Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2008, 15:19   #61
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Hier toch wat foto's van deze rotstreek

Zie ik een normale carosserievorm slecht of zie ik ook een deuk op de plaats van de kras?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 15:24   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Had dus niets te meken met een B of een VL , maar eerder over een leerling die protesteerde tegen de slechte kwaliteit van't onderwijs
zoals DebianFox: je trekt direct de conclusie die 't beste in je ideologische kraam past om anderen te beschuldigen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 18:07   #63
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
zoals DebianFox: je trekt direct de conclusie die 't beste in je ideologische kraam past om anderen te beschuldigen
Hoezo , kwam jij niet onmiddelijk af met de ideologische achtergrond van diejongen ???

Citaat:
Ik rijdt met een B en kreeg toen we nog in Antwerpen woonden zo dikwijls krassen op de wagen, mijn vrouw idem, ook doorgetoken banden. Ik dacht er niet aan flaminganten ervan te beschuldigen....tot een leerling van mijn vrouw die met VL en voorpostslogans rondreed er zelf over begon te bluffen op school (niet tegen haar uiteraard!) J�*, wat doe je dan hé? Niets dus.

Potje , keteltje ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 18:55   #64
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik rijdt met een B en kreeg toen we nog in Antwerpen woonden zo dikwijls krassen op de wagen, mijn vrouw idem, ook doorgetoken banden. Ik dacht er niet aan flaminganten ervan te beschuldigen....tot een leerling van mijn vrouw die met VL en voorpostslogans rondreed er zelf over begon te bluffen op school (niet tegen haar uiteraard!) J�*, wat doe je dan hé? Niets dus.
Had een pik (pun not intended) op je vrouw? Als hij alle auto's met een B moet gaan bekrassen dan is hij wel even zoet. Enkel als je die B moedwillig verwijderd of overplakt, dan rij je rond met een B.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 22:58   #65
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
DebianFox, jammer, maar daar zal je stilaan moeten mee leren leven. Zinloos geweld tegen personen en goederen is exponentieel aan het stijgen.

Wij rijden met een oude bak, die we gekocht hebben als hij al vol blutsen en builen en krassen zat! Laat ze maar doen.

Het vraagt wel een mentaliteitsverandering, maar eenmaal je met zoiets rijdt, vallen veel zorgen weg
Het is waar wat je zegt en het is een oplossing. Alleen doe je dan niet aan symptoombestrijding en geef je ergens toe aan het crimineel gedrag want jij bent degene die je aanpast. Een oude auto betekent meestal ook inboeten op veiligheid.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 23:00   #66
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht

Trouwens, wie zet er nu op die plaats een kras, dat is toch veel te diep bukken?
²!

Op onze auto (bmw, zonder enige politieke kenmerken) werd enkele jaren geleden ook een kras van hetzelfde kaliber gezet. Even diep en even duidelijk met opzet, ook op de deuren ... alleen stond hij een pak hoger. Op handhoogte zeg maar.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 juli 2008 om 23:00.
Oud 4 juli 2008, 23:04   #67
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik verschiet ervan dat ge op den band niks zien (allez ja, des te beter natuurlijk) ondanks die gap in die plastiek
Dat verwondert mij ook en het lijkt me eerder door een aanrijding... of iemand moest al gehurkt zitten om dan die kras te maken??

Maar, een wiel draait natuurlijk rond en het zou heel erg toevallig zijn moest het net in dezelfde positie in de garage staan als het stond op het moment van de klacht.
Je kan dus niet uitsluiten dat er niets aan die band is, of zo zie ik het toch.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 juli 2008 om 23:05.
Oud 5 juli 2008, 10:34   #68
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor het eerst in twee jaar is mijn auto het slachtoffer geworden van vandalisme. Mijn auto stond bijna de hele dag geparkeerd op een nogal afgelegen plaats in Nevele en Deinze.

