Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 22 juni 2012, 14:04   #81
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

CD&V verliest stemmen aan N-VA, SP.A zal stemmen aan groen en rood kunnen verliezen.

Spijtig dat LDD een mislukking was, maar ik zie nog wel een donkerblauwe afscheuring komen. Misschien met ROSSEM of zo.
Bolleke Wol is offline  
Oud 22 juni 2012, 14:05   #82
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik begrijp alleen niet van waar al die aandacht komt voor Open VLD.
Dat is simpel Jack. Toen de beroepsleugenaar VHS in het eerste burgermanifest een oprecht vlaamsgezinde visie uiteenzette, hebben wij even oprecht in hem geloofd. (Persoonlijk heb ik zelfs geaarzeld om op hem te stemmen). Toen hij later als eerste minister op de meest degoutante manier precies het omgekeerde van dat alles uitvoerde, zijn wij zeer boos (maar machteloos) geworden. Daarom genieten wij nu, 15 jaar later, van elk klein stapje in de definitieve destructie van zijn en uw bedriegerspartij.
Oud 22 juni 2012, 14:09   #83
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat gebeurt al.

TV Brussel is een interessant station. Het beste van Vlaanderen. En het meest Nederlandstalige station van Vlaanderen alvast. Alhoewel de ondertitels bij het nieuws een FAAL zijn natuurlijk.
En heel erg vanuit het perspectief van en op de witte Vlaamse wereld in Brussel. Maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.

En er is een goede ''uitzending gemist'' -functie. Gratis, zoals we dat van de Nederlandse zenders kennen:

http://www.tvbrussel.be/nl
Mooi initiatief, helaas wel een beetje een witte raaf.

Citaat:
Gelieve posts niet privé op te vatten. Eenmans acties hebben in deze weinig zin.
Elke actie begint als een éénmansactie. Zelfs de Arabische Lente is zo begonnen. Maar acties zullen pas succesvol zijn als ze zinvol zijn en een voedinsgbodem hebben. De Vlaamse herbevolking van Brussel zal dat niet zijn, als de Vlamingen die naar ginder verhuizen geconfronteerd worden met het slaafse karakter van de Nederlandstaligen daar.

Citaat:
Geef me 100.000 djimi's, en in 5 jaar tijd leunt de helft van de Brusselse gemeentes naar de Néerlandophonie.
Die zijn er helaas niet hoor.

Citaat:
Mijn analyse is dat 'het probleem' juist bij de Nederlandstaligen in de provincie zit. Je weetwel, de nonvaleurs en benepen kleinburgers die hun eigen taal vooral als kostenpost zijn gaan zien, er niet van houden, Brussel niet kennen (alleen de verhalen erover), broekpoepen, en weltevreden drie maal 's jaars op vakantie mogen. Meer moet dat niet zijn.
Zeker, maar dat is een probleem dat veel verder gaat dan louter de kwestie Brussel. We werden het voorbije jaar vele miljarden lichter gemaakt en het enige dat die vlaemsche boerkes doen is zagen over die paar indignados die de moeite doen op straat te komen.

Citaat:
Het zegt toch al genoeg dat de huizenprijzen in Brussel verreweg de hoogste in Belgie zijn.
Dat selecteert alvast lekker uit.
Tja, wat selecteert dat uit? Enkel de burgerij kan het nog betalen, en die gaan niet direct staan springen om in Molenbeek te komen wonen.
Bolleke Wol is offline  
Oud 22 juni 2012, 14:56   #84
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Bla bla bla, het zal niet baten.
Brusselse allochtonen zullen nooit naar het Nederlands neigen.
En dat is prima zo.
Mitgard is offline  
Oud 22 juni 2012, 14:57   #85
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik maak tussen 'Nederlandse' en 'Vlaamse' cultuur geen onderscheid (meer).
Een wijze stap & nu verder : ook de "belgische" cultuur is niet voldoende verschillend om nog een onderscheid te maken.

In Vlaanderen bekijkt men mij als Antwerpenaar
in België als Vlaming
in Europa als Belg
in een ander continent als Europeaan

....

Het enige ergerlijke in Brussel/Bruxelles is het feit dat de Brusselse Vlamingen er met elkaar zonder dat er ook maar één franstalige in de buurt is absoluut in de Fransche taal willen converseren...
& op E-o congressen zijn het inderdaad de franstaligen kiuj komencas krokodili

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 22 juni 2012, 14:59   #86
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Bla bla bla, het zal niet baten.
Brusselse allochtonen zullen nooit naar het Nederlands neigen.
En dat is prima zo.
Antwerpse, Gentse, Genkse, Hasseltse, Amsterdamse, Haagse enz.. allochtonen daarentegen...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 22 juni 2012, 15:00   #87
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

In the trainstations of the Belgian Railways you 'll find "Travel Centers" but no English Spoken...

