Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 29 maart 2004, 11:44   #61
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Denk je nu echt dat de Franstaligen geen Nederlands kunnen/kunnen leren?
Het is juist "in" voor sommige Vlamingen te zeggen dat de Franstaligen geen Nederlands kennen. En wat te zeggen nu van de Vlamingen die geen Frans kennen?
Dat zijn dan evengoed een bende marginalen. Ik, als Vlaming en Leuvenaar, die nagenoeg nooit in contact kom met Franstaligen (goddank is Leuven Vlaams!) ken bijna perfect Frans. In Brussel, waar mijn vader werkt, kan ik op het Frans overschakelen (als iemand mij de weg vraagt ofzo, niet in een winkel natuurlijk).

De meeste Vlamingen zijn denk ik veel eerder geneigd zich aan te passen. Maar je hebt gelijk: het maakt niet uit.

Integendeel, dat de Franstaligen maar geen Nederlands leren; meer jobs voor Vlamingen.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 29 maart 2004, 11:45   #62
Vlaanderen Boven

Standaard

Niet alle 'Niveanen' vinden het kartel even tof.
Oud 29 maart 2004, 11:46   #63
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
De knut door uw domheid beseft u niet eens dat dit voorstel in het Voordeel is van de Vlamingen! Door het feit dat er meer Franstalige zijn die zullen MOETEN Nederlands leren!

Dan heb je het probleem misbegrepen.

En verder: dat de Franstaligen tweetalig worden kan alleen maar nadelig zijn voor Vlamingen. Voor alle jobs die tweetaligheid vereisen komen veel Franstaligen niet in aanmerking. Waarom denk je dat de werkloosheid zo groot is in Brussel?

[size=6]Weg met het kaakslagflamingantisme![/size]

Altijd dat gezever...wanneer komt er eens actie?

Bv. een organisatie die huizen opkoopt in het Brusselse en alleen verhuurt aan Nederlandstaligen.
Dat is belachelijk wat u hier zegt.
Dus u wil niet dat u in het Nederlands wordt bediend in Brussel? Dus u wil niet dat Brussel Vlaamser wordt?
U verkondigt hier wat wij al lang weten van het Blok! Een NEP Vlaams nationalistische partij!
En neen de meeste Franstalige kunnen geen Nederlands! Omdat ze nooit hebben MOETEN Nederlands spreken. Wat ze nu WEL zullen moeten.

En voor uw opmerking dat Vlamingen minder werk zouden vinden, dat is weer een typische stompzinnige Blok opmerking. Er is nog altijd iets zoals een "Vlaamse werk mentaliteit" die veel Franstaligen niet hebben. En dit is de reden waarom Vlamingen vlugger werk vinden dan Walen.

Dat bewijst weer eens dat het Blok Geen Vlaamse partij is maar enkel een anti vreemdelingen partij. Blokker Demol heeft dus toch uit de biecht gepraat? En FDW maar blijven liegen
giserke is offline  
Oud 29 maart 2004, 11:52   #64
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Grappig.. leugenaar Giserke verwijst naar een verslag dat niet bestaat. Want het verslag van de zitting van vorige vrijdag zal pas binnen een paar weken beschikbaar zijn...

Zielig hoe de Niveanen hier de tsjevenpartij van Chabert zitten te verdedigen.
Allee sorry het staat alleen in het ingediend voorstel, maar dat neemt niet weg dat U hier de leugenaar zijd. Want uw beweringen zijn complete leugens.

En dat u voor de rest geen commentaar heeft op mijn quote zegt veel
giserke is offline  
Oud 29 maart 2004, 11:56   #65
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Dat is belachelijk wat u hier zegt.
Bedankt

Citaat:
Dus u wil niet dat u in het Nederlands wordt bediend in Brussel? Dus u wil niet dat Brussel Vlaamser wordt?
Waar heb ik geschreven dat ik het een slecht plan vind? Ik klaag gewoon de mentaliteit van de Franstaligen en de Vlamingen aan.

Citaat:
U verkondigt hier wat wij al lang weten van het Blok! Een NEP Vlaams nationalistische partij!
Wat?? U kent me niet denk ik. Ik, die de N-VA al veel te rechts vind, zou een Vlaams Blokker zijn? Ah ja, als we kwaad zijn trekken we maar even de Blokkaart.

