Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2013, 16:08   #81
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

succes
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 16:41   #82
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
België één . oproep tot nieuwe partij voor de eenheid van ons land .
We hebben nog geen unionistische partijen genoeg

eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 16:49   #83
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik wil een land dat efficiënt werkt , met minder coruptie , waar de abnken de baas niet spelen , en waar mensen kunnen werken - handelen - bloeien en zich goed voelen . Ik wil weg van het muggeziftend beleid dat niets oplost en alles duur en complex maakt .

Een overheid moet duidelijk regels hebben voor haar mensen , geen prodeoadvokaat voor elke scheet die hij laat .
En elke oplossing , anders dan België één l&nd één regering is een complexiteit die niet te overzien is .
Intussen heb ik deze topic al elvendertig keer aangehaald, in deze draad en in vele andere draden:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=168047

Dat nog steeds niemand een antwoord heeft op de kwestie, zou nu toch wel stilaan een belletje moeten doen rinkelen. Hoe lang wil je je nog vasthouden aan utopia?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 17:19   #84
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

België opheffen. Dan heb je nog maar twee regeringen: één voor Vlaanderen en één voor Wallonië
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 17:25   #85
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Indien het een dergelijke beweging menens zou zijn en er een potentieel draagvlak zou voor bestaan, gaat ze binnen de kortste keren gerecupereerd en vervolgens doodgeknepen worden door het establishment. Zo niet eindigt ze in de hoek van nutteloze Belgisch-unitaristische schertspartijen als BUB en consoorten.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 18:17   #86
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
We hebben nog geen unionistische partijen genoeg

Uw dwaas gelach houd helemaal geen steek .

Nee de huidige partijen zijn niet unionistische . absoluut niet .

Als ze dat zouden zijn , dan willen ze zichzelf afschaffen en bij mijn weten willen ze het enkel nog maar complexer maken .

Een partij die voor één België is , die is er voor dat de 5 huidige regeringen ophouden te bestaan en in de plaats komt er één nationale regering .

Er is in het huidige politieke landschap geen enkele partij die dit in haar kiesprogramma heeft gehad .

Dus zo om te lachen is dat niet . maar Ja U .....
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 18:18   #87
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Intussen heb ik deze topic al elvendertig keer aangehaald, in deze draad en in vele andere draden:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=168047

Dat nog steeds niemand een antwoord heeft op de kwestie, zou nu toch wel stilaan een belletje moeten doen rinkelen. Hoe lang wil je je nog vasthouden aan utopia?
Uw idee is dan ook elvendertig keer aan iets willen beginnen dat niet kan .

antwoord klaar . wat ga je met Brussel doen ?
Oud 26 januari 2013, 18:19   #88
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
België opheffen. Dan heb je nog maar twee regeringen: één voor Vlaanderen en één voor Wallonië
En wat ga je met Brussel doen ?
Oud 26 januari 2013, 18:31   #89
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar gij wilt toch precies hetzelfde....Dus wat ge wilt kan niet.....

Citaat:
wat ga je met Brussel doen ?
Juist, wat gaat gij met Brussel doen?
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 18:38   #90
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

antwoord klaar . wat ga je met Brussel doen ?
Ik verdedig in die topic niet mijn idee. Ik vraag net aan unitaristen om hun idee te verdedigen, meer bepaald wat betreft het opheffen van de Waalse machtspositie en hoe ze dat daar aan de man willen brengen. Uw antwoord is dus niet klaar. Integendeel, het is compleet naast de kwestie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 18:41   #91
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Goeie vraag,welke problemen zouden Waalse en Vlaamse mensen met elkaar hebben?
Misschien de problemen,gecreéérd door op macht beluste gangsters.
Trap er niet in a.u.b.
Of hoe velen interpersoonlijke menselijke relaties dikwijls verwarren met de wenselijkheid van en bepaalde staatsinrichting.

Daarom trouwens dat volgens mij de Vox Poluli in deze totaal onkundig en onbevoegd is!

Mijn Franstalige kollega's reken ik tot mijn allerbeste. Zelfs mijn FDF-kollega's.
(Alleen, we weten wat ons scheidt en wat ons bindt...)

Ik vrees dat men nooit in dit soort van diskussies het verschil zal maken tussen intermenselijke relaties en de wenselijkheid van bepaalde staatsstrukturen en gemeenschappelijke overheidinstellingen...

Men kan toch een Groot-Nederland willen zonder daarom de Noordnederlanders bijzonder genegen te zijn!
Men kan toch Vlaamsnationalist zijn zonder iets tegen de Walen op zich te hebben!

Politiek en interpersoonlijke relaties zijn twee verschillende dingen die simpele geesten plegen te verwarren.

