Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2020, 00:59   #61
denkimi
Banneling

Standaard

Toch vreemd hoe sommigen blijven denken dat het niet volgen van maatregelen op de een of andere manier die maatregelen juist zou veroorzaken.

Je wordt opgesloten omdat je je laat opsluiten, niet omdat daar een geldige reden voor is. Er is geen plan, er is geen doel, er is alleen maar willekeur. Het zijn juist de maatregelen die voor de doden gezorgd hebben.

Laatst gewijzigd door denkimi : 8 december 2020 om 01:01.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 07:36   #62
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik stel voor de boetes voor het niet opvolgen 1000€ en geen recht op vergoeding van de ziektekosten in geval van corona.
Gelijk wie die van een uitkering leeft, zelfs gepensioneerden en in overtreding gepakt wordt, geen uitkering meer voor een jaar.
De plaats waar een Fuckdown feestje plaatsvond verzegelen tot eind volgend jaar.
Het is toch te gek dat mensen voor een faillisement komen te staan en de economie klappen krijgt.
De staatsschuld onnodig uitgedaagd wordt en de meerderheid van de bevolking gegijzeld blijft omdat sommigen vinden dat ze boven alles staan.
Indien iedereen gelijk voor de wet is dat ook zo voor de uitzonderlijke maatregelen die nu genomen worden.
En wie me gek verklaart kan gelijk hebben maar het zal zeker helpen ons over deze pandemie te loodsen en de staatskas te vullen.
Zij die reeds de ganse tijd de regels volgden zijn het beu en willen ook wel eens het normale leven terug kunnen opnemen.
Maar, volgens uw logica, moet u die zware straffen uitbreiden naar iedereen die positief test.
Want wanneer je besmet bent geraakt, wil dat zeggen dat je niet aan de maatregelen hebt gehouden. Corona komt niet zomaar je huis binnen vliegen om je daar te besmetten.
De enige uitzondering die je daarop mag maken, zijn zorgbehoevenden die persoonlijke verzorging nodig hebben en daardoor de maatregelen niet kunnen naleven.
Dus iedereen die besmet geraakt €1.000,- boete, geen uitkeringen meer, geen ziektekostenvergoeding, enz .....

Uw overreactie zal nogal een draagvlak creëren
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 07:38   #63
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Als de grote meerderheid zich aan de maatregelen houdt, kunnen ze gewoonweg niet besmet geraken. Indien ze dat toch zijn, wil het gewoon zeggen dat ze zich er niet aan gehouden hebben
Die lockdownfeestjes van jongeren gaan niet door in rusthuizen, hé.

Wanneer iemand besmet geraakt, kan dat 2 oorzaken hebben :
- ze hebben de regels niet gevolgd ( en gezien de aantallen, gaat het dan niet meer over een kleine minderheid)
OF
- de regels werken éénvoudigweg niet. En dan heeft het ook geen zin ze nog aan te houden.
Ik denk dat de waarheid er ergens tussenin ligt.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 07:40   #64
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik denk dat de waarheid er ergens tussenin ligt.
Verklaar ?
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
Oud 8 december 2020, 07:55   #65
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Die lockdown feestjes van jongeren, lijken mij minder erg dan feestjes waar 100 man aanwezig is van verschillende leeftijden.
Ik vind dat beide niet kunnen.

Het is niet omdat er feestjes georganiseerd worden met meer dan 100 aanwezigen, dat we een feestje met 10 personen goed moeten keuren.
Oud 8 december 2020, 07:59   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verklaar ?
Je kan, ondanks alle maatregelen die je treft, besmet geraken.
De besmette persoon is niet altijd schuldig aan z'n besmetting.
Ergo, de persoon die hem besmette kan dit zelfs onwetend gedaan hebben.

Eén verkeerd contact kan een lawine veroorzaken.

Natuurlijk heb je veel minder kans om besmet te geraken als je al de opgelegde beperkingen strikt volgt en daarbij ook nog eens alles doet om je te beschermen (handen wassen / ontsmetten, het mondmasker te pas en te onpas dragen, ...).
Oud 8 december 2020, 08:08   #67
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je kan, ondanks alle maatregelen die je treft, besmet geraken.
De besmette persoon is niet altijd schuldig aan z'n besmetting.
Ergo, de persoon die hem besmette kan dit zelfs onwetend gedaan hebben.

Eén verkeerd contact kan een lawine veroorzaken.

