Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2021, 15:59   #61
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En de Vlaamse rand....dat is ook Vlaanderen. In sommige gemeenten aldaar zijn minder mensen gevaccineerd dan in sommige Brusselse gemeenten. En in sommige West Vlaamse gemeenten zijn meer mensen gevaccineerd dan in Antwerpen.
De gemeente met de slechtste vaccinatiegraad bevindt zich trouwens in Vlaanderen het zou Drogenbos zijn. Foei Vlaanderen
En zo kan men bezig blijven
En dan vergelijken we de vaccinatie graad per provincie eens met de stijging van het aantal gevallen per provincie

https://forum.politics.be/showthread.php?t=261157
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 16:16   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Belgische zorgminister: 70 procent nieuwe coronapatiënten in Vlaamse ziekenhuizen is volledig gevaccineerd
in Buitenland 27 oktober 2021 15:00 39 Reacties

De Belgische minister van Sociale Zaken en Volksgezondheid, Frank Vandenbroucke, gaf dinsdag in het parlement antwoord op vragen over het percentage gevaccineerde coronapatiënten in ziekenhuizen.

“Binnen de gehospitaliseerde patiënten in de afgelopen week, van zaterdag 16 oktober tot en met vrijdag 22 oktober, zijn er 54,4 procent volledig gevaccineerde patiënten,” zei Vandenbroucke. “385 op de 708 waren volledig gevaccineerd.”

Per regio: 39,2 procent van de patiënten in Brussel was volledig gevaccineerd (47 op 120), 70,9 procent van de patiënten in Vlaanderen (236 op 333) en 40 procent van de patiënten in Wallonië (102 op 255).

Vlaamse IC’s: 60 procent volledig gevaccineerd

De minister kreeg ook vragen over het percentage gevaccineerden op de IC’s. Hij zei dat er op dit moment geen onderscheid kan worden gemaakt tussen patiënten die omwille van een covidinfectie of omwille van een andere pathologie, maar met een covidinfectie op de IC werden opgenomen.

“In de afgelopen week, van zaterdag 16 oktober tot en met vrijdag 22 oktober, was 46,7 procent van de patiënten die op intensieve zorgen werden opgenomen volledig gevaccineerd,” zei Vandenbroucke. “Dat waren er 70 op 150.”

Opgesplitst per regio: 22,2 procent (zes op 27) van de patiënten in Brussel, 60 procent (39 op 65) van de patiënten in Vlaanderen en 43,1 procent (25 op 58) van de patiënten in Wallonië.

Hoewel de minister in het parlement zei dat de meerderheid (54,4 procent) van de nieuwe coronapatiënten volledig gevaccineerd is, schrijft hij op social media: “In het ziekenhuis belandt de meerderheid van de mensen met COVID, omdat ze niet gevaccineerd zijn.”

______

Dat moeten we dus via het buitenland vernemen.
Oud 27 oktober 2021, 19:43   #63
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

En hup, nu vinden ze het weer nodig om de 10 en 11 jarigen uit het 5e en 6e leerjaar te gaan pesten ook. Die moeten weer de hele dag door een mondmasker opzetten. Wraakroepend is dit. Dat iemand dergelijke toestanden nog kan goedpraten gaat er bij mij echt niet in. Moedwillig onze jeugd kapot maken, het is de schaamte en schande voorbij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 27 oktober 2021 om 19:43.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 19:44   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
En hup, nu vinden ze het weer nodig om de 10 en 11 jarigen uit het 5e en 6e leerjaar te gaan pesten ook. Die moeten weer de hele dag door een mondmasker opzetten. Wraakroepend is dit. Dat iemand dergelijke toestanden nog kan goedpraten gaat er bij mij echt niet in. Moedwillig onze jeugd kapot maken, het is de schaamte en schande voorbij.
Het is spartelen. Het gaat bijzonder grappig worden in de maanden die komen. Totale afgang.

