Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2013, 17:56   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Natuurlijk moeten die mensen zo goed duidelijk worden gemaakt dat ze niet nog meer kinderen moeten maken (misschien door verplichte sterilisatie).

Maar een kind is er al, wat doen wij als maatschappij daarmee?
een kind dat er is, moet geholpen worden. Maar niet meer door aan mama en papa de centjes te geven als die onverantwoord kindertjes blijven maken. Dan de kinderen maar apart voeden in aparte kinderopvangcentra. Tiens, me dunkt hebben ze dat al gehad in de katholieke kerk, en voeren moslims die anno 2013 terug uit middels hun door Saudi gefinancierde moskeeën waar de kinderen eten krijgen, geholpen met huiswerk(?), maar alvast koranonderricht en internaat (zeker niet gecertificeerd, brandonveilig en niet gecontroleerd), maar kom, ze doen zoveel goeds hé. Zelfs al krijgen de ouders het kindergeld, maar dat zal dan worden doorgesluisd naar de heimweelanden zeker? tenzij het dient voor de bouw van hun zoveelste appartementenblok ik Rabat.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2013, 18:00   #82
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een kind dat er is, moet geholpen worden. Maar niet meer door aan mama en papa de centjes te geven als die onverantwoord kindertjes blijven maken. Dan de kinderen maar apart voeden in aparte kinderopvangcentra. Tiens, me dunkt hebben ze dat al gehad in de katholieke kerk, en voeren moslims die anno 2013 terug uit middels hun door Saudi gefinancierde moskeeën waar de kinderen eten krijgen, geholpen met huiswerk(?), maar alvast koranonderricht en internaat (zeker niet gecertificeerd, brandonveilig en niet gecontroleerd), maar kom, ze doen zoveel goeds hé. Zelfs al krijgen de ouders het kindergeld, maar dat zal dan worden doorgesluisd naar de heimweelanden zeker? tenzij het dient voor de bouw van hun zoveelste appartementenblok ik Rabat.
Nogmaals.. ouders die het financieel niet goed genoeg hebben om voor kinderen te zorgen.. moeten verplicht gesteriliseerd worden.

En als blijkt dat na een kindje dat ze het financieel niet meer kunnen ondersteunen.. moeten ze alsnog gesteriliseerd worden om te voorkomen dat ze er meer maken. Alleen ik begrijp niet goed waarom je ze niet financieel zou kunnen ondersteunen voor dat ene kindje?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 01:28   #83
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Zou het niet beter zijn het kindergeld in zijn geheel af te schaffen. De middelen die nu uitgedeeld worden, ter beschikking stellen van het onderwijs.

Ik herinner mij toen ik klein was (1960). Dat de school aan de arme kinderen AA melk aanbood en extra dessert als 4 uurtje. Als ook potloden en school benodigdheden.

Waarom kan dit gebaar niet uitgebreid worden met het extra geld van het kindergeld. Dit zal dan besteed worden aan de echte behoeftigen, het kind.

Waardoor de school voor het kind een plaats van hulp en toekomst word.

Want nu is het een kunst om geld binnen te rijven. Die in vele gevallen niet gebruikt worden om het kind te helpen
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 04:54   #84
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Toen ik 2 jaar geleden in een draad een 2 kinderen gezin voorstelde, dus slechts kindergeld voor 2 kinderen, kreeg ik iedereen hier op dit forum op mijn dak.
Mooi om te zien dat dezelfden die toen mijn "communistisch" idee verguisden, nu de grootste voorstanders zijn en dat op 2 jaar tijd.
Zolang de maatregelen om per kind belastingverminderingen en kindergeld te blijven toekennen en religies kroostrijke gezinnen blijven promoten, zal er echter niets veranderen.
Ik heb mensen nog horen beweren en om je gerust te stellen, het waren blanke Vlamingen, snel 4 kinderen maken dan kan ik groter bouwen en ben ik belastingvrij.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 07:37   #85
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zonder kinderbijslag of andere ondersteuning kunnen ouders niet meer voor hun kinderen zorgen, en dat kan zelfs de dood voor het kind betekenen.

