Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2018, 14:35   #61
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben ook geen voetbalfan maar er zijn zoveel zaken waar ik geen interesse voor heb maar toch begrijp en aanvaard dat er honderdduizenden of miljoenen wel interesse in hebben. In voetbal of eender wat zoals debiele TV programma's die wel honderdduizenden aan het scherm kluistert. Interesseert me absoluut niet maar ik ben niet zo bekrompen om wat ik niet leuk vind anderen te ontzeggen.

Dat is bovendien en in de eerste plaats big business. Als men in het geval van voetbal de topvoetballers wil door belasten vertrekken die naar buitenland en haalt de competitie nog het niveau van derde provinciale. Dan gaat de staat een pak minder inkomsten ontvangen want sponsors van bedrijven haken ook af.
Dan hebben de mensen meer geld om in uw supermarkten uit te geven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:43   #62
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Fijn dat je onze super zakenman daar even attent op maakt
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 14:50   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Fijn dat je onze super zakenman daar even attent op maakt
Een jaarabbo kost snel 500 euro, als het al niet meer is. Geld dat ze niet ergens anders aan ontspanning kunnen uitgeven.

Topvoetbal is niet zoals de maakindustrie bijvoorbeeld: er is geen hefboomeffect door bijvoorbeeld export. Of je zou een soort "voetbalschoolland" moeten zijn. Maar ik beschouw dat als mensenhandel. Het voetbal is trouwens het laatste bastion van de gelegaliseerde mensenhandel.
Oud 19 maart 2018, 14:57   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een jaarabbo kost snel 500 euro, als het al niet meer is. Geld dat ze niet ergens anders aan ontspanning kunnen uitgeven.

Topvoetbal is niet zoals de maakindustrie bijvoorbeeld: er is geen hefboomeffect door bijvoorbeeld export. Of je zou een soort "voetbalschoolland" moeten zijn. Maar ik beschouw dat als mensenhandel. Het voetbal is trouwens het laatste bastion van de gelegaliseerde mensenhandel.
In principe zou dat zelfs verboden moeten worden. De veiligheid van de burgers kan niet worden gegarandeerd. Iedere week wel ergens rellen en vechtpartijen.
Het strafste is dat men het zich bij voetbal mag permitteren van op voorhand aan te kondigen dat ze komen om te knokken en te vechten.
Ik moet nog de eerste Burgemeester tegenkomen die zegt dat de match niet kan doorgaan.
Maar ja een jeugdclubje waar een jongere een te luide scheet laat sluiten is natuurlijk eenvoudiger.....
Oud 19 maart 2018, 15:33   #65
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Die van 16000 zal zijn loon op een gans andere manier ontvangen...waarvan een groot deel op extra legale manieren en bonussen en onkosten allerhande.
Bonussen zijn belastingvrij?

Loon is loon. Als iemand wordt betaald via een vennootschap betreft het geen loon, maar een honorarium op factuur.
Niet elke werknemer met dergelijk loon laat zich via een vennootschap uitbetalen.
Oud 19 maart 2018, 16:27   #66
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is vergeten dat sport op zich één van de belangrijke economische actoren zijn. Als je de voetbalsport amputeert van zijn topvoetballers haakt de ganse sector van de marketing af. Dranken, eten, kledij, auto's en alle mogelijke artikelen die aangeprijsd en gemaakt worden om en rond de voetbal business. Uiteindelijk wordt een stuk van de economie geamputeerd dat economisch veel hoger ligt dan de lonen van de top of subtop voetballers waarvoor honderdduizenden zich verplaatsen en volgen op TV, internet en kranten. Globaal gezien gaat iedereen dus minder geld hebben en dus ook om mijn producten te kopen.

Dit is een miljarden sector en de lonen van de topvoetballers maken daar maar een klein deel van uit. Met dit soort afgunst maatregelen treft men de ganse economie.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 16:57   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is vergeten dat sport op zich één van de belangrijke economische actoren zijn. Als je de voetbalsport amputeert van zijn topvoetballers haakt de ganse sector van de marketing af. Dranken, eten, kledij, auto's en alle mogelijke artikelen die aangeprijsd en gemaakt worden om en rond de voetbal business. Uiteindelijk wordt een stuk van de economie geamputeerd dat economisch veel hoger ligt dan de lonen van de top of subtop voetballers waarvoor honderdduizenden zich verplaatsen en volgen op TV, internet en kranten. Globaal gezien gaat iedereen dus minder geld hebben en dus ook om mijn producten te kopen.

Dit is een miljarden sector en de lonen van de topvoetballers maken daar maar een klein deel van uit. Met dit soort afgunst maatregelen treft men de ganse economie.
Wat een onzin. Waarom dan al de rest van de werkmensen nog belastingen doen betalen ? Stel je voor wat die allemaal zouden kunnen kopen in uw winkeltje mochten ze geen belastingen moeten betalen. Met belastingen te doen betalen aan de vuilnismannen en Co treft men de ganse economie .
Ben jij eigenlijk zakenman of friturist ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 maart 2018 om 16:59.
Oud 19 maart 2018, 17:00   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Waarom dan al de rest van de werkmensen nog belastingen doen betalen ? Stel je voor wat die allemaal zouden kunnen kopen in uw winkeltje mochten ze geen belastingen moeten betalen. Met belastingen te doen betalen aan de vuilnismannen en Co treft men de ganse economie .

