Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2006, 19:32   #61
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Er waren, volgens de politie, toch 15.000 betogers (de bonden hadden op 50.000 gerekend)...

Misschien waren de echte sossen in Havana ter gelegenheid van de 50-jarige glorierijke revolutie aldaar.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 19:56   #62
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als iemands kwaliteiten ergens anders veel beter benut kunnen worden, waarom zou je die kans dan laten liggen?
Heeft met de zaak niks te maken he?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 19:56   #63
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Vaste jobs genoeg. Alleen al op de VDAB-site staan er duizenden op.
allee, die tienduizenden - honderdduizend werklozen zullen blij zijn
Oud 2 december 2006, 20:00   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Heeft met de zaak niks te maken he?
Toch wel. U beschuldigt het liberalisme ervan vaste jobs te laten verdwijnen, en daar gaf ik een weerwoord op.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 20:05   #65
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allee, die tienduizenden - honderdduizend werklozen zullen blij zijn
Als ik zonder diploma aan een goedbetaalde job kan geraken, dan kan de rest dit ook. Spijtig voor de werknemers voor Vorst maar in deze tijden bestaan er geen vastzekere jobs meer. Het is nu eenmaal een feit dat er jobs sneuvelen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2006, 20:58   #66
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel. U beschuldigt het liberalisme ervan vaste jobs te laten verdwijnen, en daar gaf ik een weerwoord op.
een weerwoord dat door de praktijk wordt tegengesproken. Flexibiliteit is al wat de klok slaat, en interimjobs winnen meer en meer veld op vaste jobs. Dat is een feit.En dat is eigen aan een 'vrije' arbeidsmarkt.
Oud 2 december 2006, 21:00   #67
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Als ik zonder diploma aan een goedbetaalde job kan geraken, dan kan de rest dit ook.
dat is geen argument. Die duizend die dat geluk hebben wegen niet op tegen de honderdduizend die dat geluk niet hebben.Mijn pa rookt al veertig jaar en heeft nog geen longkanker, volgens uw logica zijn cigaretten dus niet ongezond?

Citaat:
Spijtig voor de werknemers voor Vorst maar in deze tijden bestaan er geen vastzekere jobs meer. Het is nu eenmaal een feit dat er jobs sneuvelen.
dank u wel om mijn gelijk te onderstrepen. Zo zie je maar waar liberalisme toe leidt: mensen worden wegwerpproducten.
Oud 2 december 2006, 21:48   #68
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een weerwoord dat door de praktijk wordt tegengesproken. Flexibiliteit is al wat de klok slaat, en interimjobs winnen meer en meer veld op vaste jobs. Dat is een feit.En dat is eigen aan een 'vrije' arbeidsmarkt.
Dat is zo ja, maar dat is niet per definitie iets slechts. Als iemands kwaliteiten elders beter benut worden, en de persoon beter gewaardeerd, dan kan ik dat alleen maar aanmoedigen.
Oud 2 december 2006, 21:53   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zo ja, maar dat is niet per definitie iets slechts. Als iemands kwaliteiten elders beter benut worden, en de persoon beter gewaardeerd, dan kan ik dat alleen maar aanmoedigen.
kwaliteiten? Het gaat niet om kwaliteiten het gaat om opgelegde 'flexibiliteit'. Beter gewaardeerd? Dat je dat zegt kort nadat een management eventjes besliste om vierduizend mensen zonder pardon buiten te gooien is heel grof. Als er één soort mensen zijn dat serieus wordt ondergewaardeerd is het wel het werkvolk.
Oud 2 december 2006, 22:01   #70
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kwaliteiten? Het gaat niet om kwaliteiten het gaat om opgelegde 'flexibiliteit'. Beter gewaardeerd? Dat je dat zegt kort nadat een management eventjes besliste om vierduizend mensen zonder pardon buiten te gooien is heel grof. Als er één soort mensen zijn dat serieus wordt ondergewaardeerd is het wel het werkvolk.
Sorry hoor, waarom denk je dat die mensen zijn ontslagen? Juist ja, die mensen doen machinewerk. Denk je niet dat de ontslagen individuen zichzelf ergens anders veel beter nuttig kunnen maken? Ik ben juist blij voor de mensen die ontslagen zijn. Nu hebben ze de kans om iets meer te doen dan een component aan een auto te schroeven.