Nu, eerlijk gezegd, mijn zoontje van 10 jaar oud draagt al meer dan een jaar een masker op school hoor. En het ziet er niet naar uit dat daar een einde aan komt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2021 om 19:49.
Oud 27 oktober 2021, 20:13   #65
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Alsof de voorbije 18 maanden het virus niet in die lagere scholen zat. En de mensen slikken dat dus allemaal kritiekloos.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 20:26   #66
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zou mijn kleine zoiets nooit kunnen aandoen. Maar dat is wellicht ook de reden waarom ik geen kinderen heb. Ik ben te weinig sadiste.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 20:57   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch raar dat de scholieren uit de middelbare school worden gevrijwaard, en de leerlingen van het 5de en 6de worden beschouwd als risico voor de omgeving.
Waar bevindt zich de logica ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2021, 21:16   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En de Vlaamse rand....dat is ook Vlaanderen. In sommige gemeenten aldaar zijn minder mensen gevaccineerd dan in sommige Brusselse gemeenten. En in sommige West Vlaamse gemeenten zijn meer mensen gevaccineerd dan in Antwerpen.
De gemeente met de slechtste vaccinatiegraad bevindt zich trouwens in Vlaanderen het zou Drogenbos zijn. Foei Vlaanderen
En zo kan men bezig blijven
Ga je op een gemeente spelen.
Bekijk de cijfers per provincie eens als het om opnames gaat.
De enige Vlaamse provincie die in het oog springt als het om opnames gaat is West-Vlaanderen. Dit is volgens mij te wijten aan de gemiddelde leeftijd van de bevolking in de kustgemeentes. Logisch. Voor de rest doet Vlaanderen het zeer goed.
Dewever heeft geen ongelijk. Wij zijn kop van jut door een sos.
Oud 27 oktober 2021, 21:42   #69
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ik zou mijn kleine zoiets nooit kunnen aandoen. Maar dat is wellicht ook de reden waarom ik geen kinderen heb. Ik ben te weinig sadiste.
Ik vind dat geen reden om geen kinderen te hebben.
Trouwens, wat ons nu overkomt is vrij recent.
Oud 27 oktober 2021, 23:59   #70
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat hebben we nu al he. Het virus is nu gewoon enorm veel besmettelijker. Ik denk dat vaccinatie + natuurlijke immuniteit waarschijnlijk compenseren wat aan extra besmettelijkheid is toegenomen. Kan wat meer zijn, of wat minder.

Vorig jaar hadden we een niet zo besmettelijk virus, maar minder natuurlijke immuniteit. We kregen in het najaar een zekere golf. Nu hebben we vaccinale (versleten) immuniteit en natuurlijke immuniteit, maar een veel besmettelijker virus. Ik verwacht dat die twee factoren zich min of meer opheffen en we iets vergelijkbaars gaan krijgen.

En waarschijnlijk gaan we vanaf nu elk jaar iets gelijkaardigs hebben, waarbij immuniteit verloren gegaan is, het virus wat geevolueerd is, en we dus telkens hetzelfde meemaken. Op een kleine factor na.
Veel besmettelijker kan het toch niet worden, zou je zeggen. Ik vraag ernaar omdat sommigen in alle ernst voorstander ervan zijn om dit gedurende enkele jaren onder relatieve controle te brengen, waarbij fred met zijn 2027 misschien toch gelijk zou krijgen. Als de immuniteit pakweg 2 jaar zou meegaan, zou dat theoretisch misschien kunnen (natuurlijke he).
Oud 28 oktober 2021, 00:27   #71
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terwijl hun jongere en oudere broers en zussen daar (gelukkig) voorlopig nog van gevrijwaard blijven.
Geen spatje logica in dit verhaal, pure kwakzalverij.
Oud 28 oktober 2021, 05:09   #72
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nu maakt men het niet zo communautair, maar stel dat de vaccinatiegraden van Franstalig België en Vlaanderen omgekeerd waren. Ik vind het trouwens ook vrij raar hoe zeer anno eind 2021 nog mensen serieus hierin opgaan.

Laatst gewijzigd door Weyland : 28 oktober 2021 om 05:10.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 05:27   #73
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is toch de logica zelf?
Het mondmasker is het glijmiddel om het vaccin te kunnen opdringen bij kinderen.

Het is hetzelfde systeem dat ze al anderhalf jaar toepassen. Je verzint een hoop pestmaatregelen waar iedereen last van heeft. En dan kom je af met een wondermiddel dat al die maatregelen zogezegd overbodig zal maken. En dus moet je dat wondermiddel wel verplichten.

Dus zal men hier nu scholen blijven in quarantaine zetten, kinderen mondmaskers laten dragen, regelmatig laten testen en weet ik veel wat nog. En daarna zal men beweren dat die maatregelen onhoudbaar zijn, want nadelig voor zowel ouders, kinderen als leerkrachten, en dat men daarom niet anders kan dan ook de kinderen vaccineren.

De propaganda is al bezig, men is al aan het masseren. Tegen het einde van de herfstvakantie zal de media beginnen mensen in beeld brengen die openlijk oproepen tot het vaccineren van kinderen.

Voor hun eigen welzijn natuurlijk, want die mondmaskers en quarantaines zijn niet goed voor hun gezondheid en hun welzijn.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 05:33   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Veel besmettelijker kan het toch niet worden, zou je zeggen.
We zullen zien. Mazelen is nog altijd een veel besmettelijker ziekte bijvoorbeeld. Het maximum is wanneer het volledig aerosol gaat, en wanneer 1 of 2 virusdeeltjes volstaan om U te besmetten.

