Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 2 augustus 2016, 06:26   #841
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En de islam dan? Dat is toch identiek hetzelfde ? Ook verspreid via bloed vergieten.
Verschil is, het Westen is die gewoontes ontgroeid terwijl de islamitische cultuur nog steeds aan slavernij en mensenhandel doet.
Ze wijzen contant het Westen aan als het kwaad in de wereld, maar wij zijn ons barbaarse gewoontes wel ontgroeid.
De non whites kregen gelijke rechten en onze samenleving bloeide open. Nu bij de intrede van een nieuwe god lijken we weer achteruit te gaan.

Dat de islam niet zo imponant is uitgegroeid als het Westen is door het grote cultuurverschil. En de reden dat zij nu zo imponant kunnen uitgroeien is omdat het Westen met eerlijke centen de olie koopt.
Mja hier heb je een punt...
bembem is offline  
Oud 2 augustus 2016, 06:28   #842
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nu ik weet wel dat de mens een wolf is voor de andere mens, maar soms heb ik toch sterk de indruk dat de blanke Europeaan hier als het enige hardwerkende heilige engeltje wordt verklaard. Dit terwijl ze toch mooi de beest hebben uitgehangen over bijna heel de wereld, geen enkel volk evenaart hen daar tot nu toe in.
Je veralgemeent. Wij mogen dat niet met vreemdelingen doen, maar andersom mag dat natuurlijk wel altijd.
De Europeaan is in de algemene lijn een harde werker. Zeker als je het vergelijkt met Arabische landen.
Als wij op reis gaan gedragen wij ons, nu heb je altijd losbandige lawaaierige jeugd. Maar al bij al, we zijn beschaafd.
Algemeen bekeken.
Ik snap niet waar je het haalt dat er geen enkel ander volk het zo uithangt als wij? Schieten wij nonnen dood voor een cartoon? Maken wij miljarden schade als wij ergens niet mee akkoord gaan?
Hangen wij aan de sociale tepel van een land wiens waarden en normen wij verwerpen?
Ik dacht het niet.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 06:39   #843
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je veralgemeent. Wij mogen dat niet met vreemdelingen doen, maar andersom mag dat natuurlijk wel altijd.
De Europeaan is in de algemene lijn een harde werker. Zeker als je het vergelijkt met Arabische landen.
Als wij op reis gaan gedragen wij ons, nu heb je altijd losbandige lawaaierige jeugd. Maar al bij al, we zijn beschaafd.
Algemeen bekeken.
Ik snap niet waar je het haalt dat er geen enkel ander volk het zo uithangt als wij? Schieten wij nonnen dood voor een cartoon? Maken wij miljarden schade als wij ergens niet mee akkoord gaan?
Hangen wij aan de sociale tepel van een land wiens waarden en normen wij verwerpen?
Ik dacht het niet.
Mja ik doelde op wat whites uithaalden om the USA, Australië enz. in hun macht te hebben, alsook de kolonisatie.

Maar het klopt dat de huidige blanken daar niet verantwoordelijk voor zijn.
bembem is offline  
Oud 2 augustus 2016, 06:48   #844
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja ik doelde op wat whites uithaalden om the USA, Australië enz. in hun macht te hebben, alsook de kolonisatie.

De blanke is daar geen uitzondering in.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:25   #845
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Bij de "werkende" Marokkaanse families?

Ik ken er geen , gij?

