![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#941 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uw vraag werd al beantwoord: dit gaat niet om ideologische redenen, wel om een aantal praktische. Bij de NMBS ontbreek de wil nu op een aantal punten te investeren in Vlaanderen. Denken we maar aan de lege vlek Limburg. Ondanks al die verzoeken al jarenlang wenst de NMBS niet in Limburg te investeren.
|
|
|
|
|
|
#942 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#943 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#944 |
|
Banneling
|
De dienstverlening van de NMBS is ok, ondanks wat een aantal neoliberalen steeds zeggen over vleesetende zombies als conducteurs bij treinen die dagen te laat komen.
De efficientie en innovatiegraad is echter erg laag. Hoe zou een splitsing dit verbeteren? Concrete voorstellen graag, alsook garanties dat dit wordt gedaan. |
|
|
|
|
|
#945 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
nederland is gewoon iets stipter in destatistieken omdat treinen met meer dan 20 minuten vertraging er gewoon "opgeheven" worden en dus uit de statistieken verdwijnen. Maar als regelmatige NS-gebruiker kan ik U verzekeren dat er heel wat meer treinen opgeheven worden dan in België, en de tarieven zijn ook een stuk hoger, daarnaast veel minder sociale tarieven. |
|
|
|
|
|
|
#946 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#947 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#948 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik wist dat U het zou ontkennen, maar als het om de dienstverlening te doen zou zijn zou België beter het voorbeeld van Zwitserland of Duitsland volgen, in plaats van meer bureaucratie en verwarring te creëren door nog maar eens op te splitsen.
|
|
|
|
|
|
#949 |
|
Vreemdeling
|
Gaat mij absoluut niet om het land te splitsen, alleen moeten ze in het zuiden eens wat dankbaarheid tonen ipv van hun wil op te leggen. Van Hengel zegt dat Brusselaars niets willen opgelegd krijgen vanuit Antwerpen of Namen. Waarom moeten die Ketten dan wel hun wil kunnen opleggen aan de Vlamingen. Hun wil is dan natuurlijk het open handje.
|
|
|
|
|
|
#950 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik neem elke dag de trein, de meeste problemen ondervind ik in Nederland of op weg naar Nederland, binnenlandse treinen hebben zelden meer dan 10 minuten vertraging. (en dat is, eerlijk gezegd, niet veel als je weet dat je soms uren in de file kan staan)
|
|
|
|
|
|
#951 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nergens staat in het voorstel "meer bureaucratie". Ik zie ook geen enkele reden om te spreken over "verwarring".
|
|
|
|
|
|
#952 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik stel voor dat u de ombudsman een brief schrijft waarin u hem verzekert dat al die klachten van al die duizenden mensen op niets zijn gegrond.
|
|
|
|
|
|
#953 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dewever wil net nog meer vlaamse inmenging in Brussel. |
|
|
|
|
|
|
#954 |
|
Vreemdeling
|
Dewever wil juist dat de Brusselaar eindelijk eens beslist bij wie hij wil horen, ipv telkens te zeggen wie moet betalen.
|
|
|
|
|
|
#955 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#956 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alleen gebeurt dat nu niet: staatshervormingen worden bedisseld op partijbureaus en in cenakels waaraan slechts een aantal partijbonzen aanwezig zijn.
|
|
|
|
|
|
#957 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#958 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2 aparte maatschappijen wil zeggen 2 administraties, 2 managers, etc. dus ja, natuurlijk meer administratie. |
|
|
|
|
|
|
#959 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarnaast zie ik niet goed in waar u het probleem meent te kunnen vinden: een Vlaamse maatschappij kan gerust tot Brussel rijden en een Waalse het traject Brussel - Luik uitbaten. Of er kunnen aanbestedingen uitgeschreven worden om te kijken wie het best een lijn kan uitbaten. Er zijn veel pistes mogelijk. |
|
|
|
|
|
|
#960 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De meeste Brusselaars willen minder Vlaamse inmenging. En ze willen ook niet vanuit Namen bestuurd worden, Brusselaars zijn geen Walen.
|
|
|
|