Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2005, 19:02   #61
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois
Tu boude?

Ok, over is over let's get back to the discusion. Meneer Knuppel zijn "debat".

Ik denk ook dat het heel interessant was. Meneer FDW en Menners Dingsda heben besloten Belgie te splitsen. Merci et au revoir. Waneer en hoe is dan zeker next week in onze "Debat" joke.
Wat valt daarop te antwoorden? Je stelt de vragen en geeft de antwoorden. Je hebt ons helemaal niet nodig.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 19:07   #62
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Terloops. Hendrik Bogaert is de man die de transfers vanuit Vlaanderen nog wilde vergroten met als doel Wallonië uit zijn zelf gegraven put te sleuren. (Of was het om 'l etat PS nog wat meer in slaap te wiegen?)
Je vergeet er wel bij te zeggen dat in ruil daarvoor alle sociaal-economische materies moeten gesplitst worden. Ook vergeet je dat hij de transfers wou vergroten, op voorwaarde dat ze na 15 jaar zouden stoppen.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 19:15   #63
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Vraag: Wat valt daarop te antwoorden? Je stelt de vragen en geeft de antwoorden: Je hebt ons helemaal niet nodig.
Je ook.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 19:22   #64
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Ik wil enkel weten hoe het VB mijn land splitsen wil dus kan ik dat toch zeker vragen. Zeker in deze topic. Zeker op politics.be
VB is toch de grootste partij van Vlaandeern en ze willen het land splitsen maar zeggen niet hoe ze dat doen willen? Dan bent je een troll als je het weten wil. Maar ik denk dat FDW het ook niet weet.
En met "ik" bedoel ik "ik" dus kan je ook aantworden, beste Kaal, je kan ook jou mening uiten dus feel free et stop de boudé. Dank U.
Oud 4 oktober 2005, 19:25   #65
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus waroom heb ik geen stem?
Niet het slachtoffer uithangen: je hebt een stem.

Citaat:
Of ben een trol?
Al op geantwoord.

Citaat:
Iets tegen vrije meningsuiting?
Politics.be. Is toch .be of niet?
Houdt iemand je tegen van hier je mening af te kwakken?

Egidius[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Egidius on 04-10-2005 at 20:27
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Citaat:
Of ben een trol?
Al op geantwoord.

Citaat:

Egidius[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Citaat:
Of ben een trol?
Al op geantwoord.

Citaat:

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 4 oktober 2005 om 19:27.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 19:38   #66
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
1. Niet het slachtoffer uithangen: je hebt een stem.

2. Al op geantwoord.

3. Houdt iemand je tegen van hier je mening af te kwakken?

Egidius
1 Waarom, jullie doen het toch ook altijd.
2. Neen
3. Ook neen.

Hello Knuppeltje? Hoe zit dat met de VB masterplan? Weet je iets? Of weet je zoveel zoals FDW: NIKS.
Ja je bent dan ook echt better in spuwen van propaganda die zegd dat mijn bontjes uit Vlaanderen komen.

PS "Hij heeft niets te vertellen en verschijnt daarom al lang niet meer op mijn scherm? " Huh?
Oud 4 oktober 2005, 19:44   #67
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 Waarom, jullie doen het toch ook altijd.
Wie zijn die mysterieuze "jullie" waar je het zo dikwijls over hebt?

Citaat:
2. Neen
http://www.intuh.net/woordenlijst/#troll

Citaat:
3. Ook neen.
Waarover zaagt ge dan?

Citaat:
PS "Hij heeft niets te vertellen en verschijnt daarom al lang niet meer op mijn scherm? " Huh?
Ik haal hem af en toe naar boven om mee te dollen. Van zodra hij niet meer amusant is, ga hij terug de trollenkelder in. Dat is mijn voorrecht.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 19:52   #68
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wil enkel weten hoe het VB mijn land splitsen wil dus kan ik dat toch zeker vragen. Zeker in deze topic. Zeker op politics.be
VB is toch de grootste partij van Vlaandeern en ze willen het land splitsen maar zeggen niet hoe ze dat doen willen? Dan bent je een troll als je het weten wil. Maar ik denk dat FDW het ook niet weet.
En met "ik" bedoel ik "ik" dus kan je ook aantworden, beste Kaal, je kan ook jou mening uiten dus feel free et stop de boudé. Dank U.
Natuurlijk mag je dat maar geef toe, de toon die je in je eerste post gebruikte en die verwarrende mengelmoes van NL en Engels gaf me echt geen zin om serieus te antwoorden.