Tijden verschuiven trouwens. We zullen moeten accepteren dat Europa met haar relatief hoog opgeleide volk geen machine en/of landbouwaktiviteiten meer moeten hebben. Dat is zonde van de tijd, aangezien dat veel beter in lage lonenlanden kan gebeuren. Dat zorgt voor een hogere welvaart, en tegelijk schep je betere kansen in de maatschappij voor wat minder monotoon werk.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 2 december 2006 om 22:03.
Oud 3 december 2006, 16:28   #71
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tijden verschuiven trouwens. We zullen moeten accepteren dat Europa met haar relatief hoog opgeleide volk geen machine en/of landbouwaktiviteiten meer moeten hebben. Dat is zonde van de tijd, aangezien dat veel beter in lage lonenlanden kan gebeuren. Dat zorgt voor een hogere welvaart, en tegelijk schep je betere kansen in de maatschappij voor wat minder monotoon werk.
Alhoewel het hier, en vooral in de steden, volloopt met laaggeschoolden.
Maar vergeet ook niet, dat Europa ook zal moeten accepteren dat lageloonlanden zoals Indie... even hoog, en zelfs hoger opgeleid volk zullen voortbrengen (en geen pol en soccers, doch techniekers).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2006, 23:51   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Wat mij het meest stoorde op de betoging ?

De aanwezigheid van Groen en Vera Dua !!

Een toppunt van hypocrisie ! Autohaters die gaan betogen voor VW en autoindustrie !
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2006, 23:53   #73
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wat gebeurt er als volkswagen zegt dat iedereen mag blijven indien ze een maand werken voor GEEN geld?
daar gaat volk komen naar kijken
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 20:20   #74
Sfax
Banneling

Standaard

Ach, als je ziet wat voor een commotie het losweekt wanneer men stelt dat ze 38 uur ipv 35 uur per week zullen moeten gaan werken

Die drie uurtjes meer per week, die zijn er uiteraard teveel aan...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2006, 22:57   #75
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Drie procent minder winst, zullen we het daar eens over hebben?
Oud 5 december 2006, 23:07   #76
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

(dubbel)

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 5 december 2006 om 23:08.
Oud 6 december 2006, 00:24   #77
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Wat mij het meest stoorde op de betoging ?

De aanwezigheid van Groen en Vera Dua !!

Een toppunt van hypocrisie ! Autohaters die gaan betogen voor VW en autoindustrie !
Sinds wanneer hebben VB ers zin voor humor????

Je gaat beginnen opvallen!

Misschien betoogde Groen! niet om de auto's te steunen, maar degenen die ze produceren. Enfin, mischien hé
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 13:21   #78
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry hoor, waarom denk je dat die mensen zijn ontslagen? Juist ja, die mensen doen machinewerk. Denk je niet dat de ontslagen individuen zichzelf ergens anders veel beter nuttig kunnen maken? Ik ben juist blij voor de mensen die ontslagen zijn. Nu hebben ze de kans om iets meer te doen dan een component aan een auto te schroeven.
ga dat eens aan de stakingspikketten zegen, ze slaan u een paar blauw ogen. De slavenmarkt pardon arbeidsmarkt is niet bepaald optimaal om zich ergens nuttig te gaan maken, om zich te ontplooien, je doet de job die je gegeven wordt en voor de rest zwijg je of ze dreigen met delokalisaties.

Citaat:
en in de plaats van machinewerk krijgen we nu mentaal bandwerk op een bureau aan de computer. Dat de industrie verdwijnt ten voordele van de dienstensector weet ik wel, maar ook in de dienstensector is er zoiets als bandwerk, ik spreek uit ervaring.
Oud 7 december 2006, 15:14   #79
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Sinds wanneer hebben VB ers zin voor humor????

Je gaat beginnen opvallen!

Misschien betoogde Groen! niet om de auto's te steunen, maar degenen die ze produceren. Enfin, mischien hé
Uw laatste zin in acht genomen, bewijst u anders wel dat u over de nodige dosis humor beschikt.

Doet mij denken aan de tijd dat Agalev tegen oorlog en wapenhandel was maar toch mee de uitvoer van wapens naar Nepal goedkeurde uit vrees dat ze hun destijds zo moeilijk bekomen regeringspostjes zouden verliezen. Het zal de bedoeling geweest zijn om degenen die de wapens produceerden te steunen zeker ?
Spijtig dat ze geen medelijden hadden met de arbeiders die chocolade sigaretten produceerden toen Agalev pleitte om deze uiterst gevaarlijke producten af te schaffen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:32   #80
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ga dat eens aan de stakingspikketten zegen, ze slaan u een paar blauw ogen. De slavenmarkt pardon arbeidsmarkt is niet bepaald optimaal om zich ergens nuttig te gaan maken, om zich te ontplooien, je doet de job die je gegeven wordt en voor de rest zwijg je of ze dreigen met delokalisaties.

en in de plaats van machinewerk krijgen we nu mentaal bandwerk op een bureau aan de computer. Dat de industrie verdwijnt ten voordele van de dienstensector weet ik wel, maar ook in de dienstensector is er zoiets als bandwerk, ik spreek uit ervaring.
Ik snap niet dat u het erg vind dat inproductief prutwerk verdwijnt en daar voor westerse landen waardevol werk in de plaats komt. Voor de mensen die net werkloos zijn geworden is het een zegen, al hoewel ze dat niet weten. Weet u hoeveel schilders er eerder doodgaan aan de verfstank? Hoeveel gewrichtschade een fabrieksarbeider kan oplopen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be