![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het lijkt mij alleszins wenselijk dat de bewoners van Brussel op z'n minst hun wensen kenbaar kunnen maken. Maar tegelijkertijd zou het niet slecht zijn mochten diezelfde bewoners van Brussel beseffen dat ze niet de enige erfgenamen van het uit elkaar vallende België zijn. Ook de Vlamingen en de Walen zouden hun zeg moeten krijgen. En neen, ik zie Vlaanderen/de Vlamingen nog niet onmiddellijk autowegen blokkeren. Op langere termijn durf ik geen voorspellingen te maken. Een fractie van de Franstalige Belgen zie ik echter nu reeds in staat tot één en ander dat niet bepaald als 'beschaafd gedrag' zal kunnen worden omschreven. Ook in Franstalig België lopen slechte verliezers rond, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#82 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#83 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je ziet het toch dat ze deze staat echt als hun staat beschouwen? Terwijl dat gevoel in Vlaanderen nooit echt bestaan heeft, en er altijd een betekenisvol deel van de bevolking de Belgische staat afgewezen heeft.
Maar als u dat niet uitkomt, geeuw en slaap gerust verder hoor.
|
|
#84 | ||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Het vlaams nationalisme, dat van het Frans nationalisme afstamt (één gebied, één taal, één cultuur) kan zich niet goed accorderen met een multi-culturele stad zoals Brussel. Ik beklaag de verschillende minderheden die in Vlaanderen zullen moeten blijven leven. Bij voorbeeld, de Limburgers die nu het Nederlands moeten spreken omdat het hun officiële taal werd. Maar de Brusselaars zullen het jacobinisme niet laten binnengaan in hun gewest. Ik hoop het zo. Citaat:
Een lokaal referendum werd georganiseerd in de Franstalige canton du Jura om zich af te scheiden van het Kanton Bern. |
||
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om te kunnen afscheuren van het kanton Bern en een eigen kanton Jura op te richten, werd een referendum gehouden in die franstalige gemeenten én in het kanton Bern. Er moest dus zowel een meerderheid gehaald worden in de afscheurende gemeenten als in het kanton waar ze van afscheurden.
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat die nieuwe verkiezingen betreft: ik zal al tevreden zijn als er tussen de 87, 88, 89 of 90 'Vlaamse' parlementairen hooguit nog een dozijn naïevelingen bereid toe zullen worden gevonden hun vingers te branden aan de redding van het land van mensen die alles welbeschouwd dat land gewoon niet waard zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 14 augustus 2010 om 08:24. |
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga er voor het gemak van uit dat het Nederlands sowieso altijd een officiële taal zal blijven, en dat de tweetaligheid F/NL ooit nog wel eens werkelijkheid zal worden. Al was het maar om de jacobinisten te pesten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Is Wallonië zo'n lichtend voorbeeld van multiculturaliteit? Waar zijn de volkstalen van Wallonië gebleven? Franstaligen hebben Nederlandstaligen over het algemeen geen lessen te leren over multiculturaliteit, over meertaligheid, over openheid. Als je dat nog denkt moet je eens met mijn vrouw spreken, die als buitenlandse in Frankrijk heeft gewoond, en die nu als buitenlandse in Nederland woont. Dan zouden je oren tuiten van de verschillen. Zij dacht namelijk net als jij, totdat ze aan den lijve ondervond hoe het werkelijk zit. verder: welkom op P.be |
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#90 | |||
|
Minister-President
|
Even de Socratische methode testen
Citaat:
Andere groepen van buiten deze regio die zich hiermee willen bemoeien, dat zou helemaal niet democratisch zijn, juist? Citaat:
Wie formuleerde zeer recent nog de eis voor een "homogeen Franstalig territorium"? Ken je de ontstaansgeschiedenis van het FDF? Heb je ooit de "Brüssel Vlaams? ça jamais!" posters gezien? Tenslotte: welk is het enige gewest in Belgie dat de taalwetten correct naleeft, en dit steeds gedaan heeft? Citaat:
Wat vind jij dan bijvoorbeeld van de sprekers van het Waals, het Lorreins, het Champenois, het Picardisch, of pakweg het Nederlands in Wallonië? Ook beklagenswaardig, of zie je daar ergens een asymmetrie? |
|||
|
|
|
|
#91 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Of wij democratisch willen blijven, laat ons eens een lokaal referendum organiseren. QED |
|
|
|
|
|
#92 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
#93 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een kind van 4 wil ook autonoom zijn. En dan? Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 augustus 2010 om 09:20. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
dank je wel |
|||
|
|
|
|
#96 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
#98 | |||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Yamael : 14 augustus 2010 om 10:17. |
|||
|
|
|
|
#99 |
|
|
ik mis nog een belangrijk antwoord......
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Vind je de openheid voor andere talen dan het Frans in Brussel werkelijk groter dan in Vlaanderen? Het respect voor de taalwetten, pakweg? Ik herhaal nogmaals de vraag, vind je dat als de bestemming van Brussel enkel door Brusselaars moet bepaald worden zonder inmenging van de andere gewesten, dat hetzelfde geldt voor Vlaanderen? |
|
|
|