Ik weet niet wat het VB in zijn schild voert en ik denk niet dat er een groots plan is, maar ik kan wel een vergelijking maken met 20 jaar geleden toen ik voor het eerst de Belgische politiek begon te volgen :

1) Vroeger was het einde van België taboe. Nu wordt er in alle fora's en de media openlijk over gesproken.
2) Bijna één Vlaming op drie stemt voor één van de twee Vlaams-nationalistische partijen en één van die partijen is zelfs de grootste in Vlaanderen. Dat is ongezien. Dat was ondenkbaar.
3) Zelfs geen 10 jaar geleden was de splitsing van de SZ taboe. Nu kan zelfs een CD&Ver er openlijk over praten. Ook SPaers hebben het openlijk over die splitsing.
4) Het is hoe langer hoe moeilijker om België te besturen. En de reden is dat het politiek kilmaat in N en Z vandaag totaal verschillend is.
5) Politiek en mentaal gaan de twee gemeenschappen nog steeds verder uiteen.

Allemaal tekens aan de wand courtois. Ook dat debat is een teken. Bouckaert en Dewinter en een CD&Ver en iedereen vindt dat normaal.

Ondanks herhaaldelijke grondwetsherzieningen blijft dit land vastlopen op communautaire problemen. De logische conclusie is dat land uit elkaar zal vallen. België biedt geen meerwaarde meer. België verdampt zoals De Gucht treffend zei (hij is nochtans geen nationalist).

Wanneer? Dat weet ik niet. Het is heel moeilijk om de toekomst te voorspellen.
Hoe? Ik denk dat geld (het tekort eraan) misschien de beslissende factor zal zijn.
Oud 4 oktober 2005, 19:53   #69
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Wie zijn die mysterieuze "jullie" waar je het zo dikwijls over hebt?

http://www.intuh.net/woordenlijst/#troll

Waarover zaagt ge dan?

Ik haal hem af en toe naar boven om mee te dollen. Van zodra hij niet meer amusant is, ga hij terug de trollenkelder in. Dat is mijn voorrecht.

Egidius
Oud 4 oktober 2005, 19:57   #70
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Natuurlijk mag je dat maar geef toe, de toon die je in je eerste post gebruikte en die verwarrende mengelmoes van NL en Engels gaf me echt geen zin om serieus te antwoorden.

Ik weet niet wat het VB in zijn schild voert en ik denk niet dat er een groots plan is, maar ik kan wel een vergelijking maken met 20 jaar geleden toen ik voor het eerst de Belgische politiek begon te volgen :

1) Vroeger was het einde van België taboe. Nu wordt er in alle fora's en de media openlijk over gesproken.
2) Bijna één Vlaming op drie stemt voor één van de twee Vlaams-nationalistische partijen en één van die partijen is zelfs de grootste in Vlaanderen. Dat is ongezien. Dat was ondenkbaar.
3) Zelfs geen 10 jaar geleden was de splitsing van de SZ taboe. Nu kan zelfs een CD&Ver er openlijk over praten. Ook SPaers hebben het openlijk over die splitsing.
4) Het is hoe langer hoe moeilijker om België te besturen. En de reden is dat het politiek kilmaat in N en Z vandaag totaal verschillend is.
5) Politiek en mentaal gaan de twee gemeenschappen nog steeds verder uiteen.

Allemaal tekens aan de wand courtois. Ook dat debat is een teken. Bouckaert en Dewinter en een CD&Ver en iedereen vindt dat normaal.

Ondanks herhaaldelijke grondwetsherzieningen blijft dit land vastlopen op communautaire problemen. De logische conclusie is dat land uit elkaar zal vallen. België biedt geen meerwaarde meer. België verdampt zoals De Gucht treffend zei (hij is nochtans geen nationalist).

Wanneer? Dat weet ik niet. Het is heel moeilijk om de toekomst te voorspellen.
Hoe? Ik denk dat geld (het tekort eraan) misschien de beslissende factor zal zijn.
Voila, mooi post Kaal.
Ik ben er niet met alles eens maar voor mij is daar veel warheid drin.
Ook ben ik niet met jou conclusie eens, maar dat is een hypothese.

"Natuurlijk mag je dat maar geef toe, de toon die je in je eerste post gebruikte en die verwarrende mengelmoes van NL en Engels gaf me echt geen zin om serieus te antwoorden."

