Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 31 mei 2010, 09:15   #81
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
In een normaal land is de liberale partij de partij waarop je stemt als je minder overheid wilt.

In dit land werkt dat natuurlijk niet. O-VLD is even pro-overheid als CDV of SPA.
In feite leunt de VLD "eindelijk" meer aan bij hun echte roeping en naam: liberaal-democraten. Kijk eens goed rond in Europa (en zeker verder in angelsaksische wereld) en je zal zien dat Liberalen eerder centrum(links) zijn.
Verhofstadt is de omgekeerde intelectuele toer opgegaan : linkser worden met de ouderdom.

Citaat:
Eigenlijk zou dit land een Margaret Thatcher goed kunnen gebruiken.
Daar zit hem juist : die was geen liberaal, maar conservatief
NVA heeft een groter Thatchergehalte nu dan VLD ooit heeft gehad.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 31 mei 2010 om 09:15.
Steben is offline  
Oud 31 mei 2010, 09:47   #82
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Ik zeg toch niet dat alge lone belast moeten worden. Ik zeg dat iedereen minder belast moet worden.
Yep, maar dat is ineens veel belasting minder. Langzaam aan naar boven toewerken, en hoe lager de lonen, hoe meer dat geld terug in omloop komt.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 31 mei 2010, 09:49   #83
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Yep, maar dat is ineens veel belasting minder. Langzaam aan naar boven toewerken, en hoe lager de lonen, hoe meer dat geld terug in omloop komt.
Ik herhaal laffer-curve ^^
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)

Laatst gewijzigd door Perzik : 31 mei 2010 om 09:51.
Perzik is offline  
Oud 31 mei 2010, 10:00   #84
EddyBal

Standaard

Je laffer curve houd alleen rekening met de GLOBALE belastingdruk, en houd geen rekening met de massa van de lage inkomens tegenover de kleinere massa van hogere inkomens. Daar bedoel ik mee: er zijn meer mensen die 1000 euro verdienen, dan er zijn die 1200 verdienen, dan er zijn die 1400 verdienen. De laffercurve gaat dus uit van een flat rate tax, wat we hier in België niet kennen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 31 mei 2010, 10:02   #85
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je laffer curve houd alleen rekening met de GLOBALE belastingdruk, en houd geen rekening met de massa van de lage inkomens tegenover de kleinere massa van hogere inkomens. Daar bedoel ik mee: er zijn meer mensen die 1000 euro verdienen, dan er zijn die 1200 verdienen, dan er zijn die 1400 verdienen. De laffercurve gaat dus uit van een flat rate tax, wat we hier in België niet kennen.
Spijtg genoeg mss. Maar mijn punt is gewoon: We zitter over the top. En ik denk dat iedereen me daar gelijk in geeft.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline  
Oud 31 mei 2010, 10:12   #86
EddyBal

Standaard

Citaat:
Spijtg genoeg mss. Maar mijn punt is gewoon: We zitter over the top. En ik denk dat iedereen me daar gelijk in geeft.
Dat is een "gelijk" dat je bij de bevolking makkelijk zal halen. Maar dat maakt het niet méér waar. Natuurlijik leven we onder een hoge belastingdruk, en ook de bedrijven wordt het moeilijk gemaakt om personeel aan te nemen. Maar weet je wat? Steek het op de VAKBONDEN!

Als in hoge conjunctuur, als alles goed gaat, er eisen komen voor MEER, dan moeten die ook kunnen verdragen dat hun verworven rechten worden afgebouwd als het slecht gaat. Het gaat NU slecht. Maar willen ze verworven rechten laten vallen? Oh nee he!

Niet erg logisch... altijd alles maar op "het kapitaal" steken, maar evengoed doen ze daar de kleine zelfstandige mee dood die het aandurft personeel aan te nemen. En dan hem een "stinkende rijke" noemen omdat hij ZIJN EIGEN GELD investeert in een GOK dat het wel goed zal lopen. Zonder hulp van de vakbond gerekend dan.

