Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2008, 14:47   #61
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Eens samenvatten:

- je verdedigt dikwijls het gebruik van drugs
- je doet niet aan sport
- en kebabs eten vind je niet ongezond
- van een 'gewoon' sigaretje ben je waarschijnlijk ook niet vies

Ik veronderstel dat je jong bent en nog goed van lijf en leden bent, misschien zelf dat je je nog onsterfelijk waant.

Maar beste vriend, je kan niet jarenlang ongestraft roofbouw plegen op je lichaam en hou je 'vrijheid, blijheid' en 'ik moet niets' praatjes in de toekomst maar voor de artsen en verplegers.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 17:38   #62
Adelbrecht
Vreemdeling

Adelbrecht's schermafbeelding

Standaard

Eén of twee uur meer sport op school zal nu ook het verschil niet maken. Zorg ervoor dat de jeugd wat minder huiswerk moet maken, dan kunnen ze na school nog genoeg sporten. Het moet dan natuurlijk door de ouders gestimuleerd worden.
Adelbrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 03:03   #63
d24e
Partijlid

d24e's schermafbeelding

Standaard

3-5 uur Fitness op school met gewichten/cardio lijkt mij veel interessanter dan al die balsporten waar degene die er niet in geïnteresseerd zijn, en dus laag scoren op die fit enquète, maar half meedoen en enkel wanneer de leraar kijkt.

Door al die modellen die jongeren dagelijks in de media tegenkomen, en dat vind ik dus heus niet zo erg, zullen er veel meer zijn die enthousiaster aan hun eigen lichaam werken dan het kunnen scoren van wat goals.

De beoordeling mag dan op het goed uitvoeren van de oefeningen zijn. Dan staan ze daar niet allemaal de macho uit te hangen met zware gewichten maar slechte of zelfs gevaarlijke uitvoering.

En uiteraard ook wat theorie over voeding en hoe je het best aan spier opbouw/verstevigen/vet verbranding doet.
d24e is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 08:20   #64
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d24e Bekijk bericht
3-5 uur Fitness op school met gewichten/cardio lijkt mij veel interessanter dan al die balsporten waar degene die er niet in geïnteresseerd zijn, en dus laag scoren op die fit enquète, maar half meedoen en enkel wanneer de leraar kijkt.
Door al die modellen die jongeren dagelijks in de media tegenkomen, en dat vind ik dus heus niet zo erg, zullen er veel meer zijn die enthousiaster aan hun eigen lichaam werken dan het kunnen scoren van wat goals.

De beoordeling mag dan op het goed uitvoeren van de oefeningen zijn. Dan staan ze daar niet allemaal de macho uit te hangen met zware gewichten maar slechte of zelfs gevaarlijke uitvoering.

En uiteraard ook wat theorie over voeding en hoe je het best aan spier opbouw/verstevigen/vet verbranding doet.
Prima voorstel . Ik deed ook niet graag balsporten, en ja, dan krijg je slechte punten.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 10:38   #65
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

tja, als dat nu in het lessenpakket zit?
Ik deed niet graag bepaalde zaken in wiskunde, maarja, als je dat nu eenmaal moet kunnen?
Oud 30 juni 2008, 13:05   #66
d24e
Partijlid

d24e's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
tja, als dat nu in het lessenpakket zit?
Ik deed niet graag bepaalde zaken in wiskunde, maarja, als je dat nu eenmaal moet kunnen?
Ja ok maar een basis wiskunde, taal, wetenschap heb je nu eenmaal nodig om later aan een job te geraken of om verder te studeren.

LO vind ik eerder iets om kinderen fit en gezond te houden. Als ze een sport willen doen, kunnen ze zelf een kiezen die ze in hun vrije tijd willen beoefenen.

Laatst gewijzigd door d24e : 30 juni 2008 om 13:07.
Oud 30 juni 2008, 13:25   #67
Duvelke

Standaard

Citaat:
Ja ok maar een basis wiskunde, taal, wetenschap heb je nu eenmaal nodig om later aan een job te geraken of om verder te studeren.

LO vind ik eerder iets om kinderen fit en gezond te houden. Als ze een sport willen doen, kunnen ze zelf een kiezen die ze in hun vrije tijd willen beoefenen.

en wat als ze LO-leraar willen worden, of brandweer, of iets anders waar je een goede lichamelijke conditie voor nodig hebt?
LO is dus minstens even belangrijk als wiskunde bvb.
Niet iedereen gaat iets met sport doen, net als niet iedereen iets met wiskunde gaat doen, of aardrijkskunde, of ...
Oud 30 juni 2008, 14:25   #68
Positiefke
Lokaal Raadslid

Positiefke's schermafbeelding

Standaard

Veel beroepen zijn fysiek best wel inspannend.
Dus het lichaam in conditie brengen is even belangrijk als de leerlingen hun hersenen vol te proppen met theorie.
Positiefke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 14:25   #69
Duvelke

Standaard

ook waar
Oud 30 juni 2008, 16:00   #70
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

