Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2015, 11:14   #61
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Pfff, content da'k niet meer op een apartement moet wonen.
Het liefst zou'k nog in de Ardennen net buiten zo'n strontdorpke wonen.
Maar ja, ik ben dan ook een misantroop.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 09:05   #62
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weet er iemand de staat van de situatie nu of moeten we een reporter ter plaatse sturen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 11:09   #63
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht

hier is zo te zien nog een kamertje vrij
Gij wilt dat dat hoerekot failliet gaat zeker ? Heb je een persoonlijk probleem met de uitbater ? Een concurrent misschien ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 11:09   #64
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Gij wilt dat dat hoerekot failliet gaat zeker ? Heb je een persoonlijk probleem met de uitbater ? Een concurrent misschien ?
De uitbater is een Sos.
Oud 2 mei 2015, 11:10   #65
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
onnozelaars
Hé dat is niet schoon van u, zo onaangenaam zijn hé !
Die mensen geven u goede raad, en worden zo maar afgesnauwd !
Is het zo dat ze " danku " zeggen in Korea ?
Oud 2 mei 2015, 11:17   #66
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
mja je hebt wel een punt Marie, nu met mijn 2 rechtstreekse buurvrouwen heb ik doorgaans een goed contact, maar de reden dat ik niet goededag aan de rest van de straat ga zeggen is dat ik al wat onaangename ervaringen heb gehad met een aantal van de 'buren':

-mijn onderbuurman belt geregeld de politie als ik eens wat meubels verschuif .. ik verander graag van inrichting vandaar, en doe dit al eens na 12u 's nachts, doch zit ie zelf geregeld om 3u 's nachts enzo te brullen als een baviaan met z'n 'maten' .. dan vind ik dat ie niet echt recht van spreken heeft en de flikken niet telkens moet zitten bellen!

-mijn overbuurvrouw kwam eens woedend en schreeuwend op me af omdat ik het had gedurfd van m'n vuilniszakken in de (halfvolle) container van de school te deponeren .. ok, het waren niet mijn containers maar ze had het me ook op een andere manier kunnen dits maken (vooral dat ik heel beleefd gereageerd heb en direct m'n excuses had aangeboden, en toch bleef die tegen mij tekeer gaan alsof ik haar in brand had gestoken) en weet je wat ze na dat incident heeft gedaan - nadat ik ze stiekem 's nachts er in was gaan droppen - tja, ik had die dag niet van die speciale zakken in huis en wou ze geen extra week laten stinken op m'n kleine studio - wel, in de vroege ochtend (nog voor de passage van de vuilniskar) heeft ze ze gewoon eruit gevist en ostentatief voor de voordeur gelegd .. ze gunde me zelfs niet eens dat ik dat weekje dan toch van m'n viezigheid verlost was! en ik ben zeker niet de enige die van dat trucje zo af en toe gebruik maakte - op het einde van de maand als m'n geld op was om van die speciale zakken te kopen - want m'n medeburen van het gebouw waar ik woon doen dat ook maar die ga ik niet verklikken, dat moeten ze zelf maar met elkaar uitvechten .. daarbij het zijn containers van een school, en ze staan meestal hafvol buiten op straat, wat kan het haar nu schelen dat daar buren af en toe iets komen in deponeren (netjes in donkere zakken) ... ik noem dat een zuur kleinburgerlijk mens dat iemand anders niets gunt ...
=> wel, sorry, maar daar ga ik dus niet gezellig goededag tegen zeggen ...

-m'n andere buurman waarvan ik zijn jengelend kind geregeld 's avonds moet aanhoren (dunne muren), maar wanneer ik eventjes de mixer gebruik om een cake te maken, klopt ie direct hard op de muur, een beetje verdraagzaamheid zou hem niet misstaan .. vooral dat die mixer maar 5 minuutjes is, en zijn kind kan zijn kweek soms een uur lang op zetten! daar zeg ik dus ook niks van 'goededag' tegen!

