![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
|
Discussietools |
|
|
#861 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ok, eerst dit:
Daarna dit: Citaat:
Maar even verder: dus turken/marokkanen die je kent werken, allemaal officieel? Daarnaast, vrouwen werken niet, krijgen dus geen bijstand? Kinderen mogen niet werken, meestal +5 per gezin. Denk je nog steeds dat 80% werkt? |
|
|
|
|
|
#862 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Verantwoord het of niet? Ja of nee? Indien nee, doet het er niet toe. Zijn Europeanen zo zelf hatend geworden dat ze niet meer durven te zeggen of iets goed of slecht is zonder er verantwoording bij af te leggen? Ik zal mijn antwoord geven: niets verantwoord het onthoofden, verkrachten en opblazen van Europeanen. Niets. En er is niets dat je daar als daar verzachtende omstandigheid (blabla) tegen kunt inbrengen. |
|
|
|
|
|
#863 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het meeste respect heb ik voor China, die komen van werkelijk nergens en hebben ons in een recordtempo ingehaald, en dat zonder andere landen uit te buiten, en zonder anderen de les te spellen. |
|
|
|
|
|
#864 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#865 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Meen je dat echt? China geen andere landen uitbuiten? Ooit al gehoord van een continent genaamd Afrika? Ooit al gehoord van ivoorhandel? Ooit al in China geweest? |
|
|
|
|
|
#866 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, wij mogen trots zijn op onze cultuur, maar ook niet blind voor de misdaden die in onze naam gepleegd werden. Het kwade van alle culturen moet belicht worden. Maar ik heb veel familie en vrienden in Rusland, en in onze media wordt steeds kwaad gesproken over Rusland, terwijl de misdaden van westerse landen meestal geminimaliseerd wordt. |
|
|
|
|
|
#867 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De westerse mediapropaganda heeft haar werk weer goed gedaan zie ik. Ja, ik ben in China geweest, en in Afrika ben ik zo'n 3 maanden per jaar. De Chinezen hebben er een hogesnelheidslijn gebouwd, hospitaals, bibliotheken, snelwegen etc. De westerse landen zijn vooral goed in het bekritiseren van landen, maar die landen lijden nog steeds onder de gevolgen van het westerse kolonialisme.
|
|
|
|
|
#868 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Dus in Libië mocht Kadhafi zijn bevolking dus uitmoorden voor jou? Zou zeker geen vluchtelingenstroom op gang gebracht hebben. Achteraf gezien: de rwandese genocide? Mochten we absoluut niet ingrijpen? Srbrenica? Mochten we niet verhinderen? Holocaust? Laat maar begaan? Armeense genocide? Laat maar begaan. Goed bezig jong, echt waar. |
|
|
|
|
|
#869 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben niet blind voor het kwaad. Waarom denk je dat ik zo fanatiek opkom voor referenda? Hoe anders kunnen wij onze leiders democratisch corrigeren? Maar ik wil niet constant herinnerd worden aan een verleden waar ik niets mee te maken heb, waarmee je het kwaad van vandaag weg relativeert. |
|
|
|
|
|
#870 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#871 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat verleden heeft natuurlijk gevolgen, dus je kunt niet anders dan er aan herinnerd worden. |
|
|
|
|
|
#872 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
#873 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Integendeel, deze mensen hebben hier alle kansen gekregen en mee van de welvaart kunnen profiteren. Maar het heeft niet mogen baten, dus moet ons bestuur van richting veranderen. |
|
|
|
|
|
#874 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat ex-Joegoslavië betreft: het Westen steunde toen de moslimextremisten tegen het pro-Russisch Servië. Nu is Kosovo onafhankelijk en een absolute shithole, bron van veel criminele activiteit in België. Holocaust is een westerse uitvinding. Zonder de Russen had Hitler die oorlog gewonnen. Armeense genocide? Het Westen liet begaan, het zijn de Russen die een deel van de Armeense bevolking heeft kunnen redden, en die van Armenië een onafhankelijk land maakten. |
|
|
|
|
|
#875 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#876 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze mensen werden naar hier gehaald om in de mijnen te werken en jobs te doen die de Belgen niet meer wilden doen. Hun integratie, zeker die van de Marokkanen, is verkeerd gelopen, en daar zijn veel redenen voor. (zie boven) |
|
|
|
|
|
#877 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Kort samengevat voor jou? US bad? Mother Russia good? En dat is genoeg om alles te verklaren? Citaat:
Ik vermoed dat de goelags ook nooit bestaand hebben in jouw ogen. Stel al lang mijn vragen over het niveau van het onderwijs, maar dit slaat alles. |
||
|
|
|
|
#878 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#879 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Denkt u nu echt dat bijvoorbeeld het ontbreken van enig sociaal vangnet in een land zoals pakweg Marokko( kent dit enkel in beperkte mate voor ambtenaren) de schuld is van " eeuwenlange uitbuiting"? Of neem de problemen in Afghanistan waar meisjes niet naar school mochten, ook " onze schuld"? De vrouwenbesnijdenissen die massaal in Egypte gebeuren, dragen wij die verantwoordelijkheid? Hou eens op zeg, de grootse uitbuiters waren Arabieren, als slavenhandelaars, veel landen hebben gewoon geen ruimte voor iets wat op verlichting zou lijken, dat borstgeklop vol schuld en slecht geweten mag afgelopen zijn, de oorzaken van armoede, achterstand en onwetendheid liggen in landen zelf en hun eigen geschiedenis, durf dat benoemen en er naar kijken anders wordt het nooit wat. Wij hebben hier" geen schuld " af te betalen en hoeven ons niet te laten uitbuiten door " niet EU burgers". Krankzinnig dat u dit zelfs maar durft beweren. |
|
|
|
|
|
#880 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die mensen " werden niet naar hier gehaald" maar gingen in op een aanbod wat hun van een leven in armoede tot een welvaart bracht die ze in eigen land nooit hadden kunnen bereiken. Integratie is ook eigen verantwoordelijkheid en daar mag op worden aangesproken omdat hier veel kansen zijn, stop eens met die slachtoffercultus. |
|
|
|