Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2004, 21:36   #61
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
u mag die leugenmolen van u wel stilleggen, u schets een beeld van de vlaamse onafhankelijkheid alsof het een aflevering is van 7th heaven. zou het niet beter zijn uw hoofd uit de wolken te halen en inzien dat de huidige problemen juist veroorzaakt zijn door flaminganten en dus bijgevolg niet kunnen worden opgelost met hetzelfde gedachtengoed.
het zegt veel over jou, jouw karakter en het niveau waarop jij gewend bent te discussiëren, dat je mij reeds in je tweede antwoord al zonder enig argument beschuldigt van leugens.

Het realiseren van de onafhankelijkheid en het opbouwen van een Vlaamse staat zal niet vanzelf gaan. Er zal moed, durf en creativiteit voor nodig zijn. Maar onmogelijk is het niet. Tsjechië en Slowakije hebben vóór ons al bewezen dat waar een wil is, een weg is. En ik zie geen enkele reden waarom Vlaanderen die weg niet zou kunnen afleggen.

De huidige problemen in België worden inderdaad veroorzaakt door de toenemende assertiviteit van de Vlamingen, en gelukkig maar. De tijd dat Vlaanderen zich gewillig en zonder noemenswaardige tegenstand liet uitzuigen, dwarsbomen en chanteren, is voorgoed voorbij. Zelfs de grootste Lamme Goedzak zegt eens in zijn leven: "nu is het genoeg geweest, tot hier en niet verder!!!" De huidige strubbelingen zijn slechts de voorbode van dit moment, en dat moment is het einde van België.
Xanthippe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2004, 21:49   #62
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FT
Nobel doel dat jullie organisatie heeft. Maar wat draagt jullie aanwezigheid met de leeuwenvlag toe aan jullie doelstelling?
De leeuwenvlag dragen wij mee om twee redenen: een symbolische en een praktische.

Ten eerste willen wij de leeuwenvlag zichtbaar aanwezig stellen in het straatbeeld, om aan te tonen dat de Vlaamse Leeuw een symbool van alle Vlamingen is en overal in Vlaanderen thuishoort, en niet enkel in de handen van obscure extreem-rechtse randgevallen, zoals in sommige kringen nog steeds geloofd en beweerd wordt. Het neutraliseren van deze connotatie, en het normaliseren van Vlaamse symbolen, is één element dat bijdraagt aan het Vlaamse bewustwordingsproces.

Ten tweede is het zo dat jongerengroepen met een leeuwenvlag snel worden aangesproken door geïnteresseerde voorbijgangers, die vragen stellen over de betekenis van de vlag, Vlaanderen en het Vlaams-nationalisme. Zeker sinds de doorbraak van Vlaanderen Vlagt, is een leeuwenvlag een enorm wervend instrument geworden, dat nieuwsgierigen snel over de drempel haalt en hen overhaalt om een gesprek te beginnen.
Xanthippe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 12:44   #63
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en inzien dat de huidige problemen juist veroorzaakt zijn door flaminganten
Ah, u vond die goeie ouwe tijd dat onze unifs nig eentalig Frans waren beter?
Oud 15 september 2004, 23:05   #64
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Ach die goede oude tijd...

kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2004, 23:32   #65
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
mensen mogen spreken in welke taal ze willen, dat stond toch ergens in de wet geloof ik

et pour les flamingants qui ont une tête comme un galet
c'est la Belgique ici, on parle le français quand on veut, n'allume pas ton gyrophare.
ne gemit plus et si ça te tâpe les nerves..........vas te branler.
et pour vous la memme chose
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 17:36   #66
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
et pour vous la memme même chose
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 17:44   #67
jusbou
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
het zegt veel over jou, jouw karakter en het niveau waarop jij gewend bent te discussiëren, dat je mij reeds in je tweede antwoord al zonder enig argument beschuldigt van leugens.