Natuurlijk heb je veel minder kans om besmet te geraken als je al de opgelegde beperkingen strikt volgt en daarbij ook nog eens alles doet om je te beschermen (handen wassen / ontsmetten, het mondmasker te pas en te onpas dragen, ...).
U blijft heel erg vaag.
Geeft u dan eens een voorbeeld van hoe men, ondanks het strikt volgen van de maatregelen, toch besmet kan geraken.
Oud 8 december 2020, 08:09   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Toch vreemd hoe sommigen blijven denken dat het niet volgen van maatregelen op de een of andere manier die maatregelen juist zou veroorzaken.

Je wordt opgesloten omdat je je laat opsluiten, niet omdat daar een geldige reden voor is. Er is geen plan, er is geen doel, er is alleen maar willekeur. Het zijn juist de maatregelen die voor de doden gezorgd hebben.
Blijf maar gerust illegale feestjes afschuimen. Hou er wel rekening mee dat je dat dan nog heel lang stiekem en in het geniep gaat moeten doen.

https://www.hln.be/binnenland/minist...jpen~ac3555b6/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 08:10   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U blijft heel erg vaag.
Geeft u dan eens een voorbeeld van hoe men, ondanks het strikt volgen van de maatregelen, toch besmet kan geraken.
Dat noem ik nu eens spijkers op laag water zoeken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 08:16   #70
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat noem ik nu eens spijkers op laag water zoeken.
Ah, want u vindt de uitleg dat iemand toch besmet kan geraken ondanks het volgen van de maatregelen, voldoende?
Als men zoiets beweert, lijkt het me normaal dat men dat ook staaft. Anders is het gewoon maar een bewering en niets meer.
Ik vraag ook geen echt geval, enkel een voorbeeld van een situatie waarin dit zou gebeuren.
Oud 8 december 2020, 08:19   #71
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Blijf maar gerust illegale feestjes afschuimen. Hou er wel rekening mee dat je dat dan nog heel lang stiekem en in het geniep gaat moeten doen.

https://www.hln.be/binnenland/minist...jpen~ac3555b6/
Gij denk dat het daar aan ligt? Ze gingen de horeca een maand sluiten en zouden dan de kijken of de cijfers hard gedaald zouden zijn. Ze konden niet beter gedaald zijn. Maar toen het maandje om was telde dat niet meer. Toen was het onder 50 besmettingen per dag. Dus het komt gewoon door dat gelieg van hun.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 08:23   #72
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Maar, volgens uw logica, moet u die zware straffen uitbreiden naar iedereen die positief test.
Want wanneer je besmet bent geraakt, wil dat zeggen dat je niet aan de maatregelen hebt gehouden. Corona komt niet zomaar je huis binnen vliegen om je daar te besmetten.
De enige uitzondering die je daarop mag maken, zijn zorgbehoevenden die persoonlijke verzorging nodig hebben en daardoor de maatregelen niet kunnen naleven.
Dus iedereen die besmet geraakt €1.000,- boete, geen uitkeringen meer, geen ziektekostenvergoeding, enz .....

Uw overreactie zal nogal een draagvlak creëren
U leest het zoals U het wilt lezen, niet zoals het er staat.
Besmet kan je overal geraken vooral ook in supermarkten waar je wel moet komen of je verhongert, wat ook al geen oplossing is.
Er zijn veel mogelijkheden om besmet te raken daarom is het zo belangrijk dat "iedereen" oplet.
Wie de voorzorgsmaatregelen aan zijn laars lapt en vindt dat hij geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen in deze pandemie en de regels opgelegd door de overheid niet volgt die moet men aanpakken.
Net een bende kleine kinderen die men hun snoepje afpakt, dit terwijl er mensen sterven die zich in de ziekenhuizen opofferen voor de gemeenschap.
De economie op apegapen ligt, de staatsschuld bloedrood gaat en mensen die zich wel gedragen steeds langer gegijzeld worden.
Ik ben geen volgertje zoals velen maar "zo dom" kan men nu toch niet zijn en wie het "bewust" negeert laat die dan ook betalen.
Oud 8 december 2020, 08:32   #73
schietboog
Minister

Standaard

Citaat:
U leest het zoals U het wilt lezen, niet zoals het er staat.
Besmet kan je overal geraken vooral ook in supermarkten waar je wel moet komen of je verhongert, wat ook al geen oplossing is.
Er zijn veel mogelijkheden om besmet te raken daarom is het zo belangrijk dat "iedereen" oplet.
Wie de voorzorgsmaatregelen aan zijn laars lapt en vindt dat hij geen verantwoordelijkheid hoeft te dragen in deze pandemie en de regels opgelegd door de overheid niet volgt die moet men aanpakken.
Net een bende kleine kinderen die men hun snoepje afpakt, dit terwijl er mensen sterven die zich in de ziekenhuizen opofferen voor de gemeenschap.
De economie op apegapen ligt, de staatsschuld bloedrood gaat en mensen die zich wel gedragen steeds langer gegijzeld worden.
Ik ben geen volgertje zoals velen maar "zo dom" kan men nu toch niet zijn en wie het "bewust" negeert laat die dan ook betalen.
Hoe gaat u een besmetting oplopen in een supermarkt?
Oud 8 december 2020, 08:36   #74
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

