![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Tenzij het op een kantelmoment is waarbij de doodsteek kan gegeven worden aan het belgisch gedrocht. In dat geval zou het onvergeeflijk zijn om het niet te doen. Maar daarvoor moeten beide partijen samen nog minstens 8 % stemmen bijwinnen. Dat zal dus nog niet voor dees jaar zijn.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De bloedroden halen zelfs nog meer dan 12%. Een regelrecht schandaal.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
#63 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hopelijk voor jou verbaast de verkiezingsuitslag in mei je minder dan de zoveelste peiling waarin de N-VA je teleur stelt.....
|
|
|
#65 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En wees gerust, de campagne moet nog beginnen. Wat we nu weten is de trend bij de reeds besliste kiezers. Ik ben er tamelijk gerust in dat de nog-onbesliste-Vlaamse-kiezer (die traditioneel nogal eens verantwoordelijk is voor de grote verschuivingen) na een gepolariseerde N-VA-vs-PS-campagne nog in rijkelijke drommen richting N-VA zal schuiven. Net zoals de andere partijen destijds vermorzeld werden tijdens de kanseliersverkiezingen tussen Onderlijfke en FDW, en later opnieuw tussen Onderlijfke en BDW, zo zullen de trado's nu steeds meer bloeden naarmate de strijd tussen BDW en Di Rupo feller oplaait. Ik heb daar zeer goede hoop op. Als twee olifanten vechten, wordt het gras vertrappeld.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Parlementslid
|
Ah ! Ik dacht al dat het nog wat te vroeg was voor een zonnesteek.
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om het met de woorden van System te zeggen: je hebt toch ogen in je kop? Je hebt zélf vastgesteld dat het VB 2,2 % terug wint vergeleken met de vorige peiling . Waar is dat percentage vandaag gekomen als de N-VA precies hetzelfde haalt als de vorige peiling?
|
|
|
#68 | |
|
Banneling
|
Citaat:
het is een spaer |
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En nu? Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 21 februari 2014 om 20:27. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Burgemeester
|
Zo lang een Waalse stem voor 1,3 telt van een Vlaamse Stem, weiger ik dit land een democratie noemen. Dus stemmen in dit communistisch land is gewoon hypocrisie ten top.
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vermits alle peilingen niet meer zijn dan dat, peilingen, neem ik mij de vrijheid om ze te behandelen alsof ze allemaal uit dezelfde bron ontspruiten. Wat min of meer ook zo is want het zijn allemaal regimemedia die er achter zitten. Als ik de peiling van twee weken geleden vergelijk met die van vandaag, en ik zoek naar de partijen die stemmen verloren aan de partij waar jij zo van walgt, dan kom ik tot de volgende conclusie: groen (min 1,1%) CD&V (min 0,9%) VLD (min 0,5%) zijn. Samen is dat 2,5%, terwijl het VB slechts 2,2% terug wint. Maar de SP.a gaat er (volgens de twee laatste peilingen) 1,3% op vooruit. Gezien de recente heibel in eigen SP.a-rangen zet ik vraagtekens bij die winst. En er is mij nog iets opgevallen.... De populariteit van Maggi De Block.... Er kunnen drie verklaringen zijn voor het halve procent verlies van haar partij. -Ofwel haalt Maggi haar partij niet uit de zeik met haar populariteit. -Ofwel is de populariteit van Maggi nep. -Ofwel zou de VLD zonder Maggi nog meer verliezen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2014 om 21:34. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Reden te meer om je stem voor één keer goed te gebruiken en ze aan de partij te geven die ernaar streeft om de "communisten" buiten spel te zetten.
|
|
#75 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Het stoort mij totaal niet dat jij je de vrijheid neemt om peilingen van verschillende bureau's te vergelijken hoor. Maar ik ga zeker niet mee redeneren op die basis. Omdat het zinloos is. Neem eens een boek over statistiek door, dan zul je dat zeker niet meer willen doen. |
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar goed, dat maakt allemaal niet uit, want het is de meerderheid in Wallonië dat telt. De Vlaamse stem is van geen tel. |
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze reacties waren bijvoorbeeld een slag in het water: http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=43 http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=48 http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=14 http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=24 http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=30
|
|
|
#79 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nochtans WISTEN zowel Verhofstadt als Leterme héél goed wat ze moesten doen om de verkiezingen te winnen: de Vlaamse kaart trekken. En dat déden ze.....met de mond maar niet met de daad. Eens de verkiezingsoverwinning binnen staken ze hun Vlaamse kiezers het zoveelste belgicistische mes in de rug. Het resultaat is er dan ook naar. De grootste verliezers van de verkiezingen zijn, keer op keer, de CD&V en de VLD.
|