Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2012, 12:37   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hoe zeg je dat?
Ben je nog blij ook, dat we onze kinderen op droog zaad zetten, om uw Belgie nog wat jaren te kunnen rekken?
Als je dacht een efficiente overheid te hebben (hoe je dat met de Walen gaat klaarspelen is me beister) ben je er aan voor de moeite.

1 op 5 kinderen leeft nu al onder de armoedegrens in Belgie. De achteruitgang gaat razend snel.
Elio Di Rupo I moet inderdaad zo snel mogelijk vervangen worden. Efficiënte overheid is een ideaalbeeld, dat neemt niet weg dat onze overheden zwaar gesaneerd kunnen worden. Als je nu de reclamecampagnes ziet voor de gemeenteraadsverkiezingen dan zie ik enkel kreten om meer geld uit te geven. Soms onverbloemd, soms onder het mom van investeringen waar je van weet dat ze niets op gaan brengen.

De loyaliteit in zake begrotingsdiscipline over alle overheden moet op het federaal niveau liggen. Dit is in theorie nu reeds zo via het stabiliteitspact maar het moet meer afdwingbaar worden.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 mei 2012 om 12:39.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 12:50   #62
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Dus vertel eens, Belgische regering heeft er geen invloed op maar blijkbaar waren we toen (en waarschijnlijk nu ook) koploper in het terugdringen van de rente...
Het grootste stuk van die deling is er gekomen door het feit dat de formatiecrisis is opgelost, niet door de maatregelen die deze regering treft. Op de grafiek kan je zien dat vanaf dat het einde van de formatie in zicht was de rente een duik nam. Vanaf dan is het verloop ongeveer gelijk met de buurlanden.

Laatst gewijzigd door mkb : 29 mei 2012 om 12:50.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 12:52   #63
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Elio Di Rupo I moet inderdaad zo snel mogelijk vervangen worden. Efficiënte overheid is een ideaalbeeld, dat neemt niet weg dat onze overheden zwaar gesaneerd kunnen worden. Als je nu de reclamecampagnes ziet voor de gemeenteraadsverkiezingen dan zie ik enkel kreten om meer geld uit te geven. Soms onverbloemd, soms onder het mom van investeringen waar je van weet dat ze niets op gaan brengen.

De loyaliteit in zake begrotingsdiscipline over alle overheden moet op het federaal niveau liggen. Dit is in theorie nu reeds zo via het stabiliteitspact maar het moet meer afdwingbaar worden.
Weet u wat uw Franstalige vrienden dan zeggen? : Fuck You Vlaanderen betaalt het.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 12:53   #64
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
neen totaal niet. Als die rente daalt is dat niet haar verdienste.
Deels wel, deels niet. Zwart-wit bestaat niet.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 13:09   #65
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
...het probleem kan relativeren in tijd en ruimte...
Zelden zo smakelijk gelachen.

DAT is de oplossing! Dat we daar nog niet aan gedacht hebben! Het volstaat om "te relativeren in tijd en ruimte".

Ik kijk even in mijn bol en ik zie... ik zie... je kind, binnen 10 jaar, dat je een saflet op je wezen verkoopt, met de boodschap "merci hee pa ...voor de tijd en ruimte!"
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 13:18   #66
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet u wat uw Franstalige vrienden dan zeggen? : Fuck You Vlaanderen betaalt het.
Zij vormen de minderheid en als je naar de rating van Wallonië kijkt dan weet jij ook dat ze niet te veel noten op hun zang moeten hebben.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 29 mei 2012, 13:19   #67
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij vormen de minderheid en als je naar de rating van Wallonië kijkt dan weet jij ook dat ze niet te veel noten op hun zang moeten hebben.
Minderheid, en toch verkassen ze het meest.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 13:25   #68
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Minderheid, en toch verkassen ze het meest.
Relatief gezien. Maar dit ter zijde, vind jij dat rechtvaardig ?

