Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 2 augustus 2016, 08:02   #861
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ok, eerst dit:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
zeer neutrale bron...
Daarna dit:

Citaat:
Ik vind geen bronnen op het internet, maar uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat alle Turken en de meeste Marokkanen die ik ken werken. (Marokkaanse vrouwen werken dikwijls niet, dat is een minpunt)
Ha, eerst een bron in twijfel trekken en dan persoonlijke ervaring om je standpunt te verdedigen?

Maar even verder: dus turken/marokkanen die je kent werken, allemaal officieel? Daarnaast, vrouwen werken niet, krijgen dus geen bijstand? Kinderen mogen niet werken, meestal +5 per gezin. Denk je nog steeds dat 80% werkt?
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:05   #862
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Maar degene die nu onthoofden, zijn dikwijls DEZELFDE die de Amerikanen in een nog niet zo ver verleden steunden tegen de communisten, tegen Saddam, Assad, etc. .
Natuurlijk zijn die jihadi's een groot gevaar en moeten ze opgeruimd worden, maar niet vergeten WIE die groepen groot gemaakt heeft in het verleden...
https://www.youtube.com/watch?v=kYvO3qAlyTg
So what? Wat doet het ertoe?

Verantwoord het of niet? Ja of nee?

Indien nee, doet het er niet toe.

Zijn Europeanen zo zelf hatend geworden dat ze niet meer durven te zeggen of iets goed of slecht is zonder er verantwoording bij af te leggen?

Ik zal mijn antwoord geven: niets verantwoord het onthoofden, verkrachten en opblazen van Europeanen. Niets. En er is niets dat je daar als daar verzachtende omstandigheid (blabla) tegen kunt inbrengen.
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:06   #863
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
En dat verantwoord wat precies?

Omdat men daar liever achterlijk blijft uit religieuze/culturele redenen heb ik daar nog maar weinig medelijden mee. Ik kom er ook veel, en hard werken? Het nodige doen, maar iets meer dan dit? Dan is het liever lui dan moe.
Weer een veralgemening van jewelste. Veel van die landen lijden nog onder de gevolgen van het westerse kolonialisme. De meeste proberen ergens te raken, maar het is zeer moeilijk en een lange weg.
Het meeste respect heb ik voor China, die komen van werkelijk nergens en hebben ons in een recordtempo ingehaald, en dat zonder andere landen uit te buiten, en zonder anderen de les te spellen.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:08   #864
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb toch tussen de lijnen aangegeven dat de bron te betwijfelen viel?
"Wat is dan het officiele cijfer?"
Google en youtube zeggen 80%. Wat zegt de EU? Waarom houdt ze cijfers achter? Waarom gaat ze er rondom en manipuleert ze alles? Waarom Tomm?

Nogmaals, Marokkanen en Turken zijn niet de enige moslims in Europa.
Ik vind daar zelf geen bronnen over op het net, maar bijna alle Marokkanen en Turken (de overgrote meerderheid van moslims in België behoren tot die groepen) die ik ken werken.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:10   #865
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Weer een veralgemening van jewelste. Veel van die landen lijden nog onder de gevolgen van het westerse kolonialisme. De meeste proberen ergens te raken, maar het is zeer moeilijk en een lange weg.
Het meeste respect heb ik voor China, die komen van werkelijk nergens en hebben ons in een recordtempo ingehaald, en dat zonder andere landen uit te buiten, en zonder anderen de les te spellen.
WAT?

Meen je dat echt? China geen andere landen uitbuiten?

Ooit al gehoord van een continent genaamd Afrika?

Ooit al gehoord van ivoorhandel?

Ooit al in China geweest?
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:12   #866
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verwijt geen enkel land. Ik zeg alleen maar dat het Westen haar rechtmatige plaats in de wereld verdiend heeft. Wij hebben een verleden, maar het meeste hebben we zelf opgebouwd met onze eigen handen. Er was een tijd van oorlog, daarna vredesverdragen en handel. Ik ben niet verantwoordelijk voor Sarkozy, noch Bush. Zie vorige post.

Wij mogen best trots op onze cultuur zijn en niet enkel het kwade uit het verleden telkens oprakelen. Dat marginaliseert onze jeugd en ontneemt ze van eergevoel. Ontneemt ze van hun identiteit.
Ook de goede kanten belichten, niet enkel het verleden aanwijzen.
En als je dan toch het kwaad van het Westen belicht, belicht dat van andere culturen ook. Niet enkel het kwade van het Westen belichten en het goede van andere culturen he.
Dat is een plaatje dat WE vakkundig gaan omdraaien.
The lion sleeps no more.
U bent niet verantwoordelijk voor Bush, Sarkozy, etc. maar die heren hebben wel in onze naam enkele landen grondig verkloot.