'n Marokkaanse buurman heb ik niet en dat wil ik graag zo houden ook.
Soms zie ik er wel eens 1 in 'n afvalcontainer kruipen, ik vraag dan of dat deel is van z'n cultuur in zijn land, voordat ik de mannen van de security bel.
tja, kijk, dat ingebakken racisme verhindert om de realiteit te zien. Ik ken veel Marokkanen en de meeste werken wel degelijk EN betalen dus belasting. Bij de NMBS werken trouwens veel Marokkanen, vooral in het Brusselse.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:31   #846
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hop SDX, suikerkoekjes en thee halen.
zeer grappig. Ik heb hier reeds aangehaald dat er wel degelijk een probleem is met de Marokkaanse gemeenschap in België. Maar door stomme veralgemeningen geraak je nergens. In tegendeel, jullie racisme is deel van het probleem.
Ik ben akkoord dat men zeer hard moet zijn voor het straatcrapuul, en voor radicale Islam, zoals ik hier al meermaals geschreven heb, maar men moet ook respecteren dat een groot deel van de hier wonende Marokkanen gewoon het beste willen voor hun kinderen, en wel degelijk werken en belasting betalen. Door alle Marokkanen als een soort ongedierte voor te stellen, geraken we nergens.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:33   #847
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rechtse bronnen zeggen dat 80% van de Europese moslims een uitkering trekt.
Maar hoe bevestig je zoiets officieel?
Daar kan je ook al veel doen om de radicale islam aan te pakken. Ze zuigen de welvaart van onze voorouders op.
Onzin, ongeveer 20% van de Marokkanen zijn steun trekkend. Veel te veel natuurlijk, maar geen meerderheid.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:36   #848
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cultuurrelativisme.
Ik leef vandaag. Ik heb niets te zien met het uitbuiten van andere culturen.
Dit is trouwens niet eigen aan de Westerling alleen hoor, islamieten waren daar tien maal barbaarser in dan wij. Waarom ontgaat die nuance U?
Het Westen was de eerste om slaven vrijheid te gunnen en gelijke rechten te geven. Vergeet dat niet he.

Wij hebben het in Europa vooral te danken aan onszelf. Aan de harde werkmentaliteit van de Europeaan. Dat wij dit bereikt hebben door de wereld leeg te roven is een fabeltje. Alle continenten hebben hun blamage.
Maar we leven vandaag. We moeten vooruit, niet achteruit.

Tijdens de wereldoorlog was Europa een ravage, maar na de wereldoorlog stond het er op een knip terug. Dat hebben wij ook gedaan door andere culturen te onderdrukken en leeg te roven? Neen Bembem.
De Westerling mag terecht trots zijn en alle schuld op het Westen afschuiven mag eens gedaan zijn. De islam heeft veel erger op haar kerfstok dan een democratie. Dat weet U dat weet ik.
België heeft heel veel te danken aan "de" Congo.
Alle landen die andere landen koloniseerden hebben nu te maken met immigranten uit die landen. Je kunt je afvragen wat Congolezen hier te zoeken hebben, maar je kunt je ook afvragen wat Belgen te zoeken hadden in Congo, en wat Amerikanen te zoeken hebben in Irak.
In Rusland wonen bijna geen mensen afkomstig uit Noord-Afrika of het Afrikaanse continent, maar Rusland heeft dan ook nooit een van die landen gekoloniseerd. In tegendeel, West-Europeanen (Hitler, Napoleon, etc.) waren van plan Rusland zelf te koloniseren, dat is gelukkig mislukt.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 augustus 2016 om 07:38.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:40   #849
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De blanke is daar geen uitzondering in.
Nee, omdat men de plaatselijke bevolking uitgemoord heeft.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:40   #850
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Onzin, ongeveer 20% van de Marokkanen zijn steun trekkend. Veel te veel natuurlijk, maar geen meerderheid.
In heel Europa? Google eens: 80% muslim welfare Europe.
http://www.liveleak.com/view?i=ae2_1379277717

De elite zal die cijfers niet bekendmaken. Dus wat is het dan officieel?

Waarom betrek jij er trouwens Marokkanen bij? Ik ben over moslims bezig, dat is een groter publiek dan enkel Marokkanen. Ik heb niets tegen rassen.
Ik heb veel toffe Marokkanen gekend, maar evengoed andere gevallen.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:43   #851
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Ach, stop dat gerelativeer aub als je het niet wil opvolgen.

Wat je hier eigenlijk zegt is het volgende: Omdat Europeanen ooit in een ver verleden niet zo koosjer geweest zijn, mogen priesters nu in kerken onthoofd worden, westerse vrouwen publiekelijk verkracht en onschuldige pendelaars opgeblazen.

