Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2005, 09:10   #61
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door argoo
Voor een stuk is Afrika onze verantwoordelijkheid hé... Zeker in het gebied van de grote meren hebben we onze verantwoordelijkheid op te nemen. Verder vind ik dat we, zelf los van ons verleden, een plicht hebben om Afrika te helpen.

Zuid-Afrika is nu een democratie (ondanks steun aan het Apartheidsregime van het VB: van bemoeizucht gesproken -> tegen alle internationale organisaties en tegen alle normen in) en een rechtstaat. Er is geweld in Zuid-Afrika, maar die wordt vervolgd door de rechters daar.
Ik denk dat U terug niet op de hoogte bent van de sitiatie daar.
Dus ik zal uw antwoord maar negeren.
U weet niet wat er zich daar momenteel afspeekt.
De rechters veroordelen daar niet daar ze geen enkele vat hebben op de moordende en pluderende bendes.
Maar het is naturlijk terug ONZE verantwoordelijkheid.
Neen, wanneer we geen inmenging hadden gedaan, en de apartheid was gebleven, dan hadden de mensen daar nog gewoon buiten kunnen gaan.
Maar het is door de druk van de onozele onwetenden, die daar de wet zijn gaan zetten, dat men in zo een uitzichtloze toestand is verzeilt.
Onze verantwoordelijkheid stopt, wanneer de macht bij de andere ligt.
Wij hebben geen enkele verantwoordelijkheid tegenover de afrikanen, chinenzen, russen, marokanen, of welke vreemdeling ook.
Men ziet dat men de koloniale tijd achter zich heeft gelaten, men heeft die "democratieën" een mooi land achter gelaten, en ze hebben er een totale puinhoop van gemaakt.
De achtergeblevenen"blanken) die verder de steun moesten zijn, hebben ze koelbloedig vermmord bij de "bevrijding".
Dus als ik u zo bezig hoor waren we beter niet gaan kolinaliseren, en dan leefden ze nog steeds in de bomen. Hetgeen U mij verwijt steld U zelf op de hoogste top.
Wij hebben geen enkele verantwoordelijkheid af te leggen.
Wij hebben hun bodemschatten (Leopold 2) genomen, en hebben ze in de plaats een EUROPese beschaving proberen op te dringen.
Dit is mislukt!!
En nu gaat U er terug Uw "hulp" gaan insteken. Denk toch eens na man.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 09:15   #62
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben het eens dat dit normaal zou moeten gebeuren door internationale organisaties... maar voor die ene keer dat het Belgisch gerecht eens een proces kan versnellen en tot een goed einde kan leiden vind ik ook dat ze dat moeten doen. Er zitten nu nog steeds duizenden mensen vast op beschuldiging van genocide in Rwanda, zonder proces!

Nee, de VN uitsturen met de opdracht vrede op te leggen en ze dan ook goed uitrusten om dit te doen.

Het duurde dan heel lang voor men dat voor elkaar had. Men gaat ook niet zo ver dat men partijdotaties afneemt, wat een mogelijkheid is. Eigenlijk heeft die veroordeling het VB geen schade toegebracht, integendeel.
Als men het Vlaams Belang zijn dotatie afneemt, dan snijden ze zich terug in hun eigen vlees.

