Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juni 2011, 13:11   #8041
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Er zitten hier geen rascisten. Er zit hier vol met mensen die niets liever willen dan vredig naast alle andere mensen wonen maar dat niet meer kunnen door het grote aantal criminele feiten en ze worden dan ook niet eens geholpen. En dat zijn de mensen stillaan beu aan het worden.
Als het hier vol mensen zit die niets liever willen dan vredig naast alle andere mensen te wonen; waarom vind ik hier dan geen draad waar eens gediscussieerd wordt over hoe dit kan bewerkstelligt worden?
Iedere draad onder I&I staat bol van het haatzaaien en racistische uitspraken.

Laatst gewijzigd door artisjok : 3 juni 2011 om 13:12.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 13:23   #8042
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als het hier vol mensen zit die niets liever willen dan vredig naast alle andere mensen te wonen; waarom vind ik hier dan geen draad waar eens gediscussieerd wordt over hoe dit kan bewerkstelligt worden?
Iedere draad onder I&I staat bol van het haatzaaien en racistische uitspraken.
Om samen te leven moet men met minstens 2 groepen van goede wil zijn arti.
Laat het nu net die groep zijn die jij hartstochtelijk verdedigd die totaal geen interesse heeft aan samenleven met ons, of aan opgaan in onze cultuur, integendeel zij willen dat wij opgaan in hun cultuur.
Waarom komen zij in massa naar hier eigenlijk? Wat kunnen ze hier eigenlijk komen doen? Wij zijn een totaal ander volk.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 13:27   #8043
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Om samen te leven moet men met minstens 2 groepen van goede wil zijn arti.
Laat het nu net die groep zijn die jij hartstochtelijk verdedigd die totaal geen interesse heeft aan samenleven met ons, of aan opgaan in onze cultuur, integendeel zij willen dat wij opgaan in hun cultuur.
Waarom komen zij in massa naar hier eigenlijk? Wat kunnen ze hier eigenlijk komen doen? Wij zijn een totaal ander volk.
Ik verdedig geen groepen, ik verdedig individuen.

Komen zij in massa?
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...door-migranten

Waarom ze komen, zal voor ieder individu verschillend zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 13:29   #8044
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Volgens mij was het een vraag, kwantum.

Als je het als een vraag beschouwde dan mag je mijn reactie als een antwoord beschouwen.
Als je het als een stelling beschouwde mag je het als een bevestiging van de stelling beschouwen.
Moeilijk is dat toch niet?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 13:50   #8045
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik verdedig geen groepen, ik verdedig individuen.

Komen zij in massa?
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...door-migranten

Waarom ze komen, zal voor ieder individu verschillend zijn.
Dat is te ingewikkeld voor racistische haters: hun thuis is waar hun Stella staat, ttz. aan de cafeetoog.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 juni 2011 om 13:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 14:00   #8046
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik verdedig geen groepen, ik verdedig individuen.

Komen zij in massa?
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...door-migranten

Waarom ze komen, zal voor ieder individu verschillend zijn.
Onwaarheden en leugens , geweldige link...
Nu ja , links hé...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 14:10   #8047
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Heel simpel. Loop eens in Brussel rond s'avonds. Dan kom je er genoeg tegen. Van dat typisch moslim tuig waar je aan hun blik al kan zien dat ze niet deugen en je zouden doodbliksemen indien ze die kracht hadden.
Eergisteren was ik weer in het haartje van de streek in Brussel waar voornamelijk moslims wonen; 's nachts (om rond 24u) en ik bleef daar tot kwart na twee. Ze hadden de kans en hadden die kracht om mij te doodbliksemen. Er werd echter niks gebeurd. Geen misdaad. Geen overtreding (behalve een fles water waarop geen enkel woord Nederlands of Frans stond; maar in Vlaaderen zijn er zelfs winkels van Vlamingen waar je de prijzen van producten nergens kan terugvinden; je moet eventueel iemand roepen om de prijs te vragen... Er zijn zelfs producten waarop geen enkel woord Nederlands staat; alleen in het Frans en "Made in France"). Die mensen waren gewoon aan het wandelen, praten, (sommigen) waren zelfs aan het werken, enz. Wat ik wel jammer vind is dat die streek nog steeds niet onderhouden is, net als vorig jaar, een paar jaar geleden en zo veel jaren geleden. Ik denk dat de staat misschien ooit financiële middelen moet voorzien om daar toch een beetje te onderhouden. Ik ben ervan overtuigd dat die mensen zelf zouden werken om de streek, waar ze wonen, te onderhouden.