Oud 29 mei 2012, 15:23   #69
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:

Nu de babyboomgeneratie op pensioen gaat en wel MASSAAL en de linkse rakkers zoals Stevaert en vele anderen de ambtenaren een dubbel pensioen beloofd hebben maar niets opgebouwd hebben maar alles door vensters en deuren gegooid hebben ... Nu blijkt dit onbetaalbaar maar voorlopig blijft men de schijn hoog houden ... Dit jaar 25 miljard Euro extra schulden geen probleem. Deze klootzakken hebben een misdaad tegen de menselijkheid begaan en moeten berecht worden.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 17:04   #70
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Zelden zo smakelijk gelachen.

DAT is de oplossing! Dat we daar nog niet aan gedacht hebben! Het volstaat om "te relativeren in tijd en ruimte".

Ik kijk even in mijn bol en ik zie... ik zie... je kind, binnen 10 jaar, dat je een saflet op je wezen verkoopt, met de boodschap "merci hee pa ...voor de tijd en ruimte!"
Een positieve ingesteldheid lost inderdaad geen economische problemen op. Pessimisme doet dat evenmin.

Wat een positieve ingesteldheid wél doet, is tenminste dat pessimisme oplossen. Ook gelukkig zijn is belangrijk. Het meest belangrijk zelfs.

Dat ik niet zuur ben, maakt wat ik schrijf niet minder waardevol.

Ontspan een keer.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 18:12   #71
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Een positieve ingesteldheid lost inderdaad geen economische problemen op. Pessimisme doet dat evenmin.

Wat een positieve ingesteldheid wél doet, is tenminste dat pessimisme oplossen. Ook gelukkig zijn is belangrijk. Het meest belangrijk zelfs.

Dat ik niet zuur ben, maakt wat ik schrijf niet minder waardevol.

Ontspan een keer.
Pessimisme doet dat wel want het is op zijn minst al nodig om de problemen onder ogen te willen zien. Dat positivisme van u lijkt me eerder op het minimaliseren van de problemen naar uw grote voorbeeld Bruno Tobback.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 18:14   #72
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Deels wel, deels niet. Zwart-wit bestaat niet.
Het blijft ook slechts een moment opname. Als de Dexia luchtbel barst wil ik wel eens zien wat er gebeurt.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 18:21   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pessimisme doet dat wel want het is op zijn minst al nodig om de problemen onder ogen te willen zien. Dat positivisme van u lijkt me eerder op het minimaliseren van de problemen naar uw grote voorbeeld Bruno Tobback.
Ja, zijn uitleg is in wezen een "laat ons nu allemaal doen alsof het goed gaat, dan kan de grote Franstalige natie eeuwig blijven bestaan" boodschap.
Oud 29 mei 2012, 19:06   #74
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, zijn uitleg is in wezen een "laat ons nu allemaal doen alsof het goed gaat, dan kan de grote Franstalige natie eeuwig blijven bestaan" boodschap.
Uw redenering is laten we die ganse economische crisis maar exploderen, zodat ik mijn Vlaams-nationalistische fetish kan prikkelen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 19:37   #75
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Nu de babyboomgeneratie op pensioen gaat en wel MASSAAL en de linkse rakkers zoals Stevaert en vele anderen de ambtenaren een dubbel pensioen beloofd hebben maar niets opgebouwd hebben maar alles door vensters en deuren gegooid hebben ... Nu blijkt dit onbetaalbaar maar voorlopig blijft men de schijn hoog houden ... Dit jaar 25 miljard Euro extra schulden geen probleem. Deze klootzakken hebben een misdaad tegen de menselijkheid begaan en moeten berecht worden.
Als dat jouw mening is moet je ze aanklagen voor het internationaal gerechtshof in Den Haag.

Het zou niet de eerste keer zijn dat politici berecht worden omdat ze hun beloftes niet nakomen. Het is wel lang geleden dat het in onze contreien nog eens is gebeurd.

Oud 29 mei 2012, 19:39   #76
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij nu echt een pleidooi aan het houden voor pessimisme ?

Oud 29 mei 2012, 19:42   #77
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het blijft ook slechts een moment opname. Als de Dexia luchtbel barst wil ik wel eens zien wat er gebeurt.
De Dexia luchtbel is al lang gevallen. Het is een zombiebank.

