![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
|
Discussietools |
|
|
#841 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#842 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De Europeaan is in de algemene lijn een harde werker. Zeker als je het vergelijkt met Arabische landen. Als wij op reis gaan gedragen wij ons, nu heb je altijd losbandige lawaaierige jeugd. Maar al bij al, we zijn beschaafd. Algemeen bekeken. Ik snap niet waar je het haalt dat er geen enkel ander volk het zo uithangt als wij? Schieten wij nonnen dood voor een cartoon? Maken wij miljarden schade als wij ergens niet mee akkoord gaan? Hangen wij aan de sociale tepel van een land wiens waarden en normen wij verwerpen? Ik dacht het niet. |
|
|
|
|
|
#843 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het klopt dat de huidige blanken daar niet verantwoordelijk voor zijn. |
|
|
|
|
|
#844 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#845 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#846 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
zeer grappig. Ik heb hier reeds aangehaald dat er wel degelijk een probleem is met de Marokkaanse gemeenschap in België. Maar door stomme veralgemeningen geraak je nergens. In tegendeel, jullie racisme is deel van het probleem.
Ik ben akkoord dat men zeer hard moet zijn voor het straatcrapuul, en voor radicale Islam, zoals ik hier al meermaals geschreven heb, maar men moet ook respecteren dat een groot deel van de hier wonende Marokkanen gewoon het beste willen voor hun kinderen, en wel degelijk werken en belasting betalen. Door alle Marokkanen als een soort ongedierte voor te stellen, geraken we nergens. |
|
|
|
|
#847 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onzin, ongeveer 20% van de Marokkanen zijn steun trekkend. Veel te veel natuurlijk, maar geen meerderheid.
|
|
|
|
|
#848 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alle landen die andere landen koloniseerden hebben nu te maken met immigranten uit die landen. Je kunt je afvragen wat Congolezen hier te zoeken hebben, maar je kunt je ook afvragen wat Belgen te zoeken hadden in Congo, en wat Amerikanen te zoeken hebben in Irak. In Rusland wonen bijna geen mensen afkomstig uit Noord-Afrika of het Afrikaanse continent, maar Rusland heeft dan ook nooit een van die landen gekoloniseerd. In tegendeel, West-Europeanen (Hitler, Napoleon, etc.) waren van plan Rusland zelf te koloniseren, dat is gelukkig mislukt. Laatst gewijzigd door tomm : 2 augustus 2016 om 07:38. |
|
|
|
|
|
#849 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#850 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.liveleak.com/view?i=ae2_1379277717 De elite zal die cijfers niet bekendmaken. Dus wat is het dan officieel? Waarom betrek jij er trouwens Marokkanen bij? Ik ben over moslims bezig, dat is een groter publiek dan enkel Marokkanen. Ik heb niets tegen rassen. Ik heb veel toffe Marokkanen gekend, maar evengoed andere gevallen. |
|
|
|
|
|
#851 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Wat je hier eigenlijk zegt is het volgende: Omdat Europeanen ooit in een ver verleden niet zo koosjer geweest zijn, mogen priesters nu in kerken onthoofd worden, westerse vrouwen publiekelijk verkracht en onschuldige pendelaars opgeblazen. Dat is in feite hetgene dat je zegt, en als je dat niet durft te zeggen, gelieve dan ook niet te relativeren/minimaliseren/'in zijn context plaatsen'. |
|
|
|
|
|
#852 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Moeten mijn dierbaren en ik daarvoor boeten? |
|
|
|
|
|