!

Verbieden van kinderen te hebben, zoals al werd aangehaald door forummers, lost niks op. Integendeel.

Maar er moeten ook geen middelen voorzien zijn om negatieve tendenzen aan te wakkeren. Dus de kinderbijslag kan wel afgeschaft worden.

Maar er mag ook wel eens wat gedaan worden aan de hoge lasten waarmee wij kampen in dit land. In Nederland is het ook wel wat van dat.
Ik zie eerder heil in zo'n een werking om armoede tegen te gaan dan de rest van de bevolking op te zadelen met almaar meer belastingen en dan uitkeringen en toeslagen uit strooien bij kansarmen waarbij het probleem gewoon in stand blijft.

Grondprijzen en energie. Huur.

Maar ja, daar mag niet te veel over gepraat worden anders komen ze weer langs om te kijven dat het leugens en samenzweringstheorieën zijn omtrent het financieel economisch systeem...
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 07:42   #86
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
T
Ik heb mensen nog horen beweren en om je gerust te stellen, het waren blanke Vlamingen, snel 4 kinderen maken dan kan ik groter bouwen en ben ik belastingvrij.

Op de trein naar Dachau ermee.
Oud 30 juni 2013, 08:06   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik 2 jaar geleden in een draad een 2 kinderen gezin voorstelde, dus slechts kindergeld voor 2 kinderen, kreeg ik iedereen hier op dit forum op mijn dak.
Mooi om te zien dat dezelfden die toen mijn "communistisch" idee verguisden, nu de grootste voorstanders zijn en dat op 2 jaar tijd.
Zolang de maatregelen om per kind belastingverminderingen en kindergeld te blijven toekennen en religies kroostrijke gezinnen blijven promoten, zal er echter niets veranderen.
Geef daar eens een linkje van.
Juist maar om te checken hé.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 08:10   #88
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Op de trein naar Dachau ermee.
Bart zal het graag horen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 08:14   #89
Scheefpoeper
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn held
Scheefpoeper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 08:15   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Afschaffen dat kindergeld. We zijn al met veel te veel in dit kleine landje.

En neen Nietzsche, ik ga geen euthanasie op 60 plegen. Kwestie, dan ben ik nog veel te hard nodig voor het betalen van belastingen voor uw uitkering.
Oud 30 juni 2013, 08:16   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Volgens de flaminganten is die overheveling puur cosmetisch en zal er geen beleidsruimte zijn. Ofwel bent u niet consequent met uzelf, ofwel is heel uw post overbodig.
Wel inderdaad, op een zeker ogenblik, was de stand van zaken in de onderhandelingen zo'n situatie:
- alle beslissingen over wie recht heeft op kinderbijslag, hoeveel per kind, hoeveel toeslagen (leeftijd, wezen ...) bleven de bevoegdheid van de federale regering,
- maar de uitbetaling zelf gebeurde door de gewesten.

Dat gegeven lekte uit.
En veroorzaakte een hilariteit van jewelste !!

Toen pas zagen de onderhandelaars van de Vlaamse oude machtspartijen hoe belachelijk ze bij de neus genomen waren.

Besluit: met zweepslagen kan je ook vanuit de oppositie iets bereiken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 juni 2013, 08:22   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kinderbijslag moet zeker niet afgeschaft worden, voor het 1° en 2° kind. Misschien ook niet voor het 3° kind; daarvoor misschien een half basisbedrag of zo.

De kinderwens voor de eerste twee (drie ?) mag niet of toch niet teveel afhankelijk gemaakt worden van de financiële toestand van de ouders. Dat zou mensonwaardig zijn.

Dat aantal kinderen kan je best gaan berekenen via de moeders. Straks krijgen we nog processen van een vader die zegt dat de tweede kleine van zijn ex tijdens het huwelijk verwekt werd door een andere vent, en eist hij zijn voortplantingsrecht op ...
Ben je dan als man kinderloos en ga je trouwen met een mooie dame die reeds twee (drie) kindjes heeft, en je wil zo'n kleintje van je eigen zaad: dan moet je er maar de volle pot voor betalen.

