![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementslid
|
![]() Ik wil enkel weten hoe het VB mijn land splitsen wil dus kan ik dat toch zeker vragen. Zeker in deze topic. Zeker op politics.be
VB is toch de grootste partij van Vlaandeern en ze willen het land splitsen maar zeggen niet hoe ze dat doen willen? Dan bent je een troll als je het weten wil. Maar ik denk dat FDW het ook niet weet. En met "ik" bedoel ik "ik" dus kan je ook aantworden, beste Kaal, je kan ook jou mening uiten dus feel free et stop de boudé. Dank U.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 4 oktober 2005 om 19:27. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Neen 3. Ook neen. Hello Knuppeltje? Hoe zit dat met de VB masterplan? Weet je iets? Of weet je zoveel zoals FDW: NIKS. Ja je bent dan ook echt better in spuwen van propaganda die zegd dat mijn bontjes uit Vlaanderen komen. PS "Hij heeft niets te vertellen en verschijnt daarom al lang niet meer op mijn scherm? " Huh?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Egidius |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat het VB in zijn schild voert en ik denk niet dat er een groots plan is, maar ik kan wel een vergelijking maken met 20 jaar geleden toen ik voor het eerst de Belgische politiek begon te volgen : 1) Vroeger was het einde van België taboe. Nu wordt er in alle fora's en de media openlijk over gesproken. 2) Bijna één Vlaming op drie stemt voor één van de twee Vlaams-nationalistische partijen en één van die partijen is zelfs de grootste in Vlaanderen. Dat is ongezien. Dat was ondenkbaar. 3) Zelfs geen 10 jaar geleden was de splitsing van de SZ taboe. Nu kan zelfs een CD&Ver er openlijk over praten. Ook SPaers hebben het openlijk over die splitsing. 4) Het is hoe langer hoe moeilijker om België te besturen. En de reden is dat het politiek kilmaat in N en Z vandaag totaal verschillend is. 5) Politiek en mentaal gaan de twee gemeenschappen nog steeds verder uiteen. Allemaal tekens aan de wand courtois. Ook dat debat is een teken. Bouckaert en Dewinter en een CD&Ver en iedereen vindt dat normaal. Ondanks herhaaldelijke grondwetsherzieningen blijft dit land vastlopen op communautaire problemen. De logische conclusie is dat land uit elkaar zal vallen. België biedt geen meerwaarde meer. België verdampt zoals De Gucht treffend zei (hij is nochtans geen nationalist). Wanneer? Dat weet ik niet. Het is heel moeilijk om de toekomst te voorspellen. Hoe? Ik denk dat geld (het tekort eraan) misschien de beslissende factor zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben er niet met alles eens maar voor mij is daar veel warheid drin. Ook ben ik niet met jou conclusie eens, maar dat is een hypothese. "Natuurlijk mag je dat maar geef toe, de toon die je in je eerste post gebruikte en die verwarrende mengelmoes van NL en Engels gaf me echt geen zin om serieus te antwoorden." I have worked 8 hours until 1 pm... believe Nederlands shrijven is niet easy. When you are tired. Niet iedereen is vertaler, hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ben jij soms geobesdeerd door FDW dat je over niemand anders spreekt? Hugo Coveliers was er namelijk ook en was stukken interessanter om naar te luisteren. Hendrik Bogaert ken je zelfs niet eens.
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was de bedoeling de vlag voor ons te hangen, maar hebben dat maar niet gedaan toen die agressieveling onze vrije meningsuiting kwam beknotten, voor het debat begon. (cfr bij het BPlus debat in december 2002 zaten ook flaminganten met een Vlaamse leeuw, en niemand die zich daaraan stoorde) Toen Bouckaert claimde dat de 'Belgicisten niet meer uit hun kot durfden komen', was dat uiteraard het startsein om die vlag wél boven te halen. ![]() ![]() En oja knuppel, mijn haar is net veel langer dan op de foto's die jij kent, tegenwoordig, misschien daarom dat je me niet herkende ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Bouckaert zei niets over tranen, het was Dewinter die zei dat we de vlag moesten gebruiken om onze tranen te drogen over de ontroerende dingen die Bogaert zei over Wallonië...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als ik Knuppel was, had ik geen woord over mijn aanwezigheid op die afgangavond gerept. We mogen de flaminganten niets gunnen.
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Was Wilmots er ook?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Bogaert? Denk je echt dat ik ieder 2de rang politicus uit Vlaanderen ken? Ken je Isabelle Weykmans? Geobesdeerd? Ik denk je bedoeld geobsedeerd, hé? En je zul beter zwijgen maar met 23 000 ![]() ![]() "Belgie baarst, no problemo. Hoe wij dat maken... eeem.. well..eem geheim" om het beeldje van Tantist te gebruiken damet beste Egidius het ook verstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Afgang voor Knuppel. Wat een geluk dat ze haar trein heeft gehaald. In haar plaats had ik eronder gesprongen.
![]()