![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
werkgevers belonen , niet de arbeiders, jij bent dus de parasiet |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Banneling
|
In communistische landen waren er een pak mensen die wel werkten maar niet aten. Dat gaat zo als je enkel alles economisch berekend. We gaan dat bij ons ook terug meer en meer zien. De economisten grijpen weer de macht en het is gedaan met democratie. Goed zo ! Sociaal Darwinisme ! Al wie niet slim genoeg en/of te braaf is : krepeert !
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alleszins. Als we het zonder roverheid doen gaan de rijken er niet minder of meer vrijheid van ondervinden. Die kunnen altijd betalen om te gaan en staan waar ze willen of alles nu privaat of publiek gedaan wordt. Een pak mensen gaan echter zwaar aan vrijheid verliezen en bijna als in de goede oud tijd aan het land gebonden zijn. Dus ja, iemand anders moet voor mij met mijn geen 120 of meer IQ betalen vermist ik de keuze niet heb van niet over de weg te gaan omdat er geen spat grond meer is die niet van iemand is of zal zijn. |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat er enkel rationaliteit en objectiviteit zou zijn betwijfel ik ten zeerste. Maar dat er zonder overheid geen corruptie zal zijn is uiteraard een feit. Enkel een overheid kan corrupt zijn he.
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat een hele hoop mensen die nu dingen krijgen die door anderen gedwongen betaald worden, de "vrijheid" zullen kwijt zijn van die dingen te krijgen, zal wel waar zijn ja ! Da's de bedoeling ook he.
|
|
|
|
#87 |
|
Banneling
|
Aja ? En als bedrijven kartels aan gaan om bedrijven die efficiënter zijn er toch onder te krijgen of als bedrijven zonder woorden een status quo afspreken of prijsafspraken maken of spioneren of vuile trukken uithalen is dat dan geen corruptie ? Geloven jij en je geloofsgenoten nu echt dat enkel (democratische) overheden corrupt gedrag vertonen of dat ze dat meer doen ? Man man. Ik hoop echt dat we nog van onze democratie en onze overheden vanaf geraken. Kunt ge uw kleinkinderen als achterlijke beesten zien sterven want dat duurt geen twee generaties voor de hele samenleving is leeg gezogen en uitgeblust.
|
|
|
|
|
|
#88 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#89 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Indien er enkel private solidariteit zou bestaan dan zit je met een prisoners dilemma game val, waardoor er geen solidariteit plaats heeft waar ze wel nodig is ('nodig' indien je tenminste verder denkt dan de mens als individu in competitie met zijn medemens). Indien je solidair bent en de andere niet dan ben je de pineut in de gametheorie, maar het zou voor iedereen beter zijn moesten we allemaal solidair zijn. Dit dilemma los je op door een communautair mechanisme te installeren.
Ik hoor regelmatig op de radio oproepen van moeders die geld zoeken voor de hersenoperatie op zo van hun kind. Op meer dan het invullen van de entertainement functie van een private radio in ruil voor hopelijk wat altruïsten aan de andere kant van de radio hoeven zo'n mensen niet te rekenen in een geprivatiseerde maatschappij. Een ethisch onverantwoorde en ontwikkelingsbelemmerende situatie zou zo'n strijd van allen tegen allen geprivatiseerde wereld zijn. En de vrijheid zou in de praktijk enkel die zijn van de machtigen, niet die van allen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 maart 2012 om 20:33. |
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De dingen die je daar aanhaalt zijn te verwachten, en "normale" manieren van handelen van entiteiten die enkel maar hun eigenbelang nastreven nietwaar ? Daar is niks corrupts aan. Er kan wel iets illegaals aan zijn. Spionage kan verboden zijn. Prijsafspraken zijn manieren zoals andere om uw eigen voordeel te zoeken, dat is dus niet corrupt, want mensen die macht hebben om hun eigen voordeel te zoeken... zoeken ook om daar hun eigen voordeel mee te doen. Het is wel zo dat men gedecreteerd heeft dat zoiets als kartelvorming verboden is, en dan is het illegaal. Wat mij betreft moet dat niet speciaal illegaal zijn. Persoonlijk gezien moet ik zeggen dat ik niet goed weet hoe tegenover die kartelregels te staan. Principieel zou ik stellen dat alle vormen van vrijwillige afspraak toegestaan moeten zijn. Maar aan de andere kant functioneert een markt niet goed als er te weinig spelers zijn, en een kartel maakt dat wat verschillende spelers waren, nu een enkele virtuele speler is. Markten zijn dus minder "vlot" op die manier. Mijn standpunt zou eerder zijn: voorrang aan de vrijheid. En tant pis, kartels mogen dan maar.
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 maart 2012 om 20:36. |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(en nog eens, in Frankrijk betaal ik geen autobelasting he).
|
|
|
|
#93 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#94 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#95 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Betaling van de brandweerkosten via de verzekering.
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wilt de gevangene meer, dan zal ie ervoor moeten betalen. Onmenselijk? En de rustoorden dan?
|
|
|
|
#97 | |
|
|
Citaat:
Vandaag is meer dan 10% van ons herverdelingsparadijs straatarm.
|
|
|
|
|
#98 |
|
|
In vele landen zijn de eerste (vaak private) brandweercorpsen er inderdaad op initiatief van de verzekering gekomen. Waar ik woon wordt de brandweer ook grotendeels via de verzekering betaalt.
|
|
|
#99 | |
|
|
Citaat:
Zeg dus niet dat we er niet op vooruit gegaan zijn.
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 5 maart 2012 om 10:32. |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
Dus 70% van de bevolking krijgt in het huidige herverdelingsmechanisme meer terug dan ze bijdragen? Of met andere woorden, 70% leeft op de kap van 30%?
|