Wanneer een partij geen dotatie krijgt is ze ook niet meer gebonden aan de wet op de partij uitgaven tijdens de verkiezingen.
Dus het zal dan de enige partij zijn welke zoveel geld kan gebruiken als ze wil. Die gadgets kan geven en pinten kan trakteren!
Tevens kan ze dan geld ophalen bij firma's en bedrijven. En er zullen er veel zijnj die bereid zijn om te steunen.
Dus, ze zijn goe bezig 8)
Oud 7 april 2005, 10:24   #63
argoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Ik denk dat U terug niet op de hoogte bent van de sitiatie daar.
Dus ik zal uw antwoord maar negeren.
U weet niet wat er zich daar momenteel afspeekt.
De rechters veroordelen daar niet daar ze geen enkele vat hebben op de moordende en pluderende bendes.
Maar het is naturlijk terug ONZE verantwoordelijkheid.
Neen, wanneer we geen inmenging hadden gedaan, en de apartheid was gebleven, dan hadden de mensen daar nog gewoon buiten kunnen gaan.
Maar het is door de druk van de onozele onwetenden, die daar de wet zijn gaan zetten, dat men in zo een uitzichtloze toestand is verzeilt.
Onze verantwoordelijkheid stopt, wanneer de macht bij de andere ligt.
Wij hebben geen enkele verantwoordelijkheid tegenover de afrikanen, chinenzen, russen, marokanen, of welke vreemdeling ook.
Men ziet dat men de koloniale tijd achter zich heeft gelaten, men heeft die "democratieën" een mooi land achter gelaten, en ze hebben er een totale puinhoop van gemaakt.
De achtergeblevenen"blanken) die verder de steun moesten zijn, hebben ze koelbloedig vermmord bij de "bevrijding".
Dus als ik u zo bezig hoor waren we beter niet gaan kolinaliseren, en dan leefden ze nog steeds in de bomen. Hetgeen U mij verwijt steld U zelf op de hoogste top.
Wij hebben geen enkele verantwoordelijkheid af te leggen.
Wij hebben hun bodemschatten (Leopold 2) genomen, en hebben ze in de plaats een EUROPese beschaving proberen op te dringen.
Dit is mislukt!!
En nu gaat U er terug Uw "hulp" gaan insteken. Denk toch eens na man.
Ik heb vrienden die vorig jaar in de zwarte townships (want ten gronde is er voor de zwarten nog niet zoveel veranderd) gezeten hebben voor een maand en ik van de wetteloosheid heb ik weinig vernomen. Er bestaat misdaad, die is gegroeid sinds het einde van apartheid, maar criminelen worden bestraft.

Ik vind het opmerkelijk dat u zonder problemen een apartheidsregime durft te verdedigen. Miljoenen mensen hun meest fundamentele rechten ontzeggen, vindt u blijkbaar geen misdaad.

Zuid-Afrika heeft, zonder veel geweld, afscheid genomen van het apartheidsregime. Mensen die "verkeerd" waren en dat bekenden voor de waarheidscommissie kwamen ervan af zonder straf.

Ik heb al vrij veel in Afrika rondgetrokken (niet in vijfsterrenhotels) en de situatie die u beschrijft heb ik in de Afrikaanse landen (Ghana, Ivoorkust (nu zal het daar misschien anders zijn), Gambia, Senegal, Marokko, Egypte) die ik bezocht niet teruggevonden... dus kunnen we ons afvragen of de huidige, vrij geweldadige situatie in Zuid-Afrika, niet gewoon een gevolg is van de sociale ongelijkheid die ontstaan is door apartheid.

We hebben ze niet alleen een Europese cultuur proberen op te dringen, we hebben grenzen getrokken die aan de basis liggen van veel conflicten van vandaag. We hebben in Rwanda een bevolkingsgroep uitgekozen als leiders, een andere groep als volgers,... En dat heeft tot vandaag zijn consequenties, waarvoor we verantwoordelijkheid moeten opnemen. Ik beweer niet dat ze zelf geen verantwoordelijkheid in de hele zaak hebben (het zal tenslotte van hen moeten komen), maar wij moeten ook die van ons erkennen. Ik denk dat De Gucht dat ook duidelijk stelt: ja, we willen financieel en logistiek helpen... maar we willen resultaten zien.

Het probleem is net dat ik nadenk... en jaarlijks bijna 2 maanden per jaar in een ontwikkelingsland zit en de situatie van nabij bekijk.

Laatst gewijzigd door argoo : 7 april 2005 om 10:27.
argoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 10:36   #64
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ook Dehaene is zoals eens voorgedragen door de federale regering (voor een Europese functie: opstellen grondwet)... Ik zie daar ook geen compensaties voor, als Geysels geacht wordt daarvoor de beste figuur te zijn, moeten ze hem sturen, wat ook zijn politieke kleur is.

Als dat met JLDH kan, waarom dan niet met Geysels?
JLDH was regeringsleider met grote ervaring populariteit
Geysels heeft Agalev naar de ondergang geleid en in Vlaanderen een zeer slechte naam bezorgd.
Hoe kan nu zo iemand de beste figuur zijn?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 10:40   #65
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Politici zijn niet echt bekend voor sociaalvoelendheid: in de eigen partijen worden er nachten van lange messen gehouden... Ik geloof niet echt dat ze een "werkloze" van een andere partij willen verderhelpen.
Jawel. Geysels is oud en afgeschreven. De job die ze voor hem hebben uitgevonden is gewoon een lege doos, met gratis reizen, een pree en onkosten.
Oud 7 april 2005, 10:55   #66
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb vrienden die vorig jaar in de zwarte townships (want ten gronde is er voor de zwarten nog niet zoveel veranderd) gezeten hebben voor een maand en ik van de wetteloosheid heb ik weinig vernomen. Er bestaat misdaad, die is gegroeid sinds het einde van apartheid, maar criminelen worden bestraft.

