![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() succes
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=168047 Dat nog steeds niemand een antwoord heeft op de kwestie, zou nu toch wel stilaan een belletje moeten doen rinkelen. Hoe lang wil je je nog vasthouden aan utopia?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() België opheffen. Dan heb je nog maar twee regeringen: één voor Vlaanderen en één voor Wallonië
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Indien het een dergelijke beweging menens zou zijn en er een potentieel draagvlak zou voor bestaan, gaat ze binnen de kortste keren gerecupereerd en vervolgens doodgeknepen worden door het establishment. Zo niet eindigt ze in de hoek van nutteloze Belgisch-unitaristische schertspartijen als BUB en consoorten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Uw dwaas gelach houd helemaal geen steek .
Nee de huidige partijen zijn niet unionistische . absoluut niet . Als ze dat zouden zijn , dan willen ze zichzelf afschaffen en bij mijn weten willen ze het enkel nog maar complexer maken . Een partij die voor één België is , die is er voor dat de 5 huidige regeringen ophouden te bestaan en in de plaats komt er één nationale regering . Er is in het huidige politieke landschap geen enkele partij die dit in haar kiesprogramma heeft gehad . Dus zo om te lachen is dat niet . maar Ja U ..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
antwoord klaar . wat ga je met Brussel doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Juist, wat gaat gij met Brussel doen?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verdedig in die topic niet mijn idee. Ik vraag net aan unitaristen om hun idee te verdedigen, meer bepaald wat betreft het opheffen van de Waalse machtspositie en hoe ze dat daar aan de man willen brengen. Uw antwoord is dus niet klaar. Integendeel, het is compleet naast de kwestie.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarom trouwens dat volgens mij de Vox Poluli in deze totaal onkundig en onbevoegd is! Mijn Franstalige kollega's reken ik tot mijn allerbeste. Zelfs mijn FDF-kollega's. (Alleen, we weten wat ons scheidt en wat ons bindt...) Ik vrees dat men nooit in dit soort van diskussies het verschil zal maken tussen intermenselijke relaties en de wenselijkheid van bepaalde staatsstrukturen en gemeenschappelijke overheidinstellingen... Men kan toch een Groot-Nederland willen zonder daarom de Noordnederlanders bijzonder genegen te zijn! Men kan toch Vlaamsnationalist zijn zonder iets tegen de Walen op zich te hebben! Politiek en interpersoonlijke relaties zijn twee verschillende dingen die simpele geesten plegen te verwarren. http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=94
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 januari 2013 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die is lekker uitgeteld. Arco-ACW evenals de CD&V kregen in de Tijd van vandaag zelfs van Rik Torfs een flinke veeg uit de pan. Hij noemde het afschuiven van de verantwoordelijkheid voor het bedrog t.a.v. de zogezegde "spaarders" van ARCO naar de belastingbetaler (via de door de regering Leterme toegekende staatswaarborg) gewoon onaanvaardbaar. In een voorlopige uitspraak bleek dit ook het standpunt te zijn van de Raad van State.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een één regering die een beslissing kan nemen en niet meer door 4 andere kan worden tegengewerkt . Beslissingen nemen . En brussel is niet meer een probleem , want Brussel is geen gewest niet meer . Brussel is een stad men nen Burgemeester zoals het hoort , en Brussel ligt in de provincie Brabant , want Waals en Vlaams brabant met daarin het Brussels gewest betaat ook niet meer . Er zijn zeen taalonderscheiden partijen meer . en geen taalonderscheiden regio's meer . en in alle gemeenten , of je nu in De panne of aarlen woont , je kan door gans het land op om het even wlke partij stemmen voor om het even welke politieker . In brabant waar je ook woont kan je een nederlands of een frans document handteren voor wat je ook wil . Buiten de regering , een parlement en gemeenteraadsverkiezingen met nen burgemeester PUNT UIT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en de ophef van de 5 nutteloze en besluitloze geldverspillende regeringen lossen nog een ander probleem op . U hoefd geen dure scheld woorden meer te gebruiken als unitarist . Je leeft in een land , België , en als je dat niet wil dan ga je in het buitenland wonen hé Het feit is dat een één regering stelsel in België net als in Nederland de 60 jaar durende verdeeldheid en geldverslindende machine afdankt voor een nieuw zuinig en efficiënt ding . |
|
![]() |
![]() |