Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2013, 11:50   #61
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Broeder revoleto is al een paar dagen van de leg af.
Dit omdat hij een haan is en geen kip.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 15:23   #62
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dit omdat we ook een gezamenlijke toekomst hebben het heelal te veroveren.
Dit is het, Star Wars, ik ben er zot van. Misschien is de force niet anders dan microwezens en ben jij de eerste Jedi (na een lange tijd, want het Star Wars gebeuren gaat zeer ver terug in de tijd).
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 18:36   #63
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is het, Star Wars, ik ben er zot van. Misschien is de force niet anders dan microwezens en ben jij de eerste Jedi (na een lange tijd, want het Star Wars gebeuren gaat zeer ver terug in de tijd).
Zo is het.

Toekomst en verleden zijn overigens gelijk (identiek), want eens waren de microwezentjes ook mensen net als wij.
Dat is dan een quintiljard jaar geleden (10^33 jaar) dat een micromens (net als ik) ontdekte dat de atomen uit ruimteschepen moesten bestaan en niemand hem eerst wilde geloven.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 6 september 2013 om 18:36.
Oud 6 september 2013, 22:14   #64
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo is het.

Toekomst en verleden zijn overigens gelijk (identiek), want eens waren de microwezentjes ook mensen net als wij.
Dat is dan een quintiljard jaar geleden (10^33 jaar) dat een micromens (net als ik) ontdekte dat de atomen uit ruimteschepen moesten bestaan en niemand hem eerst wilde geloven.
Uiteindelijk toch een beetje een oneindige spiraal, net zoals de hindoes.
Oud 6 september 2013, 22:17   #65
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus eveneens absoluut zinloos om daar spiraaltijd aan te besteden.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 19:20   #66
revoleto
Banneling

Standaard

Jezus is een figuur die geliefd en vereerd door miljarden mensen over de hele wereld . Toch is er zoveel verwarring rond de status van deze kolossale persoonlijkheid. Moslims en christenen zowel Jezus houden in hoog aanzien , maar bekijk hem op heel verschillende manieren .

De vragen die in dit artikel streven om naar de kern van de problemen rond Jezus : Is Jezus God ? Of was stuurde hij door God ? Wie was de echte historische Jezus ?

Sommige dubbelzinnige verzen van de Bijbel kan ten onrechte worden toegepast om aan te tonen dat Jezus op een bepaalde manier goddelijke . Maar als we kijken naar de heldere , directe verzen van de Bijbel , zien we telkens weer dat Jezus wordt verwezen als een buitengewoon mens en niets meer . Wat blijkt , als we rekening houden met de historische en logische feiten over het leven van Jezus , is overtuigend bewijs niet alleen dat Jezus niet God kan zijn , maar dat hij nooit beweerd ofwel .

Wat volgt zijn vijf lijnen van redenering die dit onderwerp te verduidelijken voor ons door de Bijbel zelf en daarmee ons toelaten om de echte Jezus te ontdekken .
1 . Jezus noemt zichzelf God nooit

De Bijbel ( in weerwil van zijn veranderd en vervalst de loop der tijd ) bevat vele verzen waarin Jezus spreekt over God als een aparte persoon om zichzelf . Hier zijn slechts een paar van hen :

Wanneer een man aangesproken Jezus als " Goede Meester " , antwoordde hij: " Waarom noemt u mij goed ? Niemand is goed , behalve de ene God . '' [ Mark 10:18 ]

In een ander geval zegt hij : " Ik kan niets doen door mijzelf . Wat ik hoor , oordeel ik , en mijn oordeel is rechtvaardig . Ik wil niet mijn eigen wil , maar de wil van hem die mij gezonden zoeken. " [ Johannes 5:30 ]