Ik vind het opmerkelijk dat u zonder problemen een apartheidsregime durft te verdedigen. Miljoenen mensen hun meest fundamentele rechten ontzeggen, vindt u blijkbaar geen misdaad.

Zuid-Afrika heeft, zonder veel geweld, afscheid genomen van het apartheidsregime. Mensen die "verkeerd" waren en dat bekenden voor de waarheidscommissie kwamen ervan af zonder straf.

Ik heb al vrij veel in Afrika rondgetrokken (niet in vijfsterrenhotels) en de situatie die u beschrijft heb ik in de Afrikaanse landen (Ghana, Ivoorkust (nu zal het daar misschien anders zijn), Gambia, Senegal, Marokko, Egypte) die ik bezocht niet teruggevonden... dus kunnen we ons afvragen of de huidige, vrij geweldadige situatie in Zuid-Afrika, niet gewoon een gevolg is van de sociale ongelijkheid die ontstaan is door apartheid.

We hebben ze niet alleen een Europese cultuur proberen op te dringen, we hebben grenzen getrokken die aan de basis liggen van veel conflicten van vandaag. We hebben in Rwanda een bevolkingsgroep uitgekozen als leiders, een andere groep als volgers,... En dat heeft tot vandaag zijn consequenties, waarvoor we verantwoordelijkheid moeten opnemen. Ik beweer niet dat ze zelf geen verantwoordelijkheid in de hele zaak hebben (het zal tenslotte van hen moeten komen), maar wij moeten ook die van ons erkennen. Ik denk dat De Gucht dat ook duidelijk stelt: ja, we willen financieel en logistiek helpen... maar we willen resultaten zien.

Het probleem is net dat ik nadenk... en jaarlijks bijna 2 maanden per jaar in een ontwikkelingsland zit en de situatie van nabij bekijk.
Heel mooi van U, maar het proleem is dat IK 12 jaar gewerkt heb in die landen.
Oud 7 april 2005, 11:05   #67
argoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Heel mooi van U, maar het proleem is dat IK 12 jaar gewerkt heb in die landen.
a) Prachtig, wanneer & waar?
b) Kan u ook argumenten weerleggen?
Oud 7 april 2005, 11:09   #68
argoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
JLDH was regeringsleider met grote ervaring populariteit
Geysels heeft Agalev naar de ondergang geleid en in Vlaanderen een zeer slechte naam bezorgd.
Hoe kan nu zo iemand de beste figuur zijn?
JLDH heeft zijn partij ook (ok, hij had de omstandigheden tegen) niet direct een electorale zege bezorgt de laatste keer dat hij het federaal boegbeeld was hé

Ik vermoed dat Geysels enige ervaring heeft met zaken als grondwetten (ook de reden dat hij minister van staat geworden is). Maar ik zeg niet dat ik gem zou gekozen hebben...
Oud 7 april 2005, 11:35   #69
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
JLDH heeft zijn partij ook (ok, hij had de omstandigheden tegen) niet direct een electorale zege bezorgt de laatste keer dat hij het federaal boegbeeld was hé

Ik vermoed dat Geysels enige ervaring heeft met zaken als grondwetten (ook de reden dat hij minister van staat geworden is). Maar ik zeg niet dat ik gem zou gekozen hebben...
De partij van JLDH leed licht verlies door de kippenkwestie. Geysels leidde zijn partij naar de afgrond. Wat een vergelijking.
Je vermoed dat Geysels ...Men kan veel vermoeden.
Geysels werd minister van state (wat een eer voor een 'groene'!) omdat hij een slaaf is van het Belgisch regime. Niet omdat hij 'groen' is.
Wat heeft echt groen nu te maken met een tegennatuurlijk Belgisch regime?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2005, 12:47   #70
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

..met rode bretels, zekers?
Oud 7 april 2005, 15:52   #71
argoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De partij van JLDH leed licht verlies door de kippenkwestie. Geysels leidde zijn partij naar de afgrond. Wat een vergelijking.
Je vermoed dat Geysels ...Men kan veel vermoeden.
Geysels werd minister van state (wat een eer voor een 'groene'!) omdat hij een slaaf is van het Belgisch regime. Niet omdat hij 'groen' is.
Wat heeft echt groen nu te maken met een tegennatuurlijk Belgisch regime?
In 1999 wonnen de groenen de verkiezingen toch hé, dat was ook met Geysels. U bekijk Geysels alleen op basis van de laatste federale verkiezingsuitslag, lijkt me niet echt correct te zijn.

