Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2009, 15:55   #841
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Welke zijn die belangrijke redenen ?
Ver landinwaarts: meer dan 60 km. Hoelang vaart een "gewoon" containerschip op die 60 km ?
"Tijd is geld" weet je 't nog ? Ik vermoed dat het minder duur is om vrachtwagens met goedkope Poolse, Litouwse,enz... chauffeurs in te zetten dan zo'n mastodont de 60 km v.d. Schelde te laten op- en afvaren.
"Kusthaven". Juist ! Een nog beter woord is "Diepzeehaven".
De Schelde is 13 m diep. De toegangsgeul (Pas v.h.Zand) tot Zeebrugge is 2,5 m. DIEPER !!! Ze is +/- 600 m. breed en strekt tot 2 km. in zee, gemeten vanaf de uiterste punt v.d. strekdammen.

Geen vier uur. Stel dat ze 120 containers vervoert, max twee containers per vrachtwagen = 60 X min 1,5 uur is, in het beste geval 90 uur. Euuuu, 90 - 4 = bij mijn weten nog steeds een verschil van zo maar eventjes 86 uur. Mag er nog geen eentje vast zitten in de file natuurlijk. Toch maar dat bootje doen doorsteken zeker? En dan spreken we nog maar over enkele reis he. moeten die vrachtwagens nog terug, dan wordt het x 2 = 172 u tegenover 8 u, verschil van 164 u

Laatst gewijzigd door Garry : 27 augustus 2009 om 16:01.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 16:19   #842
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Geen vier uur. Stel dat ze ....
@boduo & garry.

zeg mannekes, de economie (en zijn duizenden managers, projectleiders, ingenieurs, transportstrategen, ...) zal wel de richting aangeven waarin de havens moeten investeren en zich ontwikkelen. Die zitten niet te wachten op het welles-nietes-gekrakeel van een paar skoebiedoes op een prutsforum zulle.

Het is geen OF/OF maar een EN/EN-verhaal. Antwerpen EN Zeebrugge.

Vlaanderen is een zakdoek groot, nog niet onafhankelijk en ge zijt het alweer aan het verdelen.

Joeng toch ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 16:25   #843
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen vier uur. Stel dat ze 120 containers vervoert, max twee containers per vrachtwagen = 60 X min 1,5 uur is, in het beste geval 90 uur. Euuuu, 90 - 4 = bij mijn weten nog steeds een verschil van zo maar eventjes 86 uur. Mag er nog geen eentje vast zitten in de file natuurlijk. Toch maar dat bootje doen doorsteken zeker? En dan spreken we nog maar over enkele reis he. moeten die vrachtwagens nog terug, dan wordt het x 2 = 172 u tegenover 8 u, verschil van 164 u
U heeft het wel over zo'n 4000 TEU's waarvoor er minimaal 3000 vrachtwagens nodig zijn. De optie "Zeebrugge" wordt pas valabel nadat er een voldoende breed kanaal de verbinding maakt met het Albertkanaal en andere waterwegen
ttz. er moet duwvaart op mogelijk zijn met minimaal 2 duwschuiten naast elkaar & 3 achtereen ttz; 6 schuiten per duwkonvooi.

We zouden dat kanaal in de buurt van het huidige Doel kunnen laten uitkomen
hebben we 2 aktiekomtee's tegen voor de prijs van één.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 16:43   #844
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
8 uur vaart op de Schelde met een minimum van zo'n 4000 TU of 2000 40voet containers.
Je hebt dus minstens 2000 vrachtwagenritten uit te voeren voor dezelfde verplaatsing van die 4000TU.

240TU is de lading van een klein binnenschip, dat op 6 uur vanuit Zeebrugge in Antwerpen is via de kanalen.

Een vrachtwagen heeft minstens 2 uur nodig om 2 TU vanuit Zeebrugge in Antwerpen te krijgen.

Je krijgt dus een verschil van 22bemanningsleden * 8 uur voor 4000TU tegenover
4000TU / 240TU * 3 bemanningsleden * 6 uur
tegenover
4000TU / 2 TU * 1 bestuurder * 2 uur
voor dezelfde vracht containers van Zeebrugge naar Antwerpen te verplaatsen.

170 manuren( zeeschip) tegenover 306 manuren (binnenschip) tegenover 4000manuren (vrachtwagen) voor het zelfde werk
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 17:26   #845
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
8 uur vaart op de Schelde met een minimum van zo'n 4000 TU of 2000 40voet containers.
Je hebt dus minstens 2000 vrachtwagenritten uit te voeren voor dezelfde verplaatsing van die 4000TU.

240TU is de lading van een klein binnenschip, dat op 6 uur vanuit Zeebrugge in Antwerpen is via de kanalen.

Een vrachtwagen heeft minstens 2 uur nodig om 2 TU vanuit Zeebrugge in Antwerpen te krijgen.

Je krijgt dus een verschil van 22bemanningsleden * 8 uur voor 4000TU tegenover
4000TU / 240TU * 3 bemanningsleden * 6 uur
tegenover
4000TU / 2 TU * 1 bestuurder * 2 uur
voor dezelfde vracht containers van Zeebrugge naar Antwerpen te verplaatsen.

