Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2011, 16:30   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gremlin Bekijk bericht
Het is wel duidelijk wat haar doel is , uw analyse is dan ook juist , maar beperkt zich echter tot haar als persoon . Daarom dat ik het prefereer om het doel dat zij heeft aan te klagen , en dit doe je bij de bron .
geen probleem, maar dat maakt DIT draadje dan wel heel onoverzichtelijk. Anders open je speciaal met uw doel een aparte topic? kan best interessant zijn.
Ik zou ook graag tomCruse zijn commentaren op die chronologische koran zien in een apart draadje.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 16:31   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

als ik er volgende week niet ben: ik stop er niet mee, maar mijne pc is blijkbaar beetje um seife..... PC dokter is verwittigd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 8 januari 2011, 16:36   #63
Gremlin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
geen probleem, maar dat maakt DIT draadje dan wel heel onoverzichtelijk. Anders open je speciaal met uw doel een aparte topic? kan best interessant zijn.
Ik zou ook graag tomCruse zijn commentaren op die chronologische koran zien in een apart draadje.

Erger je vooral niet , jij bent de enige die mij hier antwoorden geeft op mijn posts in deze draad .
Gremlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 17:15   #64
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben geen lid van gelijkwelke partij, het gaat ook niet over dt fouten, maar over het gebruik van het ONZIJDIG lidwoord en afgeleiden. Iets wat "nieuwe belgen" nooit onder de knie krijgen, omdat het hoofdzakelijk over zeer jong ingeprent "gevoel" gaat.

Het is dus "HET vers" en niet "DE vers", dus gaat het over DIT vers en niet over DEZE vers.
is het niet DIE vers?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 17:25   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
is het niet DIE vers?
nee, dan is het "dat vers" "dit vers" "het vers"

die vers wijst op een vrouwelijke vorm dacht ik

Oud 8 januari 2011, 17:32   #66
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar haalt u dat vandaan?
Karlheinz Deschner, Abermals krähte der Hahn, vertaald als Andermaal kraaide de haan, ooit te krijgen bij de Slegte. Deschner haalde zijn kennis bij protestantse theologen (meer dan honderd bladzijden verwijzingein in kleine druk). Het is wel dertig jaar geleden dat ik het las.

Kijk eens op jesusneverexisted.com, die moeten dat ook hebben, neem ik aan.
Oud 8 januari 2011, 18:02   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wel duidelijk wat haar doel is , uw analyse is dan ook juist , maar beperkt zich echter tot haar als persoon . Daarom dat ik het prefereer om het doel dat zij heeft aan te klagen , en dit doe je bij de bron .
ttz met copy/paste uit antimoslimsites?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 18:06   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
de KORAN en ahadith zijn volgens jou anti-moslimsites????

Oud 8 januari 2011, 18:07   #69
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
is het niet DIE vers?
Citaat:
Kan best zijn dat je genuine Vlaming bent, maar
Pas maar op of circe gaat eraan twijfelen en voor je 't weet noemen ze je hier "moslim" of zo.
Oud 8 januari 2011, 18:08   #70
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
de KORAN en ahadith zijn volgens jou anti-moslimsites????
Google eens op die copy /paste en je zal zien welke sites.
Oud 8 januari 2011, 18:12   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dus als de quotes uit de Koran van de "verkeerde" sites komen, dan zijn het geen koranquotes? Is dat wat je bedoelt? Het gaat namelijk weldegelijk over koranquotes.
wilt ge anders een koran van een islamitische site? vergelijk dan de nummerkes eens. Ze gebruiken blijkbaar een koranvertaling van Dawood. Kan je opzoeken.

Laatst gewijzigd door circe : 8 januari 2011 om 18:14.
Oud 8 januari 2011, 18:16   #72
Gremlin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Nee beste Filosoof , deze site is in tegenstelling tot wat u beweert geen anti-moslimsite . Deze site is ontworpen om verloren, verborgen en vernietigde religieuze, mythologische en spirituele tradities aan het licht te brengen.

Lees dit artikkel eens , ik zal de vraag van circe respecteren en hier voorlopig enkel de link plaatsen . Vertel me wat je ervan denkt AUB .

Citaat:
The Origins of Islam
http://www.truthbeknown.com/islam.htm
Oud 8 januari 2011, 20:17   #73
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
als ik er volgende week niet ben: ik stop er niet mee, maar mijne pc is blijkbaar beetje um seife..... PC dokter is verwittigd.
Als ik er volgende week niet ben: ik stop er ook niet mee, maar dan ben ik gestopt door shariah4belgium of naar Al Firdaus geroepen Inchallah.