Ja, wij mogen trots zijn op onze cultuur, maar ook niet blind voor de misdaden die in onze naam gepleegd werden. Het kwade van alle culturen moet belicht worden. Maar ik heb veel familie en vrienden in Rusland, en in onze media wordt steeds kwaad gesproken over Rusland, terwijl de misdaden van westerse landen meestal geminimaliseerd wordt.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:15   #867
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WAT?

Meen je dat echt? China geen andere landen uitbuiten?

Ooit al gehoord van een continent genaamd Afrika?

Ooit al gehoord van ivoorhandel?

Ooit al in China geweest?
De westerse mediapropaganda heeft haar werk weer goed gedaan zie ik. Ja, ik ben in China geweest, en in Afrika ben ik zo'n 3 maanden per jaar. De Chinezen hebben er een hogesnelheidslijn gebouwd, hospitaals, bibliotheken, snelwegen etc. De westerse landen zijn vooral goed in het bekritiseren van landen, maar die landen lijden nog steeds onder de gevolgen van het westerse kolonialisme.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:18   #868
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
U bent niet verantwoordelijk voor Bush, Sarkozy, etc. maar die heren hebben wel in onze naam enkele landen grondig verkloot.

Ja, wij mogen trots zijn op onze cultuur, maar ook niet blind voor de misdaden die in onze naam gepleegd werden. Het kwade van alle culturen moet belicht worden. Maar ik heb veel familie en vrienden in Rusland, en in onze media wordt steeds kwaad gesproken over Rusland, terwijl de misdaden van westerse landen meestal geminimaliseerd wordt.
Hetgeen jij zegt is dat wij niets mogen doen in andere landen.

Dus in Libië mocht Kadhafi zijn bevolking dus uitmoorden voor jou? Zou zeker geen vluchtelingenstroom op gang gebracht hebben.

Achteraf gezien: de rwandese genocide? Mochten we absoluut niet ingrijpen?

Srbrenica? Mochten we niet verhinderen?

Holocaust? Laat maar begaan?

Armeense genocide? Laat maar begaan.

Goed bezig jong, echt waar.
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:20   #869
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet in mijn naam. Ik stemde tegen oorlog, PVDA.
Ik ben niet blind voor het kwaad. Waarom denk je dat ik zo fanatiek opkom voor referenda? Hoe anders kunnen wij onze leiders democratisch corrigeren?
Maar ik wil niet constant herinnerd worden aan een verleden waar ik niets mee te maken heb, waarmee je het kwaad van vandaag weg relativeert.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:20   #870
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wat heb ik daarmee te maken?
Moeten mijn dierbaren en ik daarvoor boeten?
Nee, maar het is niet voor niets dat er zoveel niet-Europeanen in West-Europa leven. West-Europa heeft de rest van de wereld eeuwenlang uitgebuit.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:23   #871
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet in mijn naam. Ik stemde tegen oorlog, PVDA.
Ik ben niet blind voor het kwaad. Waarom denk je dat ik zo fanatiek opkom voor referenda? Hoe anders kunnen wij onze leiders democratisch corrigeren?
Maar ik wil niet constant herinnerd worden aan een verleden waar ik niets mee te maken heb, waarmee je het kwaad van vandaag weg relativeert.
Maar je moet weten dat de fouten die onze leiders gemaakt hebben gevolgen hebben, onder andere het steunen van de baardmannen en het regime van Saudi-Arabië, ook voor U en ik.
Dat verleden heeft natuurlijk gevolgen, dus je kunt niet anders dan er aan herinnerd worden.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:24   #872
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Nee, maar het is niet voor niets dat er zoveel niet-Europeanen in West-Europa leven. West-Europa heeft de rest van de wereld eeuwenlang uitgebuit.
So what? Europeanen hebben elkaar onderling ook eeuwenlang uitgebuit.
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:24   #873
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja wij hebben Marokko en Turkije uitgebuit Tomm
Integendeel, deze mensen hebben hier alle kansen gekregen en mee van de welvaart kunnen profiteren.
Maar het heeft niet mogen baten, dus moet ons bestuur van richting veranderen.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:27   #874
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetgeen jij zegt is dat wij niets mogen doen in andere landen.

Dus in Libië mocht Kadhafi zijn bevolking dus uitmoorden voor jou? Zou zeker geen vluchtelingenstroom op gang gebracht hebben.

Achteraf gezien: de rwandese genocide? Mochten we absoluut niet ingrijpen?

Srbrenica? Mochten we niet verhinderen?

Holocaust? Laat maar begaan?

Armeense genocide? Laat maar begaan.