#853 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Onze kinderen zijn rotverwend, in veel andere landen staan ze elke morgen de vlag te groeten, en buigen ze voor hun leraar of de directeur. Het Westen heeft recent Libië binnengevallen en kapot gemaakt, Irak, Syrische islamisten gesteund, Afghaanse islamisten gesteund, Iran economische sancties opgelegd, de boel in Oekraïne serieus verkloot, recent nog een militaire coup in Turkije gesteund, enzovoort. Je moet niet verwonderd zijn dat al deze zaken zich vroeg of laat tegen het Westen keren. Volgende week vertrek ik naar Kenya, daar hebben de Engelsen 500000 mensen in concentratiekampen gestoken en uitgemoord, gewoon omdat ze in opstand kwamen tegen de Engelse tirannie. En nu maar met het opgestoken vingertje die landen verwijten... |
|
|
|
|
|
#854 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb zelfs tegen de oorlog gestemd laatste verkiezingen. Ik heb me er zelfs 200 km voor verplaatst. Ik zag heel deze hetze gebeuren nog voor ze gebeurd was. Ik heb gedaan wat ik mogelijk achtte. Het heeft niet mogen baten. Net daarom heeft ons Westen zo'n nood aan bindende referenda dat onze leiders gecorrigeerd kunnen worden. Wij kunnen ze niet corrigeren en ze gaan aan de democratie voorbij. Wat een regering doet is dikwijls tegenstrijdig met wat het volk wilt. Toch achten terroristen ons verantwoordelijk en haten ze onze manier van leven. Gaan zij als lafaarden achter onschuldige weerloze mensen. Net daarom moeten wij daar als een blok tegen staan. Unaniem. Geen cultuurrelativatie meer, geen kwaden vergelijken, geen kwaad verbergen door er een mooie sticker overheen te plakken. Geen politieke correctheid meer. De islam is radicaal en heeft ons de oorlog verklaart. Dat er gelovigen zijn die dat niet willen nakomen wil ik best geloven. Maar zij hebben het niet voor het zeggen, zij mogen zelfs niet spreken zonder doodsbedreigingen van fundamentalisten te ontvangen. |
|
|
|
|
|
#855 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind geen bronnen op het internet, maar uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat alle Turken en de meeste Marokkanen die ik ken werken. (Marokkaanse vrouwen werken dikwijls niet, dat is een minpunt) |
|
|
|
|
|
#856 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
interessant
Ruim 80 procent van de Syriëgangers in ons land zijn Belgische Marokkanen, slechts een handvol is van Turkse origine. Hoe komt dat? “De Turkse jihadisten zijn op een hand te tellen”, verklaart ook de Turkse ambassade aan La Libre. Een eerste verklaring is een andere religieuze beleving.Bijgevolg is er slechts een zeer zéér kleine strekking die aanleunt bij het salafisme van Saoedi-Arabië”, vertelt Gandoul. “Moskeeën waar Marokkanen naartoe gaan worden amper erkend door België. Veel moskeeën krijgen daardoor hun financiering vanuit Saoedi-Arabië”, zegt Ilke Adam, onderzoeksprofessor aan het Instituut voor Europese Studies aan de VUB, aan brusselnieuws.be. Een andere islambeleving kan het verschillend aantal Syriëgangers dus mee verklaren. http://www.bruzz.be/nl/nieuws/waarom...-syrie-trekken |
|
|
|
|
#857 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wij mogen best trots op onze cultuur zijn en niet enkel het kwade uit het verleden telkens oprakelen. Dat marginaliseert onze jeugd en ontneemt ze van eergevoel. Ontneemt ze van hun identiteit. Ook de goede kanten belichten, niet enkel het verleden aanwijzen. En als je dan toch het kwaad van het Westen belicht, belicht dat van andere culturen ook. Niet enkel het kwade van het Westen belichten en het goede van andere culturen he. Dat is een plaatje dat WE vakkundig gaan omdraaien. The lion sleeps no more. |
|
|
|
|
|
#858 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#859 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk zijn die jihadi's een groot gevaar en moeten ze opgeruimd worden, maar niet vergeten WIE die groepen groot gemaakt heeft in het verleden... https://www.youtube.com/watch?v=kYvO3qAlyTg |
|
|
|
|
|
#860 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"Wat is dan het officiele cijfer?" Google en youtube zeggen 80%. Wat zegt de EU? Waarom houdt ze cijfers achter? Waarom gaat ze er rondom en manipuleert ze alles? Waarom Tomm? Nogmaals, Marokkanen en Turken zijn niet de enige moslims in Europa. |
|
|
|