Citaat:
En neen de meeste Franstalige kunnen geen Nederlands! Omdat ze nooit hebben MOETEN Nederlands spreken. Wat ze nu WEL zullen moeten.
Waarschijnlijk zal het hetzelfde zijn zoals de Nederlandse lessen in Wallonië. Lees daar maar eens over...en goed dat ze Nederlands kunnen

Het enige dat ooit kan helpen is persoonlijke en massale actie, niet de zoveelste overheidswetgeving. Weiger naar winkeliers te gaan die geen Nederlands kennen etc.

Citaat:
En voor uw opmerking dat Vlamingen minder werk zouden vinden, dat is weet een typische stompzinnige Blok opmerking.
Ja, ik ben een nazi van het Vlaams Blok want ik ben het niet 100 % met u eens. Maar 99,5 %.

Citaat:
Er is nog altijd iets zoals een "Vlaamse werk mentaliteit" die veel Franstaligen niet hebben.
Onzin. Iedereen wilt werk. Franstaligen zijn geen ander ras.

Citaat:
En dit is de reden waarom Vlamingen vlugger werk vinden dan Walen.
De reden is omdat ze tweetalig zijn. Dat heeft deels te maken met die 'Vlaamse werk mentaliteit' van u.

Citaat:
Dat bewijst weer eens dat het Blok Geen Vlaamse partij is maar enkel een anti vreemdelingen partij. Blokker Demol heeft dus toch uit de biecht gepraat? En FDW maar blijven liegen
*Zucht*...

Heb jij eigenlijk aal ooit eens een post van mij gelezen?

Laat maar, je ziet overal Blokkers.
Oud 29 maart 2004, 12:01   #66
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
De knut door uw domheid beseft u niet eens dat dit voorstel in het Voordeel is van de Vlamingen! Door het feit dat er meer Franstalige zijn die zullen MOETEN Nederlands leren!

Dan heb je het probleem misbegrepen.

En verder: dat de Franstaligen tweetalig worden kan alleen maar nadelig zijn voor Vlamingen. Voor alle jobs die tweetaligheid vereisen komen veel Franstaligen niet in aanmerking. Waarom denk je dat de werkloosheid zo groot is in Brussel?

[size=6]Weg met het kaakslagflamingantisme![/size]

Altijd dat gezever...wanneer komt er eens actie?

Bv. een organisatie die huizen opkoopt in het Brusselse en alleen verhuurt aan Nederlandstaligen.
giserke is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:04   #67
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Ja, en? Ga je dat ontkennen? Ik beschouw dat niet als een argument tegen 'uw' plan, hoor.
Oud 29 maart 2004, 12:07   #68
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Pas u aan en spreek Frans in Brussel!!!!!!!!Punt aan de lijn.

Als ik naar Vlaanderen ga, vind ik het normaal dat ik Nederlands spreek. Dan waarom is het zo moeilijk voor u om zich aan te passen?
Everytime is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:07   #69
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Een muur door bepaalde wijken trekken kan ook helpen
Bruno* is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:09   #70
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ja, en? Ga je dat ontkennen? Ik beschouw dat niet als een argument tegen 'uw' plan, hoor.
neen dat is niet nadelig voor Vlamingen. Als franstaligen ook Nederlands spreken hebben ze geen enkel verhaal meer om niet te werken.

Maar u geeft toch toe dat het ingediende voorstel de Vervlaamsing van Brussel bevorderd?
giserke is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:09   #71
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:

Als ik naar Vlaanderen ga, vind ik het normaal dat ik Nederlands spreek. Dan waarom is het zo moeilijk voor u om zich aan te passen?
Omdat Brussel niet gelijk is aan Frans. In Wallonië zal ik wel Frans spreken.
Oud 29 maart 2004, 12:10   #72
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Grappig.. leugenaar Giserke verwijst naar een verslag dat niet bestaat. Want het verslag van de zitting van vorige vrijdag zal pas binnen een paar weken beschikbaar zijn...

Zielig hoe de Niveanen hier de tsjevenpartij van Chabert zitten te verdedigen.
Allee sorry het staat alleen in het ingediend voorstel, maar dat neemt niet weg dat U hier de leugenaar zijd.
Zegt het ventje dat niet weet waarover hij het heeft.
(Extra lessen Nederlands zouden u precies ook wel van pas komen he...)