Edit: dat voorstel om de kinderbijslag uit te keren apart aan papa en aan mama, elk 50 procent, is vragen om moeilijkheden.
Want als één partij dat ernstig doet, en geregeld de kledij enz. koopt; maar de andere partij zich beperkt tot de leukere dingen of zich beperkt tot niets doen, dan komt toch alles weer terecht op de van de zwakste.
(het moet natuurlijk niet verboden zijn als element in een onderlinge toestemming; maar zelfs daar lijkt het me nogal ingewikkeld. Het lijkt gewoonweg simpeler om één partij alle continue/grotere uitgaven (kledij, school, sport en ontspanning ...) te laten doen, en de andere partij enkel de kleine uitgaven in de periode dat de kinderen bij hem/haar zijn.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 juni 2013 om 08:26.
Oud 30 juni 2013, 08:45   #93
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Bart zal het graag horen.
Allez, om enige verwijzing naar de jaren ' uit te laten: "Op de trein naar Kolyma."
Oud 30 juni 2013, 08:47   #94
Pin en Puk
Banneling

Standaard

- Kinderbijslag voor de eerste 2 kinderen blijven behouden
- Geen kinderbijslag voor het 3* kind
- Belasting te betalen vanaf het 4* kind

Dit brengt met zich mee.
- De armoedepoepers gaan dan ook eens hun verstand gebruiken en niet alleen hun pik
- De algemene populatie komt terug op het normale wat Belgie aankan
- De groot moslim gezinnen zullen moeten betalen en NIET trekken en eveneens zal er betaald moeten worden voor hun kinderen die nog in het land van herkomst verblijven ( als ze bestaan)
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 08:49   #95
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kinderbijslag moet zeker niet afgeschaft worden, voor het 1° en 2° kind. Misschien ook niet voor het 3° kind; daarvoor misschien een half basisbedrag of zo.

De kinderwens voor de eerste twee (drie ?) mag niet of toch niet teveel afhankelijk gemaakt worden van de financiële toestand van de ouders. Dat zou mensonwaardig zijn.

Dat aantal kinderen kan je best gaan berekenen via de moeders. Straks krijgen we nog processen van een vader die zegt dat de tweede kleine van zijn ex tijdens het huwelijk verwekt werd door een andere vent, en eist hij zijn voortplantingsrecht op ...
Ben je dan als man kinderloos en ga je trouwen met een mooie dame die reeds twee (drie) kindjes heeft, en je wil zo'n kleintje van je eigen zaad: dan moet je er maar de volle pot voor betalen.

Edit: dat voorstel om de kinderbijslag uit te keren apart aan papa en aan mama, elk 50 procent, is vragen om moeilijkheden.
Want als één partij dat ernstig doet, en geregeld de kledij enz. koopt; maar de andere partij zich beperkt tot de leukere dingen of zich beperkt tot niets doen, dan komt toch alles weer terecht op de van de zwakste.
(het moet natuurlijk niet verboden zijn als element in een onderlinge toestemming; maar zelfs daar lijkt het me nogal ingewikkeld. Het lijkt gewoonweg simpeler om één partij alle continue/grotere uitgaven (kledij, school, sport en ontspanning ...) te laten doen, en de andere partij enkel de kleine uitgaven in de periode dat de kinderen bij hem/haar zijn.

.

Toch wel. Afschaffen. Ik heb geen zin om om te gaan met de door jou aangehaalde situaties.

Als je kinderen wil, dan draai je er zelf voor op.
Oud 30 juni 2013, 08:52   #96
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

De Walen doen het beter dan de Vlamingen. Er zijn er maar ( het is nog veel, maar binnen de huidige context gezien hoeveel mensen er zijn in landen...) 3 miljoen en een klets.