Zoals de meerderheid hier wel weet rijd ik enkel met een VL-kenteken. Vanmorgen ontdekte ik dan ook een gigantische kras op mijn 2 linkerdeuren. Het lijkt erop dat de kras aangebracht is met een schaar. Wellicht gaat het hier om "politiek geïnspireerd vandalisme", dank je Belgicisten ....
Ik vind stickers op auto's kleven nogal provocerend. Ikzelf zou het nooit doen:

1/ ik wil mn mening niet opdringen aan anderen, en nog minder provoceren, zeker in de woelige tijden nu.

2/ ik vind het gewoon, esthetisch gezien, echt niet mooi. 'VTM', ed. zijn gruwelijk. Getuigd van weinig goede smaak.

Desalniettemin, vind ik deze daad verachtelijk en ik hoop dat de daders, Belgicisten of niet, tegen de lamp zullen lopen.
Oud 5 juli 2008, 10:38   #69
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Hier toch wat foto's van deze rotstreek

Zeg, wie denk je wel dat we zijn? Dat zijn gewoon haperingen door je eigen domme schuld, dat zie je zo! Wie gaat nu daar krassen in maken?

En dan durf je de Belgicisten erbij te betrekken?
Je bent een platvloerse provocateur, debian!
Oud 5 juli 2008, 10:38   #70
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
'VTM', ed. zijn gruwelijk. Getuigd van weinig goede smaak.

.
en meestal kunnen die mensen ook niet deftig schrijven
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 10:41   #71
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
en meestal kunnen die mensen ook niet deftig schrijven
Ochja floppy, ben het frans meer machtig dan nederlands, ben voor de helft fransman. Je zou me net moeten loven dat ik, in het frans opgegeroeid, er een sport van maak om geen enkel frans woord in mn teksten te gebruiken.

Ik ben ervan overtuigd dat mn nederlands veel beter is dan mening-veel volbloed-medeforummers.

Vind het trouwens maar zwak om me daar proberen te pakken, je doet maar.
Oud 5 juli 2008, 10:44   #72
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Ochja floppy, ben het frans meer machtig dan nederlands, ben voor de helft fransman. Je zou me net moeten loven dat ik, in het frans opgegeroeid, er een sport van maak om geen enkel frans woord in mn teksten te gebruiken.

Ik ben ervan overtuigd dat mn nederlands veel beter is dan mening-veel volbloed-medeforummers.

Vind het trouwens maar zwak om me daar proberen te pakken, je doet maar.
Zeg, om te lachen, hé. Als het waar is van dat fransma, doe ik zelfs mijn hoed af voor je. En gij nu.
Oud 5 juli 2008, 10:47   #73
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Zeg, om te lachen, hé. Als het waar is van dat fransma, doe ik zelfs mijn hoed af voor je. En gij nu.

floppy's hoed...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 10:55   #74
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Achzo, goed dan!
Oud 5 juli 2008, 11:15   #75
Laya
Minister

Standaard

Mijn schoonbroer belde deze ochtend dat vannacht het raam van zijn auto ingeslagen is en zijn radio/DVD gestolen. Hij had er zoals altijd het front afgenomen (dan kunnen ze daar toch niets mee aanvangen??) en zijn koran-vers hangt nogtans netjes aan de voorruit. Kunnen dus niet anders dan Vlaams Belangers geweest zijn
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2008, 11:20   #76
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vader is Fransman met roots in Frans-Vlaanderen, wier familie na meer dan 3/4 millenium daar te hebben 'vertoeft' de streek stilaan verlaten heeft om meer naar de zuidelijke richting en omstreken Parijs te gaan wonen. Toch hebben ze nog banden met Fr-Vl. die wellicht nooit geknipt zullen worden. Moeder is Belgische met vooral Westvlaamse roots. Haar ouders zijn van daar, na verschillende andere plaatsen, ook in het buitenland, in het Brusselse terechtgekomen.

Na hun huwelijk woonden mn ouders de eerste jaren in 'Frankrijk' (zal het zéér ruim houden, want ik zeg al teveel) waar ik mn kindertijd dus doorbracht. In de schoolvakantie's ging ik dan naar de Belgische familie: de Westvlaamse grootouders die in het Brusselse woonden, of verdere familie (grootooms en tantes, overgrootouders) die nog in Westvlaanderen woonden. Of de vele ooms en tante's verspreid over gans België, vandaar dat ik veel liever heb dat België behouden blijft.