Ik ben zelf delegee geweest, dus ik heb echt wel een sociaal hart, en sommige toestanden bij sommige patroons verdienen het om aangeklaagd te worden, maar het is fout om het onderste uit de kan te eisen, als het voor de patroon moeilijk overleven is.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 31 mei 2010 om 10:15.
EddyBal is offline  
Oud 31 mei 2010, 10:50   #87
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ken de juiste oplossing ook niet, maar er moet een oplossing komen, op een of andere manier.
Moet je u dan niet eerst wat meer verdiepen in de probleemstelling, gelijk we dat van u gewoon zijn ?

( t'is geen exacte wetenschap, maar toch....)
jogo is offline  
Oud 31 mei 2010, 10:53   #88
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is een "gelijk" dat je bij de bevolking makkelijk zal halen. Maar dat maakt het niet méér waar. Natuurlijik leven we onder een hoge belastingdruk, en ook de bedrijven wordt het moeilijk gemaakt om personeel aan te nemen. Maar weet je wat? Steek het op de VAKBONDEN!

Als in hoge conjunctuur, als alles goed gaat, er eisen komen voor MEER, dan moeten die ook kunnen verdragen dat hun verworven rechten worden afgebouwd als het slecht gaat. Het gaat NU slecht. Maar willen ze verworven rechten laten vallen? Oh nee he!

Niet erg logisch... altijd alles maar op "het kapitaal" steken, maar evengoed doen ze daar de kleine zelfstandige mee dood die het aandurft personeel aan te nemen. En dan hem een "stinkende rijke" noemen omdat hij ZIJN EIGEN GELD investeert in een GOK dat het wel goed zal lopen. Zonder hulp van de vakbond gerekend dan.

Ik ben zelf delegee geweest, dus ik heb echt wel een sociaal hart, en sommige toestanden bij sommige patroons verdienen het om aangeklaagd te worden, maar het is fout om het onderste uit de kan te eisen, als het voor de patroon moeilijk overleven is.
Dan zijn we het eens
Perzik is offline  
Oud 31 mei 2010, 10:57   #89
EddyBal

Standaard

Citaat:
Dan zijn we het eens
Prima. Nu de rest van België nog
EddyBal is offline  
Oud 31 mei 2010, 10:57   #90
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
De VLD is de afgelopen jaren te veel aan het zwalken geraakt en heeft het contact met de kiezers verloren.
Hoe kan de VLD kiezers van LDD en NV-A terugwinnen?
Volgens mij alleen maar ,als ze Vlaamser en rechtser gaan worden.
Alleszins, in volle communautaire crisis als zelfs de meest ongeïnteresseerde Familiekijker het op zijn heupen krijgt van de Franstalige arrogantie en het Belgische immobilisme, om dan te gaan pleiten voor de gewesten onder curatele te plaatsen of om ze meer te laten bijdragen, dat is niet slim.
Oud 31 mei 2010, 16:25   #91
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom verworven rechten laten vallen ?
De schandalige bonussen v.d.managrs vallen toch ook niet ?
De zelf-regulerende markt is een illusie gebleken.
De hebzucht van bankdirekteurs heeft onze toekomst voor j�*�*�*�*�*�*�*ren verknald.
Leterme heeft onze spaargelden gered maar de draagkracht v.d. Belgische staat is vér overschreden. Het neoliberale "beleid" van Verafstoot heeft gefaald. Zijn opvolgers zitten met een vergiftigd geschenk.
[color="blue"]De nieuwe man v.d. VLD wil het mes zetten in de overheidsuitgaven en hij heeft GROOT GELIJK !!![/COLOR]

Laatst gewijzigd door Boduo : 31 mei 2010 om 16:28.
Boduo is offline  
Oud 31 mei 2010, 17:37   #92
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Waarom verworven rechten laten vallen ?
De schandalige bonussen v.d.managrs vallen toch ook niet ?
De zelf-regulerende markt is een illusie gebleken.
De hebzucht van bankdirekteurs heeft onze toekomst voor j�*�*�*�*�*�*�*ren verknald.
Leterme heeft onze spaargelden gered maar de draagkracht v.d. Belgische staat is vér overschreden. Het neoliberale "beleid" van Verafstoot heeft gefaald. Zijn opvolgers zitten met een vergiftigd geschenk.
[color="blue"]De nieuwe man v.d. VLD wil het mes zetten in de overheidsuitgaven en hij heeft GROOT GELIJK !!![/COLOR]
Omdat die verworven rechten niet goudbaar blijven.