T.o.v. + 6 miljoen Vlamingen.
Oud 30 juni 2013, 10:07   #97
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

N og een voorstellen

1° vanaf 16j moeten ze maar een vakantiejob doen als ze wat extra kindjesgeld willen. Tussen haakjes waar gaat het kindjesgeld naar toe als uw pagadder alleen wilt gaan wonen ?

2° je krijgt een 'virtuele rekening' die bankkaart betaalt heel selectief maar bepaalde dingen zoals boeken, schoolgerief,inschrijvingsgeld school, bijkomende opleidingen zoals muziek, Dus puur investeren in opleiding, gezien het een virtuele rekening is, kun je nog altijd als uw budget niet op is bvb een jaartje stoppen met werken en opnieuw een opleiding volgen. Het is een spaarquotum die de belg belegt bij de staat en die bvb dezelfde interest geeft als de kortetermijnrente. Dus de staat betaalt uit, en iedereen spaart bvb voor zijn kind 100euro per maand, en kan daarmee de nodige dingen betalen die het kind nodig heeft om zijn beroep te krijgen. Stel dat je aan de unief 1000euro inschrijvingsgeld betaalt, maar je hebt bvb 4000euro gespaard over de loop van het jaar, dan moet je voor het inschrijven aan de hoger eopleidingen geen bal geld uit uw zak halen. Iemand die echter afstudeert aan 18j heeft virtueel daar 3000euro opleidingen reserve, die hij later nog kan gebruiken.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 10:36   #98
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het summum van aciditeit is denken dat je alles weet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
voor zover ik weet is er sinds 1974 (dus sedert praktisch 40 jaar! ) een immigratieSTOP.
Helaas, ‘tijd’ vervliegt vlug. Niettemin had de geconstitutionaliseerde ‘loodgieter’, deze immigratiekraan toch extra kunnen dichtdraaien, herstellen of gewoon vervangen.

Dichtdraaien, niet alleen het aanvoerwiel maar eveneens, de duizenden import ‘zaadkraantjes’ die constant: de even talrijke ‘moslima’ miseriefabrieken ononderbroken aan het bevoorraden zijn.

Dit noem ik maar pas: De gesubsidieerde aanmoediging tot het bevorderen van het algemeen ongenoegen en ter bevordering van de armoede.

Hier voorstellen ‘posten’ is echter niets gekort en onbegonnen werk!. ‘t zou al lang geweten zijn dat dit ‘Forum’ er reeds slechts eentje zou geproduceerd hebben. Dat, uiteraard, zou zijn overgenomen door één ‘politici’!!!

Dit komt waarschijnlijk, omdat zij menen de waarheid, met al zijn verbittering, verzuring en 'aciditiet', alleen in handen te hebben.

Laatst gewijzigd door OilOnFire : 30 juni 2013 om 10:37.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 10:55   #99
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
N og een voorstellen

1° vanaf 16j moeten ze maar een vakantiejob doen als ze wat extra kindjesgeld willen. Tussen haakjes waar gaat het kindjesgeld naar toe als uw pagadder alleen wilt gaan wonen ?

2° je krijgt een 'virtuele rekening' die bankkaart betaalt heel selectief maar bepaalde dingen zoals boeken, schoolgerief,inschrijvingsgeld school, bijkomende opleidingen zoals muziek, Dus puur investeren in opleiding, gezien het een virtuele rekening is, kun je nog altijd als uw budget niet op is bvb een jaartje stoppen met werken en opnieuw een opleiding volgen. Het is een spaarquotum die de belg belegt bij de staat en die bvb dezelfde interest geeft als de kortetermijnrente. Dus de staat betaalt uit, en iedereen spaart bvb voor zijn kind 100euro per maand, en kan daarmee de nodige dingen betalen die het kind nodig heeft om zijn beroep te krijgen. Stel dat je aan de unief 1000euro inschrijvingsgeld betaalt, maar je hebt bvb 4000euro gespaard over de loop van het jaar, dan moet je voor het inschrijven aan de hoger eopleidingen geen bal geld uit uw zak halen. Iemand die echter afstudeert aan 18j heeft virtueel daar 3000euro opleidingen reserve, die hij later nog kan gebruiken.
Zal ik U even vertellen hoe een van mijn goede vrienden, met hetgeen U hierboven neerpent, Wereldwijd succes heeft geboekt, ?

Het was in de jaren zeventig, zijn liedje heette: 'Daydream's'. Inmiddels is hij overleden, de stakkerd!.

Terzake: En hoelang zouden al onze 'inteeltproducers' Universiteit moeten lopen, om in staat te zijn uw 'voorstellen' te kunnen uitvoeren?
Oud 30 juni 2013, 15:45   #100
Groentje-18

Standaard

Zoek de zeven fouten:

Mensen kiezen er bewust voor om kinderen te maken.
Daardoor is er onderwijs nodig, alsook kinderopvang, ...
ontvangsten:
- kraamgeld �* 1200 euro voor eerste kind
- kinderbijslag of verhoogde kinderbijslag ingeval van armoede (systeem Lieten bestaat al op federaal niveau!)
- kinderbijslag-toeslag voor schoolgaande kinderen
- mutualiteitstussenkomsten: de meeste mutualiteiten geven een premie tot 500 euro per kind in financiën of in checks of materiële goederen uitbetaald

Verminderde kosten:
- aftrekpost kinderopvang
- verminderde belastingen doordat je personen ten laste hebt
- meer kans dat je in een aantrekkelijk statuut terecht komt en kan genieten van voorkeurtarieven inzake openbaar vervoer (bv WIGW pas voor grote gezinnen), omnio-statuut (wegens veel personen ten laste), ...
- ziektekosten voor kinderen zijn gratis (is wel goed natuurlijk)

Rekenvoorbeeldje: twee werkloze ouders, 5 kinderen van 0, 2, 4, 6 en 8. Eén kindje heeft een verhoogde zorgbehoefte.

Kraamgeld in totaal = 4904 euro
Bedragen mutualiteit = 2500 euro
= Startgeld (voor de 5)

Vanaf dan maandelijks voor de 5:
Werkloos dus verhoogde kinderbijslag + 1 kind met de lichtste graad van verhoogde zorgbehoefte ("handicap"): 1236,90 euro per maand
Ben je erin geslaagd jezelf officieel als alleenstaande te domiciliëren (uiteraard kan je ook werkelijk alleenstaand zijn, wat niet makkelijk is met vijf kinderen, dan wordt dat = 1617,80 euro per maand aan kinderbijslag

Dan aan de start van het nieuwe schooljaar, de schoolpremie: 172.38 euro (kleinste gaat nog niet naar school)

Dat maakt in totaal:
Eenmalig 7404 euro.
Nadien jaarlijks: 15015.18 euro (die 5 op deze leeftijd).

Dit gaat enkel om gelden die de ouders rechtstreeks in contanten ontvangen!
Andere voordelen (goedkopere ziektekosten, goedkoper openbaar vervoer, sneller en makkelijker een sociale woning, werkloosheid met vrijstelling van de RVA om werk te gaan zoeken wegens het moeten opvoeden van de kinderen waardoor je dus levenslang op je krent kan blijven zitten op kosten van de werkende medemens, ...) zijn hier niet bij gerekend!

Bron (reken rustig zelf na):
http://www.kids.partena.be/content/d....asp?PageID=69
http://www.kids.partena.be/Content/D...anguagecode=NL

versus:

Mensen kunnen geen kinderen krijgen of willen er geen krijgen omdat ze bang zijn dat ze de kinderen geen toekomst kunnen bieden

- betalen zich blauw aan de kinderen van een ander (kosten onderwijs, kinderopvang, ...)
- betalen veel meer belastingen
- hebben een nadeel als ze willen kiezen wanneer ze op verlof gaan
- werken meer, want moeten niet in zwangerschapsverlof of geen ouderschapsverlof
- je zal minder moeten thuisblijven om te letten op een ziek kind of voor allerhande feesten aangaande dit kind

Ik hol het nu wel zeer uit, maar toch ...

Logica = ??

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 juni 2013 om 15:49.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be