-en zo zijn er nog wat van die incidentjes geweest nota bene eens op de jaarlijkse buurt rommelmarkt -> ik stond daar mijn Japanse dvd's te verkopen, en een van de gezellige buren vond het nodig van er met veel poespas naar te zitten kijken, en toen ie mij zag van luid te zeggen: "ha! en 't is ook een van daar die ze verkoopt!" gevolgd door een vettig lachje: "hahahaha!" ... echt gebeurd hoor, het kan grappig zijn voor die mensen, daar niet van, ik begrijp dat ze niet alle dagen een 'gele' zien, maar dat ze eens niet zomaar luid zitten te verkondigen wat ze vanbinnen denken, ik doe dat ook niet met hen!

everybody needs good neigbours, maar er is een verschil tussen gestapo sociale controle en elkaar iets gunnen, in de tuin met elkaar zitten kan inderdaad gezellig zijn maar het hoeven ook geen Amerikaanse toestanden te worden zoals in de suburbs met de wekelijkse barbecue, geroddel etc. ieder zo z'n privacy zou ik zeggen .. !!

ps. dat zinnetje, ik weet er niet echt de oorsprong van, maar ga er een smiley achter zetten want is indeed ironisch bedoeld .....
Lijken mij wel afschuwelijke buren. Vind u dringend een grote en agressieve vriend, liefst een Congolees van rond de 2 meter, daar hebben ze schrik van, en dan zal het snel beter gaan.
En om je te wreken, als je daar verhuist, zorg ervoor dat uw appartement bezet word door een familie Rom's.
Dan zullen ze pas echt afzien.
Oud 2 mei 2015, 11:22   #67
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Wat moet de ouder van zo'n huilkindje dan doen?
Haar/zijn kindje doodslaan?
Ik was ook zo een lawaaierig kind. Mijn moeder gaf mij dan steeds een glas Trappist. Daarna was ik braaf en zoet, en sliep goed.
Oud 2 mei 2015, 11:23   #68
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
En waarom denk je dat het in Brussel zoveel beter zou zijn?
ik denk eerst en vooral omdat ze dan verder weg is van u !
Oud 2 mei 2015, 11:24   #69
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Heb daar ook nog een tijd gewoont.
In vorst.
Rechtover st gillis.
In een leuke studio met tralies zeker ?
Oud 2 mei 2015, 11:31   #70
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
In Brussel is het de gewoonte dat men zijn vuilnis op willekeurige plaatsen dumpt en dat men zich als een asociale typ gedraagt; soort zoekt soort zegt men wel eens.
Ik heb een tuin, en dikwijls stook ik mijn smeerlapperij s'nachts op, in een ouwe olieton. Wat naft erover, en hop, de vlam erin.
Mijn buren zeggen niks, want die doen dat ook.
Hetgeen ik niet kan verbranden, mijn stapels lege flessen en blikjes enzo, die ga ik s'nachts hier en daar in een container zwieren. Of ik zet ze af achter den Delhaize niet ver van hier.
Je moet enkel oppassen dat er niks inzit met uw naam op, hé.
Etensresten echter, zwier ik op een aparte hoop in de tuin, vermengd met grond. Gebruik ik als bio compost voor mijn plantages.
" Plantrekken " is mijn leuze !
Oud 2 mei 2015, 11:35   #71
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het was zeker verbazend dat er, zo dicht bij hoge-pieten domeinen zo'n marginaliteit was, en zoveel "faits-divers".
Hebt u last van vervelende bovenburen ? Op een avond verschenen er een paar benen voor de venster van onze living.. De bovenbuur had zijn vrouw uit het venster gehangen.
Een die zich wou ophangen in de traphal. Da's ook al eens wat anders dan een buur die op de muur klopt.
Aan de overkant van de straat was er dan weer een typ die uit zijn dakvenster klom om de inhoud van een emmer in de dakgoot van zijn buurman te gieten.
Dan had je de vandalismes, de overvallen van winkels, achtervolgingen met de politie in de straat, of het buurtonderzoek van de politie die kwamen aankloppen om te vragen of we iets speciaals hadden opgemerkt omdat er weer een 15-jarige verkracht was in de buurt of een auto met een lijk erin gevonden was.
Daar heb ik ook de truk geleerd om rode lichten te omzeilen. Als er een rij auto's staat te wachten voor het rood, rij je ze gewoon voorbij over het voetpad en zo over het kruispunt.
Toen ik er woonde was er nog een GB in de Maria Christina straat. Die is al lang weg, maar vanaf 17:00u ongeveer waren de kassiersters geterroriseerd.
Er is nochtans een politiekantoor vlakbij het Bockstaelplein, maar daar was af en toe wel eens een drive-by shooting of wat explosieve cocktails die er naartoe gegooid werden.
Nee, TV had je niet nodig.
En dat was 20 jaar geleden. Het is er niet op verbeterd ondertussen.
Ik neem nog elke dag de Brusselse metro, en in station Bockstael stapt nog steeds de meest weirde freakshow af.
Ik mocht Laeken best. Wel al 30 jaar geleden...Was toen ook al veel te zien vanaf valavond.
Oud 2 mei 2015, 11:36   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als ge een roommate hebt, en mocht die teveel lawaai maken als hij/zij bezoek heeft om te seksen, dan schijnt het een hilarische truuk te zijn om plots de deur te openen en luid te roepen:
"third player enters the game".

