![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#841 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#842 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#843 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als het opgeslokt is, is het geen bedreiging meer... als het passeert ja dan is het wel bedreiging... Maar ging over opslokken ej Citaat:
Verstoren OF opslokken dan Allez, terug vriend? :')
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 21 augustus 2009 om 10:30. |
||
|
|
|
|
|
#844 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#845 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
zie ook ineens edit ej
|
|
|
#846 |
|
Europees Commissaris
|
Ik vond het een aangename discussie
Maar ik denk dat je het zo moet zien: Kometen zijn al gevangen in het zwaartekrachtveld van de zon. Vandaar hun elliptische baan rond de zon. De zon zal ze dus niet opslokken, net zoals de aarde de maan niet opslokt. Die kometen komen dus op regelmatige tijden voorbij ons zonnestelsel. Maar er is heel veel lege ruimte in ons zonnestelsel. Meestal zullen we er geen last van hebben, want het aantrekkingsveld van de aarde is eigelijk niet groot genoeg om een invloed te hebben, tenzij de komeet dichtbij passeert. En zelfs dan nog. Dus als het enkel de zon, de aarde en die komeet was, dan gaat die komeet verschrikkelijk dikwijls passeren, en toevallig op een dag op de aarde te pletter slaan. Als onze banen echt kruisen, en ooit moet dat gebeuren. Maar we hebben dus jupiter ook, en die heeft veel meer invloed. De kans dat de komeet jupiter passeert, is even groot als de kans dat de komeet de aarde passeert. Maar jupiter heeft veel meer kans om de komeet te vangen. Dus als de kans dat de komeet heeft om door jupiter gevangen te worden 1000 keer groter is dan dat de aarde dat zou doen, wil dat dus zeggen dat van alle 1000 kometen er 1 op de aarde slaat en 999 op jupiter. Ongeacht de banen. Ongeacht van welke kant ze komt. Want ze komt telkens van ergens anders
Laatst gewijzigd door Travis66 : 21 augustus 2009 om 10:49. |
|
|
|
|
|
#847 |
|
Europees Commissaris
|
Ik ben niet zo goed in kansberekening maar ik heb nu toch het gevoel dat dit niet klopt. De omloopsbaan van Jupiter is ook vele malen groter dan die van de aarde, ik denk dat dat ook meespeelt.
|
|
|
#848 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ben ik nu echt verkeerd met te denken dat een komeet in de zon kan inslaan????
Zie links in vorige posten.... Please clearify, somebody just please clearify!!!!!!!!!!!!
|
|
|
#849 |
|
Europees Commissaris
|
Nee je bent niet verkeerd, maar ze zal alleen inslaan als de normale baan verstoord wordt.
|
|
|
#850 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar mijn punt blijft wel dat je het niet mag zien als "van waar komt ze en waar staan aarde en jupiter op dat moment". Ze komt hier gewoon veel voorbij en de kans dat ze ooit op de grootste en zwaarste zal vallen is veel groter dan dat ze op 1 van de kleintjes zal vallen. Daarom noemt met jupiter de stofzuiger.
|
|
|
|
#851 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar vanaf ze niet recht naar de zon vliegt, komt ze in een baan terecht waar ze nooit meer uitkomt, tenzij er een ander object die baan wijzigt en ze weer recht naar de zon stuurt.
|
|
|
|
#852 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#853 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#854 |
|
Europees Commissaris
|
Ik bedenk net een mooie vergelijking.
Stel dat je in een zwembad een soepbord en een eierdopje laat drijven. Je krijgt nu een steentje en je mag dat naar dat zwembad werpen. Willekeurig, en we laten het water ook stromen, zodat alles beweegt. Je gaat duizenden keren werpen zonder iets te raken. Zodra je iets raakt, mag je niet meer werpen. Op een bepaald moment gaat ofwel dat soepbord, ofwel dat eierdopje geraakt worden. Ik zet mijn geld in op het soepbord
|
|
|
#855 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
#856 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#857 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar dat wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat iemand of iets jupiter daar met dat doel heeft gezet. Wij zijn gewoon hier omdat alles klopt, wat alles ook mag zijn. Maar er zullen nog mass's planeten zijn waar alles klopt, misschien houden ze daar wel dezelfde discussie
|
|
|
|
#858 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Travis, tfeit blijft wel....
Ooit raakt ge het eierdopke he We gaan ooit geraakt worden hoor, ooit 17P/holmes is maar liefst groter dan de zon!
|
|
|
#859 |
|
Europees Commissaris
|
Nee, door iets anders: een planeet, meteoor, stof, zonneuitbarsting ...
Kometen draaien al sinds het ontstaan van ons zonnestelsel rond de zon in een stabiele baan zoals de aarde en andere planeten, met dit verschil dat hun baan een uitgerekte ellips is. Dat betekent dat ze rakelings langs de zon scheren met grote snelheid. Omdat ze niet recht naar de zon vallen maar in een gebogen baan, zijn ze onderhevig aan een middelpuntvlietende karcht die toeneemt naarmate de komeet sneller vliegt (of valt), en die hun van de zon wegtrekt zodat ze er dan weer van wegvliegen en vertragen tot ze, ten opzichte van de zon, stilstaan. Dan vallen ze terug naar de zon in een gebogen baan terwijl ze versnellen waardoor ze voldoende snelheid opbouwen om weer te ontsnappen, enzovoort, tot er iets die baan ontregelt.
|
|
|
#860 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Maar ge zie toch in da filmke hoe ze plots van baan veranderen door de aantrekkingskracht van de zon? OF zie ik verkeerd?
http://www.youtube.com/watch?v=rU6uiFTfpnI
|