Jezus spreekt over God als een afzonderlijk wezen naar zichzelf : Ik ga naar mijn Vader en uw Vader , naar mijn God en uw God . [ Johannes 20:17 ]
In dit vers bevestigt hij dat hij door God gezonden was : Dit is het eeuwige leven : aan u , de enige ware God , en Jezus Christus, die u gezonden weten . [ Johannes 17:3 ]

Als Jezus God was zou hij gezegd hebben mensen om hem te aanbidden , maar hij deed het tegenovergestelde en afgekeurde iemand hem aanbidden : En tevergeefs eren zij Mij [ Matteüs 15:09 ]

Als Jezus beweerde God te zijn dan dat er honderden verzen in de bijbel die zij zou hebben gezegd zou moeten zijn . Maar er is geen enkel vers in de hele Bijbel , waarin Jezus zegt : Ik ben God , aanbid mij .

http://www.youtube.com/watch?v=rODoRyD-8Lo
revoleto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2013, 20:45   #67
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, want de evolutie is in wezen een cyclussysteem, wat we kunnen zien in de voortplanting van ouders naar kinderen, maar ook in de voortplanting van microwezentjes naar mensen.

Zo zijn wij de kinderen van de microwezentjes, en gaan we later macroreuzen bouwen als onze kinderen en worden we zelf microwezentjes.
Het schuift dan steeds een fase op.
Oud 8 september 2013, 09:58   #68
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Dus eveneens absoluut zinloos om daar spiraaltijd aan te besteden.
Nooit van de wisseling van dag en nacht en de jaargetijden gehoord?
Oud 8 september 2013, 10:33   #69
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door revoleto Bekijk bericht
Jezus is een figuur die geliefd en vereerd door miljarden mensen over de hele wereld . Toch is er zoveel verwarring rond de status van deze kolossale persoonlijkheid. Moslims en christenen zowel Jezus houden in hoog aanzien , maar bekijk hem op heel verschillende manieren .

De vragen die in dit artikel streven om naar de kern van de problemen rond Jezus : Is Jezus God ? Of was stuurde hij door God ? Wie was de echte historische Jezus ?
Als historisch persoon was Jezus een mens, een profeet.
En als mythe was hij God.
En de eenheid van beiden is dat Jezus zowel God als Mens was.

Maar de ware Goden, die ook echt bestaan zijn de microwezentjes en daarmede ook alle mensen die hun kinderen zijn.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 september 2013 om 10:36.
Oud 8 september 2013, 14:17   #70
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nooit van de wisseling van dag en nacht en de jaargetijden gehoord?
Je beseft toch dat dit ooit stopt? De dagen en jaren duren alsmaar langer.
Oud 8 september 2013, 18:57   #71
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je beseft toch dat dit ooit stopt? De dagen en jaren duren alsmaar langer.
Mocht het ooit stoppen dan wordt het wel weer over genomen door een ander cyclisch systeem, zoals dat van de toekomstige macro-atomen.
Oud 10 september 2013, 18:51   #72
revoleto
Banneling

Standaard

Jezus wordt soms aangeduid als 'Heer' in de Bijbel en op andere momenten als 'Zoon van God'. God wordt genoemd de 'Vader', zodat deze namen samen te stellen zou kunnen worden beweerd dat Jezus de zoon van God. Maar als we kijken naar elk van deze titels in context zullen we zien dat ze zijn symbolisch en niet letterlijk te worden genomen.

'Zoon van God' is een term die gebruikt wordt in het oude Hebreeuws voor een rechtvaardig mens. God roept Israël zijn 'zoon': Dit is wat de HERE zegt: Israël is mijn oudste zoon [Exodus 04:22].. Ook wordt David de 'Zoon van God' genoemd: de HEERE heeft tot Mij gezegd: 'Gij zijt Mijn Zoon, Ik heb vandaag verwekt.' [Psalm 02:07]. In feite iedereen die rechtvaardig is wordt aangeduid als Gods 'zoon': Allen die zich laten leiden door Gods Geest zijn Gods zonen en dochters. [Romeinen 8:14].