Citaat:
Ik vraag ernaar omdat sommigen in alle ernst voorstander ervan zijn om dit gedurende enkele jaren onder relatieve controle te brengen, waarbij fred met zijn 2027 misschien toch gelijk zou krijgen. Als de immuniteit pakweg 2 jaar zou meegaan, zou dat theoretisch misschien kunnen (natuurlijke he).
Kijk, we zullen zien he. Maar een besmettingsimmuniteit die 2 jaar meegaat, dat gaat moeilijk zijn. Ik zeg niet dat een "zware ziekte" immuniteit lang mee kan gaan, maar een besmettingsimmuniteit is moeilijk te bereiken. Het wil zeggen dat je zelfs de tijd niet mag hebben om "alarm" te slaan, want die tijd is toch wel een dag of twee. Je moet dan gewoon propvol neutralizerende antilichamen zitten.
Oud 28 oktober 2021, 05:34   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het mondmasker is het glijmiddel om het vaccin te kunnen opdringen bij kinderen.

Het is hetzelfde systeem dat ze al anderhalf jaar toepassen. Je verzint een hoop pestmaatregelen waar iedereen last van heeft. En dan kom je af met een wondermiddel dat al die maatregelen zogezegd overbodig zal maken. En dus moet je dat wondermiddel wel verplichten.

Dus zal men hier nu scholen blijven in quarantaine zetten, kinderen mondmaskers laten dragen, regelmatig laten testen en weet ik veel wat nog. En daarna zal men beweren dat die maatregelen onhoudbaar zijn, want nadelig voor zowel ouders, kinderen als leerkrachten, en dat men daarom niet anders kan dan ook de kinderen vaccineren.

De propaganda is al bezig, men is al aan het masseren. Tegen het einde van de herfstvakantie zal de media beginnen mensen in beeld brengen die openlijk oproepen tot het vaccineren van kinderen.

Voor hun eigen welzijn natuurlijk, want die mondmaskers en quarantaines zijn niet goed voor hun gezondheid en hun welzijn.
Men zal zich wel moeten haasten, want het geloof in het vaccin wondermiddel is aan het afbrokkelen he.
Oud 28 oktober 2021, 06:13   #76
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
We zullen zien. Mazelen is nog altijd een veel besmettelijker ziekte bijvoorbeeld. Het maximum is wanneer het volledig aerosol gaat, en wanneer 1 of 2 virusdeeltjes volstaan om U te besmetten.

Kijk, we zullen zien he. Maar een besmettingsimmuniteit die 2 jaar meegaat, dat gaat moeilijk zijn. Ik zeg niet dat een "zware ziekte" immuniteit lang mee kan gaan, maar een besmettingsimmuniteit is moeilijk te bereiken. Het wil zeggen dat je zelfs de tijd niet mag hebben om "alarm" te slaan, want die tijd is toch wel een dag of twee. Je moet dan gewoon propvol neutralizerende antilichamen zitten.
Ik wil maar zeggen dat Vlieghe met haar 'over drie jaar nog maar minder' nog altijd, nu ja, "gelijk kan krijgen" als ze daar echt de bevolking in kunnen meetrekken. Ik zie echter niet in hoe er tot dan geen economische ramp zou uitbreken.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 oktober 2021 om 06:14.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 06:26   #77
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil maar zeggen dat Vlieghe met haar 'over drie jaar nog maar minder' nog altijd, nu ja, "gelijk kan krijgen" als ze daar echt de bevolking in kunnen meetrekken. Ik zie echter niet in hoe er tot dan geen economische ramp zou uitbreken.
Alles zal afhangen van de hoogte van de piek die we nu gaan krijgen. Als die vergelijkbaar is met die vorig jaar, dan weten we dat dit nu elk jaar zo zal zijn, en is er totaal geen "hoop" om corona te temmen. Als die nu uiteindelijk piepklein blijkt te zijn, dan is er eigenlijk veel kans dat corona grotendeels een "griep" is geworden, en dan is het eigenlijk achter de rug ; dat gaat natuurlijk niet betekenen dat de zotten van dienst niet hysterisch gaan blijven doen, maar na enkele jaren gaat dat niet meer houdbaar zijn, tenzij we ondertussen in een volledig Noord Korea zijn beland, wat goed mogelijk is natuurlijk.