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 22 juni 2012, 15:14   #88
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Antwerpse, Gentse, Genkse, Hasseltse, Amsterdamse, Haagse enz.. allochtonen daarentegen...
Spreken nog verrassend vaak hun eigen taal onder elkaar, hoor.
Ja, ook die wat hier geboren zijn.
Mitgard is offline  
Oud 22 juni 2012, 15:16   #89
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Een wijze stap & nu verder : ook de "belgische" cultuur is niet voldoende verschillend om nog een onderscheid te maken.

In Vlaanderen bekijkt men mij als Antwerpenaar
in België als Vlaming
in Europa als Belg
in een ander continent als Europeaan

....

Het enige ergerlijke in Brussel/Bruxelles is het feit dat de Brusselse Vlamingen er met elkaar zonder dat er ook maar één franstalige in de buurt is absoluut in de Fransche taal willen converseren...
& op E-o congressen zijn het inderdaad de franstaligen kiuj komencas krokodili
kaj parol�*�*�*s kun franca aksentòòò.
Bolleke Wol is offline  
Oud 22 juni 2012, 15:16   #90
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik dacht dat na de splitsing van BHV geen franstalige partijen meer konden opkomen in Vlaanderen?

Paulus.

Men kan in Vlaanderen niet meer voor Brusselse of Waals-Brabantse lijsten stemmen maar die partijen kunnen wel gewoon nog Vlaamse lijsten indienen natuurlijk.
Scherven A. Mok is offline  
Oud 22 juni 2012, 15:48   #91
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat is simpel Jack. Toen de beroepsleugenaar VHS in het eerste burgermanifest een oprecht vlaamsgezinde visie uiteenzette, hebben wij even oprecht in hem geloofd. (Persoonlijk heb ik zelfs geaarzeld om op hem te stemmen). Toen hij later als eerste minister op de meest degoutante manier precies het omgekeerde van dat alles uitvoerde, zijn wij zeer boos (maar machteloos) geworden. Daarom genieten wij nu, 15 jaar later, van elk klein stapje in de definitieve destructie van zijn en uw bedriegerspartij.
Oei,

Ik begin nu toch wel zeer bang te worden.
Met die straffe termen altijd...
Another Jack is offline  
Oud 22 juni 2012, 16:08   #92
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik dacht dat na de splitsing van BHV geen franstalige partijen meer konden opkomen in Vlaanderen?

Paulus.
Zeg je dit nu voor het lachen of is dat een ernstige vraag ?

Als Elio Di Rupo zou willen prijkt hij met zijn kop op affiches voor de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen om stemmen te ronselen voor een plaatselijke PS lijst. Hij moet maar een paar strooimannen die daar gedomicilieerd zijn hebben om dat waar te kunnen maken. Ze moeten geen iota Nederlands kennen hiervoor.

Dit is steeds het geval geweest en is volledig in orde met alle wetten, decreten en omzendbrieven. BHV heeft hier totaal niets mee te maken.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 22 juni 2012, 16:09   #93
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Neurotische fixatie op taal? Mijn grootvader werd uitgescholden voor "sale flamand" door de corrupte francofone Brusselse bourgeoisie van MR, FDF en PP. Daarom sloot hij zich aan bij het Verdinaso en ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben.

Vandaag scheldt diezelfde bourgeoisie de inwoners van de volkswijken (West-Brussel), zowel allochtonen als autochtonen op dezelfde manier uit. Zo noemde Didier Reynders, de minister van buitenlandse zaken (!) van dit apenland, mijn gemeente Sint-Jans-Molenbeek "het buitenland".

Welnu, op dezelfde manier en in naam van dezelfde waarden als mijn grootvader, neem ik deze arrogantie niet langer. MR, FDF & PP moeten en zullen op de vuilnisbelt van de geschiedenis belanden!
Ik bewonder je respect voor je grootvader. Heb je hem goed gekend ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 22 juni 2012, 16:12   #94
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Moslims voor Vlaanderen, of de Groene Leeuwen ofzo.

Waarom zou je als moslim niet meer van Vlaanderen houden? Om dat één partij, het Vlaams Belang, veel te veel het islamthema bespeelt, ten koste van het Vlaamse aspect?

Geert Bourgeois werkt in alle stilte aan goede initiatieven zoals een Vlaamse imamopleiding. De moslims moeten zich niet in een slachtofferrol laten drukken (zoals weldenkend links soms doet), maar actief bewijzen dat ze een bijdrage kunnen leveren aan de Vlaamse samenleving.

