![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons wat luxehotels bouwen voor onze daklozen dan heeft iedereen werk. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon bij De Meeuw een berg van die werfcontainers bestellen, ramen voorzien van tralies ,en een goeie electronische grendel op de deur.Plaatsen op de terreinen van de steenkoolmijnen, en laat ze iets nuttigs doen.
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zegt er dat ze niets nuttigs doen?
Al eerder vermeld maar blijkbaar leest men het niet. Alle werken ook vele van externe bedrijven worden door gevangenen gedaan. En waar men ook een leesprobleem mee heeft; werken in de gevangenis is een gunst! Met uitzondering van de gepatenteerde leegganger smeken ze daar om te "mogen" werken. Dus bijgevolg straf je daar niemand mee hoor, hoe groter het aanbod des te leuker om te doen. T'is maar in de buitenwereld dat werken precies weer een straf is geworden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zij ook doen, het zal daartoe niet volstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gevangenen het beter hebben dan sommige vrije mensen in de maatschappij zou ze dat wel eens op ideeën kunnen brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
en wie heeft het slechter dan gevangen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je iets mispeuterd moet je je fout goedmaken. Hoe erger het mispeuteren hoe meer je goed te maken hebt.
Sommige misdaden zijn bijna niet goed te maken. Hoe breng je iemand terug tot leven? Hoe verlos je een drugsverslaafde van zijn vrslaving, en ledig je de maatschappelijke noden errond, (nog niet te spreken over de medische miserie)? Hoe vergoed je een kreupel geworden verkeersslachtoffer? Niet door de daders van deze misdaden voor een beperkte tijd in een vrij rustige, niet al te comfortabeleomgeving op te bergen. Zoals ik voordien al aanhaalde. De mensen die in een vlaag van emoties of uit echte wanhoop een misdaad pleegden straf je er mee, zonder hun schuldgevoel effectief te verhelpen, "beroepsmisdadigers" geef je erkenning en een plaats om nieuwe contacten te leggen.Maar straffen niet echt nee. En het werken dat een misdadiger nu kan doen, zakjes plakken of nummerborden persen. Waw, dat gaat de maatschappij een stuk verder helpen. Dijken versterken, wegen en bermen schoonhouden, steenkool opgraven dat lijken me meer nuttige en meer opbrengende ideen. Om een kleine greep te doen. Nog beter, een aanvulling op mijn op 3 punten steunend strafrecht. Elk soort job open voor een veroordeeld misdadiger heeft een bepaalde waarde.Effectief uitgedrukt in meetbaar verricht werk. Zoveel m³ dijk gemaakt, zoveel meter berm/weg schoongemaakt,zoveel ton steenkool omhoog gebracht. Daar lijken me perfect realistische opbrengsten van te berekenen. Het is dan de keuze aan de misdadiger hoe hij zijn schuld aan de maatschappij betaald([size=1]deel 1 van de strafmaat[/size])
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tenzij in verkeerszaken, daar moet u zelf uw onschuld bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Ten eerste : de maatschappij moet beschermd worden tegen misdaad. Hiervoor is bestraffing nodig van het individu. Als hij als een beter persoon uit komt, zoveel te beter, maar als hij van slechte wil is, is het toch hopeloos. Ten tweede : afschrikking voor de anderen, dit is minstens even belangrijk, want indien misdaad niet genoeg bestraft wordt, gaan anderen denken "kijk, misdaad loont toch de moeite, en er is geen of nauwelijks straf", zodat je een kettingreactie krijgt van meer en meer misdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij gegrepen wordt verbetert zijn levensomstandigheid ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Soit, ik ga er mij verder niet in moeien, alleen maar es herhalen dat wat er in de wetboeken staat, wat ze u op tv vertellen en hoe het er in feite is, 3 redelijk verschillende zaken zijn. Steenkoolmijnen of electronische enkelbanden zullen daar niks aan veranderen. mvg JoeQ
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ben ik ook wel voor het voorstel van maddox. Hoe meer men zich inspant om zijn fout te herstellen hoe vlugger men kan vrijkomen. Wie niet meewerkt moet dan, maar zijn volle straf uitzitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Dedju, ik kan het niet laten
![]() Citaat:
Goed gedrag is één van de voorwaarden voor vervroegde invrijheidsstelling en andere gunsten. maddox zijn koolput-fascinatie snap ik allang niet meer, als dat enigszins winstgevend was, hadden ze die indertijd niet gesloten. Aan emmerkes en een katrol hebt ge niks als ge 'n paar honderd meter diep zit...
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maddox zijn koolmijnen zullen inderdaad niet werken maar er zijn wel meer werkjes te bedenken die niet door gewone burgers gedaan willen worden. Ik de fruitpluk komt men steeds handen te kort bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In België volstaan zware vermoedens om iemand te veroordelen zonder bewijs. Dat dit met twee maten en gewichten gebeurt zal ik niet ontkennen. Hoe meer pers er op zit hoe meer men bewijs zal vragen. Zonder pers ben je gewoon een vogel voor de kat. Als de schijn tegen u is, enkele al dan niet gefoefelde getuigenissen tegen u spreken dan gaat u ongeacht wat u daar tegenover zal stellen. Nu moet u eens haarfijn uitleggen wat u kan doen om niet bestaande bewijzen te ontkrachten? Niks dus! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar beetje opletten hier. Wie te ijverig is laten ze ook niet graag gaan. Goeie hulp is zeldzaam zoals u weet. Dus het tegenovergestelde zal vaker gebeuren dan wat u voorstelt. Ge moogt dus wel ijverig zijn, maar met mate en vooral niet beter dan een ander. |
|
![]() |
![]() |