![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al wat je dan hoeft te doen is zeggen dat er in hun wagen niet gerookt mag worden. In het andere geval houden ze best hun mond want hun gemekker is ongezonder dan die sigaret. Het enige dat soort als u bekomt dat chauffeurs alle 15 minuten gaan parkeren en hun sigaret buiten zullen roken. Net zoals op feestjes waar 3/4 buiten staat nu en de niet rokers beteutert zijn dat ze alleen binnen zitten. Meestal komen de niet rokers nu zelf bij de rokers staan. Uiteraard gaat de horeca hiervan wel op de fles.
|
|
|
|
#62 |
|
Lokaal Raadslid
|
"Soort als u"... Eigenlijk zou ik er niet moeten op reageren, het is te stom. Enfin, "soort als ik" moet per definitie een hoge intelligentie en een groot sociaal inzicht hebben... In die mate zelfs, dat het mij geen barst kan schelen, als de andere soort zich in een grote, eenzame rookwolk in haar auto wentelt en zo nodig tien jaar van haar leven aan een zuurstoffles gekluisterd naar de zoldering van haar ziekenkamertje moet liggen staren, wakker gehouden door het gepiep van de eigen, zwoegende longen.
Maar ik eigen me wel het recht toe, om dat bijzonder onnozel te vinden. |
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik was puber in de jaren 60.Ik kan me in de verste verte niet herinneren dat een puber toen aan een oudere mens dat zou gevraagd (durven)hebben.Trouwens was in die tijd een oorveeg ...zelfs van een verre Nonkel nooit ver weg Mijn vader vertelde me altijd dat het in zijn tijd een vereiste was dat je op je 12 de (na je communie) begon met roken...want toen was je eindelijk een man. En dat roken niet gezond was zullen ze wel altijd hebben geweten....net als drinken...maar het werd toch vnml gezien als een bron van genot....en zeker ook in de filmen waarin zelfs de dokters rookten. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 oktober 2014 om 15:57. |
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is de realiteit. Dus hou op de sociale uit te hangen. Oude mensen worden tegenwoordig legaal vermoord. Kwestie van centen.
|
|
|
|
#65 |
|
Lokaal Raadslid
|
Wat er dus ook alweer geen barst mee te maken heeft en waarmee u uzelf als waardig gesprekspartner compleet onmogelijk hebt gemaakt.
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bergbeklimmers...motorrijders....hardrijders....di epzeeduikers...paardrijders...druggebuikers en of drinkers...dierentemmers.....avonturiers.....oorlo gsjournalisten...veelvraten....zout en suikerverslaafden....sexverslaafden (keelkankers)....te fervente sporters ....zetelhangers....Vraag is moeten we die dan ook maar allemaal maar onnozel vinden ? |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Dat iedereen zelf eens wat verantwoordelijkheid opneemt en enkel naar zijn eigen ziet. Moet de maatschappij nu iedereen echt gaan bepamperen? En ik had er 10 jaar geleden geen last van. Nu trouwens nog niet. Gij wel? Pech voor u. Beetje kleinzerig om te liggen janken om een sigaret meer of minder. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Lokaal Raadslid
|
Eigenlijk wel, ja. De meesten uit het lijstje toch zeker. En met enige nuance, natuurlijk: een motorrijder die zich (efkes niet lachen) aan de snelheidsbeperkingen houdt niet, een motorrijder die op zijn achterwiel tegen 100 in 't uur van Mortsel tot Berchem-Kerk vlamt wel, natuurlijk.
(dit was een antwoord aan Fred Vanhove). Laatst gewijzigd door Rikm : 4 oktober 2014 om 16:44. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Lokaal Raadslid
|
Hoe spannend moet het zijn, Facteur, om in het bijzijn van je achterlijke kinderen, in je auto te zitten paffen. Wat een boeiend leven...
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Lokaal Raadslid
|
Jong en onbezonnen gaat meestal na enige tijd wat over...
Maar voor mijn part mag je de motorrijders in je lijstje vervangen door lichtjes kalende heren met een te grote BMW en ontluikende kindsheid, die plots menen dat ze ontheffing van de wegcode gekregen hebben. En natuurlijk ook al degenen die in voornoemde omstandigheden in de auto zitten te paffen met hun kinderen op de achterbank. Al dan niet van een te grote BMW. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Vreemdeling
|
Daarom dat ik ook niet rook en nooit zal roken. Ik weet dat iets verslavend nefaste gevolgen kan hebben. Maar als iemand aan zijn sigaretten verslaafd is en geen karakter heeft om te stoppen dan zeg ik : doe maar op. Wat interesseert mij het dat die kinderen dan mee door hun ouders worden kapot gepaft. Moet iedereen dan ineens moraalridder en wereldverbeteraar worden? Als die hun kinderen dan achterlijk worden dan hebben mijn kinderen meer kansen op de arbeidsmarkt.
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Lokaal Raadslid
|
Sinds het prille begin leven mensen in roedels. Dat heeft altijd een zekere sociale controle ingehouden in de mate dat in primitieve samenlevingen vaak nog iedereen ieders kinderen in de gate houdt. Het is dus een natuurlijke reflex om beschermend op te treden voor kinderen, die bij een paffende ouder in de auto worden gedwongen. Zelfs in een horde wolven zou dit homo homini lupus van Fakteur niet aanvaard worden.
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 oktober 2014 om 17:20. |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik heb zoiets als principes (toch op een forum
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Schepen
|
Citaat:
En dan kan men onschuldige kinderen, die niet eens kunnen kiezen hun gezondheid ernstig schaden door hen te dwingen mee te rijden wijl volwassenen zo egoïstisch zijn om te liggen paffen. Suggereert u nu dat roken volgens u helemaal niet zo ongezond is ? |
|
|
|
|
|
|
#79 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#80 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij hebt er totaal geen recht van spreken of bemoeien in. Hou je bij uw eigen kinderen. Moeial dat gij zijt.
|
|