% [ 3 ] 75% - 90% 3% [ 2 ] 90% - 100% 5% [ 3 ] 100% 38% [ 21 ] Totaal aantal stemmen : 54 Zie ik daar nu niet de hand van agent John Stufflebeam? |
|
|
|
|
|
#67 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Vang maar vliegjes....
|
|
|
|
#68 |
|
Lokaal Raadslid
|
Mag ik op de vergrijzing van onze maatschappij wijzen? Er worden in West-Europa te weinig kinderen geboren om de bevolkingspyramide in evenwicht te houden. Het is dus zever dat de immigranten maar even weinig kinderen als het gemiddeld westers gezin zouden mogen krijgen.
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als er iets is dat ik geleerd heb hier, dan is het onder meer dat politiek de kunst is van de herhaling. Waar heb ik ook alweer die casette gelegd? .... |
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#71 | ||
|
Burger
|
Citaat:
Hola, Deze week in De Morgen: een overzicht van het aantal HIV-ers: EUropa: 590.000 Noord- Afrika & Midden Oosten : zo'n 530.000
|
|
|
|
#72 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
[quote="Darwin"]
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
[quote="chr.wouters"]
Citaat:
Het zou eerlijker zijn om het aantal aids patienten in verhouding te zien met de totale bevolking. In elk geval in zwart-afrika is de situatie echt dramatisch daar gaat het over miljoenen. Als we daar nog eens een verschil maken tussen islamitische,christelijke en animistische gebieden zouden we misscbhien tot intressante vaststellingen kunnen komen.
|
|
|
|
#75 | ||
|
Burger
|
[quote="torvicx"]
Citaat:
|
|
|
|
#76 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Gelukkig voor hen is Allah Berouwaanvaardend en Genadevol voor islamitische mannen. |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Banneling
|
Dit is natuurlijk een veel intelligentere vraagstelling dan de mijne of jullie voor of tegen moslims zijn, of genuanceerd.
Ik heb gestemd voor 25�*50%; dat lijkt me genuanceerd. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 september 2009 om 15:14. |
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Parlementslid
|
[quote=Darwin;23375]
Citaat:
|