I have worked 8 hours until 1 pm... believe Nederlands shrijven is niet easy.
When you are tired. Niet iedereen is vertaler, hé.
Oud 4 oktober 2005, 20:09   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Helaas zijn de meeste Egidiuses niet meer dan vervelende intriganten, die ruziemaken en schelden verwarren met humor. Hoe meer followups hoe beter, dus deze trolls posten doorgaans iets controversieels en houden de discusie die daaruit voortvloeit zoveel mogelijk in stand door deelnemers belachelijk te maken, te schofferen of anderszins uit te dagen. Zo'n Egidius is welvoldaan als er door zijn toedoen een flamewar ontstaat, want dat levert altijd veel followups op."
Je projecteert je eigen gedrag op anderen, maar bent er stekeblind voor van pure pretentie.

Citaat:
Nu beste Knuppel, hoe was de debat? Egidius zoekt alleen rusie, so lets be friendly en negeer E..
Egidius is één van mij grootste favorieten op dit forum. Jij mag niet eens in zijn schaduw staan.

Citaat:
Wie ziet de plan van FDW uit. Maar het is toch de toppunt van de VB? Belgie baarst, dus heeft hij toch zeker een plan? Niet?
Ja dat heeft hij, maar hij zei dat hij dat niet aan onze neus hangt. En gelijk heeft hij want hij kan toch geen goed doen, eender wat hij zegt of denkt, dan mag het nog 2+2= 4 zijn.

Ben jij soms geobesdeerd door FDW dat je over niemand anders spreekt? Hugo Coveliers was er namelijk ook en was stukken interessanter om naar te luisteren.
Hendrik Bogaert ken je zelfs niet eens.
Oud 4 oktober 2005, 20:19   #72
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Debateren, laten jullie daar jullie Belgische vlag voor spreken of doen jullie dat ook wel eens met jullie mond?

Waar zei ik dat jullie je vlag weghaalden, Patriot? Jullie lieten ze wel zakken (strijken) zodra er één man riep geen herhaling te willen van wat op de IJzerwake plaatsgreep. Daarna heeft jullie driekleur onafgebroken op de rug van de stoelenrij vlak voor jullie gelegen.

Van dat 'applaus' heb ik ook niet veel gehoord. Het was eerder een wat rumoerig twijfelgeval toen jullie je driekleur even in de hoogte staken en een sneer van Boudewijn Bouckaert kregen dat ze goed was om er jullie tranen mee te drogen. 'Toch met het rood erin' klonk het daarna van ergens in de zaal.

Waarom ontkende je trouwens niet de reactie van Bouckaert?

Waarom ontkende je het échte applaus niet dat ontstond toen Coveliers de dotaties van de monarchie aanhaalde die de Antwerpenaars wel eens niet meer zouden willen betalen als ze hun zelf verdiende geld ook zelf zouden mogen beheren? Waarom zei je niet dat dit ook leugens waren van Knuppel?

Ik zat vanvoor en jullie vanachter. Het debat was al bezig toen B. Bouckaert ons op jullie aanwezigheid opmerkzaam maakte. Je dacht toch niet dat ik toen ging roepen van: 'hé bubbeltjes, hier zit ik en ik ben Knuppel?' Ik zou me doodgeschaamd hebben mocht iemand mij met jullie gelinkt hebben!
Mijn nichtje hadden jullie misschien nog kunnen lijmen. Ze had tot gisteren namelijk nog nooit van jullie gehoord en heeft jullie ook nog nooit op dit forum bezig gezien.

Overigens heb ik wel een paar keer achterom gekeken om te zien of ik iemand van jullie herkende. Alhoewel ik jouw foto al herhaaldelijk op dit forum zag heb ik je niet kunnen herkennen. Was je haar misschien veel korter geknipt dan dat we van je gewend zijn?

Dat jullie achteraf met loftuigingen overladen werden mag je nog 1000 keer zeggen, niemand die het kan controleren. Ikzelf kon niet blijven omdat ik mijn bus en trein moest halen om nog dezelfde dag terug thuis te geraken. Jammer dat B. Bouckaert ruim een half uur telaat was want nu heb ik blijkbaar één en ander gemist.
Dag Knuppel,

Het was de bedoeling de vlag voor ons te hangen, maar hebben dat maar niet gedaan toen die agressieveling onze vrije meningsuiting kwam beknotten, voor het debat begon. (cfr bij het BPlus debat in december 2002 zaten ook flaminganten met een Vlaamse leeuw, en niemand die zich daaraan stoorde) Toen Bouckaert claimde dat de 'Belgicisten niet meer uit hun kot durfden komen', was dat uiteraard het startsein om die vlag wél boven te halen. Overigens waren we met een achttal, waaronder 2 mensen die zich op het debat zelf pas hadden aangesloten... we gaan nu ook niet massaal mobiliseren voor een simpele mobiliseringsactie bij een anti-Belgisch debat hé