Volwassenen zijn nog veel minder fit dan de jongeren.
Rechtvaardigheid Nu! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 18:58   #71
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid Nu! Bekijk bericht
Volwassenen zijn nog veel minder fit dan de jongeren.
Ik heb nochtans de indruk dat de twintigers en dertigers van vandaag (ook mijn generatie) veel meer opzien tegen wandeltochten en inspannende activiteiten dan veertigers en vijftigers. Maar deze laatsten zijn dan ook niet opgegroeid met 30 tv-kanalen, spelconcoles en zij mochten vaak vroeger nog onbeperkt buitenspelen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 19:05   #72
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adelbrecht Bekijk bericht
Eén of twee uur meer sport op school zal nu ook het verschil niet maken. Zorg ervoor dat de jeugd wat minder huiswerk moet maken, dan kunnen ze na school nog genoeg sporten. Het moet dan natuurlijk door de ouders gestimuleerd worden.
Nog minder huiswerk? Denk je nu echt dat middelbare scholieren elke dag 3 uur moeten zwoegen om hun diplomate halen (examenperiodes niet te na gesproken)? Studie en blok worden pas inspannend en tijdrovend, voor de meeste studenten, in het hoger onderwijs. Nee, dat huiswerk is niet de reden van te weinig beweging en fitheid. Steek die Playstation of die digitale televisie eens weg of die tijd op de chatbox. Motiveer tieners oms eens wat meer eindjes te wandelen of ergens met de fiets naartoe te gaan. Je zou er nog van versteld staazn hoeveel middelbare (!) scholieren door mammie of pappie met de auto aan school worden afgezet.

Ik ben overigens van mening dat gestructureerd en competitief sporten niet nodig is (en zelfs meer kwaad dan goed doet) om de fitheid te bevorderen, gewoon meer bewegen in het dagelijks leven en gezonder leven kan de meeste kwalen verhelpen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 22:25   #73
d24e
Partijlid

d24e's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en wat als ze LO-leraar willen worden, of brandweer, of iets anders waar je een goede lichamelijke conditie voor nodig hebt?
LO is dus minstens even belangrijk als wiskunde bvb.
Niet iedereen gaat iets met sport doen, net als niet iedereen iets met wiskunde gaat doen, of aardrijkskunde, of ...
Dat is toch precies wat ik voorstelde?
Door krachttraining en cardio wordt je veel vlugger sterk met goeie conditie dan wat voetballen of basketbal.
Oud 30 juni 2008, 23:32   #74
Duvelke

Standaard

Citaat:
Dat is toch precies wat ik voorstelde?
Door krachttraining en cardio wordt je veel vlugger sterk met goeie conditie dan wat voetballen of basketbal.
niet waar, ik las overigens dat voetbal beter is voor de conditie dan gaan lopen. Bovendien zit er ook wat meer intelligentie in het spel, dan puur lopen of fietsen, aangezien je in een team speelt en moet samenwerken
Oud 1 juli 2008, 09:15   #75
Positiefke
Lokaal Raadslid

Positiefke's schermafbeelding

Standaard

Men kan ipv weer eens de zoveelste dure uitstap organiseren, eens een paintball event doen.
Geweldig intensieve recreatieve bezigheid en iets wat de meeste jongere wel aanspreekt.
En goed voor lijf en leden, conditie, teambuilding.

Survival weekend in Durbuy. ( van één school in mijn buurt weet ik dat ze dat dit jaar hebben gedaan)
Positiefke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 09:46   #76
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je voor een academische studie kiest dan is (basis)kennis van wiskunde wel een vereiste.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 10:47   #77
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

zelf jeugdtrainer zijnde kan ik me hierin wel vinden.
Oud 1 juli 2008, 11:30   #78
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
niet waar, ik las overigens dat voetbal beter is voor de conditie dan gaan lopen. Bovendien zit er ook wat meer intelligentie in het spel, dan puur lopen of fietsen, aangezien je in een team speelt en moet samenwerken
Iedereen werkt niet graag samen.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 12:53   #79
d24e
Partijlid

d24e's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je in die voetbal match voortdurend in beweging bent, dan zal het wel min of meer hetzelfde zijn en krijg je ook nog het voordeel zoals bij high intensity interval training. Maar ik zie bodybuilders die zo vlug mogelijk vet willen verliezen nog niet meteen overstappen op voetbal ipv de loopband/crosstrainer/roeier/fiets.

Het probleem dat ik bij voetbal en andere sporten in de LO had, was dat de meeste me helemaal niet interesseerden dus dan deed ik ook niet echt mee wanneer de leerkracht uit het zicht was.

Als je kinderen enkele jaren 3-5 lesuren per week laat fitnessen en gewichten heffen, dan zullen die de resultaten zeker zien. Zelfs degene die altijd voor hun pc zitten zullen ook graag wat extra spieren hebben om er beter uit te zien. Dat is toch veel motiverender dan een sport die ze niet graag doen?

Savatage: ja dat is juist.
Oud 2 juli 2008, 14:05   #80
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik heb nochtans de indruk dat de twintigers en dertigers van vandaag (ook mijn generatie) veel meer opzien tegen wandeltochten en inspannende activiteiten dan veertigers en vijftigers. Maar deze laatsten zijn dan ook niet opgegroeid met 30 tv-kanalen, spelconcoles en zij mochten vaak vroeger nog onbeperkt buitenspelen.
Tja, kan je best wel eens gelijk hebben. In ieder geval, wat ik me uit mijn schooltijd herinner was dat als we gingen zwemmen bijna 50 % wel een briefje had om niet mee te doen. Die gingen dan plezier maken op de tribunes terwijl wij debiele oefeningen moesten doen.

Ik denk dat vooral het 'moeten' aspect tegensteekt: niemand wordt graag verplicht om sport te doen. En dat geldt niet alleen voor jongeren. Stel dat managers hier op zijn Japans zouden denken en eisen dat men vroeger op het werk komt om gezamelijk verplichte ochtendgymnastiek moet doen. Men zou 'de ouderen' eens zien steigeren.

Enfin, gelukkig doen nog heel veel mensen in hun vrije tijd aan sport voor hun plezier.
Rechtvaardigheid Nu! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be