Nu was ik even boodschappen gaan doen nadat ik mijn vrouw een pandoering had gegeven omdat ze het huishoudgeld verkeerd besteed had en bovendien goedendag tegen de buurman had gezegd en nadat ze eerst moeilijk had gedaan toen ik seks met haar wou in de keuken.
tomcruse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2011, 20:21   #74
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de belangstelling in mijn commentaar al was het maar om ze in de grond te trappen.
Dat is beter dan Yves Desmedt van de Morgen die nooit enige moeite heeft gedaan om iets te beantwoorden.
Oud 8 januari 2011, 20:28   #75
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
En wat is onwetendheid beste Cruse ? Hebben enkel moslims alle waarheid en alle 'weet' ? Wat de mensheid weet is wat er zich in de geschiedenis heeft voorgedaan , en wat de gevolgen zijn van oa het importeren van religie en dit als onschuldig beschouwen .
Onwetendheid is wat de moslims in de 7de eeuw achter zich hebben gelaten en waar ze in de 21ste eeuw naar terug keren.

Getuige deze hadith van Mohammed:
De islam is als iets vreemds begonnen en de islam zal als iets vreemds eindigen.
Oud 8 januari 2011, 20:37   #76
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees dit artikkel eens , ik zal de vraag van circe respecteren en hier voorlopig enkel de link plaatsen . Vertel me wat je ervan denkt AUB .
Ik ben nog maar aan zin 2, maar nu al tot de conclusie gekomen dat ik er verder geen tijd meer aan wil verspelen.

Citaat:
An April 2001 survey by CAIR found 69 percent of Muslims in America saying it is "absolutely fundamental" or "very important" to have Salafi (similar to radical Wahhabi Islamic ideology) teachings at their mosques
Ze hebben die studie van het CAIR hier totaal verkeerd begrepen. In de studie komt de vraag naar voren hoe belangrijk bepaalde islamitische bronnen zijn voor de moslims in Amerika. 16% vindt de "teachings of righteous salaf" absoluut fundamenteel en 54% zeer belangrijk. De "teachings of righteous salaf" heeft echter totaal niets met het Salafisme of Wahhabisme te maken! Het gaat hier gewoon over de geschriften van de eerste drie generaties moslims (= de salaf-us-saliheen).

Citaat:
(67 percent of respondents also expressed agreement with the statement "America is an immoral, corrupt society").
28% strongly agree, 39% somewhat agree. Ik denk dat men in Vlaanderen ongeveer de zelfde resultaten zou krijgen.

Men vergeet daarbij ook te vermelden dat volgens hetzelfde onderzoek 77% Amerika als een leerzaam voorbeeld van vrijheid en democratie zien. Erg intellectueel oneerlijk.
Oud 8 januari 2011, 20:39   #77
tomcruse
Burger

Standaard

Citaat:
Nee beste Filosoof , deze site is in tegenstelling tot wat u beweert geen anti-moslimsite . Deze site is ontworpen om verloren, verborgen en vernietigde religieuze, mythologische en spirituele tradities aan het licht te brengen.

http://www.truthbeknown.com/islam.htm
Geen moslimsite of misschien wel, geen islamsite in ieder geval maar eerder een horoscoopsite.
Oud 8 januari 2011, 20:53   #78
Gremlin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Ik ben nog maar aan zin 2, maar nu al tot de conclusie gekomen dat ik er verder geen tijd meer aan wil verspelen.

Ze hebben die studie van het CAIR hier totaal verkeerd begrepen. In de studie komt de vraag naar voren hoe belangrijk bepaalde islamitische bronnen zijn voor de moslims in Amerika. 16% vindt de "teachings of righteous salaf" absoluut fundamenteel en 54% zeer belangrijk. De "teachings of righteous salaf" heeft echter totaal niets met het Salafisme of Wahhabisme te maken! Het gaat hier gewoon over de geschriften van de eerste drie generaties moslims (= de salaf-us-saliheen).

28% strongly agree, 39% somewhat agree. Ik denk dat men in Vlaanderen ongeveer de zelfde resultaten zou krijgen.

Men vergeet daarbij ook te vermelden dat volgens hetzelfde onderzoek 77% Amerika als een leerzaam voorbeeld van vrijheid en democratie zien. Erg intellectueel oneerlijk.

Spijtig dat je al na twee zinnen opgeeft . De vergelijking die ze maken is enkel een vergelijking naar de grens van het radicale denken en dus niet zoals jij denkt te hebben gelezen .

Het gaat hem erom wat het doel is van dit geloof , volgens mij is dat net hetzelfde doel als het christelijk geloof , namelijk iedereen onderwerpen tot hun religieus denken .
Oud 8 januari 2011, 20:54   #79
Gremlin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomcruse Bekijk bericht
Geen moslimsite of misschien wel, geen islamsite in ieder geval maar eerder een horoscoopsite.

Dat heb je fout beste Tom.

Mvg
Oud 8 januari 2011, 23:47   #80
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Karlheinz Deschner, Abermals krähte der Hahn, vertaald als Andermaal kraaide de haan, ooit te krijgen bij de Slegte. Deschner haalde zijn kennis bij protestantse theologen (meer dan honderd bladzijden verwijzingein in kleine druk). Het is wel dertig jaar geleden dat ik het las.

Kijk eens op jesusneverexisted.com, die moeten dat ook hebben, neem ik aan.
Onzin.

Bewijs maar eens dat dit vers niet in de oudste manuscripten staat waar die bewuste evangeliën integraal staan opgetekend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be