Citaat:
Hetzelfde tuig die dan wel ooit voor mijn kantoor staan om werk te zoeken. Ze komen binnen zonder kloppen, doen heel arrogant en zonder respect komen ze werk vragen in de vuilste kleren dat ze hebben. En dan zijn deze soort van allochtonen verwondert dat ze geen werk vinden...bij "niemand".
Misschien hebben ze ondertussen bij iemand anders toch werk gevonden !? Dat weet je nooit, "volgens mij".

Citaat:
Het is een betoging tegen alle schuldige partijen. De daders komen nog steeds op de eerste plaats bij mij. En idd, de politici hebben hier een grote rol om deze criminelen te bestraffen, maar dat doen ze niet.
Bedankt voor je mening, maar ik denk (= mijn mening), dat het een betoging is tegen het deel van alle schuldige partijen.

Citaat:
Nee, ik heb nog allochtonen in dienst maar ik neem geen nieuwe moslim jongeren meer aan die dat typische gedrag vertonen. Je haalt ze er heel snel uit.
Dat is jouw recht. Zou ik een grote firma hebben, zou ik een gediplomeerde personeelsverantwoordelijke aanwerven, want ze doen hun werk beter dan jij of ik.

Citaat:
En als ik twijfel...vroeger zou ik ze een kans geven...nu...nee, vergeet het maar. Dat risico neem ik niet.
En bij mij lukt het (omgaan met risico's: in het algemeen).

Citaat:
Nu is het ook wel zo dat ik niet constant mensen zoek e. Ik werk nu al een tijdje met dezelfde mensen en er komt voorlopig niemand bij.
Wij zoeken toch al lang mensen, maar bij ons komt er ook niemand bij. Voor ons is de religie/geloof, afkomst van een mens niet belangrijk. Ze hoeven zelfs geen diploma te hebben. Alles wat we nodig hebben is kennis.

Citaat:
Je mag het van mij noemen wat je wil. Het is mijn mening.
Net zoals ik eerder zei: ik respecteer elke mening; het moet gewoon een mening zijn i.p.v. haat of een leugen.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 juni 2011 om 14:36.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 14:16   #8048
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Als je het als een vraag beschouwde dan mag je mijn reactie als een antwoord beschouwen.
Als je het als een stelling beschouwde mag je het als een bevestiging van de stelling beschouwen.
Moeilijk is dat toch niet?
Nee, ik beschouw het liever als een vraag, waarop je zelf je antwoord hebt gegeven. Mag ik dat doen?
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 14:37   #8049
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Onwaarheden en leugens , geweldige link...
Nu ja , links hé...
Laat ik nu net hetzelfde gedacht hebben.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 16:46   #8050
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
................ Ze hadden de kans en hadden die kracht om mij te doodbliksemen. ......................
Die hadden de kracht om u dood te bliksemen? Da's straf, zeg!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 17:15   #8051
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Die hadden de kracht om u dood te bliksemen? Da's straf, zeg!
Ja jong, das de jeugd van de gemiste kansen he.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 17:28   #8052
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als het hier vol mensen zit die niets liever willen dan vredig naast alle andere mensen te wonen; waarom vind ik hier dan geen draad waar eens gediscussieerd wordt over hoe dit kan bewerkstelligt worden?
Iedere draad onder I&I staat bol van het haatzaaien en racistische uitspraken.
Omdat ook deze mensen realistisch zijn en omdat op dit forum niet de leiders van dit land zitten. En als die hier wel zitten weten ze goed genoeg dat ze er niets aan doen.