U vermoed zelfs dat de titel minister van staat aan "slaven" van het Belgisch regime toekomt of is dat een vaststaand feit?
Oud 7 april 2005, 18:46   #72
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
a) Prachtig, wanneer & waar?
b) Kan u ook argumenten weerleggen?
Turkije, maroc, algiers, ksar helal, pretoria, kolding, vydebeck, herning, yvetot, theheran, beirout, moscou, plofdif, pirot, enz....van 65 tot begin 78.
nog meer wensen?
Oud 8 april 2005, 11:33   #73
argoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Turkije, maroc, algiers, ksar helal, pretoria, kolding, vydebeck, herning, yvetot, theheran, beirout, moscou, plofdif, pirot, enz....van 65 tot begin 78.
nog meer wensen?
Ja, het weerleggen van argumenten want daar gaat het eigenlijk om.
Oud 8 april 2005, 15:27   #74
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Jawel. Geysels is oud en afgeschreven. De job die ze voor hem hebben uitgevonden is gewoon een lege doos, met gratis reizen, een pree en onkosten.
De liberalen die een oude politici (die ergens nog zouden kunnen wedijveren met VRHSTD-DWL) nog iets gunnen, dat is nieuw.
Geloof wel in die lege doos, maar hij kan zich met de inhoud ervan nog even bezighouden op onze kosten. En de beloften van VRHST aan zijn vrienden-overlopers en -meelopers komen meestal wel uit, postjes hier, vriendendiensten daar. Hij heeft toch wel lekker mee de liberale kar getrokken, ook vorig jaar nog bij de samenstelling van de Vlaamse regering.
De verkiezingsnederlaag van Agalev is eigenlijk al beklonken op 14 juni 1999. Dan hoorden we op TV-debat al dat "het programma van Agalev staat het dichtst bij dat van de Liberalen" en Mieke Vogels ging al het schootje gaan zitten van haar meester-tacticus VRHFSTD. Als het afschaffen van de hoogste belastingsschalen (ruim 10 % -want heeft ook weerslag op personenbelasting gemeenten) de eerste maatregel moet zijn van Agalev, dat weet ge het al. Trouwens, inzake concrete impulsen in het beleid, is ons land de laatste vijf jaar eerder achteruit dan wel vooruit gekomen op de groene ladder.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2005, 17:27   #75
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, het weerleggen van argumenten want daar gaat het eigenlijk om.
Neen, men heeft mij gevraagt waar ik gewerkt heb. Dus dat is mijn antwoord. Men kan maaer moeilijk argumenteren wanneer er iets gevraagd wordt. Maar alléééé U komt ook maar eens binnenwippen zeker?
Oud 9 april 2005, 11:10   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blijkbaar is me ergens iets ontgaan want ik dacht gehoord te hebben dat Groene Geysels al een tijdje geleden het hoekje was om gegaan.
Niet dan?
Oud 9 april 2005, 11:44   #77
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Blijkbaar is me ergens iets ontgaan want ik dacht gehoord te hebben dat Groene Geysels al een tijdje geleden het hoekje was om gegaan.
Niet dan?
Eeeuuh, neen. He's alive and kicking. Vandaag nog in De Morgen met een artikel.
Oud 9 april 2005, 11:53   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In 'De Morgen'?
Dat moet em idd zijn...
Oud 10 april 2005, 12:20   #79
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf erbij:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Geysels is oud en afgeschreven. De job die ze voor hem hebben uitgevonden is gewoon een lege doos, met gratis reizen, een pree en onkosten.
Want geef toe, zo'n onbekwame politicus hebben we zelden gehad. Wel met een enorme ego, maar zo onbekwaam. De partij Agalev is onder zijn voorzitterschap al haar zetels kwijtgeraakt, allemaal .

De man zit gewoon zielig thuis zonder job. Het is meer uit medelijden dan wat anders dat die job is uitgevonden voor Geysels.
Oud 10 april 2005, 12:43   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom dat medelijden voor een onbekwaam politicus met een enorme ego onder wiens voorzitterschap zijn partij al haar zetels kwijtraakte?

Is 'men' Geysels iets schuldig misschien voor de sanitaire uitvinding die Belgique tot nu toe van de splitsing heeft gered?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be