En oja knuppel, mijn haar is net veel langer dan op de foto's die jij kent, tegenwoordig, misschien daarom dat je me niet herkende
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2005, 20:20   #73
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En Bouckaert zei niets over tranen, het was Dewinter die zei dat we de vlag moesten gebruiken om onze tranen te drogen over de ontroerende dingen die Bogaert zei over Wallonië...
Oud 4 oktober 2005, 21:43   #74
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
I have worked 8 hours until 1 pm... believe Nederlands shrijven is niet easy.
When you are tired. Niet iedereen is vertaler, hé.
Jouw Nederlands is nochtans goed genoeg. Je hebt dat Engels niet nodig.
Oud 4 oktober 2005, 22:04   #75
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Dag Knuppel,

Het was de bedoeling de vlag voor ons te hangen, maar hebben dat maar niet gedaan toen die agressieveling onze vrije meningsuiting kwam beknotten, voor het debat begon. (cfr bij het BPlus debat in december 2002 zaten ook flaminganten met een Vlaamse leeuw, en niemand die zich daaraan stoorde) Toen Bouckaert claimde dat de 'Belgicisten niet meer uit hun kot durfden komen', was dat uiteraard het startsein om die vlag wél boven te halen. Overigens waren we met een achttal, waaronder 2 mensen die zich op het debat zelf pas hadden aangesloten... we gaan nu ook niet massaal mobiliseren voor een simpele mobiliseringsactie bij een anti-Belgisch debat hé

En oja knuppel, mijn haar is net veel langer dan op de foto's die jij kent, tegenwoordig, misschien daarom dat je me niet herkende
Afgang voor Knuppeltje. Of hoe de Vlaams-nationalisten de waarheid verdraaien. Dan organiseren ze eens een debat over een onafhankelijk Vlaanderen, dan is de zaal gevuld met belgicisten.

Als ik Knuppel was, had ik geen woord over mijn aanwezigheid op die afgangavond gerept. We mogen de flaminganten niets gunnen.
Oud 5 oktober 2005, 01:09   #76
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Afgang voor Knuppeltje. Of hoe de Vlaams-nationalisten de waarheid verdraaien. Dan organiseren ze eens een debat over een onafhankelijk Vlaanderen, dan is de zaal gevuld met belgicisten.

Als ik Knuppel was, had ik geen woord over mijn aanwezigheid op die afgangavond gerept. We mogen de flaminganten niets gunnen.
Een absolute afgang ja! Het applaus was daverend, en al was het maar de helft van de zaal: op een flamingantendebat met enkel flaminganten in het panel en een flamingantische organisatie is het wel grappig om te zien hoeveel goeie Belgen er waren!
Oud 5 oktober 2005, 01:40   #77
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Was Wilmots er ook?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 13:08   #78
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
3. Ja dat heeft hij, maar hij zei dat hij dat niet aan onze neus hangt. En gelijk heeft hij want hij kan toch geen goed doen, eender wat hij zegt of denkt, dan mag het nog 2+2= 4 zijn.

Ben jij soms geobesdeerd door FDW dat je over niemand anders spreekt? Hugo Coveliers was er namelijk ook en was stukken interessanter om naar te luisteren.
Hendrik Bogaert ken je zelfs niet eens.

Bogaert? Denk je echt dat ik ieder 2de rang politicus uit Vlaanderen ken?

Ken je Isabelle Weykmans?

Geobesdeerd? Ik denk je bedoeld geobsedeerd, hé? En je zul beter zwijgen maar met 23 000 posts weet ik niet wie meer "geobesdeerd" is. Neen ik wil enkel weten hoe Menner FDW en het VB dit land splitsen willen, maar nu is het erder:

"Belgie baarst, no problemo. Hoe wij dat maken... eeem.. well..eem geheim" om het beeldje van Tantist te gebruiken damet beste Egidius het ook verstaat.
Oud 5 oktober 2005, 14:48   #79
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het je nochtans reeds uitgelegd Everytime.
Inderdaad, maar dat verbaast me toch.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2005, 21:24   #80
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Afgang voor Knuppel. Wat een geluk dat ze haar trein heeft gehaald. In haar plaats had ik eronder gesprongen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be