Dat is in feite hetgene dat je zegt, en als je dat niet durft te zeggen, gelieve dan ook niet te relativeren/minimaliseren/'in zijn context plaatsen'.
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:46   #852
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
België heeft heel veel te danken aan "de" Congo.
Alle landen die andere landen koloniseerden hebben nu te maken met immigranten uit die landen. Je kunt je afvragen wat Congolezen hier te zoeken hebben, maar je kunt je ook afvragen wat Belgen te zoeken hadden in Congo, en wat Amerikanen te zoeken hebben in Irak.
In Rusland wonen bijna geen mensen afkomstig uit Noord-Afrika of het Afrikaanse continent, maar Rusland heeft dan ook nooit een van die landen gekoloniseerd. In tegendeel, West-Europeanen (Hitler, Napoleon, etc.) waren van plan Rusland zelf te koloniseren, dat is gelukkig mislukt.
Maar wat heb ik daarmee te maken?
Moeten mijn dierbaren en ik daarvoor boeten?
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:47   #853
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Algemeen bekeken.
Ik dacht het niet.
Harde werker? Ik kom in veel derde wereld landen, daar wordt hard gewerkt voor enkele euro's per dag.
Onze kinderen zijn rotverwend, in veel andere landen staan ze elke morgen de vlag te groeten, en buigen ze voor hun leraar of de directeur.
Het Westen heeft recent Libië binnengevallen en kapot gemaakt, Irak, Syrische islamisten gesteund, Afghaanse islamisten gesteund, Iran economische sancties opgelegd, de boel in Oekraïne serieus verkloot, recent nog een militaire coup in Turkije gesteund, enzovoort.
Je moet niet verwonderd zijn dat al deze zaken zich vroeg of laat tegen het Westen keren. Volgende week vertrek ik naar Kenya, daar hebben de Engelsen 500000 mensen in concentratiekampen gestoken en uitgemoord, gewoon omdat ze in opstand kwamen tegen de Engelse tirannie. En nu maar met het opgestoken vingertje die landen verwijten...
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:51   #854
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, omdat men de plaatselijke bevolking uitgemoord heeft.
Maar ik was daar niet bij.
Ik heb zelfs tegen de oorlog gestemd laatste verkiezingen. Ik heb me er zelfs 200 km voor verplaatst. Ik zag heel deze hetze gebeuren nog voor ze gebeurd was.
Ik heb gedaan wat ik mogelijk achtte. Het heeft niet mogen baten.
Net daarom heeft ons Westen zo'n nood aan bindende referenda dat onze leiders gecorrigeerd kunnen worden. Wij kunnen ze niet corrigeren en ze gaan aan de democratie voorbij.

Wat een regering doet is dikwijls tegenstrijdig met wat het volk wilt.
Toch achten terroristen ons verantwoordelijk en haten ze onze manier van leven. Gaan zij als lafaarden achter onschuldige weerloze mensen.

Net daarom moeten wij daar als een blok tegen staan. Unaniem.
Geen cultuurrelativatie meer, geen kwaden vergelijken, geen kwaad verbergen door er een mooie sticker overheen te plakken. Geen politieke correctheid meer.
De islam is radicaal en heeft ons de oorlog verklaart. Dat er gelovigen zijn die dat niet willen nakomen wil ik best geloven.
Maar zij hebben het niet voor het zeggen, zij mogen zelfs niet spreken zonder doodsbedreigingen van fundamentalisten te ontvangen.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:52   #855
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In heel Europa? Google eens: 80% muslim welfare Europe.
http://www.liveleak.com/view?i=ae2_1379277717

De elite zal die cijfers niet bekendmaken. Dus wat is het dan officieel?

Waarom betrek jij er trouwens Marokkanen bij? Ik ben over moslims bezig, dat is een groter publiek dan enkel Marokkanen. Ik heb niets tegen rassen.
Ik heb veel toffe Marokkanen gekend, maar evengoed andere gevallen.
zeer neutrale bron...
Ik vind geen bronnen op het internet, maar uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat alle Turken en de meeste Marokkanen die ik ken werken. (Marokkaanse vrouwen werken dikwijls niet, dat is een minpunt)
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:55   #856
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

interessant

Ruim 80 procent van de Syriëgangers in ons land zijn Belgische Marokkanen, slechts een handvol is van Turkse origine. Hoe komt dat?
“De Turkse jihadisten zijn op een hand te tellen”, verklaart ook de Turkse ambassade aan La Libre.
Een eerste verklaring is een andere religieuze beleving.Bijgevolg is er slechts een zeer zéér kleine strekking die aanleunt bij het salafisme van Saoedi-Arabië”, vertelt Gandoul. “Moskeeën waar Marokkanen naartoe gaan worden amper erkend door België. Veel moskeeën krijgen daardoor hun financiering vanuit Saoedi-Arabië”, zegt Ilke Adam, onderzoeksprofessor aan het Instituut voor Europese Studies aan de VUB, aan brusselnieuws.be. Een andere islambeleving kan het verschillend aantal Syriëgangers dus mee verklaren.

