Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen, dat CGKR!
Ja 150 72,46%
Nee 39 18,84%
Ik wil wel ja zeggen, maar uit angst voor een proces zeg ik het niet luidop 13 6,28%
Kan me geen moer schelen 5 2,42%
Aantal stemmers: 207. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2007, 17:13   #901
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Ach ja, en jij gaat zeggen wat conservatief is.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:15   #902
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Jullie zeggen hier dat ik niet goed kijkt maar jij... Ethisch rechts bestaat niet. Dat is ethisch conservatief.
Rechts = conservatief.
Citaat:
Ik heb ook helemaal niet gezegd dat HIJ mijn visie gaat veranderen. Ik heb gewoon gezegd wat jij nu ook zegt.
Mijn excuses. Ik had gelezen "Je speculeert dat je mijn visie helemaal gaat veranderen." Die "je" stond er blijkbaar niet.
Citaat:
Ik heb zelf ook gezegd dat mijn mening zal veranderen maar niet zooveel.
Dat kan je nu nog niet weten. Kijk naar Vanmaerlant: nu is hij kapitalist, op zijn 14e was hij communist.
Citaat:
Ik kan je beloven dat ik op mijn 25ste zowieso op een van deze partijen zal stemmen: Groen!, CAP, PvdA en heel misschien SP.a (als ze terug linkser en progressiever worden. Communautair gezwets uitgezonderd ) En oh ja... als er natuurlijk geen nieuwe partijen komen he.
Het is normaal dat je denkt dat je daar zeker van kan zijn. Maar die gedachten zullen veranderen, dat is bij alle pubers zo. En met het veranderen van die gedachten verandert ook die "zekerheid." Niets is zeker.
Citaat:
Hou dit postje bij tot over 11 jaar en je zult zien!
Ik ben wel benieuwd. Maar ik vraag me af of we dan nog op dit forum zullen zitten.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 17:17   #903
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Haat jegens Belgische structuren =/= Vlaams gezind.
En wat is liefde voor Belgische structuren, wetende wat die al sinds 1830 waard zijn?
Oud 18 juli 2007, 17:17   #904
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Dat kan je nu nog niet weten. Kijk naar Vanmaerlant: nu is hij kapitalist, op zijn 14e was hij communist.
Tja, eenmaal je beseft wat voor een walgelijke slavernij het communisme inhoudt, is de stap naar liberalisme snel gezet.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 18 juli 2007, 17:18   #905
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ach ja, en jij gaat zeggen wat conservatief is.
Eigenlijk zijn "conservatief" en "progressief" even verwarrende termen als "links" en "rechts."
Het zijn in se logische termen, maar ze worden zo vaak verkeerd gebruikt dat ze eigenlijk geen waarde meer hebben.

Zo wordt door de (zichzelf verklaarde) linkse kerk hun plat belgicisme als "progressief" aanzien terwijl dit een handhaven is van de status quo uit angst voor de toekomst. Vlaams-Nationalisme wordt door hen dan als "conservatief" gezien terwijl het net een broodnodige en radicale vernieuwing is van de staatsstructuur!

Begrijpen wie begrijpen kan.
Oud 18 juli 2007, 17:19   #906
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En wat is liefde voor Belgische structuren, wetende wat die al sinds 1830 waard zijn?
Als je jong bent: naïviteit.

Als je ouder bent: stupiditeit.
Oud 18 juli 2007, 18:08   #907
E
Schepen

Standaard

Ik denk dat Knuppel bij die acht helden is die het 'ondergronds' met het CGKR oneens zijn

Médaille!

E is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 18:09   #908
van Maerlant

Standaard

Oud 18 juli 2007, 18:13   #909
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Interessante uitspraak.

Dus volgens jou leidt je goed informeren en het goed volgen op termijn tot haat jegens Belgische structuren, doch niet tot Vlaamsgezindheid.
Niet automatisch.
Het is een mogelijkheid.
Ik haat federaties. A fortiori...
Wel, ja.

Maar ik ben geen Flamingant. Alles wat ik 'wil', gaat uit van de socio-economisch zwakkeren en hoe hen meer kansen te geven. Vandaar dat ik Waalse (economische) onafhankelijkheid positief vind.

Flaminganten profiteren daar toevallig van. Maar dat is voor mij verre van een doel op zich. Zelfs geen middel. Eerder een bijkomstigheid die sommigen leuk gaan vinden.
Maar wie ben ik om die mensen (Flaminganten) hun plezier te ontnemen ten koste van de economische vooruitgang van Wallonië. Wat neerkomt op dubbel mensen hun plezier gallen. Er zijn grenzen, hé.

Citaat:
Met dat eerste deel ben ik het eens. Je goed informeren over politiek doet je ontdekken hoe onwerkbaar de belgische constructie wel is.
Onwerkbaar zou ik het niet noemen.
A-sociaal, zou ik het eerder noemen.

Zie het stukje van sociale zekerheid = federaal; economische ontwikkelingsbevoegdheden = gewest => geen incentieven.

Citaat:
Ik geloof echter ook dat dit leidt tot Vlaamsgezindheid. Geconfronteerd met de onmacht van de belgische constructie ga jij zoeken naar alternatieven. En veel alternatieven zijn er niet. Zo kom je makkelijk uit op een onafhankelijk Vlaanderen, dus Vlaamsgezindheid.
Dat is niet hetzelfde.

Citaat:
Ik wil hier even opmerken dat Vlaamsgezindheid (een onafhankelijk Vlaanderen wensen) niet hetzelfde hoeft te betekenen als Vlaams-Nationalisme.
Zeker.
Maar Vlaamsgezind =/= per definitie voorstander van een onafhankelijk vlaanderen =/= vlaams-nationalisme.

