![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet Wallonië is ons probleem, maar die collaborateurs van de nwo.
|
|
|
|
#63 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar iemand zoals De Wever wil met de Walen collaboreren voor Vlaanderen. In welke mate kan je die dan WEL een Vlaams nationalist noemen ? Die collaboreert toch ook met vijandelijke entiteiten ?
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je moet WO I misschien ook meerekenen he. Een reden voor Vlamingen om de Franstalige elite als de voornaamste vijand te beschouwen, waar Vlamingen Untervolk waren, en waar men dus de toevlucht zoekt tot een buur die vindt dat je tot het elitaire ras behoort. Dat het een misrekening is gebleken wil niet zeggen dat het principieel verkeerd was he.
Laatst gewijzigd door patrickve : 4 december 2023 om 06:43. |
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#68 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vergelijk maar waar we stonden 50-60 jaar geleden op het vlak van eigen Vlaamse beleidsbevoegdheid met de huidige situatie. Was er toen sprake van een Vlaams Parlement, een Vlaamse Regering? Eigenlijk onvoorstelbaar dat jij daaromtrent onwetend blijkt te zijn, wat ik eigenlijk niet geloof. Ik wijd dit aan een zekere neiging tot wat trollerigheid.
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben dan ook in slaap gevallen tot mijn Moeder gilde eteuhhhhhhhhhh!!!
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Vlaanderen;onverfranst en onverduitst" gehoord zeker? Die past natuurlijk niet in het Belgicistische plaatje , dat alle Vlamingen collaborateurs waren en alle Walen verzet strijders, en moet dus moedwillig onder de mat geveegd worden. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 4 december 2023 om 10:00. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Voila. Dat is ook de reden dat Belgie nog bestaat. Dat heeft niets met efficiente structuren te maken, maar als met emo nationalistisch gezever.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wilde je beweren dat dat geen sterke unitaire landen zijn? |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Van zodra je deelstaten hebt met eigen parlementen en regeringen, heb je geen unitair land meer. Een groot verschil met Duitsland lijkt mij dat wij hier duidelijk andere talen spreken (Nederlands, Frans, een scheutje Duits), en dat de verkiezingen op federaal niveau niet met één federale kieskring werken, maar een pak verschillende kieskringen. Dat maakt dat je hier na de verkiezingen een compleet andere uitslag kunt krijgen in Vlaanderen, Wallonië en Brussel, en dat men dat dan met elkaar moet verzoenen om toch maar een regering te vormen. Dat is toch heel anders dan een land als Duitsland.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 december 2023 om 10:57. |
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#76 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We zijn ook zeker, na al de jaren dat ze er hangt, dat het niet bij vergissing is bijvoorbeeld, want die zou men nu reeds opgemerkt hebben die vergissing.
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Frankrijk en Portugal zijn unitaire land: één centrale regering. België was dat vroeger ook. Spanje, Duitsland, België zijn nu federale landen: landen met deelregeringen. En wat bedoel je met "één zijn"? Dat is zo'n vaag begrip, daar kun je alle kanten mee uit.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 4 december 2023 om 11:13. |
|
|
|
|
|
|
#78 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anders had men weer een onschuldig man vermoord. Burgers dood willen en dat dan regelen in een krijgsraad bij verstek, dat is gewoon een misdaad, een geplande moord. Gelukkig kon Verschaeve vluchten van de Belgo-fascisten.
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik vraag me af hoe hgij dat gaat doen. De N-VA heeft immers geen uittredende parlementsleden in Wallonië en zou dus niet op de verkiezingsdebatten in de Franstalige media worden uitgenodigd. Dat hij eerst eens tracht het confederalisme in Vlaanderen uit te leggen want zover ik weet is er maar één partij die dat wil en dat is NVA. |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|