http://www.bruzz.be/nl/nieuws/waarom...-syrie-trekken
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:56   #857
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Harde werker? Ik kom in veel derde wereld landen, daar wordt hard gewerkt voor enkele euro's per dag.
Onze kinderen zijn rotverwend, in veel andere landen staan ze elke morgen de vlag te groeten, en buigen ze voor hun leraar of de directeur.
Het Westen heeft recent Libië binnengevallen en kapot gemaakt, Irak, Syrische islamisten gesteund, Afghaanse islamisten gesteund, Iran economische sancties opgelegd, de boel in Oekraïne serieus verkloot, recent nog een militaire coup in Turkije gesteund, enzovoort.
Je moet niet verwonderd zijn dat al deze zaken zich vroeg of laat tegen het Westen keren. Volgende week vertrek ik naar Kenya, daar hebben de Engelsen 500000 mensen in concentratiekampen gestoken en uitgemoord, gewoon omdat ze in opstand kwamen tegen de Engelse tirannie. En nu maar met het opgestoken vingertje die landen verwijten...
Ik verwijt geen enkel land. Ik zeg alleen maar dat het Westen haar rechtmatige plaats in de wereld verdiend heeft. Wij hebben een verleden, maar het meeste hebben we zelf opgebouwd met onze eigen handen. Er was een tijd van oorlog, daarna vredesverdragen en handel. Ik ben niet verantwoordelijk voor Sarkozy, noch Bush. Zie vorige post.

Wij mogen best trots op onze cultuur zijn en niet enkel het kwade uit het verleden telkens oprakelen. Dat marginaliseert onze jeugd en ontneemt ze van eergevoel. Ontneemt ze van hun identiteit.
Ook de goede kanten belichten, niet enkel het verleden aanwijzen.
En als je dan toch het kwaad van het Westen belicht, belicht dat van andere culturen ook. Niet enkel het kwade van het Westen belichten en het goede van andere culturen he.
Dat is een plaatje dat WE vakkundig gaan omdraaien.
The lion sleeps no more.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:58   #858
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En dat verantwoord wat precies?

Citaat:
Ik kom in veel derde wereld landen
Omdat men daar liever achterlijk blijft uit religieuze/culturele redenen heb ik daar nog maar weinig medelijden mee. Ik kom er ook veel, en hard werken? Het nodige doen, maar iets meer dan dit? Dan is het liever lui dan moe.
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:59   #859
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Ach, stop dat gerelativeer aub als je het niet wil opvolgen.

Wat je hier eigenlijk zegt is het volgende: Omdat Europeanen ooit in een ver verleden niet zo koosjer geweest zijn, mogen priesters nu in kerken onthoofd worden, westerse vrouwen publiekelijk verkracht en onschuldige pendelaars opgeblazen.

.
Natuurlijk niet. Maar degene die nu onthoofden, zijn dikwijls DEZELFDE die de Amerikanen in een nog niet zo ver verleden steunden tegen de communisten, tegen Saddam, Assad, etc. .
Natuurlijk zijn die jihadi's een groot gevaar en moeten ze opgeruimd worden, maar niet vergeten WIE die groepen groot gemaakt heeft in het verleden...
https://www.youtube.com/watch?v=kYvO3qAlyTg
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 07:59   #860
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
zeer neutrale bron...
Ik vind geen bronnen op het internet, maar uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat alle Turken en de meeste Marokkanen die ik ken werken. (Marokkaanse vrouwen werken dikwijls niet, dat is een minpunt)
Ik heb toch tussen de lijnen aangegeven dat de bron te betwijfelen viel?
"Wat is dan het officiele cijfer?"
Google en youtube zeggen 80%. Wat zegt de EU? Waarom houdt ze cijfers achter? Waarom gaat ze er rondom en manipuleert ze alles? Waarom Tomm?

Nogmaals, Marokkanen en Turken zijn niet de enige moslims in Europa.
Peche is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be