Ik ben Waals-gezind. Omdat zij degene zijn met problemen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 18:15   #910
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben Waals-gezind.
Dat is duidelijk, ja.
Oud 18 juli 2007, 18:23   #911
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is duidelijk, ja.
Lang leve uit context quoten.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 21:01   #912
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Maar Vlaamsgezind =/= per definitie voorstander van een onafhankelijk vlaanderen =/= vlaams-nationalisme.
Op zich hangt dat natuurlijk af van de definities die je zelf hanteert.
Oud 18 juli 2007, 21:20   #913
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
Mijn mening zal zeker veranderen. Maar niet zóóveel... Ik ben daarmee opgevoed en het zit zeer diep in mijn hart en mijn verstand. Het is er nu eenmaal moeilijk uit te krijgen. En ik ben al veel langer dan jij denkt begonnen met een mening te vormen. Op mijn acht jaar was ik al bezig met politiek...
Reken maar !!
In '73 steunde ik de anti-rakettenbeweging en vond reeds het toenmalige Amada super gelijkhebben en riep toen ook al 'den boas is ne smeirlap' !
Toen was ik 14 en had nog geen dag gewerkt...
Begin jaren '80 was het milieu en Agalev wat de politieke en maatschappelijke klok sloeg en heb zelfs nog Vogels op gestemd.
Iets later was de SP het grote licht en als zwoegend arbeider, kleurde ik braafjes en naief naast hun kiesbolletje op de kiesbrief.
Dat ik toen al terplekke politiek gezjost werd, had ik nog niet door.

De CVP heb ik altijd hypocrieten gevonden en heb ik nooit gemogen.

Early 90's en na een hoop politieke corruptieschandalen, (Cools, Augusta etc) vond ik dat de VLD als eeuwige underdog een regeerkans verdiende, je wist maar nooit met een jonge ambitieuze Verhofstad.
Referenda en de beslissingsmacht bij de burger, dat was de nieuwe maatschappelijke toverformule die me naar blauw deed overslaan.

Van conservatisme kan ik dus nogal moeilijk beschuldigd worden.

Ondertussen blijkt dat de grootste conservatieven en verkrampte fluweelzitters, net bij de partijen zitten die ik hierboven opsomde.
Macht corrumpeert en absolute macht corrumpeert abs....., juist !
Ik dacht hieraan in m'n vorige posts reeds enige lucht te hebben gegeven.

Enne.., het CGKR ? Al gemeld dat ik heb tegengestemd ? Afvoeren die multi-dolle Heksenhamer. Asap !
En pleur al die poco-gelieerde en met belastinggeld gesponsorde clubjes met hun anti-Vlaanderenshit er gelijk maar achteraan.
Het leunt me veel te dicht aan bij communistische dominantie en hun zelfbestendigende machtstraditie, waarbij het heersende staatsapparaat rigoureus en repressief bepaalt, hoe en wat een individu mag denken, zeggen of handelen.
Dat specifiek linke ideologische kenmerk kennen we ondertussen wel, en is even democratisch als een tang past op een varken.

F#ck 'm,
dacht ik zo. Een strakke middenvinger naar de federale nazaten van Simon de Montfort, is hier dan ook deftig op z'n plaats.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 21:35   #914
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Inderdaad, Diego Raga.

Het is natuurlijk wel normaal voor een puber dat hij denkt de "ultieme" oplossing gevonden te hebben en de "juiste" en "vaststaande" mening aan te hangen.

Maar zoals jouw verhaal ook aantoont: dat verandert wel vanzelf.
Oud 18 juli 2007, 21:39   #915
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Economie is wat mij betreft het minst belangrijk wat de links-rechts verdeling betreft.
nochtans is de verdeling wel daarop gebaseerd!
Ik noem mezelf zonder schroom economisch-l�*nks. Op andere vlakken is de links-rechts verhouding volgens mij totaal irrelevant. Is belgisch-nationalisme links of rechts? is vlaamsnationalisme dat? Een communist die een migratiestop wilt, benoem die maar eens.
ik noem mezelf consequent linksnationalist, waarbij de eerste term uitsluitend op het economische aspect slaat. En ik vind dat niet meer dan logisch..
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 21:46   #916
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zoals jouw verhaal ook aantoont: dat verandert wel vanzelf.
Klopt als een bus, al had ik dat 30 jaar geleden zeker ontkend !
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2007, 15:09   #917
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Daarom zeg ik ook "wat mij betreft."
Dat komt omdat ik vind dat er dingen zijn die veel belangrijker zijn dan economie.
Citaat:
Is belgisch-nationalisme links of rechts? is vlaamsnationalisme dat?
Inderdaad. De links/rechts verdeling is op die vlakken irrelevant.
Anderzijd is een radicaal nieuwe staatsvorming natuurlijk veel meer progressief dan een reactionair behouden van vierkant draaiende structuren...
Oud 19 juli 2007, 15:10   #918
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
al had ik dat 30 jaar geleden zeker ontkend !
Wie niet?
Het is een normale houding in het groeien naar volwassenheid.
Oud 19 juli 2007, 17:20   #919
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Ik noem mezelf zonder schroom economisch-l�*nks. Op andere vlakken is de links-rechts verhouding volgens mij totaal irrelevant. Is belgisch-nationalisme links of rechts? is vlaamsnationalisme dat? Een communist die een migratiestop wilt, benoem die maar eens.
ik noem mezelf consequent linksnationalist, waarbij de eerste term uitsluitend op het economische aspect slaat. En ik vind dat niet meer dan logisch..
idd.
Oud 19 juli 2007, 17:21   #920
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Rechts = conservatief.

Mijn excuses. Ik had gelezen "Je speculeert dat je mijn visie helemaal gaat veranderen." Die "je" stond er blijkbaar niet.
Tis je vergeven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be