![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Minister-President
|
Zeg ik dat ze dat moeten doen? Als ik in het NVA-bestuur zou zitten en ik merk dat onze coalitiepartners in de Vlaamse regering mee werken aan het vormen van een federale regering zonder meerderheid aan Vlaamse kant en zonder NVA, dan zou ik het vertrouwen in de coalitiepartners op zeggen.
Maar inderdaad, N-VA moet niets, al verwacht ik van een partij waarop ik gestemd heb toch enige consequente houding.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
|
|
|
#62 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Zeg Guido, moet je nu echt op elk bericht antwoorden ?
Om op je vraag te antwoorden : "wie jaag je nu eigenlijk op ?". Niemand, ik stel mij gewoon de vraag wat het gaat worden. Je kunt niet ontkennen dat als het te lang duurt het zal beginnen op het moeras waarin Yves Leterme zich liet meezuigen. Dit wens ik de N-VA zeker niet toe, ik heb er zelf voor gestemd. Maar de vrees blijft dat de andere kant nog altijd het spelletje speelt om de boel eindeloos te rekken, en via dan wat bondgenootschappen aan Vlaamse kant wat zaken laat lekken. Met als gevolg dat het dus niet vooruit gaat. Dat Dirupo nu aan zet is, klopt, en is een goede zaak. Deze keer zal het Franstalige kamp het moeilijk hebben om toch niet te moeten toegeven dat hun mannetje gefaald heeft (als het daartoe komt). Immers, met Leterme schreeuwde hun pers met plezier dat hij mislukt was, toen Reynders mislukte heette het dat hij zijn opdracht teruggaf. Zo zijn ze wel, hoor. |
|
|
|
|
#63 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als 30% van de Vlamingen zijn vertrouwen geeft aan het NVA verkiezingsprogramma en NVA doet daar niks mee is dit kiezersbedrog en worden ze bij de volgende verkiezingen daarop zeker afgerekend.
Vergeet niet dat 2/3 2van de NVA kiezers niet voor een onafhankeljk Vlaanderen zijn maar voor Bartje hebben gestemd omdat hij hen de indruk gaf dat hij de man was die het land uit het marasme kon trekken. Als blijkt dat hj dit niet kan waarmaken zal hij zeker hun held niet meer zijn. |
|
|
|
|
#64 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eens kijken wat de volgende verkiezingsuitslag dan zal zijn.
|
|
|
|
#65 |
|
|
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...opdracht.dhtml
Di Rupo vraagt twee weken extra. ze geraken er gewoon niet uit want het water tussen de Vlaamse en Franstalige partijen is veel te diep geworden. het einde van den Belziek is in zicht! |
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zouden Martens, Eyskens, De Croo en co. zich standby houden voor het geval dat? |
|
|
|
|
|
#67 | |
|
|
Citaat:
de kiezer heeft haar mandaat vooral aan de Vlaams nationalistische N-VA gegeven, niet aan de traditionelen. |
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Belgie redden tegen elke prijs.
|
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
#70 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor die mensen, de machtszuilen, gaat het om het pure overleven van de staat, het overleven van hun eigen macht. Of dacht je misschien dat de CD&V bij de vorige kiezing nog niet wist dat ze Vlaamser moesten worden of verliezen? Dat maakt die allemaal niets uit, het is leve Belgie eerst en dat zal altijd zo blijven. Die mensen zijn anti-Vlaams van nature.
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En uw punt is?
|
|
|
|
#74 |
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zeg jij dan maar wat zijn punt is.
|
|
|
|
#76 | |
|
|
Citaat:
Leterme krijgt enorm veel kritiek door Vlaams nationalisten. Maar hij zou wel eens de geschiedenis kunnen ingaan als de man die de Vlaamse onafhankelijkheid mogelijk heeft gemaakt. Hij heeft door het kartel de communautaire problematiek bovenaan de politieke agenda geplaatst, daar waar Verhofstadt ze onder de mat veegde. Bovendien was zijn programma in 2007 voor een regimepartij nooit gezien. Leterme heeft daarna weliswaar een aantal fouten gemaakt door zijn ambitie om eerste minister te worden, maar nu zeggen dat hij geen aandacht besteede aan het communautaire en enkel maar toegaf aan de Franstaligen zoals zijn voorgangers, is zeker de waarheid oneer aan doen. Leterme heeft de onbestuurbaarheid van het federale niveau blootgelegd en als Vlaanderen morgen onafhankelijk wordt zal Leterme als één der laatste Belgische premiers als de wegbereider gezien worden voor die onafhankelijkheid. |
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We zullen zien, ik zeg dat er geen staatshervorming komt, BHV zal niet gesplitst worden en toch zal er een federale regering zijn.
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
Een regering die de communautaire problemen onder de mat veegt, zal de volgende verkiezingen kelderen. Sinds 2004, sinds Leterme de Vlaamse regering leidde is het communautaire het belangrijkste politieke thema geworden. De mensen hebben door dat er geen goed bestuur mogelijk is zonder zeer verregaande staatshervorming. Volgende keer na de verkiezingen zouden er wel eens heel rare dingen kunnen gebeuren.
|
|
|