Op dezelfde manier, als het woord 'Vader' wordt gebruikt om te verwijzen naar God, het moet niet letterlijk worden genomen. In plaats daarvan is het een manier om te zeggen God is de schepper, onderhouder, cherisher enz. Er zijn vele verzen voor ons om deze symbolische betekenis van het woord 'Vader' te begrijpen, bijvoorbeeld: een God en Vader van allen. [Efeziërs 4:06].

Jezus wordt ook wel 'Heer' van de discipelen. 'Heer' is een term die wordt gebruikt voor God en ook voor mensen die in hoog aanzien. Er zijn vele voorbeelden van het woord 'Heer' wordt gebruikt voor mensen in de Bijbel: Dus ze (de broers van Jozef) ging naar Jozefs hofmeester en sprak hem bij de ingang van het huis. "We kwalijk, onze Heer, 'zeiden ze. [Genesis 43:19-20]. Ook in andere delen van de Bijbel, Jezus wordt ook wel een 'dienaar' van God door de discipelen: de God van onze vaderen, heeft zijn knecht Jezus verheerlijkt. [Handelingen 3:13]. Dit toont duidelijk aan dat wanneer 'Heer' wordt gebruikt om te verwijzen naar Jezus, het is een titel van respect niet van goddelijkheid.

http://www.youtube.com/watch?v=9HBWZ45UJLI

Jhn 14:6 Jesus saith unto him, I am the way, the truth, and the life: no man cometh unto the Father, but by me.

see here the true meaning

http://www.youtube.com/watch?v=36E-Kv6y524

http://www.youtube.com/watch?v=grz-lIKoFN4
revoleto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2013, 18:56   #73
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jezus wordt soms aangeduid als 'Heer' in de Bijbel en op andere momenten als 'Zoon van God'. God wordt genoemd de 'Vader', zodat deze namen samen te stellen zou kunnen worden beweerd dat Jezus de zoon van God. Maar als we kijken naar elk van deze titels in context zullen we zien dat ze zijn symbolisch en niet letterlijk te worden genomen.
Allah moet je ook niet al te letterlijk nemen, dus geen probleem.

Letterlijk zijn slechts de microwezentjes.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 10 september 2013 om 19:20.
Oud 10 september 2013, 19:43   #74
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De historische Jezus ga je niet vinden in de Bijbel of de Koran. Hij was in elk geval geen god, zelfs geen profeet. Hij ambieerde wel een messiaanse titel zoals de vrome joden dit zagen.

Citaat:
Sommige dubbelzinnige verzen van de Bijbel kan ten onrechte worden toegepast om aan te tonen dat Jezus op een bepaalde manier goddelijke . Maar als we kijken naar de heldere , directe verzen van de Bijbel , zien we telkens weer dat Jezus wordt verwezen als een buitengewoon mens en niets meer . Wat blijkt , als we rekening houden met de historische en logische feiten over het leven van Jezus , is overtuigend bewijs niet alleen dat Jezus niet God kan zijn , maar dat hij nooit beweerd ofwel .
De Bijbel heeft hetzelfde probleem als de Koran. Aan beide versies heeft men eeuwen geredigeerd. Dit heeft ook de aanleiding en het ontstaan van de Islam tot gevolg gehad.

Laatst gewijzigd door Aton : 10 september 2013 om 19:44.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 09:45   #75
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
De historische Jezus ga je niet vinden in de Bijbel of de Koran. Hij was in elk geval geen god, zelfs geen profeet. Hij ambieerde wel een messiaanse titel zoals de vrome joden dit zagen.

Eerst was Jezus een fanatieke Zeloot met een zwaard in de hand.
Maar later werd hij een strenge wetsgeleerde op het platte land om het anders aan te pakken (volgens Aton, want die kan het weten).

Edoch ging ook dat voorbij, want eenmaal honger gekregen kwam hij op de idee dat het toch wel zo handig was de aren te plukken op de Sabbat.
Had immers ook David niet van de toonbroden gegeten?