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=94

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 januari 2013 om 18:47.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 20:01   #92
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, Klarekijk, Ik ben niet meer van de jongste.
Maar als kind werd ik reeds vaak geconfronteerd met de Belgische politiek.
Ik heb dus nog gaan stemmen, toen de traditionele partijen Belgische partijen waren. De voorloper van het VB en de N-VA, de Volksunie, behaalde amper stemmen, die partij heeft zelfs de later ingevoerde kiesdrempel slechts 1 of 2 maal gehaald.
Maar zelfs de verkozenen van de traditionele partijen konden zich niet meer vinden in een unitair Belgie. De tegenstellingen waren gewoon veel te groot.
Als Vlaanderen iets wilde, moesten, dankzij de wafelijzerpolitiek, er evenwaardig werken uitgevoerd worden, maar ook omgekeerd.
Zo kreeg je in Wallonie metro's die nooit gebruikt zijn en in Vlaanderen havenkaaien doe niet eens bruikbaar zijn.
Deze politiek kostte handen vol geld, zoveel zelfs, dat Belgie vandaag nog steeds aan het betalen is voor werken die via deze politiek werden uitgevoerd in de jaren 60 en 70 van vorige eeuw.
Maar deze politiek had ook tot gevolg dat sommige belangrijke werken niet werden afgewerkt of uitgevoerd.

Bij de sluiting van de steenkoolmijnen en de eerste problemen voor de staalindustrie in Belgie, kwamen de problemen echt naar boven.

Door de ijzerwaffelpolitiek kreeg wallonie niet de nodige middelen om in die periode zijn industrie aan te passen.
Maar als ze nu ook nog wegen leggen naar de bruggen die ze toen gebouwd hebben, dan kunnen ze daar binnen een paar jaar over rijden, als tenminste tegen die tijd de bruggen niet afgekeurd worden wegens betonrot.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 20:12   #93
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je vergeet de deze:

De mensen die jij weergeeft zijn allemaal zijn allemaal hun pensioenleeftijd voorbij.
Die is lekker uitgeteld. Arco-ACW evenals de CD&V kregen in de Tijd van vandaag zelfs van Rik Torfs een flinke veeg uit de pan. Hij noemde het afschuiven van de verantwoordelijkheid voor het bedrog t.a.v. de zogezegde "spaarders" van ARCO naar de belastingbetaler (via de door de regering Leterme toegekende staatswaarborg) gewoon onaanvaardbaar. In een voorlopige uitspraak bleek dit ook het standpunt te zijn van de Raad van State.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 20:33   #94
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die is lekker uitgeteld. Arco-ACW evenals de CD&V kregen in de Tijd van vandaag zelfs van Rik Torfs een flinke veeg uit de pan. Hij noemde het afschuiven van de verantwoordelijkheid voor het bedrog t.a.v. de zogezegde "spaarders" van ARCO naar de belastingbetaler (via de door de regering Leterme toegekende staatswaarborg) gewoon onaanvaardbaar. In een voorlopige uitspraak bleek dit ook het standpunt te zijn van de Raad van State.
Wie is die vrouw ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 20:41   #95
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wie is die vrouw ???
De c.e.o. van Arco, Francine Swiggers.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 20:42   #96
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Je bedoelt één voor Vlederland en één voor het Koninkrijk Wallonië.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 20:57   #97
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Maar gij wilt toch precies hetzelfde....Dus wat ge wilt kan niet.....

Juist, wat gaat gij met Brussel doen?
Het idee , om alle 5 de regeringen af te schaffen , en één nationale regering is de kostprijs om te regeren heel gewoon gedeeld door 5 .

Een één regering die een beslissing kan nemen en niet meer door 4 andere kan worden tegengewerkt .

Beslissingen nemen .

En brussel is niet meer een probleem , want Brussel is geen gewest niet meer .

Brussel is een stad men nen Burgemeester zoals het hoort , en Brussel ligt in de provincie Brabant , want Waals en Vlaams brabant met daarin het Brussels gewest betaat ook niet meer .

Er zijn zeen taalonderscheiden partijen meer . en geen taalonderscheiden regio's meer . en in alle gemeenten , of je nu in De panne of aarlen woont , je kan door gans het land op om het even wlke partij stemmen voor om het even welke politieker .

In brabant waar je ook woont kan je een nederlands of een frans document handteren voor wat je ook wil .

Buiten de regering , een parlement en gemeenteraadsverkiezingen met nen burgemeester PUNT UIT
Oud 26 januari 2013, 21:00   #98
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De c.e.o. van Arco, Francine Swiggers.
Amaai, als ik lees wat er in Wikipedia staat over deze vrouw: chapeau !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 21:03   #99
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Je bedoelt één voor Vlederland en één voor het Koninkrijk Wallonië.
hehe idd
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 21:04   #100
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ik verdedig in die topic niet mijn idee. Ik vraag net aan unitaristen om hun idee te verdedigen, meer bepaald wat betreft het opheffen van de Waalse machtspositie en hoe ze dat daar aan de man willen brengen. Uw antwoord is dus niet klaar. Integendeel, het is compleet naast de kwestie.
Nee B.U.B zou uw probleem ongedaan maken dan hoeft het niet meer opgelost worden want het bestaat niet meer .

en de ophef van de 5 nutteloze en besluitloze geldverspillende regeringen lossen nog een ander probleem op . U hoefd geen dure scheld woorden meer te gebruiken als unitarist .

Je leeft in een land , België , en als je dat niet wil dan ga je in het buitenland wonen hé

Het feit is dat een één regering stelsel in België net als in Nederland de 60 jaar durende verdeeldheid en geldverslindende machine afdankt voor een nieuw zuinig en efficiënt ding .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be