Mn vader woont nu in Zuid-Frankrijk, ook moeder is uitlandig, broer woont nog in België, en zus ook een beetje overal. vooral vanwege hun jobs.

Mn Frans-Vlaamse grootvader woont de meeste jaren van zn leven al zowel in het Parijse als Franse platteland. Westvlaamse grootvader woont intussen ook al de meeste levensjaren in het Brusselse. Beiden zijn over de 90.

Ikzelf woon nu ergens in Westvlaanderen als 'gerant' op een eigendom van de grootvader. Kan er kosteloos inwonen, zoalang ik alles onderhoud. En ik houd ervan. Ik hou van Westvlaanderen. Maar ik geloof toch niet dat ik hier zal sterven.
Oud 5 juli 2008, 11:21   #77
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Mijn schoonbroer belde deze ochtend dat vannacht het raam van zijn auto ingeslagen is en zijn radio/DVD gestolen. Hij had er zoals altijd het front afgenomen (dan kunnen ze daar toch niets mee aanvangen??) en zijn koran-vers hangt nogtans netjes aan de voorruit. Kunnen dus niet anders dan Vlaams Belangers geweest zijn
Of het kunnen cut-marrokanen zijn die toch geen belang aan hun geloof hechten.
Oud 5 juli 2008, 11:24   #78
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Vader is Fransman met roots in Frans-Vlaanderen, wier familie na meer dan 3/4 millenium daar te hebben 'vertoeft' de streek stilaan verlaten heeft om meer naar de zuidelijke richting en omstreken Parijs te gaan wonen. Toch hebben ze nog banden met Fr-Vl. die wellicht nooit geknipt zullen worden. Moeder is Belgische met vooral Westvlaamse roots. Haar ouders zijn van daar, na verschillende andere plaatsen, ook in het buitenland, in het Brusselse terechtgekomen.

Na hun huwelijk woonden mn ouders de eerste jaren in 'Frankrijk' (zal het zéér ruim houden, want ik zeg al teveel) waar ik mn kindertijd dus doorbracht. In de schoolvakantie's ging ik dan naar de Belgische familie: de Westvlaamse grootouders die in het Brusselse woonden, of verdere familie (grootooms en tantes, overgrootouders) die nog in Westvlaanderen woonden. Of de vele ooms en tante's verspreid over gans België, vandaar dat ik veel liever heb dat België behouden blijft.

Mn vader woont nu in Zuid-Frankrijk, ook moeder is uitlandig, broer woont nog in België, en zus ook een beetje overal. vooral vanwege hun jobs.

Mn Frans-Vlaamse grootvader woont de meeste jaren van zn leven al zowel in het Parijse als Franse platteland. Westvlaamse grootvader woont intussen ook al de meeste levensjaren in het Brusselse. Beiden zijn over de 90.

Ikzelf woon nu ergens in Westvlaanderen als 'gerant' op een eigendom van de grootvader. Kan er kosteloos inwonen, zoalang ik alles onderhoud. En ik houd ervan. Ik hou van Westvlaanderen. Maar ik geloof toch niet dat ik hier zal sterven.
Whaaw, indrukwekkend. Nee, echt, dit is een mooi familieverhaal!
Oud 5 juli 2008, 11:25   #79
floppy
Banneling

Standaard

Maar Magni, het moet ergens in het Veurnse zijn, aangezien je de BMX-crosspiste zo goed kon omschrijven. Ik zal je eens komen opzoeken.
Oud 5 juli 2008, 11:27   #80
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Whaaw, indrukwekkend. Nee, echt, dit is een mooi familieverhaal!
Mja, eigenlijk zegt dit niet veel eh. T'is gewoon een beetje euhmm ... autobiografie, maar er komt niks in van gevoelsleven enzo. en t'is héél vaag: je kunt er niks mee doen!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be