Het realiseren van de onafhankelijkheid en het opbouwen van een Vlaamse staat zal niet vanzelf gaan. Er zal moed, durf en creativiteit voor nodig zijn. Maar onmogelijk is het niet. Tsjechië en Slowakije hebben vóór ons al bewezen dat waar een wil is, een weg is. En ik zie geen enkele reden waarom Vlaanderen die weg niet zou kunnen afleggen.

De huidige problemen in België worden inderdaad veroorzaakt door de toenemende assertiviteit van de Vlamingen, en gelukkig maar. De tijd dat Vlaanderen zich gewillig en zonder noemenswaardige tegenstand liet uitzuigen, dwarsbomen en chanteren, is voorgoed voorbij. Zelfs de grootste Lamme Goedzak zegt eens in zijn leven: "nu is het genoeg geweest, tot hier en niet verder!!!" De huidige strubbelingen zijn slechts de voorbode van dit moment, en dat moment is het einde van België.
de vlaamse beweging [size=3]was[/size][size=2] nodig, de strijd van de vlaamse beweging is al reeds gestreden. het doel is al bereikt, vlaamse onderdrukking is een zaak van het verleden, vlaanderen is nu één van de rijkste regios van de wereld de onderdrukking is voorbij, de huidige flaminganten die met seperatistische gedachtes komen zwaaien zijn de ontspoorde uitlopers van een beweging die zijn nut al heeft bewezen. [/size]
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
Oud 16 september 2004, 17:49   #68
jusbou
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
u begrijpt mij verkeerd, we leven anno 2004 de tijd van de proletariërs is voorbij, u grijp zo'n 100 jaar naast de feiten
Citaat:
[/font]
Oud 16 september 2004, 18:02   #69
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jongevlamingen
Actieve jonge nationalisten, sluit aan bij Jonge Vlamingen en help mee om de laatste stap naar onafhankelijkheid te overbruggen!
Sluit u aan! Vlamingen op!
Oud 16 september 2004, 18:17   #70
jusbou
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Sluit u aan! Vlamingen op!
maar dan moeten ze wel een extra hersenkwab bezitten om de logica ervan te begrijpen.

een voorbeeld of 2:

1) eens vlaanderen onafhankelijk word zijn alle franstaligen als bij donderslag verdwenen: franstalig imperialisme opgelost

2) europa van 250 regios is veel beter bestuurbaar dan europa van 25 landen

en zo zijn er nog van die logische redeneringen
Citaat:
[/font]
Oud 16 september 2004, 19:15   #71
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
merci
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 19:26   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar dan moeten ze wel een extra hersenkwab bezitten om de logica ervan te begrijpen.
europa van 250 regios is veel beter bestuurbaar dan europa van 25 landen
Waarom niet. Er zijn er zelfs die zeggen dat een federalisering van belgie naar de provincies toe veel beter bestuurbaar zou zijn, dan naar de gewesten, zoals nu.
Maar iets waar ge eigenlijk geen hersenkwab voor moet bezitten: waarom zijn het meerendeel der vlamingen voor, en het meerendeel (om niet te zeggen allemaal) der walen tegen verdere federalisering ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 19:30   #73
jusbou
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Er zijn er zelfs die zeggen dat een federalisering van belgie naar de provincies toe veel beter bestuurbaar zou zijn, dan naar de gewesten, zoals nu.
ik mis die extra kwab, maar missen doe ik hem niet
Citaat:
[/font]
Oud 16 september 2004, 19:34   #74
Flipdesuperkip
Burger

Flipdesuperkip's schermafbeelding

Standaard

En het ledenaantal van Jonge Vlamingen blijft maar stijgen, de toekomst is aan ons!

Houzee!
Flipdesuperkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2004, 20:45   #75
jusbou
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipdesuperkip
En het ledenaantal van Jonge Vlamingen blijft maar stijgen, de toekomst is aan ons!