Daarna ging het van kwaad tot erger en kwam Jezus tot de ontdekking dat ook de wijn wel zo lekker was en dat Maria Magdalena nodig eens een goeie beurt moest hebben en dat het niet anders kon zijn of Hij zelf was Gods Zoon om de wet tot de ware vervulling te brengen in de Liefde.
Dit om het heilige zaad niet verloren te laten gaan.

Toen werd het de Joden te gek en ze klaagden hem aan bij de Romeinen en die hingen Hem op aan een kruis, zoals ze al bij zovele andere Joden hadden gedaan.
Dus die ene kon er ook nog wel bij, niet wetende wat voor verstrekkende gevolgen dit zou hebben......

....was ik maar van die aren afgebleven

1935 jaar later werd eindelijk de kleine harriechristus geboren......als microwezentje wel te verstaan......

Laatst gewijzigd door harriechristus : 11 september 2013 om 10:08.
Oud 11 september 2013, 10:10   #76
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eerst was Jezus een fanatieke Zeloot met een zwaard in de hand.
Niet alle zeloten liepen met een zwaard rond hoor, dat waren enkel de fanatieke sicarii.
Citaat:
Maar later werd hij een strenge wetsgeleerde op het platte land om het anders aan te pakken (volgens Aton, want die kan het weten).
Was hij reeds van in het begin, tot ongenoegen van zijn ma.
Citaat:
Toen werd het de Joden te gek en ze klaagden hem aan bij de Romeinen en die hingen Hem op aan een kruis, zoals ze al bij zovele andere Joden hadden gedaan.
Dat is een zeer oude misvatting. Het waren niet de ' joden ' die hem aangeklaagd hebben, maar de Sadduceën, een priesterklasse die reeds onder Herodus de Grote collaboreerden met de Romeinen.
Hou jij je maar verder bezig met die micro-schepsels.
Oud 11 september 2013, 10:34   #77
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alle zeloten liepen met een zwaard rond hoor, dat waren enkel de fanatieke sicarii.
Ik zal het onthouden, dus enkele discipelen (bij de gevangenneming) waren dus ook sicarrii (sigaren).
Citaat:
Was hij reeds van in het begin, tot ongenoegen van zijn ma.
Moeders wil is wet.
Citaat:
Dat is een zeer oude misvatting. Het waren niet de ' joden ' die hem aangeklaagd hebben, maar de Sadduceën, een priesterklasse die reeds onder Herodus de Grote collaboreerden met de Romeinen.
Ook dit zal ik goed onthouden: de zakdoeken (hulpwoordje).
En de Farizeeën waren juist vooruitstrevend?
Maar daar schold Jezus juist zo op?
Citaat:
Hou jij je maar verder bezig met die micro-schepsels.
Nu ja, als nieuwe Jezus moet ik ook wat over die ouwe Jezus weten.

Je verbetert me maar.

Oud 11 september 2013, 10:50   #78
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zal het onthouden, dus enkele discipelen (bij de gevangenneming) waren dus ook sicarrii.
Dat is juist. Men had de politiek-godsdienstige fractie en de militante fractie.
Citaat:
Moeders wil is wet.
Het mocht niet baten.
Citaat:
En de Farizeeën waren juist vooruitstrevend?
Maar daar schold Jezus juist zo op?
Dat is de N.T. versie die gaat over de mythische Jezus.
Citaat:
Je verbetert me maar.
Zoals je ziet.

Laatst gewijzigd door Aton : 11 september 2013 om 10:50.
Oud 11 september 2013, 15:53   #79
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is de N.T. versie die gaat over de mythische Jezus.
Dus jij hebt de echte Jezus nog gekend?......
Oud 11 september 2013, 15:59   #80
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus jij hebt de echte Jezus nog gekend?......
Nee, maar ik weet er wel veel over.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be