En de nieuwe man van de VLD wil de schulden van België naar Vlaanderen schuiven. Dat hij dat maar op zijn buik schrijft. Wij willen ons deel van de VOLLEDIGE schuld aanvaarden, als we ook onze CONfederatie (alleen nog samen doen waar we het over eens zijn - en dat is bijna niks) ONVERKORT krijgen.
EddyBal is offline  
Oud 31 mei 2010, 20:55   #93
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Houdbare rechten

Citaat:
Omdat die verworven rechten niet goudbaar blijven.

En de nieuwe man van de VLD wil de schulden van België naar Vlaanderen schuiven. Dat hij dat maar op zijn buik schrijft. Wij willen ons deel van de VOLLEDIGE schuld aanvaarden, als we ook onze CONfederatie (alleen nog samen doen waar we het over eens zijn - en dat is bijna niks) ONVERKORT krijgen.
Als je verworven "rechten" v.d. managers behoudt, dan ook die v.d. gewone mensen.
Voor de rest ben ik het met je eens !
Boduo is offline  
Oud 31 mei 2010, 21:22   #94
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als je verworven "rechten" v.d. managers behoudt, dan ook die v.d. gewone mensen.
Voor de rest ben ik het met je eens !
De meeste managers zijn ook werknemers hoor. Maar inderdaad, de top managers hun bonussen moeten onder de loep genoemen worden. Een bonus voor slecht werk, kan NIET
EddyBal is offline  
Oud 31 mei 2010, 22:36   #95
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Ceterum censeo VLD delendam esse.

Vertaling
Oud 31 mei 2010, 22:40   #96
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb ontdekt wat O.VLD gaat redden.

http://www.youtube.com/watch?v=xgnKZJV0aNE
Henri1 is offline  
Oud 1 juni 2010, 07:06   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Moet je u dan niet eerst wat meer verdiepen in de probleemstelling, gelijk we dat van u gewoon zijn ?

( t'is geen exacte wetenschap, maar toch....)
Ik stel gewoon vast dat het federalisme zoals het in Belgie is geimplementeerd, niet werkt. Ik ken de oplossing niet, en ik presenteer ook geen politieke partij die beweert van een oplossing aan te bieden. Er zijn gewoon een aantal mogelijkheden (bollekes rood te maken), en we hebben gezien welke bollekes (de traditionele zuilpartijen) al geen oplossing bieden aan dit probleem (wat niet wil zeggen dat die bollekes voor andere problemen eventueel geen oplossingen aanbieden, maar voor DIT probleem hebben ze nu al 7 jaar geleuterd zonder de zaak op te lossen). Dus deze bollekes zijn voor mij out tot deze knoop is doorgehakt. En dan blijft er niet veel over qua keuze. Misschien lossen zij het ook niet op, maar er zijn niet veel andere keuzes.

VB is voor mij out (niet dat ze soms niet een paar goeie punten hebben, maar het is een partij die veel te veel op negatieve zichtspunten is gebouwd: het is een partij die "tegen" dinges is), LDD lijkt mij te populistisch (ttz, daar zit niet veel intellect achter, maar gewoon gemakkelijke toogpraat die er goed in gaat), groen zou goed geweest zijn mochten ze niet even populistisch zijn (maar dan op een andere manier). Blijft niet veel over.
Oud 1 juni 2010, 07:23   #98
grhluna
Burgemeester