"De beste stuurlui staan aan land"? Dat ervaar ik reeds mijn ganse leven.
Als ervaren kapitein van alle soorten schepen legde ik de eerste x aan in de jachthaven waar ik lid werd toen ik met pensioen ging.
Meerdere "jachtschippers" kwamen me verwelkomen en aanwijzingen geven hoe ik moest aanleggen, leuk maar hilarisch.
Terwijl de ene mij naar rechts aanwees, wees de andere me links aan, ik deed dan maar "mijn" ding en het ging prima.
Oud 8 december 2020, 09:21   #75
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volgens een minderheid.
Hoe, een minderheid?

De cijfers in België zijn toch zo slecht omdat een massa mensen de corona-maatregelen niet volgt?

Ik ken - zonder te overdrijven - niemand die de bezoekregels (nauw contact) opvolgt zoals het zou moeten.

Iedereen die ik spreek zegt me dat ze toch regelmatig naar de ouders, een bevriend koppel, de schoonouders,... op bezoek gaan.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 december 2020 om 09:24.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 09:52   #76
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Hier nog een paniekzaaier. 10%daling tov vorige week noemt hij stagneren??

https://www.hln.be/dossier-coronavir...ngen~a0cc7e4b/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 09:56   #77
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gaan we dat nog lang in het geniep moeten doen. Zolang mensen als jij de gestapo zouden bellen om de buren aan te geven zit er niet veel anders op.

En dan nog werkelijk geloven dat je iets goed doet door mee te gaan in het corona fascisme. De propaganda en leugens werken goed.

Citaat:
"De beste stuurlui staan aan land"? Dat ervaar ik reeds mijn ganse leven.
Als ervaren kapitein van alle soorten schepen legde ik de eerste x aan in de jachthaven waar ik lid werd toen ik met pensioen ging.
Meerdere "jachtschippers" kwamen me verwelkomen en aanwijzingen geven hoe ik moest aanleggen, leuk maar hilarisch.
Terwijl de ene mij naar rechts aanwees, wees de andere me links aan, ik deed dan maar "mijn" ding en het ging prima.
Dat klopt. Maar wat we nu zien is dat de kapitein ergens heeft tegen gevaren en de boot daardoor gezonken is.

Dan hoef ik zelf geen kapitein te zijn om te weten dat dat fout is. Ik hoef niet te weten waartegen hij juist gevaren is om te weten dat dat niet de bedoeling was.

Onze overheid en wannabe experten hebben het volledig verkloot. Dat is geen mening maar een vaststelling.
Wat er dan wel moet gebeuren kan ik niet bepalen, maar volharden in de huidige boosheid van steeds maar meer en langere maatregelen is in elk geval niet de oplossing.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 10:06   #78
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe gaat u een besmetting oplopen in een supermarkt?
Indien u dat niet weet vraag het dan eens aan uw huisarts want hier uitleggen helpt niet veel, te velen weten het beter.
Oud 8 december 2020, 10:07   #79
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag in de winkel nog zo strikt de maatregelen volgen. Als er in diezelfde winkel één kieken is die zich onkwetsbaar waant en vindt dat de maatregelen zoals afstand houden dikke zever zijn, dan kan je inderdaad besmet geraken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 10:19   #80
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
U blijft heel erg vaag.
Ik zou besmet kunnen geraken binnen mijn gezin, omdat zonder dat ik het weet mijn zoon zich niet aan de regels houdt en besmet raakt.
Ik kan besmet geraken als ik sta aan te schuiven bij de bakker en een of andere idioot achter mij houdt niet genoeg afstand.
Ik kan besmet geraken via de betaal automaat. In het begin gebruikte men oorstokjes, maar die zie je nu niet meer.
Ik kan besmet geraken door geld aan te nemen.
Ik kan besmet geraken door de deur van mijn appartementsblok te openen.
Ik kan besmet geraken door de deur van de krantenwinkel te openen.
En ik ben toch wel verdorie eens een keertje vergeten mijn handen te ontsmetten zeker. Mea Culpa.

Ik denk dat je het vrij gemakkelijk aan uw rekker kan hebben. De maatregelen reduceren de besmettingskans maar brengen die kans niet naar 0 lijkt me.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 december 2020 om 10:20.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be