Oud 29 mei 2012, 20:02   #78
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Pessimisme maakt ongelukkig en besmet anderen met pessimisme en ongelukkig zijn. Het lost geen ENKEL probleem op. Het is er zelf één. En het creëert er.
Optimisme of pessimisme gaat niets veranderen als je zoekt naar optimale oplossingen. De verschillen zitten hem in het gevoel, de manier van overkomen bij anderen en de positieve/negatieve invloed op het humeur van anderen. Misschien kicken sommigen op pessimisme, maar ik aanzie het als een zielig vertoon van getraumatiseerd en diep ongelukkig zijn. Ik zou zo'n depressieve discussiepartners willen helpen, maar ik weet niet hoe.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Deze draad gaat niet over Frankrijk.
Bovendien ben ik als internationalist niet aan staatsgrenzen gehecht.

Plus goed en slecht zijn relatieve begrippen. Ik beschouw de huidige realiteit als goed, of althans veel beter dan de andere situaties die in de wereld bestaan hebben. Toch zal ik er net als sommige pessimisten naar streven die nog beter te maken. (Al zullen we misschien een andere mening hebben over wat beter is.)

Laatst gewijzigd door Robinus V : 29 mei 2012 om 20:05.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 20:04   #79
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde

Jasper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Dexia luchtbel is al lang gevallen. Het is een zombiebank.
Neen, de luchtbel moet nog openbarsten.
Na het bekendmaken van het laatste resultaat, met een verlies van 11 miljard euro, bleek dat Dexia een negatief eigen vermogen had, maar er waren nog wat reserves hier en daar.
Het dossier is zo ingewikkeld en er is zo veel onder tafel geschoven, dat ik hierover niet meer optimist kan zijn, alhoewel dat beter zou zijn voor mijn gezondheid.
Indien die luchtbel openbarst, dan is het er één die de staat miljarden gaat kosten, en de staat dat zijn wij, vooral als het over belastingen gaat.

Waar we kunnen op hopen is:
-dat er toch maar zeker niets ergs gebeurt (maar Dexia heeft nog veel Grieks en Spaans papier in portefeuille)
-dat Europa op één of andere manier bijspringt, want een faillissement van Dexia zal een nieuwe sneeuwbal veroorzaken, maar geen witte.
Jasper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2012, 20:16   #80
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Neen, de luchtbel moet nog openbarsten.
Na het bekendmaken van het laatste resultaat, met een verlies van 11 miljard euro, bleek dat Dexia een negatief eigen vermogen had, maar er waren nog wat reserves hier en daar.
Het dossier is zo ingewikkeld en er is zo veel onder tafel geschoven, dat ik hierover niet meer optimist kan zijn, alhoewel dat beter zou zijn voor mijn gezondheid.
Indien die luchtbel openbarst, dan is het er één die de staat miljarden gaat kosten, en de staat dat zijn wij, vooral als het over belastingen gaat.

Waar we kunnen op hopen is:
-dat er toch maar zeker niets ergs gebeurt (maar Dexia heeft nog veel Grieks en Spaans papier in portefeuille)
-dat Europa op één of andere manier bijspringt, want een faillissement van Dexia zal een nieuwe sneeuwbal veroorzaken, maar geen witte.
Blijkbaar behoor jij nog bij die naïevelingen die nog hoopt dat de overheidsborgen gegeven op Dexia niet gaan uitgewonnen worden. Veel spelers inclusief de ratingbureau's houden hier reeds rekening mee. Het zal onze overheidsschuld 10% tot 20% doen stijgen. Tenzij de borgen eerlijker verdeeld worden door de landen die blootgesteld zijn aan Dexia. Of tenzij de EU mee opdraait in de kosten ( via EFSM ?). Of tenzij de ECB haar bazooka op automatisch vuren zet.

Dexia is niet de enige zombiebank in de EU. In Griekenland en Spanje zitten de meeste concentraties van zombiebanken. Dexia is wel als 1 holding de grootste zombiebank van Europa én Amerika.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be