![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Staatssecretaris
|
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
|
|
|
|
#82 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=75 |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Gouverneur
|
Wat niemand die me kent weet, omdat ik niet voor een halve gare wil worden uitgemaakt, is dat ik zo'n 25 jaar geleden een BDE heb gehad, of toch wat IK als een BDE beschouw: als doktors en verplegers in paniek aan je zitten te prutsen, roepend dat ik niet meer adem, geen hartslag meer heb, en aan elkaar vragen of ik dood ben.... terwijl ik dat allemaal kan horen en zien maar zonder dat ik een spier van mijn lichaam kon bewegen. Ik krijg altijd nog de koude rillingen als ik er terug aan denk, wat ik daarom dan ook bijna nooit doe.
Verder heb ik ooit ook eens een echte déj�* vu gehad, van het ogenblik dat ik een bepaald gebouw binnenging tot ik er terug buiten stapte. Ook dat was heel beangstigend, en redelijk in tegenspraak met mijn ongeloof in alle vormen van buitenzintuiglijke ervaring in het algemeen. Tja. |
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is wat de reli's (Fred) er VERDER aan koppelen dat mij doet steigeren. En , alles in orde nu? |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Gouverneur
|
Meestal toch, hoop ik:
Het is in ieder geval zéér beangstigend te horen zeggen dat je dood bent, ook al duurt dat maar twee minuten. En die déj�* vu was haast even beangstigend: in een gebouw rondlopen en op voorhand precies weten wat er achter elke hoek en achter elke deur te zien zou zijn: kasten, tafels, mappen, enz., alles was exact waar ik wist dat het zou zijn. De ervaring was echter in zwart-wit, dus zonder kleur, en ging gepaard met een zeer drukkend gevoel van onbehagen. Maar ja, ondertussen ook ongeveer 20 jaar geleden. Tot zover mijn outing... |
|
|
|
|
|
#86 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Bedoel je nu de verbazing van het besef dat die persoon blijft leven ( bde dus ) of het besef van een leven na de dood ? In het eerste geval is het irrelevant mbt tot het gestelde en in het tweede geval heb je er het gokken naar. Citaat:
Misschien wou die persoon in die vermeende laatste momenten dat licht wel identificeren met een theologisch beeld .... niet echt ten volle geïndoctrineerd van één bepaald beeld en min of meer 'bekend' met tal van de meest voor de hand liggende mogelijkheden. Waarom nu ook net die beelden als het sterk symbolische van het ontbreken net ligt in een opeenvolging van zowat alle mogelijke beelden ? |
|||
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hallucinaties betreffen net gestructureerde zintuiglijke ( weliswaar zonder prikkel van buitenaf) waarnemingen. |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ófwel is er niks ( daar lijkt het alvast tot nu toe op ) ófwel is er 'iets' dat zich blijkbaar volledig afspeelt in een wereld die volledig los ( de eerste vermeende link moet nog steeds gevonden worden ) staat van onze en waar verder geen zinnig woord over te reppen valt |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En die gemeenschappelijke elementen worden nu net meer en meer verklaard maar daar neem jij dan geen genoegen mee
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
... tenslotte zijn door personen erdoor gekomen en hebben ze dat relaas gedaan |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Perfect hetzelfde kan je stellen van andere getuigenissen... da's nogal evident op die miljoenen bde's
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
( 'k heb je dat al tal van keren gevraagd omdat ik van jou weet dat jij gebruikt én claimt dat er wat maar is ) Je komt hier net te vertellen dat onder invloed van de kans groter is ... en verder is het bekend dat iemand zaken die hij/zij niet meteen kan verklaren steeds zal proberen te 'plaatsen' : Het spirituele kan (helaas) eveneens zo'n 'plaats' bieden... maar daarmee is de echtheid er nog niet van bewezen Laatst gewijzigd door praha : 31 mei 2010 om 23:43. |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zoals Dekkers zou zeggen : Dat is nu net de pest aan de evolutietheorie dat het zo'n chagrijnige theorie is |
|
|
|
|
|
|
#94 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat je daarvoor vertelde ( geen vin meer verroeren maar toch alles waarnemen ) heb ik ook aan de lijve moge ondervinden tijdens een ( wist is pas later ) slaapverlamming... incluis het effect dat het leek alsof mijn bewustzijn ( astrale lichaam ? ) lateraal uit mijn fysisch lichaam scheen te schuiven. Citaat:
Maar ook hier is er een wetenschappelijke verklaring voor Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het zien van Micky Mouse vergelijken met een BDE is ook zo iets. Zeer onwetenschappelijk. Je vergelijkt appelen zelfs niet met peren maar met hamburgers of zo. Je gaat ook totaal voorbij aan het morele aspect alsof dat niet belangrijk zou zijn. Ten tweede: stel nu nog dat men een echte BDE helm kan maken, die een volledige BDE kan produceren, compleet met uittredingen en al. Als die persoon dan iets kan waarnemen in de kamer er naast, dan is het bewijs toch geleverd dat de geest onafhankelijk van het lichaam waarnemingen kan doen, niet? Om het even hoe dit fenomeen dan getriggert wordt. Fred. |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Staatssecretaris
|
Praha over deja vu:
Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 1 juni 2010 om 06:41. |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Voor de rest, als je alleen maar wetenschappelijke argumenten wil aanvaarden, dan zie ik niet in waarom we met jou discussieren, dan heb je dezelfde mening als wij. |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Europees Commissaris
|
tripleclick
Laatst gewijzigd door Travis66 : 1 juni 2010 om 07:41. |