Standaard

Wat kan de O-VLD nog redden?
het geld van de belastingsbetaler
grhluna is offline  
Oud 1 juni 2010, 07:55   #99
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik stel gewoon vast dat het federalisme zoals het in Belgie is geimplementeerd, niet werkt. Ik ken de oplossing niet, en ik presenteer ook geen politieke partij die beweert van een oplossing aan te bieden. Er zijn gewoon een aantal mogelijkheden (bollekes rood te maken), en we hebben gezien welke bollekes (de traditionele zuilpartijen) al geen oplossing bieden aan dit probleem (wat niet wil zeggen dat die bollekes voor andere problemen eventueel geen oplossingen aanbieden, maar voor DIT probleem hebben ze nu al 7 jaar geleuterd zonder de zaak op te lossen). Dus deze bollekes zijn voor mij out tot deze knoop is doorgehakt. En dan blijft er niet veel over qua keuze. Misschien lossen zij het ook niet op, maar er zijn niet veel andere keuzes.

VB is voor mij out (niet dat ze soms niet een paar goeie punten hebben, maar het is een partij die veel te veel op negatieve zichtspunten is gebouwd: het is een partij die "tegen" dinges is), LDD lijkt mij te populistisch (ttz, daar zit niet veel intellect achter, maar gewoon gemakkelijke toogpraat die er goed in gaat), groen zou goed geweest zijn mochten ze niet even populistisch zijn (maar dan op een andere manier). Blijft niet veel over.
-de VU (nu heten ze NVA) is de motor van dit federalisme.

ik ken de 'oplossing' ook niet hoor maar ik redeneer anders namelijk ik stem niet voor wat ik niet wil, ik wil niet dat België splitst, de NVA en VB willen dit wel dus daar stem ik niet voor.

Het is toch wel duidelijk dat een staatshervorming als aanloop naar Vlaanderen Onafhankelijk er anders uit ziet als een staatshervorming die een beter functionerend federaal België beoogd.
jogo is offline  
Oud 1 juni 2010, 11:36   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
-de VU (nu heten ze NVA) is de motor van dit federalisme.
Ik dacht dat het de franstaligen waren, eerlijk gezegd, die niet van een unitair, volledig tweetalig belgie, waar je in Arlon in het postkantoor je postzegels in het nederlands kan kopen, en in Oostende de tram in het frans pakken, wilden weten. Dat was eerlijk gezegd mijn voorkeur geweest. Eens je gaat stellen dat je in Namen de dingen maar in 't frans moet doen, dan is het normaal dat je in Leuven je ding in 't Nederlands moet doen. En dan kom je vanzelf op een vorm van federalisme uit, he.

En het enige unitaire stukje belgie dat nog overgebleven is, is Brussel geweest.

Citaat:
ik ken de 'oplossing' ook niet hoor maar ik redeneer anders namelijk ik stem niet voor wat ik niet wil, ik wil niet dat België splitst, de NVA en VB willen dit wel dus daar stem ik niet voor.
Ik was daar vroeger ook niet voor te vinden, maar je moet toch toegeven dat het Belgie zoals het nu politiek in elkaar steekt, gewoonweg niet functioneert. Men kan mij niet verdenken van enige flamingante sympathieen en ik heb een diepe afkeer van alles wat nationalistisch en regionalistisch is, maar wat er de laatste jaren is gebeurd bakt het toch wel wat te bruin zou ik stellen. Er moet dus iets gebeuren, en als dat een splitsing van Belgie moet zijn, dan is dat nog altijd beter dan met het totaal vastgelopen systeem van nu voortgaan. Als dat een unitair, tweetalig belgie zou zijn, dan is dat voor mij ook goed, hoewel ik niet zie hoe men in de praktijk terug zou kunnen.

Citaat:
Het is toch wel duidelijk dat een staatshervorming als aanloop naar Vlaanderen Onafhankelijk er anders uit ziet als een staatshervorming die een beter functionerend federaal België beoogd.
Punt is, ik ken geen enkele partij die haar kans al heeft gehad, die er in is geslaagd om een "beter functionerend federaal Belgie" te construeren. 7 jaren zijn er nu verlopen en we zitten nog steeds met BHV, en dat is maar een symptoom van de slechte functionering. 7 jaar proefperiode is voor mij voldoende om "gebuisd" te zeggen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be