We moeten ons spiegelen aan de moslims in China, Polen, Litouwen, ... Als je bewijst dat je in alle nederigheid en in alle bescheidenheid een bijdrage wil leveren die ook voor de meerderheid interessant is, dan zal de perceptie van de meerderheid ook veranderen. Als je voor negatieve publiciteit zorgt, dan word je daar ook omgekeerd op afgerekend.
Als Geert Bourgeois als minister in functie zich gaat moeien met de opleiding van geloofsleiders dan gaat het hier minder seculier aan toe dan in Turkije.

Oud 22 juni 2012, 16:17   #95
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik denk het niet djimi, ik heb het 4 jaar gedaan, in de buurt van het Bockstael plein in Laken. Geen haar op mijn hoofd dat eraan zou denken om daar ooit nog terug te keren voor die mesthoop opgekuist is. Maar, de Brusselaars zelf willen die mesthoop niet opkuisen en ze willen ook niet dat een andere regio zich ermee bemoeit. Ipv hun no-go-zones te saneren zijn ze te druk bezig met administratieve blokkeringen te bedenken om te voorkomen dat Nederlandstalige hogescholen gebouwen betrekken in centrum Brussel. Tegenhouden van elke mogelijke "flamandisation" is veel belangrijker dan terugdringen van de stedelijke verloedering.
Wat wil je dan ? Dat Vlaanderen hen nog meer blanco cheques geeft ? Dat we vrijwillig gaan leven in een hol dat weg heeft van een film die gezamenlijk geschreven werd door Tim Burton en David Cronenbergh terwijl zij high waren op "bath salts" en elkanders gezicht aan't opvreten waren ?
Geef Brussel de homogene bevoegdheid van onderwijs. Probleem van de blanco cheques opgelost.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 juni 2012 om 16:17.
Oud 22 juni 2012, 16:20   #96
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Dat was het idee en het grote struikelblok. Nu is Halle-Brussel-Vilvoorde gesplitst maar is er eigenlijk iets veranderd voor de kiezer? Neen.

Het was al lang een puur dogmatische strijd, een strijd tussen Vlamingen en Walen. Uit publieke opinie was het belangrijk om te winnen, niet om wat er te winnen viel.
De publieke opinie weet niet over wat BHV gaat. Ze gaat dus zeker geen vakjes maken met winnaars en verliezers. BHV is enkel iets waar de politiek zelf een probleem van maakte. Politiek politicienne.

Oud 22 juni 2012, 16:24   #97
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik zou eerder de Nederlandse cultuur promoten. Maar inderdaad. En dat doe je niet door Vlamingen van elders te importeren (die blijven beter waar ze zijn want hier in Antwerpen zijn ze bijvoorbeeld ook nodig). Het zijn de Nederlandstalige Brusselaars zelf die hier het initiatief moeten nemen.
Het zou inderdaad een grote stap zijn voor Brussel als ze zelf homogene culturele bevoegdheid krijgen.

Oud 22 juni 2012, 16:26   #98
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik bewonder je respect voor je grootvader. Heb je hem goed gekend ?
Neen, mijn grootvader zaliger is overleden voor mijn geboorte. Ik heb wel enorm veel gehoord over zijn eruditie, zijn intelligentie en zijn interesse in Europese en niet-Europese culturen.

Zo vonden we een boek algebra van hem terug waarin hij in het Arabisch Al-jabr op had geschreven. Je moet weten, dat was in een tijd lang voor de globalisering, lang voor de immigratie, lang voor de mogelijkheid van verre reizen, een tijd waarin de meerderheid van de bevolking in Vlaanderen waarschijnlijk niet wist dat er een taal bestond die Arabisch heette!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 juni 2012 om 16:30.
Kallikles is offline  
Oud 22 juni 2012, 16:26   #99
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik maak tussen 'Nederlandse' en 'Vlaamse' cultuur geen onderscheid (meer).

Dat de Nederlandstalige Brusselaars zélf het initiatief moeten nemen, klopt natuurlijk ook wel.

Maar een béétje meer - ook demografische, en dus electorale (!) - steun voor de 'hoofdstad' vanuit de rest van de Vlaamse Gemeenschap is altijd welkom.
Hoeveel "blanco cheques" heb je over voor die extraterritoriale electorale vertegenwoordiging in Brussel ?

Oud 22 juni 2012, 16:31   #100
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het zou inderdaad een grote stap zijn voor Brussel als ze zelf homogene culturele bevoegdheid krijgen.
Een grote stap richting totale verfransing.
Bolleke Wol is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be