170 manuren( zeeschip) tegenover 306 manuren (binnenschip) tegenover 4000manuren (vrachtwagen) voor het zelfde werk
Mij moet ge niet overtuigen jantje, ik heb de Westerschelde verschillende keren per zeiljacht afgevaren. Hoeveel zo een groot schip vertransporteert weet ik niet precies maar wat ik wel weet is dat, wanneer dat ding je achterna komt, het niet lang duurt of het steekt je voorbij en even later is hij alweer uit het zicht. Zelfs een iets of wat uit de kluitengewassen binnenschip doet een flink tempo. Als al dat transport langs de baan moet geschieden mag je er nog flink wat uurtjes bovenop tellen rekening houdende dat we heel wat uurtjes zullen stil staan van Zeebrugge naar Antwerpen, want die spreken hier over één bootje he, maar daar blijft het niet bij he. Ik wil ze dat nog zien doen het trasport van al die schepen langs de baan. Ik ga dan denk ik toch maar sparen voor een helikopter, dat gaat een goede investering worden.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 augustus 2009 om 17:27.
Oud 27 augustus 2009, 17:37   #846
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mij moet ge niet overtuigen jantje, ik heb de Westerschelde verschillende keren per zeiljacht afgevaren. Hoeveel zo een groot schip vertransporteert weet ik niet precies maar wat ik wel weet is dat, wanneer dat ding je achterna komt, het niet lang duurt of het steekt je voorbij en even later is hij alweer uit het zicht. Zelfs een iets of wat uit de kluitengewassen binnenschip doet een flink tempo. Als al dat transport langs de baan moet geschieden mag je er nog flink wat uurtjes bovenop tellen rekening houdende dat we heel wat uurtjes zullen stil staan van Zeebrugge naar Antwerpen, want die spreken hier over één bootje he, maar daar blijft het niet bij he. Ik wil ze dat nog zien doen het trasport van al die schepen langs de baan. Ik ga dan denk ik toch maar sparen voor een helikopter, dat gaat een goede investering worden.
Als alles wat per schip naar Antwerpen komt en uit Antwerpen vertrekt, over de baan Van en naar Zeebrugge moet, dan ga ik verhuizen, want dan is de lucht hier niet meer in te ademen.

We spreken immers over een klein miljard TU per jaar of zo'n 500miljoen vrachtwagens die over de weg zouden moeten gaan bollen.
Want het gaat niet enkel over containers, maar ook over graan, steenkool, ertsen, hout, staal, auto's, vrachtwagens, werktuigmachines, zoals bulldozers, kranen enz.

Antwerpen verwerkt zo'n 50 schepen per dag.
Oud 27 augustus 2009, 19:34   #847
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als alles wat per schip naar Antwerpen komt en uit Antwerpen vertrekt, over de baan Van en naar Zeebrugge moet, dan ga ik verhuizen, want dan is de lucht hier niet meer in te ademen.

We spreken immers over een klein miljard TU per jaar of zo'n 500miljoen vrachtwagens die over de weg zouden moeten gaan bollen.
Want het gaat niet enkel over containers, maar ook over graan, steenkool, ertsen, hout, staal, auto's, vrachtwagens, werktuigmachines, zoals bulldozers, kranen enz.

Inderdaad, er zijn er hier een boel die gewoon niet weten waarover ze klappen. Ik ben nu zelf ook niet zo op de hoogte hoor van deze materie. Binnenvaart van Zeebrugge naar Antwerpen, moet dat via Brugge of is er een andere mogelijkheid. Als zeiler ging ik steeds buitenom natuurlijk waardoor ik niet zoveel weet heb van de binnenvaart maar ik weet wel dat, als die via Brugge moeten dat dat dan ook nog een helse opdracht is. Brugge heet niet voor niets Brugge he.
Oud 27 augustus 2009, 20:06   #848
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Nieuw spel : Schelde uitbaggeren

Ons geduld is op
Oud 27 augustus 2009, 22:40   #849
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Vrachtwagens ?

Citaat:

Containers worden ook vervoerd per binnenschip én met het spoor.
Vanuit Zeebrugge vermoedelijk het meest per spoor.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 22:43   #850
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard En/en

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
@boduo & garry.

zeg mannekes, de economie (en zijn duizenden managers, projectleiders, ingenieurs, transportstrategen, ...) zal wel de richting aangeven waarin de havens moeten investeren en zich ontwikkelen. Die zitten niet te wachten op het welles-nietes-gekrakeel van een paar skoebiedoes op een prutsforum zulle.

Het is geen OF/OF maar een EN/EN-verhaal. Antwerpen EN Zeebrugge.

Vlaanderen is een zakdoek groot, nog niet onafhankelijk en ge zijt het alweer aan het verdelen.

