![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De loyaliteit in zake begrotingsdiscipline over alle overheden moet op het federaal niveau liggen. Dit is in theorie nu reeds zo via het stabiliteitspact maar het moet meer afdwingbaar worden.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 29 mei 2012 om 12:39. |
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door mkb : 29 mei 2012 om 12:50. |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
DAT is de oplossing! Dat we daar nog niet aan gedacht hebben! Het volstaat om "te relativeren in tijd en ruimte". Ik kijk even in mijn bol en ik zie... ik zie... je kind, binnen 10 jaar, dat je een saflet op je wezen verkoopt, met de boodschap "merci hee pa ...voor de tijd en ruimte!" |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zij vormen de minderheid en als je naar de rating van Wallonië kijkt dan weet jij ook dat ze niet te veel noten op hun zang moeten hebben.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Relatief gezien. Maar dit ter zijde, vind jij dat rechtvaardig ?
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat een positieve ingesteldheid wél doet, is tenminste dat pessimisme oplossen. Ook gelukkig zijn is belangrijk. Het meest belangrijk zelfs. Dat ik niet zuur ben, maakt wat ik schrijf niet minder waardevol. Ontspan een keer. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, zijn uitleg is in wezen een "laat ons nu allemaal doen alsof het goed gaat, dan kan de grote Franstalige natie eeuwig blijven bestaan" boodschap.
|
|
|
|
|
#74 |
|
Europees Commissaris
|
Uw redenering is laten we die ganse economische crisis maar exploderen, zodat ik mijn Vlaams-nationalistische fetish kan prikkelen.
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zou niet de eerste keer zijn dat politici berecht worden omdat ze hun beloftes niet nakomen. Het is wel lang geleden dat het in onze contreien nog eens is gebeurd.
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ben jij nu echt een pleidooi aan het houden voor pessimisme ?
|
|
|
|
|
#77 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Dexia luchtbel is al lang gevallen. Het is een zombiebank.
|
|
|
|
|
#78 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Optimisme of pessimisme gaat niets veranderen als je zoekt naar optimale oplossingen. De verschillen zitten hem in het gevoel, de manier van overkomen bij anderen en de positieve/negatieve invloed op het humeur van anderen. Misschien kicken sommigen op pessimisme, maar ik aanzie het als een zielig vertoon van getraumatiseerd en diep ongelukkig zijn. Ik zou zo'n depressieve discussiepartners willen helpen, maar ik weet niet hoe. Citaat:
Bovendien ben ik als internationalist niet aan staatsgrenzen gehecht. Plus goed en slecht zijn relatieve begrippen. Ik beschouw de huidige realiteit als goed, of althans veel beter dan de andere situaties die in de wereld bestaan hebben. Toch zal ik er net als sommige pessimisten naar streven die nog beter te maken. (Al zullen we misschien een andere mening hebben over wat beter is.) Laatst gewijzigd door Robinus V : 29 mei 2012 om 20:05. |
||
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Na het bekendmaken van het laatste resultaat, met een verlies van 11 miljard euro, bleek dat Dexia een negatief eigen vermogen had, maar er waren nog wat reserves hier en daar. Het dossier is zo ingewikkeld en er is zo veel onder tafel geschoven, dat ik hierover niet meer optimist kan zijn, alhoewel dat beter zou zijn voor mijn gezondheid. Indien die luchtbel openbarst, dan is het er één die de staat miljarden gaat kosten, en de staat dat zijn wij, vooral als het over belastingen gaat. Waar we kunnen op hopen is: -dat er toch maar zeker niets ergs gebeurt (maar Dexia heeft nog veel Grieks en Spaans papier in portefeuille) -dat Europa op één of andere manier bijspringt, want een faillissement van Dexia zal een nieuwe sneeuwbal veroorzaken, maar geen witte. |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dexia is niet de enige zombiebank in de EU. In Griekenland en Spanje zitten de meeste concentraties van zombiebanken. Dexia is wel als 1 holding de grootste zombiebank van Europa én Amerika.
|
|
|
|