In Wallonie is dat hetzelfde.
Oud 19 maart 2018, 19:48   #69
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet onder de indruk en verkoop eender waar dat mogelijk is en helaas in Belgie heb ik al jaren geen progressie meer. Ook al omdat ik in Belgie een onvermijdelijk plafond bereikt heb. Ik moet het in ieder geval van buitenland hebben zelfs China waar de koopkracht boomt. Ik stel alleen maar dat grootverdieners met het grootste gemak kunnen uitwijken naar andere landen ten nadele van Belgie.

Mijn visie is een flat rate voor iedereen van 20% maar daarvoor ga ik geen ruzie maken.
Oud 19 maart 2018, 20:08   #70
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar wat hebt ge het liefste ?

16k bruto of 2k bruto.
Die van €2000 zal met plezier de belastingen betalen van die van €16000 als hij van vandaag op morgen hetzelfde loon zou krijgen.
Die van €16000 zal met plezier de belastingen betalen van iemand met €30000 bruto per maand.

Er zijn heel veel mensen op deze wereld die met plezier de belastingen willen betalen van die van €2000.

So?
Oud 19 maart 2018, 20:40   #71
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Die van €2000 zal met plezier de belastingen betalen van die van €16000 als hij van vandaag op morgen hetzelfde loon zou krijgen.
Die van €16000 zal met plezier de belastingen betalen van iemand met €30000 bruto per maand.

Er zijn heel veel mensen op deze wereld die met plezier de belastingen willen betalen van die van €2000.

So?
Procentueel misschien, zo niet ga je voor andere oplossingen. Een vuilnisman is een schroefje in de economie. Grootverdieners zijn de motor.
Oud 19 maart 2018, 20:55   #72
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht

So?
Progressieve belastingschalen. Fundamenteel gezien ben ik zeer pro.

Alleen mochten de brackets wat hoger beginnen...iemand met 3000 bruto is geen grootverdiener die in de 50 % bracket mag terecht komen.
Oud 19 maart 2018, 21:01   #73
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alleen mochten de brackets wat hoger beginnen...iemand met 3000 bruto is geen grootverdiener die in de 50 % bracket mag terecht komen.
Ge zijt weeral bezig shopping te doen in uw voordeel. Ik blijf er bij 20% voor iedereen. Zo niet word het shopping in buitenland.
Oud 19 maart 2018, 21:04   #74
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja, dat is het nu eenmaal zo. Een gezin met twee inkomens aan het minimumloontarief worden belast als een grootverdiener. De echte grootverdiener, waarvoor het ook loont, kan fiscale 'spitstechnologie' betalen om te ontsnappen aan de fiscale wurggreep. Daarom zijn vlakke, voor iedereen gelijke belastingschalen, veel socialer en eerlijker.

Laatst gewijzigd door fcal : 19 maart 2018 om 21:09.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2018, 21:12   #75
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge zijt weeral bezig shopping te doen in uw voordeel. Ik blijf er bij 20% voor iedereen. Zo niet word het shopping in buitenland.
Neen, grootverdieners moeten meer bijdragen.

Er is een goede (maatschappelijke) reden voor progressieve belastingschalen. En niets houdt u tegen te verhuizen he beste.
Oud 19 maart 2018, 21:13   #76
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Tja, dat is het nu eenmaal zo. Een gezin met twee inkomens aan het minimumloontarief worden belast als een grootverdiener. De echte grootverdiener, waarvoor het ook loont, kan fiscale 'spitstechnologie' betalen om te ontsnappen aan de fiscale wurggreep. Daarom zijn vlakke, voor iedereen gelijke belastingschalen, veel socialer en eerlijker.
In feite is mijn laattijdig huwelijk nog een bingo. In België bespaar ik een pak belastingen. Absurd maar het is het systeem.
Oud 19 maart 2018, 21:16   #77
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er is een goede (maatschappelijke) reden voor progressieve belastingschalen. En niets houdt u tegen te verhuizen he beste.
Fysiek hoef ik dat niet eens te doen..
Oud 19 maart 2018, 21:16   #78
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In feite is mijn laattijdig huwelijk nog een bingo. In België bespaar ik een pak belastingen. Absurd maar het is het systeem.
Het huwelijksquotient valt nog mee.

De echte grootverdiener ligt daar niet over wakker.
Oud 19 maart 2018, 21:19   #79
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het huwelijksquotient valt nog mee.

De echte grootverdiener ligt daar niet over wakker.
Bah het is wel leuk onderaan de aangifte, een snoepje.
Oud 20 maart 2018, 04:09   #80
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet mee eens. Grootverdieners moeten niet meer bijdragen in procenten, ze moeten meer bijdragen in centen en dat doen ze indien de regel van 20% wordt toegepast zonder uitzondering. Ik hou van het KISS principe en dus van minimale regels voor maximale transparante toepassing ervan.
P.S. Advocaten kunnen nu mijn bloed drinken: Santayiii!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be