Joeng toch ...
Des, je hebt (bijna) overschot van gelijk !
Ik stop het gekrakeel

Oud 27 augustus 2009, 23:05   #851
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Des, je hebt (bijna) overschot van gelijk !
Ik stop het gekrakeel

Overschot van gelijk? Misschien ja, maar dan zal hij toch eerst een manier moeten vinden waarmee hij die containers kan doorfaxen of zo.
Oud 28 augustus 2009, 05:37   #852
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Containers worden ook vervoerd per binnenschip én met het spoor.
Vanuit Zeebrugge vermoedelijk het meest per spoor.

En waar ga je die binnenvaartschepen leggen in Zeebrugge?
Je spreekt wel over zo'n 100 schepen van 100 tot 150meter lang per dag te verwerken.

En het spoorverkeer? Vanuit Zeebrugge verwaarloosbaar tegenover wat er vanuit Antwerpen dagelijks vertrekt. En 1 trein heeft slechts een halve lading van een binnenschip bij, want de lengte van een trein is hier beperkt door de wet. Plus dat een goederentrein ook nog eens beperkingen heeft in zijn rijtijden.
Personenvervoer heeft namelijk voorrang.
En het goederenvervoer per spoort is in België helemaal geen succesverhaal.
BE-cargo heeft opnieuw een paar miljard verlies geleden dit jaar en zal een paar duizend mensen moeten afdanken.

Het meeste transport naar het hinterland vanuit Zeebrugge gebeurd met vrachtwagens, binnenvaartschepen en kustvaarders die de kleinere zeehavens op de Europese rivieren aandoen. Het zelfde geld trouwens ook voor Antwerpen en Rotterdam.
Oud 28 augustus 2009, 05:49   #853
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overschot van gelijk? Misschien ja, maar dan zal hij toch eerst een manier moeten vinden waarmee hij die containers kan doorfaxen of zo.
En toch zijn het deze mensen die alles bepalen.
Zij onderzoeken wat mogelijk is en wat de goedkoopste oplossingen zijn.

En vervoer per schip is nog steeds niet te verslagen door eender welk ander transportmiddel. Niet in kostprijs en volume en tegenwoordig word het zelfs al moeilijk om het nog in snelheid het hoofd te bieden.
Daar schepen dag en nacht kunnen doorvaren en al de rest van transportmiddelen gebonden is aan rij en rusttijden en slechts een fractie kan vervoeren van wat een schip vervoert.

Een binnenschip spreekt al snel over 1500 ton of 240TEU. Die op 24 uur van de kaaide in Antwerpen in Parijs is, terwijl een trein er 30 uur over doet en vrachtwagens slechts 30 ton kunnen laden en er met het huidige verkeer ook 14uur over doen, dankzij hun rij en rusttijden en de vele files die ze tegen komen.
Oud 28 augustus 2009, 14:02   #854
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch zijn het deze mensen die alles bepalen.
Zij onderzoeken wat mogelijk is en wat de goedkoopste oplossingen zijn.

En vervoer per schip is nog steeds niet te verslagen door eender welk ander transportmiddel. Niet in kostprijs en volume en tegenwoordig word het zelfs al moeilijk om het nog in snelheid het hoofd te bieden.
Daar schepen dag en nacht kunnen doorvaren en al de rest van transportmiddelen gebonden is aan rij en rusttijden en slechts een fractie kan vervoeren van wat een schip vervoert.

Een binnenschip spreekt al snel over 1500 ton of 240TEU. Die op 24 uur van de kaaide in Antwerpen in Parijs is, terwijl een trein er 30 uur over doet en vrachtwagens slechts 30 ton kunnen laden en er met het huidige verkeer ook 14uur over doen, dankzij hun rij en rusttijden en de vele files die ze tegen komen.
En bovendien, dat vergeet je nog te vermelden, heb je via schip geen sleet van het wegdek dus ook geen hinder van wegenwerken.'t Kan maar zo simpel zijn.
Oud 28 augustus 2009, 19:21   #855
Descartes Jr
Banneling

Standaard 19u45 : "Nederland stelt beslissing uitdieping uit"

"Zonder vertraging" is in Nederland wat "Onverwijld" in Vlaanderen is

Alle hens aan dek !

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 28 augustus 2009 om 19:24.
Oud 29 augustus 2009, 01:04   #856
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En bovendien, dat vergeet je nog te vermelden, heb je via schip geen sleet van het wegdek dus ook geen hinder van wegenwerken.'t Kan maar zo simpel zijn.
Er moeten dringend "tachograven" en "pinkers" op schepen komen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 06:59   #857
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er moeten dringend "tachograven" en "pinkers" op schepen komen.
Die staan daar reeds op. En wel voordat er enige controle op vrachtwagens bestond.
Oud 31 augustus 2009, 19:40   #858
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Onverwijld

De zon schijnt voor IEDEREEN, zowel voor de A'penaars, de Zeebruggelingen als de Rotterdammers.

Oud 31 augustus 2009, 21:38   #859
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De zon schijnt voor IEDEREEN, zowel voor de A'penaars, de Zeebruggelingen als de Rotterdammers.

Soms is ons Nederlands een plastische taal - alle begrippen zijn er rekbaar...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 00:24   #860
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Antwerpen worden die Super schepen vaak volledig gelost en herladen, .
Dat gebeurt enkel als het schip naar het droogdok moet, anders nooit.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be