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 11:36   #73
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Ik heb een tuin, en dikwijls stook ik mijn smeerlapperij s'nachts op, in een ouwe olieton. Wat naft erover, en hop, de vlam erin.
Mijn buren zeggen niks, want die doen dat ook.
Hetgeen ik niet kan verbranden, mijn stapels lege flessen en blikjes enzo, die ga ik s'nachts hier en daar in een container zwieren. Of ik zet ze af achter den Delhaize niet ver van hier.
Je moet enkel oppassen dat er niks inzit met uw naam op, hé.
Etensresten echter, zwier ik op een aparte hoop in de tuin, vermengd met grond. Gebruik ik als bio compost voor mijn plantages.
" Plantrekken " is mijn leuze !
Hoe komt het eigenlijk dat ik u niet geloof?
Oud 2 mei 2015, 11:41   #74
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ge een roommate hebt, en mocht die teveel lawaai maken als hij/zij bezoek heeft om te seksen, dan schijnt het een hilarische truuk te zijn om plots de deur te openen en luid te roepen:
"third player enters the game".

.
Een fantasie van u ?
Oud 2 mei 2015, 13:07   #75
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Haha. Bembem, ge woont geen 500 meter van waar ik woon.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 13:42   #76
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hoe komt het eigenlijk dat ik u niet geloof?
Ik zou het niet weten...Misschien ben je te wantrouwig van aard ?
Ik zeg nochthans niets speciaal, niks speciaal extravagant ? Of wel ?
Oud 2 mei 2015, 13:42   #77
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Tegenslag man...Innige deelneming.
Oud 2 mei 2015, 14:04   #78
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga eens aanbellen, en vraag dat ze NU op't forum komt,
Ik wacht wel 5 minuutjes.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 14:09   #79
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Ga eens aanbellen, en vraag dat ze NU op't forum komt,
Ik wacht wel 5 minuutjes.
Ik ken het exacte adres niet he maar het kan echt niet veraf zijn gezien haar beschrijving. Ik zal ze dus vermoedelijk al wel eens gepasseerd hebben.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 14:21   #80
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken het exacte adres niet he maar het kan echt niet veraf zijn gezien haar beschrijving. Ik zal ze dus vermoedelijk al wel eens gepasseerd hebben.
ik zou mij niet durven kenbaar maken. Met die Koreanen, je weet maar nooit...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be