Houzee!
u heeft vast een grote overtuigingskracht als u al die arme stakkers kunt voorliegen dat ze op de een of andere manier onderdrukt worden door franstaligen.
Citaat:
[/font]
Oud 16 september 2004, 21:02   #76
FT
Provinciaal Statenlid

FT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
De leeuwenvlag dragen wij mee om twee redenen: een symbolische en een praktische.
Ten tweede is het zo dat jongerengroepen met een leeuwenvlag snel worden aangesproken door geïnteresseerde voorbijgangers, die vragen stellen over de betekenis van de vlag, Vlaanderen en het Vlaams-nationalisme. Zeker sinds de doorbraak van Vlaanderen Vlagt, is een leeuwenvlag een enorm wervend instrument geworden, dat nieuwsgierigen snel over de drempel haalt en hen overhaalt om een gesprek te beginnen.
Humm, misschien hebt ge gelijk.

Maar breek mij de mond niet open over "Vlaanderen Vlagt"
Oud 17 september 2004, 07:22   #77
Flipdesuperkip
Burger

Flipdesuperkip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u heeft vast een grote overtuigingskracht als u al die arme stakkers kunt voorliegen dat ze op de een of andere manier onderdrukt worden door franstaligen.
U moest eens weten.
Flipdesuperkip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2004, 08:33   #78
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Uw klok is blijven steken denk ik, in de jaren '30. Eventjes bijbenen?
Oud 17 september 2004, 08:39   #79
Tantist

Standaard

Citaat:
u mag die leugenmolen van u wel stilleggen, u schets een beeld van de vlaamse onafhankelijkheid alsof het een aflevering is van 7th heaven. zou het niet beter zijn uw hoofd uit de wolken te halen en inzien dat de huidige problemen juist veroorzaakt zijn door flaminganten en dus bijgevolg niet kunnen worden opgelost met hetzelfde gedachtengoed.
Over leugens gesproken, u kan er wat van!

Is het de schuld van de flaminganten dat de positie van het Nederlands niet kon verzekerd worden in België door taalwetten? Is het de schuld van de flaminganten dat er door de behandeling door de unitaire Belgische staat er een ongelijkheid kwam met wafelijzerpolitiek en dergelijke meer? Is het de schuld van de flaminganten dat we een verschillende visie hebben in het noorden en het zuiden van België? Is het daarom de schuld van de flaminganten dat de toenmalige regering daarom uit zelfbehoud van België decentraliseerde en federaliseerde? Neen toch!

Sommigen zijn echter zo manisch op zoek naar een zondebok omdat men hun fetisj van een België zou afpakken, dat ze hun ogen sluiten voor de realiteit in dit land en maar in het wilde weg schieten, zonder na te denken.

U moest u schamen!
Oud 17 september 2004, 08:46   #80
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Kalm, meisje, zo erg is 't allemaal niet Ik wil gewoon aantonen dat het moeilijk is om nog mensen bijeen te krijgen voor gelijk welk doel... + het feit dat iedereen het bijzonder grappig vond dat 'slechts' 20 man gekomen was... als wij een persbericht zouden uitgeven met de mededeling dat we met 9 op een vergadering waren, zouden ze ons uitlachen, maar jullie krijgen alle krediet. Twee maten, twee gewichten? Ongetwijfeld.
Twee maten en twee gewichten? Inderdaad. Jij neemt een werkvergadering blijkbaar als een openbare activiteit. Nu, bij de BUB kan ik perfect aannemen dat het zo is, gezien jullie gering aantal leden. Dus ik neem het u niet kwalijk dat u niet in staat bent het onderscheid te maken.

Ik zal daarom een poging doen u het te laten inzien.
Een aandeelhoudersvergadering verzamelt alle aandeelhouders van een bedrijf. Die zijn met veel, in casu 20 bij de Jonge Belgen.
Een directievergadering om de groep te starten (Jonge Vlamingen), zodat er vanuit die directievergadering een startactiviteit kan georganiseerd worden, is geen aandeelhoudersvergadering.

Ik neem aan dat Jonge Belgen ook gestart is met een vergadering van bestuursleden? Hoeveel waren er daar? Of is Jonge Belgen gewoon de dictator Patriot die 19 vriendjes uitnodigt om te komen spelen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be