Goed bezig jong, echt waar.
Khadafi moordde zijn bevolking niet uit, hij streed tegen door het Westen gesteunde Allah Akbar krijsende baardmannen. De vluchtelingentroom kwam pas goed op gang NADAT Khadafi door het Westen vermoord werd.
Wat ex-Joegoslavië betreft: het Westen steunde toen de moslimextremisten tegen het pro-Russisch Servië. Nu is Kosovo onafhankelijk en een absolute shithole, bron van veel criminele activiteit in België.
Holocaust is een westerse uitvinding. Zonder de Russen had Hitler die oorlog gewonnen.
Armeense genocide? Het Westen liet begaan, het zijn de Russen die een deel van de Armeense bevolking heeft kunnen redden, en die van Armenië een onafhankelijk land maakten.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:29   #875
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So what? .
inderdaad, maar het gevolg is dat er hier nu veel mensen wonen van niet-Europese origine.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:31   #876
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja wij hebben Marokko en Turkije uitgebuit Tomm
Integendeel, deze mensen hebben hier alle kansen gekregen en mee van de welvaart kunnen profiteren.
Maar het heeft niet mogen baten, dus moet ons bestuur van richting veranderen.
Marokko werd uitgebuit door Frankrijk, net als Algerije. België en Frankrijk is bijna hetzelfde.
Deze mensen werden naar hier gehaald om in de mijnen te werken en jobs te doen die de Belgen niet meer wilden doen. Hun integratie, zeker die van de Marokkanen, is verkeerd gelopen, en daar zijn veel redenen voor. (zie boven)
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:38   #877
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Khadafi moordde zijn bevolking niet uit, hij streed tegen door het Westen gesteunde Allah Akbar krijsende baardmannen. De vluchtelingentroom kwam pas goed op gang NADAT Khadafi door het Westen vermoord werd.
Wat ex-Joegoslavië betreft: het Westen steunde toen de moslimextremisten tegen het pro-Russisch Servië. Nu is Kosovo onafhankelijk en een absolute shithole, bron van veel criminele activiteit in België.
Holocaust is een westerse uitvinding. Zonder de Russen had Hitler die oorlog gewonnen.
Armeense genocide? Het Westen liet begaan, het zijn de Russen die een deel van de Armeense bevolking heeft kunnen redden, en die van Armenië een onafhankelijk land maakten.
WAT HEBBEN DE RUSSEN HIER IN GODSNAAM MEE TE MAKEN??????

Kort samengevat voor jou? US bad? Mother Russia good? En dat is genoeg om alles te verklaren?

Citaat:
Holocaust is een westerse uitvinding.
Sorry, maar hier haak ik af. Ga maar naar je magisch fantasialand genaamd USSR waar alles perfect en vrolijk is.

Ik vermoed dat de goelags ook nooit bestaand hebben in jouw ogen.

Stel al lang mijn vragen over het niveau van het onderwijs, maar dit slaat alles.
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 08:40   #878
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Marokko werd uitgebuit door Frankrijk, net als Algerije. België en Frankrijk is bijna hetzelfde.
Deze mensen werden naar hier gehaald om in de mijnen te werken en jobs te doen die de Belgen niet meer wilden doen. Hun integratie, zeker die van de Marokkanen, is verkeerd gelopen, en daar zijn veel redenen voor. (zie boven)
Er was geen integratie. Men plaveide de weg voor de islam.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 10:42   #879
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja kijk, dit is nu toch echt een giller van formaat!
Denkt u nu echt dat bijvoorbeeld het ontbreken van enig sociaal vangnet in een land zoals pakweg Marokko( kent dit enkel in beperkte mate voor ambtenaren) de schuld is van " eeuwenlange uitbuiting"?
Of neem de problemen in Afghanistan waar meisjes niet naar school mochten, ook " onze schuld"?
De vrouwenbesnijdenissen die massaal in Egypte gebeuren, dragen wij die verantwoordelijkheid?

Hou eens op zeg, de grootse uitbuiters waren Arabieren, als slavenhandelaars, veel landen hebben gewoon geen ruimte voor iets wat op verlichting zou lijken, dat borstgeklop vol schuld en slecht geweten mag afgelopen zijn, de oorzaken van armoede, achterstand en onwetendheid liggen in landen zelf en hun eigen geschiedenis, durf dat benoemen en er naar kijken anders wordt het nooit wat.

Wij hebben hier" geen schuld " af te betalen en hoeven ons niet te laten uitbuiten door " niet EU burgers".
Krankzinnig dat u dit zelfs maar durft beweren.
alice is offline  
Oud 2 augustus 2016, 10:45   #880
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hou eens op zeg!
Die mensen " werden niet naar hier gehaald" maar gingen in op een aanbod wat hun van een leven in armoede tot een welvaart bracht die ze in eigen land nooit hadden kunnen bereiken.

Integratie is ook eigen verantwoordelijkheid en daar mag op worden aangesproken omdat hier veel kansen zijn, stop eens met die slachtoffercultus.
alice is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be