Maar als we nu een piek krijgen die half of een derde zo hoog is als vorig jaar, ja, dan is het niet ondenkbaar dat we nog een 10-tal zulke golven, met bijhorend zot gemaatregel dat daar niks aan doet, maar als goe poeier verkocht zal worden, zullen krijgen, met afnemende intensiteit telkens, tot het uiteindelijk endemisch is geworden. En het gaat onmogelijk zijn om de bevolking laten te beseffen dat de zottigheden die daarbij komen, niks te maken zouden hebben met het afnemen van de intensiteit. Het zou de goe poeier propaganda ten volle kunnen worden. Ik denk dat dat het Vlieghe pad is. Het is merkwaardig dat Vlieghe haar termijn samenvalt met die van de verkiezingen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2021 om 06:27.
Oud 28 oktober 2021, 06:38   #78
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alles zal afhangen van de hoogte van de piek die we nu gaan krijgen. Als die vergelijkbaar is met die vorig jaar, dan weten we dat dit nu elk jaar zo zal zijn, en is er totaal geen "hoop" om corona te temmen. Als die nu uiteindelijk piepklein blijkt te zijn, dan is er eigenlijk veel kans dat corona grotendeels een "griep" is geworden, en dan is het eigenlijk achter de rug ; dat gaat natuurlijk niet betekenen dat de zotten van dienst niet hysterisch gaan blijven doen, maar na enkele jaren gaat dat niet meer houdbaar zijn, tenzij we ondertussen in een volledig Noord Korea zijn beland, wat goed mogelijk is natuurlijk.

Maar als we nu een piek krijgen die half of een derde zo hoog is als vorig jaar, ja, dan is het niet ondenkbaar dat we nog een 10-tal zulke golven, met bijhorend zot gemaatregel dat daar niks aan doet, maar als goe poeier verkocht zal worden, zullen krijgen, met afnemende intensiteit telkens, tot het uiteindelijk endemisch is geworden. En het gaat onmogelijk zijn om de bevolking laten te beseffen dat de zottigheden die daarbij komen, niks te maken zouden hebben met het afnemen van de intensiteit. Het zou de goe poeier propaganda ten volle kunnen worden. Ik denk dat dat het Vlieghe pad is. Het is merkwaardig dat Vlieghe haar termijn samenvalt met die van de verkiezingen.
Ook als de besmettingen gelijk zouden zijn maar de doden minder krijgt men dat scenario wellicht verkocht, via het goed poeder ("het is zo besmettelijk dat het anders een ongeziene ramp zou zijn, maar dankzij de vaccinatie en de maatregelen dammen we het in"). Israel doet vrezen voor dat scenario: de dodenpiek in de laatste golf ging ongeveer half zo hoog maar de besmettingen gingen zelfs iets hoger.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 oktober 2021 om 06:39.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 07:02   #79
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Het is inderdaad de voorbereiding op hun vaccinatie feest net als ze 12 worden. Dit in plaats van de communie.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2021, 07:06   #80
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook als de besmettingen gelijk zouden zijn maar de doden minder krijgt men dat scenario wellicht verkocht, via het goed poeder ("het is zo besmettelijk dat het anders een ongeziene ramp zou zijn, maar dankzij de vaccinatie en de maatregelen dammen we het in"). Israel doet vrezen voor dat scenario: de dodenpiek in de laatste golf ging ongeveer half zo hoog maar de besmettingen gingen zelfs iets hoger.
Maar die "half zo hoog" IS waarschijnlijk inderdaad het effect van vaccinatie. Het is niet dat vaccins totaal niks doen. Het is wel zo dat vaccins niet de tovermiddelen zijn waar ze voor verkocht worden. Maar ze perken wel de schade in. Het zijn geen nutteloze dingen, maar die gewoon verkeerd aangeprezen, en verkeerd aangewend worden.

Dat is dan min of meer het beste wat we kunnen verwachten. En de vraag is: gaan we nu 2 keer per jaar min of meer dezelfde besmettingspiek krijgen, of bouwt de bevolking toch stilaan een beetje besmettingsresistentie op, door een mengeling van vaccinale en natuurlijke immuniteit ? Het gegeven dat verkoudheden en griep en zo niet "uitdempen" laat mij vermoeden dat er op den duur altijd vergelijkbare verwachte pieken zullen zijn, maar zitten we al in dat evenwicht of niet, dat weet ik niet.

En dan is de vraag in welke mate die pieken doden en ziekenhuis opnames genereren. DAAR zou het misschien mogelijk zijn dat de bevolkingsresistentie toeneemt, en dat corona dus in het algemeen meer en meer een verkoudheid wordt.... of niet. Het kan goed zijn dat we telkens een evenredige doden en zwaar zieken piek krijgen. Omdat we wel zien dat het telkens een zeker deel van de zwakkere bevolking is die het vlaggen heeft, en dat het de "sterkeren" zijn die toch al niet veel te vrezen hadden, die de meeste winst hebben bij vaccinatie en zo.

Het merkwaardige is dat vaccinatie juist de tweespalt groter maakt tussen mensen die eerst al niet veel, en na vaccinatie TOTAAL NIKS meer te vrezen hebben, en mensen die eerst al redelijk blootgesteld waren, en na vaccinatie maar een beetje minder blootgesteld zijn aan risico.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2021 om 07:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be