![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus ik zal uw antwoord maar negeren. U weet niet wat er zich daar momenteel afspeekt. De rechters veroordelen daar niet daar ze geen enkele vat hebben op de moordende en pluderende bendes. Maar het is naturlijk terug ONZE verantwoordelijkheid. Neen, wanneer we geen inmenging hadden gedaan, en de apartheid was gebleven, dan hadden de mensen daar nog gewoon buiten kunnen gaan. Maar het is door de druk van de onozele onwetenden, die daar de wet zijn gaan zetten, dat men in zo een uitzichtloze toestand is verzeilt. Onze verantwoordelijkheid stopt, wanneer de macht bij de andere ligt. Wij hebben geen enkele verantwoordelijkheid tegenover de afrikanen, chinenzen, russen, marokanen, of welke vreemdeling ook. Men ziet dat men de koloniale tijd achter zich heeft gelaten, men heeft die "democratieën" een mooi land achter gelaten, en ze hebben er een totale puinhoop van gemaakt. De achtergeblevenen"blanken) die verder de steun moesten zijn, hebben ze koelbloedig vermmord bij de "bevrijding". Dus als ik u zo bezig hoor waren we beter niet gaan kolinaliseren, en dan leefden ze nog steeds in de bomen. Hetgeen U mij verwijt steld U zelf op de hoogste top. Wij hebben geen enkele verantwoordelijkheid af te leggen. Wij hebben hun bodemschatten (Leopold 2) genomen, en hebben ze in de plaats een EUROPese beschaving proberen op te dringen. Dit is mislukt!! En nu gaat U er terug Uw "hulp" gaan insteken. Denk toch eens na man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wanneer een partij geen dotatie krijgt is ze ook niet meer gebonden aan de wet op de partij uitgaven tijdens de verkiezingen. Dus het zal dan de enige partij zijn welke zoveel geld kan gebruiken als ze wil. Die gadgets kan geven en pinten kan trakteren! ![]() Tevens kan ze dan geld ophalen bij firma's en bedrijven. En er zullen er veel zijnj die bereid zijn om te steunen. Dus, ze zijn goe bezig 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik vind het opmerkelijk dat u zonder problemen een apartheidsregime durft te verdedigen. Miljoenen mensen hun meest fundamentele rechten ontzeggen, vindt u blijkbaar geen misdaad. Zuid-Afrika heeft, zonder veel geweld, afscheid genomen van het apartheidsregime. Mensen die "verkeerd" waren en dat bekenden voor de waarheidscommissie kwamen ervan af zonder straf. Ik heb al vrij veel in Afrika rondgetrokken (niet in vijfsterrenhotels) en de situatie die u beschrijft heb ik in de Afrikaanse landen (Ghana, Ivoorkust (nu zal het daar misschien anders zijn), Gambia, Senegal, Marokko, Egypte) die ik bezocht niet teruggevonden... dus kunnen we ons afvragen of de huidige, vrij geweldadige situatie in Zuid-Afrika, niet gewoon een gevolg is van de sociale ongelijkheid die ontstaan is door apartheid. We hebben ze niet alleen een Europese cultuur proberen op te dringen, we hebben grenzen getrokken die aan de basis liggen van veel conflicten van vandaag. We hebben in Rwanda een bevolkingsgroep uitgekozen als leiders, een andere groep als volgers,... En dat heeft tot vandaag zijn consequenties, waarvoor we verantwoordelijkheid moeten opnemen. Ik beweer niet dat ze zelf geen verantwoordelijkheid in de hele zaak hebben (het zal tenslotte van hen moeten komen), maar wij moeten ook die van ons erkennen. Ik denk dat De Gucht dat ook duidelijk stelt: ja, we willen financieel en logistiek helpen... maar we willen resultaten zien. Het probleem is net dat ik nadenk... en jaarlijks bijna 2 maanden per jaar in een ontwikkelingsland zit en de situatie van nabij bekijk.
Laatst gewijzigd door argoo : 7 april 2005 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geysels heeft Agalev naar de ondergang geleid en in Vlaanderen een zeer slechte naam bezorgd. Hoe kan nu zo iemand de beste figuur zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
b) Kan u ook argumenten weerleggen?
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Ik vermoed dat Geysels enige ervaring heeft met zaken als grondwetten (ook de reden dat hij minister van staat geworden is). Maar ik zeg niet dat ik gem zou gekozen hebben...
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je vermoed dat Geysels ...Men kan veel vermoeden. Geysels werd minister van state (wat een eer voor een 'groene'!) omdat hij een slaaf is van het Belgisch regime. Niet omdat hij 'groen' is. Wat heeft echt groen nu te maken met een tegennatuurlijk Belgisch regime? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() ..met rode bretels, zekers?
![]() |
![]() |
#71 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U vermoed zelfs dat de titel minister van staat aan "slaven" van het Belgisch regime toekomt of is dat een vaststaand feit?
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
nog meer wensen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Geloof wel in die lege doos, maar hij kan zich met de inhoud ervan nog even bezighouden op onze kosten. En de beloften van VRHST aan zijn vrienden-overlopers en -meelopers komen meestal wel uit, postjes hier, vriendendiensten daar. Hij heeft toch wel lekker mee de liberale kar getrokken, ook vorig jaar nog bij de samenstelling van de Vlaamse regering. De verkiezingsnederlaag van Agalev is eigenlijk al beklonken op 14 juni 1999. Dan hoorden we op TV-debat al dat "het programma van Agalev staat het dichtst bij dat van de Liberalen" en Mieke Vogels ging al het schootje gaan zitten van haar meester-tacticus VRHFSTD. Als het afschaffen van de hoogste belastingsschalen (ruim 10 % -want heeft ook weerslag op personenbelasting gemeenten) de eerste maatregel moet zijn van Agalev, dat weet ge het al. Trouwens, inzake concrete impulsen in het beleid, is ons land de laatste vijf jaar eerder achteruit dan wel vooruit gekomen op de groene ladder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar is me ergens iets ontgaan want ik dacht gehoord te hebben dat Groene Geysels al een tijdje geleden het hoekje was om gegaan.
Niet dan?
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In 'De Morgen'?
Dat moet em idd zijn...
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf erbij:
Citaat:
De man zit gewoon zielig thuis zonder job. Het is meer uit medelijden dan wat anders dat die job is uitgevonden voor Geysels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dat medelijden voor een onbekwaam politicus met een enorme ego onder wiens voorzitterschap zijn partij al haar zetels kwijtraakte?
Is 'men' Geysels iets schuldig misschien voor de sanitaire uitvinding die Belgique tot nu toe van de splitsing heeft gered?