Gaan we een forum beginnen in de stijl van "ik wens wereldvrede en een hongerloze aarde"? Komaan e, ga dan kinderboekjes schrijven.

Nee, dat zijn feiten die niet politiek correct zijn. Heeft niets met haatzaaien of rasistische uitspraken te maken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 17:30   #8053
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat is te ingewikkeld voor racistische haters: hun thuis is waar hun Stella staat, ttz. aan de cafeetoog.
Zegt iemand die altijd s'avonds veilig binnen en thuis in zijn zeteltje zit, afgesloten van de buitenwereld en dan zelf maar een beeld schept van hoe het eruit ziet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 17:40   #8054
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Eergisteren was ik weer in het haartje van de streek in Brussel waar voornamelijk moslims wonen; 's nachts (om rond 24u) en ik bleef daar tot kwart na twee. Ze hadden de kans en hadden die kracht om mij te doodbliksemen. Er werd echter niks gebeurd. Geen misdaad. Geen overtreding (behalve een fles water waarop geen enkel woord Nederlands of Frans stond; maar in Vlaaderen zijn er zelfs winkels van Vlamingen waar je de prijzen van producten nergens kan terugvinden; je moet eventueel iemand roepen om de prijs te vragen... Er zijn zelfs producten waarop geen enkel woord Nederlands staat; alleen in het Frans en "Made in France"). Die mensen waren gewoon aan het wandelen, praten, (sommigen) waren zelfs aan het werken, enz. Wat ik wel jammer vind is dat die streek nog steeds niet onderhouden is, net als vorig jaar, een paar jaar geleden en zo veel jaren geleden. Ik denk dat de staat misschien ooit financiële middelen moet voorzien om daar toch een beetje te onderhouden. Ik ben ervan overtuigd dat die mensen zelf zouden werken om de streek, waar ze wonen, te onderhouden.


Misschien hebben ze ondertussen bij iemand anders toch werk gevonden !? Dat weet je nooit, "volgens mij".


Bedankt voor je mening, maar ik denk (= mijn mening), dat het een betoging is tegen het deel van alle schuldige partijen.


Dat is jouw recht. Zou ik een grote firma hebben, zou ik een gediplomeerde personeelsverantwoordelijke aanwerven, want ze doen hun werk beter dan jij of ik.


En bij mij lukt het (omgaan met risico's: in het algemeen).


Wij zoeken toch al lang mensen, maar bij ons komt er ook niemand bij. Voor ons is de religie/geloof, afkomst van een mens niet belangrijk. Ze hoeven zelfs geen diploma te hebben. Alles wat we nodig hebben is kennis.


Net zoals ik eerder zei: ik respecteer elke mening; het moet gewoon een mening zijn i.p.v. haat of een leugen.
Ik heb nergens gezegt dat je nergens in Brussel kunt komen. Maar zulke verhaaltjes zoals je hier neerschrijft helpen niet. De feiten zijn er, of jij nu toevallig, heel toevallig niets hebt meegemaakt in Brussel gaan daar niets aan veranderen. Ik heb jaren in Brussel gewoont en ben er vertrokken. Waarom denk je? Omdat ik er rustig kon rondwandelen s'avonds zoals jouw verhaaltje hier?

Ja, bij het OCMW.

Wie anders dan het deel van de schuldige? Ik zal het zeker niet op de onschuldige steken.

Een grote firma heb ik niet, maar mijn werk, waar ik tot nu toe heel hard en veel risico's voor genomen heb, ga ik niet op het spel zetten. Ik ben niet degene die het tuig eruit zou moeten selecteren. Ik heb iemand die de aanwerving doet...maar ik heb nog wel het laatste woord.

Ik neem dagdagelijks risico's, maar niet meer op dat vlak.

