![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Vreemdeling
|
Eén of twee uur meer sport op school zal nu ook het verschil niet maken. Zorg ervoor dat de jeugd wat minder huiswerk moet maken, dan kunnen ze na school nog genoeg sporten. Het moet dan natuurlijk door de ouders gestimuleerd worden.
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Partijlid
|
3-5 uur Fitness op school met gewichten/cardio lijkt mij veel interessanter dan al die balsporten waar degene die er niet in geïnteresseerd zijn, en dus laag scoren op die fit enquète, maar half meedoen en enkel wanneer de leraar kijkt.
Door al die modellen die jongeren dagelijks in de media tegenkomen, en dat vind ik dus heus niet zo erg, zullen er veel meer zijn die enthousiaster aan hun eigen lichaam werken dan het kunnen scoren van wat goals. De beoordeling mag dan op het goed uitvoeren van de oefeningen zijn. Dan staan ze daar niet allemaal de macho uit te hangen met zware gewichten maar slechte of zelfs gevaarlijke uitvoering. En uiteraard ook wat theorie over voeding en hoe je het best aan spier opbouw/verstevigen/vet verbranding doet. |
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
|
Citaat:
Ik deed niet graag bepaalde zaken in wiskunde, maarja, als je dat nu eenmaal moet kunnen?
|
|
|
|
#66 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
LO vind ik eerder iets om kinderen fit en gezond te houden. Als ze een sport willen doen, kunnen ze zelf een kiezen die ze in hun vrije tijd willen beoefenen. Laatst gewijzigd door d24e : 30 juni 2008 om 13:07. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
|
Citaat:
en wat als ze LO-leraar willen worden, of brandweer, of iets anders waar je een goede lichamelijke conditie voor nodig hebt? LO is dus minstens even belangrijk als wiskunde bvb. Niet iedereen gaat iets met sport doen, net als niet iedereen iets met wiskunde gaat doen, of aardrijkskunde, of ...
|
|
|
|
#68 |
|
Lokaal Raadslid
|
Veel beroepen zijn fysiek best wel inspannend.
Dus het lichaam in conditie brengen is even belangrijk als de leerlingen hun hersenen vol te proppen met theorie. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
ook waar
|
|
|
#70 |
|
Partijlid
|
Volwassenen zijn nog veel minder fit dan de jongeren.
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Minister-President
|
Ik heb nochtans de indruk dat de twintigers en dertigers van vandaag (ook mijn generatie) veel meer opzien tegen wandeltochten en inspannende activiteiten dan veertigers en vijftigers. Maar deze laatsten zijn dan ook niet opgegroeid met 30 tv-kanalen, spelconcoles en zij mochten vaak vroeger nog onbeperkt buitenspelen.
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik ben overigens van mening dat gestructureerd en competitief sporten niet nodig is (en zelfs meer kwaad dan goed doet) om de fitheid te bevorderen, gewoon meer bewegen in het dagelijks leven en gezonder leven kan de meeste kwalen verhelpen. |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Door krachttraining en cardio wordt je veel vlugger sterk met goeie conditie dan wat voetballen of basketbal. |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
niet waar, ik las overigens dat voetbal beter is voor de conditie dan gaan lopen. Bovendien zit er ook wat meer intelligentie in het spel, dan puur lopen of fietsen, aangezien je in een team speelt en moet samenwerken
|
|
|
#75 |
|
Lokaal Raadslid
|
Men kan ipv weer eens de zoveelste dure uitstap organiseren, eens een paintball event doen.
Geweldig intensieve recreatieve bezigheid en iets wat de meeste jongere wel aanspreekt. En goed voor lijf en leden, conditie, teambuilding. Survival weekend in Durbuy. ( van één school in mijn buurt weet ik dat ze dat dit jaar hebben gedaan) |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
zelf jeugdtrainer zijnde kan ik me hierin wel vinden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Het probleem dat ik bij voetbal en andere sporten in de LO had, was dat de meeste me helemaal niet interesseerden dus dan deed ik ook niet echt mee wanneer de leerkracht uit het zicht was. Als je kinderen enkele jaren 3-5 lesuren per week laat fitnessen en gewichten heffen, dan zullen die de resultaten zeker zien. Zelfs degene die altijd voor hun pc zitten zullen ook graag wat extra spieren hebben om er beter uit te zien. Dat is toch veel motiverender dan een sport die ze niet graag doen? Savatage: ja dat is juist. |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Ik denk dat vooral het 'moeten' aspect tegensteekt: niemand wordt graag verplicht om sport te doen. En dat geldt niet alleen voor jongeren. Stel dat managers hier op zijn Japans zouden denken en eisen dat men vroeger op het werk komt om gezamelijk verplichte ochtendgymnastiek moet doen. Men zou 'de ouderen' eens zien steigeren. Enfin, gelukkig doen nog heel veel mensen in hun vrije tijd aan sport voor hun plezier. |
|
|
|
|