![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
waarom??? niets met elkaar te maken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#63 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Want je beide postings spreken elkaar wel heel hard tegen |
||
|
|
|
|
|
#64 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
BHV is een splitsing van een onwettelijk kiesdistrict en heeft zelfs niets te maken met de taalgrens of taalwetten.
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
|
Citaat:
Taalgrens ligt niet definitief vast; is de hoop van de Franstaligen. |
|
|
|
|
|
|
#67 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Niks territoriaal aansluiten. Taalgrens = taalgrens, en ga je aan de andere kant van die taalgrens wonen, dan repecteer je die en pas je je daar maar aan. Als ik als Nederlander in Wallonië kom, dan doe ik mijn best om er Frans te spreken en verwacht ik niet dat ik in het Nederlands geholpen word. En als ik me daar blijvend ga vestigen, dan heb ik binnen niet al te lange tijd zelfs het locale patois onder de knie. Brussel is uiteraard een ander verhaal aangezien die stad officieel tweetalig is. Daar blijf ik gewoon stug Nederlands spreken, en kan men mij niet in mijn eigen taal helpen, dan stap ik op en ga ik naar een ander die mijn taal wél spreekt. Of om het op z'n Noord-Nederlands te zeggen: dan sodeflikkerstralen die Franstaligen maar lekker op met dat nasale gewauwel van ze. |
||
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Brussel is trouwens op dat moment uitgebreid met Vlaamse gemeentes, dus waarom steeds die honger naar grond?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Minister
|
Welke gemeenten wil u in ruil voor die "tweetaligheid" aanbieden? Ik heb een voorstel: Edingen, Komen-Waasten en de Jeker-vallei gaan terug naar Vlaanderen en in ruil krijgt u tweetaligheid in de zes faciliteitengemeenten rond Brussel.
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
|
Citaat:
zie kartel met separatisten van n-va en 5 resoluties. ze willen klaar zijn voor Wallonië + Bruxelles als het ooit zover komt. |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
|
Citaat:
Daarentegen zal er in de rand wel een meerderheid zijn voor een tweetalig statuut. |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
trouwens, de 5 resoluties versterken België.
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dan zijn we heel snel uitgepraat natuurlijk. Au revoir. |
|
|
|
|
|
|
#78 | ||
|
Minister
|
Citaat:
In elk geval weet u daar niets van. Citaat:
De vraag blijft dus: wat wil u Vlaanderen aanbieden in ruil voor tweetaligheid in de zes Randgemeenten? Laatst gewijzigd door Rob Roy : 4 juni 2008 om 10:06. |
||
|
|
|
|
|
#79 |
|
|
|
|