Citaat:
Want uw beweringen zijn complete leugens.
Jammer dat je het niet kan bewijzen zeker?

[/quote]
En dat u voor de rest geen commentaar heeft op mijn quote zegt veel [/quote]

Omdat er niks zinnigs instaat.

En nu hop... verder de reet van Joske Chabert gaan likken hoor.
De Knut is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:10   #73
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Franstaligen moeten hier niet komen uitleggen wat aanpassen is!
giserke is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:11   #74
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Citaat:

neen dat is niet nadelig voor Vlamingen. Als franstaligen ook Nederlands spreken hebben ze geen enkel verhaal meer om niet te werken.

Maar u geeft toch toe dat het ingediende voorstel de Vervlaamsing van Brussel bevorderd?
Tja, ik zal het het voordeel van de twijfel geven zeker? Maar we zullen wel zien.

Ik vind nog altijd dat je je moet verontschuldigen daar je me Blokker hebt genoemd.
Oud 29 maart 2004, 12:12   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

U denkt dus dat de werkloosheid in Brussel alleen met de taalproblematiek iets te maken heeft? Dan hebt u 100% verkeerd.
Everytime is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:13   #76
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Allee sorry het staat alleen in het ingediend voorstel, maar dat neemt niet weg dat U hier de leugenaar zijd.
Zegt het ventje dat niet weet waarover hij het heeft.
(Extra lessen Nederlands zouden u precies ook wel van pas komen he...)

Citaat:
Want uw beweringen zijn complete leugens.
Jammer dat je het niet kan bewijzen zeker?
En dat u voor de rest geen commentaar heeft op mijn quote zegt veel [/quote]

Omdat er niks zinnigs instaat.

En nu hop... verder de reet van Joske Chabert gaan likken hoor. [/quote]

U zou beter zeggen wat er verder voor onzin in staat. Blijkbaar is uw begrijpend lezen ook niet wat het moet zijn.
giserke is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:14   #77
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*
Citaat:
Waarom zouden wij niet mogen proberen Brussel doelbewust te vervlaamsen? Omgekeerd is het al eeuwen aan de gang, maar als er sprake is van een tegenbeweging, dan zijn de Vlamingen nazi's.

Ik spreek hier niet van Wallonië of geheel België te vervlaamsen (zoals de Franstaligen wél geprobeerd hebben), maar ik ijver voor de toekomst van het Nederlands in Brussel (een historisch Vlaamse stad!) die door enorme Franstalige sociale en economische druk is verfranst, en die sommigen maar al te graag 100 % franstalig zouden zien.
Oud 29 maart 2004, 12:14   #78
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tja, ik zal het het voordeel van de twijfel geven zeker? Maar we zullen wel zien.

Ik vind nog altijd dat je je moet verontschuldigen daar je me Blokker hebt genoemd.
allee ge zijt geen blokker, ik zal het onthouden (proberen)
giserke is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:17   #79
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

U denkt dus dat de werkloosheid in Brussel alleen met de taalproblematiek iets te maken heeft? Dan hebt u 100% verkeerd.
heb ik dat gezegd? Ik zeg dat ze het argument 'taalprobleem' dan niet meer kunnen gebruiken om werkloos te zijn!
giserke is offline  
Oud 29 maart 2004, 12:17   #80
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*

Waarom zouden wij niet mogen proberen Brussel doelbewust te vervlaamsen? Omgekeerd is het al eeuwen aan de gang, maar als er sprake is van een tegenbeweging, dan zijn de Vlamingen nazi's.

Ik spreek hier niet van Wallonië of geheel België te vervlaamsen, maar ik ijver voor de toekomst van het Nederlands in Brussel (een historisch Vlaamse stad!) die door enorme Franstalige sociale en economische druk is verfranst, en die sommigen maar al te graag 100 % franstalig zouden zien.
Nooit. Ik woon in Brussel en beschouw Brussel als een Franstalige stad. Brussel was vlaams? Ja, Lille-of Rijsel als u het liever hebt- ook. Toch zie ik niet Lille vervlaamst worden. Hetzelfde voor Brussel.
Everytime is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be