![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Toch vreemd hoe sommigen blijven denken dat het niet volgen van maatregelen op de een of andere manier die maatregelen juist zou veroorzaken.
Je wordt opgesloten omdat je je laat opsluiten, niet omdat daar een geldige reden voor is. Er is geen plan, er is geen doel, er is alleen maar willekeur. Het zijn juist de maatregelen die voor de doden gezorgd hebben. Laatst gewijzigd door denkimi : 8 december 2020 om 01:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Want wanneer je besmet bent geraakt, wil dat zeggen dat je niet aan de maatregelen hebt gehouden. Corona komt niet zomaar je huis binnen vliegen om je daar te besmetten. De enige uitzondering die je daarop mag maken, zijn zorgbehoevenden die persoonlijke verzorging nodig hebben en daardoor de maatregelen niet kunnen naleven. Dus iedereen die besmet geraakt €1.000,- boete, geen uitkeringen meer, geen ziektekostenvergoeding, enz ..... Uw overreactie zal nogal een draagvlak creëren ![]()
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Verklaar ?
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat er feestjes georganiseerd worden met meer dan 100 aanwezigen, dat we een feestje met 10 personen goed moeten keuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan, ondanks alle maatregelen die je treft, besmet geraken.
De besmette persoon is niet altijd schuldig aan z'n besmetting. Ergo, de persoon die hem besmette kan dit zelfs onwetend gedaan hebben. Eén verkeerd contact kan een lawine veroorzaken. Natuurlijk heb je veel minder kans om besmet te geraken als je al de opgelegde beperkingen strikt volgt en daarbij ook nog eens alles doet om je te beschermen (handen wassen / ontsmetten, het mondmasker te pas en te onpas dragen, ...). |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Geeft u dan eens een voorbeeld van hoe men, ondanks het strikt volgen van de maatregelen, toch besmet kan geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/minist...jpen~ac3555b6/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als men zoiets beweert, lijkt het me normaal dat men dat ook staaft. Anders is het gewoon maar een bewering en niets meer. Ik vraag ook geen echt geval, enkel een voorbeeld van een situatie waarin dit zou gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Besmet kan je overal geraken vooral ook in supermarkten waar je wel moet komen of je verhongert, wat ook al geen oplossing is. Er zijn veel mogelijkheden om besmet te raken daarom is het zo belangrijk dat "iedereen" oplet. Wie de voorzorgsmaatregelen aan zijn laars lapt en vindt dat hij geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen in deze pandemie en de regels opgelegd door de overheid niet volgt die moet men aanpakken. Net een bende kleine kinderen die men hun snoepje afpakt, dit terwijl er mensen sterven die zich in de ziekenhuizen opofferen voor de gemeenschap. De economie op apegapen ligt, de staatsschuld bloedrood gaat en mensen die zich wel gedragen steeds langer gegijzeld worden. Ik ben geen volgertje zoals velen maar "zo dom" kan men nu toch niet zijn en wie het "bewust" negeert laat die dan ook betalen.
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"De beste stuurlui staan aan land"? Dat ervaar ik reeds mijn ganse leven. Als ervaren kapitein van alle soorten schepen legde ik de eerste x aan in de jachthaven waar ik lid werd toen ik met pensioen ging. Meerdere "jachtschippers" kwamen me verwelkomen en aanwijzingen geven hoe ik moest aanleggen, leuk maar hilarisch. Terwijl de ene mij naar rechts aanwees, wees de andere me links aan, ik deed dan maar "mijn" ding en het ging prima.
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe, een minderheid?
De cijfers in België zijn toch zo slecht omdat een massa mensen de corona-maatregelen niet volgt? ![]() Ik ken - zonder te overdrijven - niemand die de bezoekregels (nauw contact) opvolgt zoals het zou moeten. Iedereen die ik spreek zegt me dat ze toch regelmatig naar de ouders, een bevriend koppel, de schoonouders,... op bezoek gaan. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 december 2020 om 09:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Hier nog een paniekzaaier. 10%daling tov vorige week noemt hij stagneren??
https://www.hln.be/dossier-coronavir...ngen~a0cc7e4b/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan nog werkelijk geloven dat je iets goed doet door mee te gaan in het corona fascisme. De propaganda en leugens werken goed. Citaat:
Dan hoef ik zelf geen kapitein te zijn om te weten dat dat fout is. Ik hoef niet te weten waartegen hij juist gevaren is om te weten dat dat niet de bedoeling was. Onze overheid en wannabe experten hebben het volledig verkloot. Dat is geen mening maar een vaststelling. Wat er dan wel moet gebeuren kan ik niet bepalen, maar volharden in de huidige boosheid van steeds maar meer en langere maatregelen is in elk geval niet de oplossing. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Indien u dat niet weet vraag het dan eens aan uw huisarts want hier uitleggen helpt niet veel, te velen weten het beter.
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag in de winkel nog zo strikt de maatregelen volgen. Als er in diezelfde winkel één kieken is die zich onkwetsbaar waant en vindt dat de maatregelen zoals afstand houden dikke zever zijn, dan kan je inderdaad besmet geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan besmet geraken als ik sta aan te schuiven bij de bakker en een of andere idioot achter mij houdt niet genoeg afstand. Ik kan besmet geraken via de betaal automaat. In het begin gebruikte men oorstokjes, maar die zie je nu niet meer. Ik kan besmet geraken door geld aan te nemen. Ik kan besmet geraken door de deur van mijn appartementsblok te openen. Ik kan besmet geraken door de deur van de krantenwinkel te openen. En ik ben toch wel verdorie eens een keertje vergeten mijn handen te ontsmetten zeker. Mea Culpa. Ik denk dat je het vrij gemakkelijk aan uw rekker kan hebben. De maatregelen reduceren de besmettingskans maar brengen die kans niet naar 0 lijkt me. Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 december 2020 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |