Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 5 juni 2009, 11:02   #81
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als je dan toch wil afstraffen, stem dan op een partij waar de 3 mainstreampartijen bang van zijn: N-VA
Waarom zitten ze niet op de kap van miekatoen of LDD? Ze weten dat Miekatoen een zeer korte houdbaarheidsdatum heeft. Hetzelfde van LDD.
1) CD&V heeft al een de facto veto tegen Groen! ingesteld (ze moeten het VIA plan aanvaarden zoals het nu voorligt)
2) Groen!=/=Mieke Vogels
3)Waarom zou Vogels een houdbaarheidsdatum hebben die binnen dit en pakt 2 jaar afloopt?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn


Laatst gewijzigd door toccata : 5 juni 2009 om 11:10.
toccata is offline  
Oud 5 juni 2009, 11:14   #82
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als hij dan toch een stemadvies moet geven, was dit correcter geweest:

"Vlaanderen heeft nood aan een eerlijke regering die de democratie respecteert en de mensen niet voorliegt. Stem dus niet op oneerlijke partijen als de CD&V die er al decennia een gewoonte van maken hun partijprogramma de maandag na de verkiezingen te dumpen".
als ik uw redenering volg wil dit ook zeggen stem niet op de NVA die die oneerlijke partij aan een meerderheid heeft geholpen
jogo is offline  
Oud 5 juni 2009, 11:18   #83
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik zou punt voor punt kunnen vragen wat die oppositie dan wel anders zou willen doen (kunnen en mogen doen is nog iets anders), maar dan gaan we ver off topic.
Laten we het er bij houden dat de oppositie zijn rol speelt, en dat allemaal aanklaagt, en u daarmee blijkbaar kan lokken.
Ik vraag me af hoe ze het anders gaan doen, en dan krijg je meestal als antwoord dat ze het onmogelijk slechter kunnen doen. Ik heb dat ook nog gedacht, lang geleden, en een paar keer serieus mis geweest. Concrete uitgewerkte en becijferde plannen. Om uw waslijst (en nog veel meer beloftes)aan problemen op te lossen, hebben de nationalisten de transfertgelden al ettelijke malen ingezet, zonder te zeggen wat ze er nu echt mee gaan doen.
Dat is pas de mensen wat wijs maken. Die gelden, als je er zou kunnen over beschikken zijn niet onuitputtelijk, en kunnen niet EN voor sociale woningen zorrgen, EN de wachtlijsten wegwerken, EN het begrotingstekort teniet doen, EN tewerkstelling scheppen, EN de hooggeschoolden hier houden, EN de belstingen verlagen, EN een vlaamse kinderbijslag, EN, EN .
Als ze ooit met een verhaal komen waar ook een daadwerlekijk keuze gemaakt wordt, zal ik dat aandachtig lezen.
Vlaanderen lijkt wel asperine, goed voor alle kwalen, en die inzet van de transferts wel de wonderbare geldvermenigvuldiging.
Begrijp me goed, Belgie is ziek, doch Vlaanderen is ook niet meer zo gezond.
Uiteindelijk zullen er een massa recurente maatregelen moeten genomen worden, en twijfel er zeer sterk aan, of de regeringspartijen hiertoe bereid zijn. Of de oppositie dit aankan (zie bvb zowel de regeringspartijen, als de opposite geen egalisatie teweegbrengen tussen de arbeiderspensioenen en de ambtenarenpensioenen - hiervoor en nog wel voor ne hoop andere wenselijk maatregelen, zal ofwel een schokeffect (bankkrisis in het kwadraat), ofwel een revolutie nodig zijn)...
Maar blijft.
1. Heb toch sterk den indruk, dat als men, zowel Vlaanderen als Walonie voor hun eigen verantwoordelijkheid plaatst, deze noodzakelijke maatregelen, meer kans gaan hebben dat ze genomen worden
2. Als partijen het land naar een krisis hebben gebracht (zelfs al was dit maar gedeeltelijk hun schuld) dan vraagt de logica toch, om het de volgende maal met "andere, en hopelijk betere" te proberen. Deze laatste zullen in elk geval minder gebonden zijn aan het verleden
Bob is offline  
Oud 5 juni 2009, 11:55   #84
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
1) CD&V heeft al een de facto veto tegen Groen! ingesteld (ze moeten het VIA plan aanvaarden zoals het nu voorligt)
CD&V heeft ansich (de beschouwing van JLDH niet meegerekend) niks tegen groen aan de deelname. Maar ze weten dat Groen zo inwisselbaar is en rap alles zal slikken van de traditionele partijen.

Citaat:
2) Groen!=/=Mieke Vogels
Buiten Miekatoen, en Bart Caron komt Groen! maar over als een verpaupert partijtje hoor. Buiten die 2 heeft er niemand wat te vertellen in debatten.

Citaat:
3)Waarom zou Vogels een houdbaarheidsdatum hebben die binnen dit en pakt 2 jaar afloopt?
Omdat we al ervaring hebben met AGALEV.
Je kunt onmogelijk met minder meer krijgen. Groen zal nu enkel een opflakkering hebben, omdat ze tijdelijk kiezers van SPA/Spirit kunnen binnenrijven.
Wanneer in SPA typen als Eric Debruyn en konsoorten eens grote kuis gaan houden (zoals Freya, Anciovis en Gennez een wiep onder de kont gaan geven) zal het liedje van Groen vlug uitgezongen zijn.

Laatst gewijzigd door giserke : 5 juni 2009 om 11:56.
giserke is offline  
Oud 5 juni 2009, 12:16   #85
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
CD&V heeft ansich (de beschouwing van JLDH niet meegerekend) niks tegen groen aan de deelname. Maar ze weten dat Groen zo inwisselbaar is en rap alles zal slikken van de traditionele partijen.
Onzin
Meer kan ik er niet van zeggen
Ja als we in een regering stappen zullen we compromissen moeten sluiten maar in ruil ook dingen binnen halen, vorige keer hebben we dat ook gedaan (sluiting kerncentrales, regularisatie, homohuwelijk, tijdskrediet and so on)
Citaat:
Buiten Miekatoen, en Bart Caron komt Groen! maar over als een verpaupert partijtje hoor. Buiten die 2 heeft er niemand wat te vertellen in debatten.
Dat is niet meer serieus
In alle parlementen worden de groenen tot de beste parlementsleden gerekend, en ik hoor van veel mensen (niet enkel groenen voor alle duidelijkheid) dat mensen als Dua, Watteeuw (zelf al bezig gezien, die kent zijn dossiers), Piryns, Decruynaere, Calvo en Sanctorum een zeer goede indruk maken, dat wordt ook bevestigd door debatten waar voor en na een peiling onder de aanwezigen wordt gehouden.
Ik geef toe dat ze niet bekend zijn, maar dat is geen probleem vind ik, dat komt nog wel
Citaat:
Omdat we al ervaring hebben met AGALEV.
Je kunt onmogelijk met minder meer krijgen. Groen zal nu enkel een opflakkering hebben, omdat ze tijdelijk kiezers van SPA/Spirit kunnen binnenrijven.
Groen! heeft de laatste twee keer dat de SPA het ongeveer goed deed (2004 en 2006) het ook goed gedaan, soms zullen we moeite hebben om de kiesdrempel te halen soms zullen we tegen de 10% scoren, dat hoort erbij, we zullen nooit een massa partij worden en dat hoeft ook niet
Citaat:
Wanneer in SPA typen als Eric Debruyn en konsoorten eens grote kuis gaan houden (zoals Freya, Anciovis en Gennez een wiep onder de kont gaan geven) zal het liedje van Groen vlug uitgezongen zijn.
Debruyn zal nooit echte macht krijgen binnen de SPA, als hij overstapt naar de PvdA (wat wenselijk is) zal vooral het VB daaronder lijden, ze hebben namelijk hetzelfde kiespubliek, daar moet Groen! geen angst voor hebben
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline  
Oud 5 juni 2009, 12:32   #86
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
1) CD&V heeft al een de facto veto tegen Groen! ingesteld (ze moeten het VIA plan aanvaarden zoals het nu voorligt)
Heeft hij dat laatste erbij gezegd?
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline  
Oud 5 juni 2009, 12:54   #87
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Iedereen het recht op zijn mening, maar ik denk niet dat je één politicoloog (om het even welke strekking) zal vinden die uw eeste stelling onderschrijft.
Geeuw... De mening van een politicoloog is een individueel meninkje zoals dat van u en mij. De burger is soeverein.

De partijen moeten zo regeren dat de burger voor hen stemt. Meer valt er niet over te zeggen.
E. Gidius is offline  
Oud 5 juni 2009, 12:56   #88
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
bewijzen dat de zon licht geeft doe ik niet.
Met andere woorden: u lult dus maar wat uit uw nek en bij de minste weerstand tuimelt u van uw voetstuk. QED
E. Gidius is offline  
Oud 5 juni 2009, 13:12   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik geloof hem, .

Jij gelooft die Europese luiaard?

Activité : 1/5 | Présence : 0/5

http://www.parlorama.eu/en/european-...c-Dehaene.html



Citaat:
De afgelopen legislatuur blonk Dehaene - die straks de Europese CD&V-lijst trekt - immers vooral uit in nietsdoen. Terwijl hij in vijf jaar tijd welgeteld 2 (!) vragen stelde, zegde de ex-premier letterlijk dat hij ZICH VERVEELT in het Europees Parlement (De Morgen, 29.07.2006). Zijn dat de ‘sterke leiders’ waarmee de CD&V de Vlamingen opnieuw wil opzadelen?

Citaat:
Gedurende de voorbije 5 jaar heeft de man 2 (twee) vragen gesteld, heeft hij de laagste aanwezigheid gescoord (58%) van de 24 belgische parlementairen en bevindt hij zich in een activiteitsklassement op de 840ste plaats van de 920 exemplaren die hebben deelgenomen aan het Europese circus, gedurende de voorbije legislatuur.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 juni 2009 om 13:14.
daiwa is offline  
Oud 5 juni 2009, 13:32   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
...
.. en ik hoor van veel mensen (niet enkel groenen voor alle duidelijkheid) dat mensen als Dua, Watteeuw (zelf al bezig gezien, die kent zijn dossiers), Piryns, Decruynaere, Calvo en Sanctorum een zeer goede indruk maken,
...
Hoort gij dat?

En niemand heeft jouw ooit uitgelegd wat 'selektief doof zijn' is ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 juni 2009, 16:49   #91
davidg
Schepen
 
davidg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2007
Locatie: Knesselare
Berichten: 411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Op pagina 160 van tt staat een bericht waarin de Dehaene Vlamingen oproept vooral niet op het in zijn ogen "te kleine NV-A" te stemmen.
Hierbij ben ik dan als Nederlanden zo vrij om het tegenovergestelde uit te spreken. Een stem op CD&V (of SP-A) is eigenlijk ook een stem op de Waalse PS of MR.
Een stem op CD&V, SP.A of VLD is eigenlijk gelijk. Als je kiest voor een status quo, dan moet je op één van die drie stemmen.

Pas als de som van alle kleintjes groter is dan de som van die drie samen, zullen ze eindelijk misschien eens luisteren.

Daarom is een stem op N-VA zeker niet verloren.
__________________

davidg is offline  
Oud 5 juni 2009, 21:10   #92
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.745
Standaard

Spreekt voor zich. N-VA is voor mij de enige echte optie.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 6 juni 2009, 08:58   #93
SirGalahad_
Burgemeester
 
SirGalahad_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2003
Locatie: Little Britain
Berichten: 538
Standaard

Citaat:
Spreekt voor zich. N-VA is voor mij de enige echte optie.
Probleem is dat de NVa zich opnieuw aan het laten opvrijen is door CDV en nieuw laat opvrijen door VLD om de Spa eruit te houden.
Ik ga niet stemmen voor een partij (al ligt deze het dichtste bij mijn stemvoorkeur) wetende dat ze (waarschijnelijk) dan zullen deelnemen aan een regering die opnieuw voor 5 jaar aan immobilisme gaat doen, samenheulend met de mestkevers van de VLD.
Dan nog liever stemmen op het VB...
__________________
  1. All animals are equal... but some animals are more equal than other animals. (Animal Farm)
  2. Hij die zonder zonden is werpe de eerste steen.
  3. "Quod tibi non vis, alteri non feceris" "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet"
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline  
Oud 6 juni 2009, 09:07   #94
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Heeft hij dat laatste erbij gezegd?
Citaat:
'Het is voor mij absoluut noodzakelijk dat het Vlaanderen In Actie-plan (VIA) in zijn huidige vorm wordt uitgevoerd.'
(klik)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline  
Oud 6 juni 2009, 10:17   #95
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Probleem is dat de NVa zich opnieuw aan het laten opvrijen is door CDV en nieuw laat opvrijen door VLD om de Spa eruit te houden.
Ik ga niet stemmen voor een partij (al ligt deze het dichtste bij mijn stemvoorkeur) wetende dat ze (waarschijnelijk) dan zullen deelnemen aan een regering die opnieuw voor 5 jaar aan immobilisme gaat doen, samenheulend met de mestkevers van de VLD.
Dan nog liever stemmen op het VB...
Dan is dat dom, je vergeet dat om IETS te bereiken je een meerderheid nodig hebt .

NVA is duidelijk: zonder garanties stappen ze niet in een regering , van de vorige verkiezingen in 2007 weten we dat ze dit menen.

VB is ook duidelijk : directe splitsing met daarna onderhandelen iets wat gegarandeerd een ramp is EN dat niemand anders volgt, VB staat hierin alleen, NVA en LDD willen dit niet. Gevolg is dat deze stemmen gewoon genegeerd worden.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 6 juni 2009, 10:17   #96
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 11.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Spreekt voor zich. N-VA is voor mij de enige echte optie.
Idd voor mij ook.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 6 juni 2009, 10:30   #97
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Probleem is dat de NVa zich opnieuw aan het laten opvrijen is door CDV
inhoudelijk staan nva en cdv dicht bij mekaar.

ik ben eht niet altijd eens maar dewever's geloofwaardigheid maakt veel goed.
itt pakweg de sossen die eigenlijk liberalen zijn of de vld die zelfs haar eigen moeder verkoopt om aan de macht te kunnen blijven

Laatst gewijzigd door 1207 : 6 juni 2009 om 10:31.
1207 is offline  
Oud 6 juni 2009, 10:59   #98
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
inhoudelijk staan nva en cdv dicht bij mekaar.

ik ben eht niet altijd eens maar dewever's geloofwaardigheid maakt veel goed.
itt pakweg de sossen die eigenlijk liberalen zijn of de vld die zelfs haar eigen moeder verkoopt om aan de macht te kunnen blijven
Je vergeet een (voorlopig nog belangrijke) partij die haar eigen schoenmoeder...
Felix (be) is offline  
Oud 6 juni 2009, 11:02   #99
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

den dikke van vilvord heeft duidelijk last van mexicaanse verkiezingskoorts
FDM is offline  
Oud 6 juni 2009, 11:05   #100
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Als cd&v ziet dat n-va het heel goed heeft gedaan en zij niet zo goed dan zullen ze n-va weer wel als vriendje maken en daarmee zorgen voor een meerderheid.

scoort cd&v goed morgen en n-va blijft ongeveer hetzelfde dan laten ze gewoon de n-va links liggen

cd&v zal alles doen om aan de macht te blijven dat is duidelijk geworden sinds de vorige verkiezingen waar men het van de daken schreeuwde om B-H-V te splitsen en men zou die walen wel eens wat ter orde roepen maar toen puntje bij paaltje kwam liet cd&v zich de les spelen door de PS en MR en andere waalse partijen enkel en alleen voor de macht te kunnen behouden

de idealogie word snel opzij geschoven bij cd&v als het om macht gaat.
vandaag gooit jldh met modder naar n-va maar als ze morgen die partij nodig hebben zijn ze weer dikke vriendjes

dat is politiek tegenwoordig

je kunt het ook merken aan de vele politici die jaarlijks van partij wisselen alsof het voetbalploegen zijn. hoe kun je zomaar van idealogie verwisselen want dat is toch waar een politieke partij voor staat niet?
En als dit nog ni genoeg is nemen de politieke partijen veelvuldig oude BV's op in hun lijsten wat het hele circus nog ongeloofwaardiger maken
maar ja in hollywood kan het ook met een terminator als gouverneur dus kan de bilde misschien ook minister president worden van vlaanderen hé !

hoe lachwekkender kan het nog worden?
slegie is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be