Voor mij is geloof ed. ook niet belangrijk, dat kan mij een worst schelen. Maar als meerdere malen, personen van dezelfde afkomst en religie voor serieuze problemen zorgen komen ze er niet meer in. En ja, de allochtonen in Lommel zijn echt niet dezelfde als in Brussel of Antwerpen, vergeet dat maar even.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 3 juni 2011 om 17:44.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 18:30   #8055
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Omdat ook deze mensen realistisch zijn en omdat op dit forum niet de leiders van dit land zitten. En als die hier wel zitten weten ze goed genoeg dat ze er niets aan doen.
Moet je nu plots leider van dit land zijn om te discussiëren over wat er zou kunnen of moeten gedaan worden?

Citaat:
Gaan we een forum beginnen in de stijl van "ik wens wereldvrede en een hongerloze aarde"? Komaan e, ga dan kinderboekjes schrijven.
Neen, vraag ik dat ergens?

Citaat:
Nee, dat zijn feiten die niet politiek correct zijn. Heeft niets met haatzaaien of rasistische uitspraken te maken.
Haatzaaien en racistische uitspraken zijn geen feiten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 19:20   #8056
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Die hadden de kracht om u dood te bliksemen? Da's straf, zeg!
Jij niet?
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 19:24   #8057
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Jij niet?
Nee hoor, ik ben Onze Lieve Heer niet!
Is het misschien mogelijk dat u - allochtoon zijnde - het woord doodbliksemen verkeerd begrijpt? Dan leg ik het u gaarne uit.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 19:26   #8058
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Nee hoor, ik ben Onze Lieve Heer niet!
Is het misschien mogelijk dat u - allochtoon zijnde - het woord doodbliksemen verkeerd begrijpt? Dan leg ik het u gaarne uit.
Wellicht begrijp jij het woord in de context verkeerd. Een beetje te letterlijk misschien.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 19:43   #8059
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik heb nergens gezegt dat je nergens in Brussel kunt komen. Maar zulke verhaaltjes zoals je hier neerschrijft helpen niet. De feiten zijn er, of jij nu toevallig, heel toevallig niets hebt meegemaakt in Brussel gaan daar niets aan veranderen. Ik heb jaren in Brussel gewoont en ben er vertrokken. Waarom denk je? Omdat ik er rustig kon rondwandelen s'avonds zoals jouw verhaaltje hier?
Ik kon rustig en probleemloos rondwandelen. Toevallig of niet toevallig, heb ik daar nooit probleem gehad. Eergisteren ook niet.
Trowens, ik heb daar een anderhalve maand gewoond.

Citaat:
Ja, bij het OCMW.
En werken ze daar nu nog steeds of hebben ze nu ergens anders ook werk gevonden? Spreek je over Artikel 60§7?

Citaat:
Wie anders dan het deel van de schuldige? Ik zal het zeker niet op de onschuldige steken.
Ik ook niet.

Citaat:
Een grote firma heb ik niet, maar mijn werk, waar ik tot nu toe heel hard en veel risico's voor genomen heb, ga ik niet op het spel zetten. Ik ben niet degene die het tuig eruit zou moeten selecteren. Ik heb iemand die de aanwerving doet...maar ik heb nog wel het laatste woord.
OK. Dat is een ander verhaal nu. Wanneer ik zeg dat ik met risico's kan omgaan, bedoel ik niet "veel risico's"... ik bedoel dat, vooralleer ik een risico neem, ken ik min of meer welke risico's ik neem; en dat neem ik dan graag (domme risico's neem ik niet graag). M.a.w. ik spreek meer over risicoanalyse dan over een toeval doordat er een risicoanalyse ontbreekt.

Citaat:
Ik neem dagdagelijks risico's, maar niet meer op dat vlak.
Ieder één.

Citaat:
Voor mij is geloof ed. ook niet belangrijk, dat kan mij een worst schelen. Maar als meerdere malen, personen van dezelfde afkomst en religie voor serieuze problemen zorgen komen ze er niet meer in. En ja, de allochtonen in Lommel zijn echt niet dezelfde als in Brussel of Antwerpen, vergeet dat maar even.
Onze firma is redelijk ver van mijn woning.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2011, 19:48   #8060
QuasiX
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 november 2010
Berichten: 2.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wellicht begrijp jij het woord in de context verkeerd. Een beetje te letterlijk misschien.
3

Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 juni 2011 om 19:49.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be